Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

swizz
Příspěvky: 100
Registrován: úte lis 22, 2011 22:09

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od swizz » ned zář 11, 2016 19:49

vwilson píše:JJ. Mohl bys prosím popsat jak bych to měl správně aplikovat. Tzn. jak to použít k otestování.
zcela jednoduse...

do te banky naplnis reakcni tekutinu dle navodu, na jeji konec pripevnis paskou napr. nafukovaci balonek s ustrihlou spickou, a druhy konec na otevrenou nadobku. pak to muzes tou saci prichytkou pobliz nekde prisat at to nemusis drzet. no a nastartovat motor, nechat chvili jet, sem tam pridat plyn at se to lehce profoukne, a kontrolujes zbarveni tekutiny. modra je ok, zbarveni do zelena pripadne do zluta indikuje CO2 v chladici kapaline a tudiz netesny system...
MGF MKI prestavba na TF - prodano
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps :twisted:

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » ned zář 11, 2016 20:11

Už tomu rozumim dik.

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » úte zář 13, 2016 19:11

Tak dnes jsem provedl test na CO2 za použití netradičních pomůcek :D Zdá se že je NEGATIVNÍ. Koho by to zajímalo, níže jsou odkazy na video. Upozorňuji, že je to dlouhý.
Modrá tekutina - OK. Zelená až žlutá tekutina CO2. Akvaristé vědí. Já nejsem akvarista, toto mi poradil "swizz" :idea:

Test u expanzky cca 7minut
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... kpkVEtPMEk


Test u výfuku cca 2minuty.
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... ThYbkxPTUk

Je zřejmé že do vody nefouká. Systém se stále zavzdušňuje a při volnoběhu necirkuluje voda z důvodu bubliny.
Mám připraven ještě jeden pokus. A dost sázím na to, že to bude konečně ono. Ale k tomu se dostanu až o víkendu.
Budu zase informovat.

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » čtv zář 15, 2016 20:32

15.9.16 Rozebráno sání, vyndá se ten čudlik z té tenké trubičky a bude se zase testovat.
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... ndmN3lRQ28

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » sob zář 17, 2016 17:38

Tak jsem to vyzkoušel bez toho čudlu. Jel jsem stejnou testovací trasu cca 20 km. Tam nakonci na benzině jsem nechal motor klapat na volnoběh cca 15 minut. Dříve už to vařilo za 2minuty. Teplota oleje podle budiku lehce přes 120.(Realně 110) Už jsem se začal radovat a s úsměvem na tváři jsem vyrazil k domovu. Volnou jízdou jsem dojel domu vše ok, olej klesl pod 120 (90) nechal jsem to ještě chvilku běžet a ... měl jsem po náladě.
Několikerým prošlápnutím plynu se teplota vody prudce vrátila do normálu. Ještě jsem počkal a připravil si zase test na CO2. Po vychladnutí do stavu kdy, se dala otevřít expanzka jsem opakoval test a ....bylo to tam. To CO2.
Takže opravdu problem v motoru. Snad v pondělí mi to znovu rozeberou a bude se zkoumat hlava a vložky.

roverider
Příspěvky: 23
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:17

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od roverider » ned zář 18, 2016 10:54

A při tý příležitosti zkoukni vodní pumpu jestli má lopatky

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » ned zář 18, 2016 11:06

roverider píše:A při tý příležitosti zkoukni vodní pumpu jestli má lopatky
JJ. Dávale se nová i rozvody před 1000km

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 246
Registrován: ned zář 30, 2007 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od Dendy » ned říj 02, 2016 20:34

vwilson píše:Tak dnes jsem provedl test na CO2 za použití netradičních pomůcek :D Zdá se že je NEGATIVNÍ. Koho by to zajímalo, níže jsou odkazy na video. Upozorňuji, že je to dlouhý.
Modrá tekutina - OK. Zelená až žlutá tekutina CO2. Akvaristé vědí. Já nejsem akvarista, toto mi poradil "swizz" :idea:

Test u expanzky cca 7minut
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... kpkVEtPMEk


Test u výfuku cca 2minuty.
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... ThYbkxPTUk

Je zřejmé že do vody nefouká. Systém se stále zavzdušňuje a při volnoběhu necirkuluje voda z důvodu bubliny.
Mám připraven ještě jeden pokus. A dost sázím na to, že to bude konečně ono. Ale k tomu se dostanu až o víkendu.
Budu zase informovat.
Nevite nahodou někdo zda se to da pouzit i pro naftaky ? Protože na uni-max.cz pisou ze lze pouzit jen pro benziny ale u ostatních sad to není v návodech zminovano? ml: ml:
https://www.uni-max.cz/foto/manuals/CZ_3031901_01.pdf
https://www.uni-max.cz/tester-uniku-spa ... systemu/d/
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 8:40

Jak tato kauza pokročila?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » pon lis 07, 2016 11:04

Tak po delší době napíšu jen to, že po dlouhém čekání na servis, se znovu sundala hlava. Dala se přebrousit, udělali se při té příležitosti ventily a zase se to dalo vše zpět.
Nášlo se jen nepatrné poškození na hlavě v místě kde dosedá kroužek těsnění na hranu 4tého válce. Lze jen polemizovat, zda došlo k poškození při první výměně těsnění nebo to "vyžrala" chladící kapalina. Broušením se to odstranilo. Smůla je, že to mohu pořádně otestovat až příští léto za vyšších venkovních teplot. Nyní jezdím jen když je hezké počasí ale těch příležitostí už moc není. Zatím se motor chová normálně. Tak uvidíme. Děkuji všem za rady a podporu.
IMG_20161006_160029.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 12:30

Díky ;-)
S tvými zkušenostmi bych tě poprosil kuknout na toto http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=12&t=10163 .... co myslíš?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět