Vysoká teplota oleje

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od KDB » stř čer 21, 2017 8:38

Trunda píše:No to fakt vypadá na čidlo....
Teplota oleje je tuším napojená přímo na budík a jednotka ho neřeší. Ne?
Dobře-li si vzpomínám, tak je to tak - budík je defakto jediný, co ukazuje pravdu.
Nesmí se ale zkombinovat verze čidla a budíku MEMS 1.9 a MEMS 3.
Diagnostiky (nemám Testbook) ukazují jakousi hodnotu, kterou ŘJ zřejmě VYPOČÍTÁVÁ , určitě to není hodnota přímo a jen související s čidlem. Dokonce ani s druhým čidlem, které má VVC u solenoidů řídících tlak oleje v VVC mechanismu, teplota v dignostice nesouvisí.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » stř čer 21, 2017 8:42

Cidlo ma hranaty konektor.
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » stř čer 21, 2017 8:51

KDB píše: Dobře-li si vzpomínám, tak je to tak - budík je defakto jediný, co ukazuje pravdu.
Nesmí se ale zkombinovat verze čidla a budíku MEMS 1.9 a MEMS 3.
Diagnostiky (nemám Testbook) ukazují jakousi hodnotu, kterou ŘJ zřejmě VYPOČÍTÁVÁ , určitě to není hodnota přímo a jen související s čidlem. Dokonce ani s druhým čidlem, které má VVC u solenoidů řídících tlak oleje v VVC mechanismu, teplota v dignostice nesouvisí.

Mam MGF MK1 (1997), nekdo prede mnou menil stredovou konzoli za novejsi z MK2. Tusim ze i s budikama...
Je mozny, ze je problem v tomhle?

Sice by tomu odporovalo to, ze mam dojem, ze pred rokem to bylo vsecko s teplotou oleje v pohode, ale co kdyz jsem auto jen setril celou dobu co ho mam? :-)
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » stř čer 21, 2017 21:19

Hledal jsem nejaky informace ohledne vymeny budiku oleje z MK1 za MK2. Pokud jsem spravne pochopil a i Karel to tu uvadel, tak cidlo teploty oleje pro MK1 musi byt parovany se spravnym budikem. Budik mam z MK2, soucasne cidlo bude pravdepodobne MK1, takze chci-li koupit nove cidlo, mel bych mit cidlo pro MK2. Ridici jednotce to bude jedno? Mohl bych cekat nejaky dalsi problem?
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od KDB » čtv čer 22, 2017 13:54

Tahám to z mé děravé hlavy, ale jednak ta čidla mají různé závity, a druhak by jsi musel měnit i konektor ve svazku....
Osobně jsem kombinoval budík Mk1 a čidlo Mk2 - výsledkem je, že budík ukazuje tak o 25-30°C víc a chová se to jakoby měl větší citlivost. Nechal jsem to tak, v hlavě jsem si to překalibroval a beru to jako pozitivum - olej pořád nepouštím za 150°(budík) a tudíž v reálu nejde přes 120°C.
Mimochodem, po výzkumu a průzkumu jsem došel k závěru, že speciálně u tohoto motoru (pro jeho životnost a spolehlivost) by olej neměl chodit přes 100°, ideálně 80-90° a ještě lépe držet stabilní teplotu (termostat).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od Trunda » čtv čer 22, 2017 13:56

... takže výměník olej/voda.... ;-)
By mě to zajímalo sledovat na ZRu, jak se to chová s motorem vpředu...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » čtv čer 22, 2017 14:31

Prave ted mam MK2 budik a MK1 cidlo, v tyhle situaci by mel ukazovat budik min o tech cca 25°C. Nekde jsem se docetl, ze MK2 budiky se muzou "zblaznit" a pak leti packa nahoru k maximu. Resi se to nejakym predradnym odporem. Neni mozny, ze by se mi zblaznil MK2 budik a ukazuje skoro 150°C, protoze je to o tech skoro 25°C min nez by ukazovat mel, kdyby mel MK2 cidlo?

