MG-F hydragas

Odpovědět
Lopez
Příspěvky: 16
Registrován: úte zář 05, 2017 9:09

MG-F hydragas

Příspěvek od Lopez » pát zář 06, 2019 12:31

Ahoj, možná už tenhle dotaz tady padnul, takže pardon jestli se opakuji. Už mám MG-ZR a MGB, zvařuji koupi MGF/TF. Auta umím servisovat sám, nicméně mě děsí noční můra jménem hydragas u modelu F. Nejsem úplně vyndanej z toho že bych si šteloval výšku podvozku. Můj dotaz teda zní: sere se hydragas? Musí se měnit ty bláznivý měchy? Musí se to často plnit? nejít radši do novějšího modelu TF? jaké máte s hydragasem zkušenosti? díky Tomáš

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17121
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Trunda » pát zář 06, 2019 13:10

No :-)
Mi tak přijde, že možná ani nevíš k čemu tam ten hadragas je a jak to funguje. Ale rozhodně to není jen o štelování výšky. Stručně řečeno, je to věc, která zvyšuje komfort a jízdní vlastnosti nad to, co dokáže konvenční pružení. Tedy je to přidaná hodnota, ne nesmysl. A tak smysl se má bavit o tom, jestli mírně zvýšená servisní náročnost za to stojí. A co já sám jsem zažil a co se tu x lidí baví stále dokola a co dokazuje to, že tu neustále lidi shání spíš eFka, než TFka, tak jednoznačně z toho lze usoudit, že to za to stojí. Protože opravdu ten komfort je dost rozdílný. EFko z tebe nevyklepe duši a přitom tuhost v zatáčce je luxusní.

Ale asi je nejlepší to zažít na vlastní kůži. Projeď se s jedním i druhým a porovnej sám.
Ano, když se hydragas potento, tak to chce trošku shánění, ale koupit se pořád dají, případně se dají repasovat. Kluci tu asi chystají i nějakou možnost plnohodnotných náhrad. A asi nejzásadnější je to, že je potřeba koupit auto, které není vrak a které nejezdilo v soli, protože měchy nejvíc trpí právě korozí. Takže když to bude kus, který bude zdola bez flíčku, tak si myslím, že hydragas nebude strašákem.

Více odpoví místní gruruové na eFka :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2064
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od KDB » pát zář 06, 2019 16:16

U eFka je vždy možnost měchy nahradit. Řada lidí tvrdí, že provedení podvozku F je lepší (robustnost, kinetika). TF bylo nouzový kompromis, když Dunlop ukončil výrobu měchů (resp. po ukončení výroby Metra, se zvedla výrobní cena měchu) a MGR, které v té době bylo v obtížné situaci, zvolilo ekonomičtější variantu přestavby na konvenční pružiny.
Loni rozjel M. Satur výrobu přestavbové sady, která by měla být nejllepší využití potenciálu podvozku...
http://www.mikesatur.co.uk/index.php?ro ... uct_id=833
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Lopez
Příspěvky: 16
Registrován: úte zář 05, 2017 9:09

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Lopez » ned zář 08, 2019 13:50

Díky za upřesnění a rady. Problém právě je, že třeba ZR má nízký a hodně tvrdý podvozek - což je na pěkné, nové silnici paráda, auto se ani nehne. Ovšem stačí mírné hrboly a auto ze mě málem vytřese duši. Přínos toho hydragasu v tomhle tedy může být pozitivní. ovšem koukal jsem na rimmerbros a tam ty nové měchy nemají, neprodávají... bojím se , že když se na tom něco podělá, nemusím k tomu sehnat nové náhradní díly... každopádně je pravda, že by se v tom asi chtělo svézt...

Dieter Bonrath
Příspěvky: 183
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Dieter Bonrath » ned zář 08, 2019 14:33

Bát se nemusíš, od příštího roku budou na trhu nové jednotky hydragas pro MGF a případně já mám u sebe vždy alepoň jednu slušnou sadu k dispozici pro srdcaře do MGF.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775

Lopez
Příspěvky: 16
Registrován: úte zář 05, 2017 9:09

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Lopez » úte zář 17, 2019 17:01

Tak to je fajn :)

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 575
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od roman_mg » čtv lis 14, 2019 17:41

Lenham je už umí plnit msm:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

boogiedrummer10
Příspěvky: 461
Registrován: stř úno 06, 2013 9:57

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od boogiedrummer10 » pon lis 25, 2019 14:51

Ahoj kluci,

tak jsem se kromě 75 stal majitel "F". Je to taková malá, hezká a sympatická motokára :-). Jen mě překvapilo, že navzdory tomu, že se všude uvádí, že měchy jsou lepší varianta, že je auto celkově dost tvrdé. Nemůže být s měchy nějaký problém? Od bývalého majitele jsem dostal i plničku, takže bych to měl teoreticky být schopen doplňovat sám.
Budu rád za jakékoliv tipy či rady, pokud se o ně majitelé F/TF podělí.

díky moc

Martin (boogie)

Hombre
Příspěvky: 2628
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Hombre » pon lis 25, 2019 15:50

Zkus se podívat na nějaké videa na Youtube o hydragasu a zkontroluj výšku, na jakou to je teď naplněno. Jinak já to mám třeba docela dost pohodlné (při přejezdu nerovností oproti mému Roveru 45), i když je to podle předepsaných hodnot trochu níž než má být. Můžu tě ujistit, že MGF má z roadsterů daleko nejkomfortnější pérování - samozřejmě pokud je správně nastaveno. Kdyby ses svezl třeba v BMW Z3, tak bys poznal rozdíl. Tam snad pérování není vůbec a na první díře máš plomby venku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17121
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Trunda » pon lis 25, 2019 16:14

Ano, pokud mají poškozenou horní část naplněnou plynem a plyn tam není, tak pak se pružící schopnosti dost zhorší.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2156
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od lenham3 » pon lis 25, 2019 16:17

Je potreba zmerit vysku a taky zjistit kolik je tam tlaku na straně kapaliny

boogiedrummer10
Příspěvky: 461
Registrován: stř úno 06, 2013 9:57

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od boogiedrummer10 » úte lis 26, 2019 14:47

Děkuji moc za rady. Změřím a bohužel až na jaře bych si zajel sa Zakarem, do té doby je auto uloženo v garáži. Ještě takový blbý dotaz, máme pronajatou takovou zastřešenou klec a auto jsem přikryl plachtou a nechal střechu vytaženou, co je lepší pro látku? Mám ji radši sundat nebo naopak nechat ať to větrá?

Dieter Bonrath
Příspěvky: 183
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Re: MG-F hydragas

Příspěvek od Dieter Bonrath » ned pro 08, 2019 21:11

Já si osobně myslím, že plnění hydragas kapaliny a dusíku má trochu širší souvislosti. Pokud se podíváme na vývoj, je z něho patrné, že důležité je dynamické chování jednotlivých měchů. Obávám se, že jen naplnit kapalinu a dusík může velmi dobře působit jako placebo efekt, ale realita bude o něco horší. Vždyť Jirka, který plní dusík už několik let s nimi má stále problémy, přibližně 25% upravených měchů vykazuje únik kapaliny nebo prasknutí, co za tím stojí je v tuto chvíli věcí, kterou zkoumám.
Každopádně od ledna mohu nabídnout testovací stolici, která dokáže popsat stav měchu a jeho chování v dynamickém prostředí. Pokud by někdo chtěl, tak mohu i naplnit dusík, ale s ohledem na výše uvedené neposkytuji žádnou záruku na staré měchy.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775

Odpovědět