Brzdy, slabý účinek....
Brzdy, slabý účinek....
Vážení přátelé a kolegové,
vzhledem k počasí a vůbec.... , mám pro vás námět k přemýšlení...
Už 10let a 150000km se potýkám, se slabým účinkem brzdy u Maggie.
Je to jako, když je tak třetinový až poloviční účinek posilovače, trochu šmrncnutý tím efektem jako, když jsou orezlé/nezajeté brzdy.
Auto brzdí souměrně.
Začalo to někdy po výměně HBV a kotoučů/destiček. Sice mě napadla souvislost s HBV ( dal jsem verzi bez ABS do auta s ABS..), ale hlavní příčinu jsem čekal u kotoučů/destiček. Zkoušením různých výrobců se to lehce měnilo, ale neodstranilo.
Teď při znovuoživení Maggie jsem se rozhodl to vyřešit ( přímým srovnáním s mým dalším MG byl jasný tristní stav). Dal jsem bezvadné zadní brzdiče ( zatuhlý samostav), vyčistil a namazal pojezdy všech třmenů, prohodil posilovač a HBV pro ABS z druhého auta, i kotouče a desky - ověřená funkce.........., a nic.
Jediné, co je ještě původní, jsou přední brzdiče a vedení podtlaku k posilovači.....tam chybu nevidím, ale asi i to vyměním, abych měl klid.....pokud někdo z Vás nebude mít jiné řešení.........
Díky za každý nápad...
Podtlak v pořádku - chová se stejně, jako na druhém autě .
vzhledem k počasí a vůbec.... , mám pro vás námět k přemýšlení...
Už 10let a 150000km se potýkám, se slabým účinkem brzdy u Maggie.
Je to jako, když je tak třetinový až poloviční účinek posilovače, trochu šmrncnutý tím efektem jako, když jsou orezlé/nezajeté brzdy.
Auto brzdí souměrně.
Začalo to někdy po výměně HBV a kotoučů/destiček. Sice mě napadla souvislost s HBV ( dal jsem verzi bez ABS do auta s ABS..), ale hlavní příčinu jsem čekal u kotoučů/destiček. Zkoušením různých výrobců se to lehce měnilo, ale neodstranilo.
Teď při znovuoživení Maggie jsem se rozhodl to vyřešit ( přímým srovnáním s mým dalším MG byl jasný tristní stav). Dal jsem bezvadné zadní brzdiče ( zatuhlý samostav), vyčistil a namazal pojezdy všech třmenů, prohodil posilovač a HBV pro ABS z druhého auta, i kotouče a desky - ověřená funkce.........., a nic.
Jediné, co je ještě původní, jsou přední brzdiče a vedení podtlaku k posilovači.....tam chybu nevidím, ale asi i to vyměním, abych měl klid.....pokud někdo z Vás nebude mít jiné řešení.........
Díky za každý nápad...
Podtlak v pořádku - chová se stejně, jako na druhém autě .
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Hehe.... řešíš podobný problém viewtopic.php?f=34&t=11188
Víš co? Dej pryč ABS a bude to brzdit fajnově
Mimochodem a co hadice?
Víš co? Dej pryč ABS a bude to brzdit fajnově
Mimochodem a co hadice?
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Brzdy, slabý účinek....
Teď nevím jak u fka ale některé mg/rover /LR pokud mají ABS tak se musí brzdy odvzdušnit přes diagnostiku,nedávno jsem podobnou věc řešil u freelandera brzdil pekne po výměně zadních valečku nic moc ,pak jsem nasel funkci v diagnostice pousti to ABS a řekne který odvzdusnovak povolit
Re: Brzdy, slabý účinek....
No může být, že to ABSo je tak pitomé, že to bez spuštění modulace odvzdušnit nelze. Můžeme to prubnout na mém ZRu, kde to taky brzdí mizerně.
Re: Brzdy, slabý účinek....
....kostka ABS, při znefunkčnění ABS, by na to vliv mít neměla. U Maggie, a ani u dalšího eFka se jen rozsvítí kontrolka a neABSuje to - roky 98,99 .
Odvzdušnit to vždy šlo bez problémů a komplikaci s výsledkem správně tuhého pedálu.
Že by zůstávala zavzdušněná kostka ABS....??? ...taky mě to xkrát napadlo
Odvzdušnit to vždy šlo bez problémů a komplikaci s výsledkem správně tuhého pedálu.