Co kdybych se vydal cestou MK1 budiku a noveho MK1 cidla? Cidlo je v krame v CR, ale budik je asi az v anglii... Nema nekdo MK1 budik navic? ;-)
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od KDB » čtv čer 22, 2017 14:58

Díval jsi se na stav pinů v konektoru ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » čtv čer 22, 2017 18:32

Myslis v cidlu teploty oleje? Jeste ne...
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od KDB » pát čer 23, 2017 7:45

Oxidace je mrcha....je to zdroj většiny problémů. Prošel bych i ten u budíku - jestli se loni měnil/hýbalo se s ním...každý spoj čistím a konzervuji při každém rozdělání.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od stilg » pát čer 23, 2017 12:59

Trunda píše:... takže výměník olej/voda.... ;-)
By mě to zajímalo sledovat na ZRu, jak se to chová s motorem vpředu...
Mam aftermarket budik teploty oleje na ZRu.
https://www.facebook.com/kuba.s.musil/v ... =3&theater

Puvodne byl zamer cidlo dat do podkovy, ktera je mezi blokem a filtrem, ale narazil jsem na nekompatibilitu zavitu. Zavit na filtr na Roveru je zjevne velice pibuzny nejakemu jinemu, a do znacne miry je s nim zamenitelny a firma Mann toho vyuziva, Problem byl, ze adapter, ktery se nasroubuje na zavyt na motoru a ma na konci stejny zavit na ktery se nasroubuje filtr (vlastne takova prodluzka aby se mezi filtr a motor vlezl ten mezikus s cidly).... takze neco je kompatibilni a neoc uz ne... takze prodluzovaci kousek sel nasroubovat krasne do filtru, ale nesel nasroubovat na motor...

Ale hned vedle filtru kousek byla krasna dutinka, nepatrne vetsi nez teplotni cidlo, takze jsem ji vyplnil teplovodivou pastou a cidlo do ni nacpal a zajistil...
Takze muj teplotni senzor je vlastne v hliniku vedle vedeni oleje, a meri + - teplotu kovu bloku / oil filtr housingu.

Chov se to stabilne, ale samozrejme to trochu ovlivnuje palubni napeti... kdyz treba pustil ventilaci, tak se raficka se zmanou napti trosku pohne.

Ale jinak mi to slouzi dobre. Teplota vody je totiz na na svem miste prakticky hned a tohle mi dava dobrou predstavu o prohrati motoru. A dokud nema 90-100 stupnu, tak autu nenakladam. Pri stani v lete, to muze lezt k 120-125, vyjimecne jeste kousek vys. kolem tech 130-135.
Pri jizde (sviznejsi) po zahrati, 100-110.

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » pon čer 26, 2017 11:23

Kontaktama to zrejme neni, oxidace tam neni. Hledam kde by se dal koupit senzor teploty oleje, ale jsem z toho nejakej zmatenej.
Pokud ho nekde najdu, tak je tam uvedeno cislo odpovidajici nahrady, ktera u rimmeru ukazuje na cidlo teploty chladici kapaliny (ale neni to olej).
Poradite, jak se v tom orientovat ci pripadne kde koupit to spravny cidlo teploty oleje pro MGF MK1? Strejdu Gugla jsem samozrejme pouzil, ale jsem z toho jeste min moudrej :-)

Nasel jsem, ze by tohle snad mohlo vyhovovat.
https://www.autokseft.cz/EPS-facet-Snim ... 8-nd171879

Muzu tomu zkusit verit? Nebo je nejaka lepsi alternativa? ;-)
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od Pítrs » pon čer 26, 2017 11:36

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od Trunda » pon čer 26, 2017 12:01

Kup to u Rimmerů.... tohle nemá ambice být dílem běžně dostupným u nás.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Vysoká teplota oleje

Příspěvek od cembry » pon čer 26, 2017 12:10

No, chtel jsem to jen na vyzkouseni... U rimmeru to vyjde po pricteni posty celkem draho cenove, na to ze to muze bejt spousta dalsich veci se mi to nechce kupovat jen tak :-(
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Odpovědět