Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » úte srp 30, 2016 18:40

Zdravím. MG TF. Někam mi mizí voda, cca po 50km tak 0,2 L. V oleji určitě není, je nové elastomerní těsnění pod hlavou. To však není všechno. Po důkladném prohřátí jízdou, začne růst nebezpečně teplota vody při volnoběhu, nebo stání v koloně. Poprvé se to dá ustát zvýšením otáček, případně zapnutím topení a klimatizace. Pak, pokud se stále stojí dojde k až k vyfouknutí víčkem expanzní nádoby. Odvzdušňováno bylo mnohokrát, za jízdy se teploty vody a oleje pohybují v normálu v závislosti na zátěži motoru.
Bylo důkladně testováno za ochotné pomoci Karla KDB a jeho SW.

Nemáte někdo nějaké rady nebo nápady ??? Dík.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od KDB » úte srp 30, 2016 19:33

Ahoj, kup nové víčko a důkladně to odvzdušni - jak jsme o tom mluvili. Bez toho to nemá smysl, jenom riskuješ znovu poškození těsnění.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » úte srp 30, 2016 19:49

JJ. Víčko už mám. Odvzdušněno, odvezeno k mechanikovi na přetěsnění sání a prohlídku všech hadic. Dík za pomoc.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od lenham3 » úte srp 30, 2016 20:37

Co vsechno bylo delano ktere hadice byly odpojeny? Byl olej ve vode?

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » úte srp 30, 2016 20:52

Co vše bylo odpojeno při výměně tesnění nevím přesně. Dělal to mechanik v dílně. Mel jen odkloněné sání, vyndaný výfuk a motor spuštěný trochu níž. Vyměnil rozvody, vodní pumpu a těsnění pod hlavou. Historii před tím neznám, dovezl jsem to s vodou v oleji. Olej ve vodě není. Zítra snad budu vědět více.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od lenham3 » úte srp 30, 2016 20:57

Zeptat se zda mel odpojene obe hadice co jdou pod autem do predu a pak zda se vraci voda tenkou hadici co je na cani do vyrovnavaci nadrzky ,pokud je vse OK tak jsou propadle vlozky a voda jde do vyfuku a to je na vymenu motoru

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » úte srp 30, 2016 21:00

No to mně pěkně strašíš. Vložky byli změřeny ,hlava taky. Ten návrat vody ze sání do expanze se bude kontrolovat.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od lenham3 » úte srp 30, 2016 21:08

poslal jsem SZ

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od KDB » úte srp 30, 2016 21:16

Ta vratka ze sání pravděpodobně není průchozí .
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » stř srp 31, 2016 20:24

Vratka je průchozí, dnes ověřeno. Více nestihl. Musím čekat. :oops:

vwilson
Příspěvky: 36
Registrován: pon čer 20, 2016 19:44
Bydliště: Svojkov Česká Lípa

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od vwilson » čtv zář 01, 2016 17:51

IMG_20160901_171006.jpg
Tak dnes muj mechanik vyndal termostat. Ta část která má být za studena otevřená, je zavřená. Termostat je KO. Tak mam objednaný nový a zase čekám. :oops:

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od KDB » pát zář 02, 2016 8:39

Při objednání pozor na verze - v zásadě jsou tři :
(překlad přes překladač )
News 2007 na Lotus Elise forum http://forums.seloc.org/

PRT Barvy:
- Krém je 88 ° s tvrdou pružinou [Navrženo pro dieselové a V8 aplikací]
- Černá je 82 ° s tvrdými pružina (vhodné pro V8 a používá se jako provizorium s K4 motory)
- Šedá je 82 ° s lehkou pružinou

Tak snad série N má Landrover MLS těsnění, olej na lištu a šedou termostat.

Pro ty, kteří se PRT namontována PEL500110 £ 8,75 šedá PRT z Rimmer bří (může být)



Měl by mít tedy ěedou barvu.Černý vykazoval větší kolísání teploty.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od Pítrs » pát zář 02, 2016 9:43

Momentálně v těch PRT termostatech je slušný brajgl :shock: tuším ten šedý do Fka je asi správný, no a jinak v tom mají hokej i prodejci
KDB píše:(překlad přes překladač )
News 2007 na Lotus Elise forum http://forums.seloc.org/
PRT Barvy:
- Černá je 82 ° s tvrdými pružina (vhodné pro V8 a používá se jako provizorium s K4 motory)
Černý vykazoval větší kolísání teploty.
Žádné provizorium, tenhle mi parádně sedí.
Mám ještě původní PEM101020 a vykazuje výrazně stabilnější prostředí ve srovnání s teplejším s měkkou pružinou a taky je na nižší teplotu, což se mi líbí mnohem víc.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
GeneHawkins
Příspěvky: 131
Registrován: pát úno 05, 2016 22:13

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od GeneHawkins » pát zář 02, 2016 9:48

Tento Vernet s 88° C je tedy špatně?
MG-F

roverider
Příspěvky: 23
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:17

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Příspěvek od roverider » sob zář 03, 2016 8:03

Dělalo mi to něco podobnýho, při jízdě v koloně nebo s nízkýma otáčkama motoru lezla teplota nahoru navíc to špatně topilo, po protočení motoru teplota klesla , bylo to způsobeno rozpadlejma lopatkama na vodní pumpě- při nízkejch otáčkách byl nedostatečnej průtok.
Jinak větrák na chladiči spíná a je chladič v dobrém stavu- nejsou vyrezlé voštiny nebo není přicpanej či děravej?

Odpovědět