Že by zůstávala zavzdušněná kostka ABS....??? ...taky mě to xkrát napadlo
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
....hadice jsou původní a průchozí...
Jo, a vlastně u Maggie jsem hned po koupi měnil trubku dozadu a žádný problém po odvzdušnění...
Jo, a vlastně u Maggie jsem hned po koupi měnil trubku dozadu a žádný problém po odvzdušnění...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
A ty tam asi máš ještě mechanicky omezovač na zadní brzdy, že?
To zavzdušnění kostky je velký téma.... zkusím pohledat, jestli není nějaký způsob, jak tu modulaci ABSa vyvolat bez diagnostiky.
To zavzdušnění kostky je velký téma.... zkusím pohledat, jestli není nějaký způsob, jak tu modulaci ABSa vyvolat bez diagnostiky.
Re: Brzdy, slabý účinek....
.... začínám uvažovat, že bych s tím zkusil zajet do Best Drivu, jestli mi to nezkusí odvzdušnit. Tam by na to snad měli být vybavení.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Projel jsem fora a stává se nějaký problém s kostkou ABS.....po výměně to brzdí.
Zkusím to a poreferuju.
Zkusím to a poreferuju.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
No taky jsem pročítal a všude psali dost o tom, že to je prostě potřeba odvzdušnit pomocí diagnostiky. Běžným odvzdušněním se bubliny z ABSa nevyženou. Dělá se to tak, že se na expazku nasadí redukce a natlakuje se to na nějaký tlak. Pak se pustí onen program na diagnostice, který pouští modulaci na konkrétním kole, kde pak povoluješ odvzdušňovák.
Re: Brzdy, slabý účinek....
V Ravu nic takového pro MGF Mk1 není. Pro můj problém tohle nebude příčina.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
A máš v autě tohle? Valve - Brake Pressure - SJD100880
Nemůže zlobit?
Nemůže zlobit?
Re: Brzdy, slabý účinek....
To mi přijde dost nepravděpodobné..... to by to muselo být úplně ucpané a to by fakt poznal.
Mimochodem, tu se čile diskutuje a moje téma o brzdách jste četli? - viewtopic.php?f=34&t=11188
Mimochodem, tu se čile diskutuje a moje téma o brzdách jste četli? - viewtopic.php?f=34&t=11188
Re: Brzdy, slabý účinek....
To víš, že četli
Další pokrok...po výměně ABS kostky změna....nula.
Zbývají už jen přední brzdiče, hadice a podtlakové vedení.....Proboha proč ???
Další pokrok...po výměně ABS kostky změna....nula.
Zbývají už jen přední brzdiče, hadice a podtlakové vedení.....Proboha proč ???
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Téma jsem četl, za sebe mohu hodnotit jak brzdí benzínové dvě R45 s ABS + omezovačem brzdného výkonu na zadní brzdy a R416 bez ABS. Já tam žádný rozdíl nevidím. Pokud všechny komponenty (kotouče a brzdiče jsou stejné) fungují normálně, tak bych řekl, že mi všechno brzdí stejně bez znatelného rozdílu. Rozdíl subjektivního pocitu z účinnosti s ABS nebo bez, nepoznám (ano, bez ABS jdou kola do smyku, ale rozumíme si).
Jediné, co kdy výrazně ovlivnilo můj pocit z účinnosti brzd bylo zavzdušnění , spojené s delším chodem brzdového pedálu, a „gumovostí“ při stupňování tlaku na brzdový pedál.
Odvzdušnění i okruhu s ABS zatím fungovalo bez nutnosti diagnostiky. Pravda, třeba pro LR D2 mám v diagnostice pro ABS funkci „POWER BLEED“ (This function opens all of the ABS valves and powers the pump causing fluid to circulate around the system, thus removing any trapped air bubbles).
a „MODULATOR BLEED“, (This function opens the abs modulator valve and powers the
pump causing fluid to circulate around the modulator system, thus removing any
trapped air bubbles).
Ale netroufám si tvrdit, že to nejde udělat i bez toho.
Jediné, co kdy výrazně ovlivnilo můj pocit z účinnosti brzd bylo zavzdušnění , spojené s delším chodem brzdového pedálu, a „gumovostí“ při stupňování tlaku na brzdový pedál.
Odvzdušnění i okruhu s ABS zatím fungovalo bez nutnosti diagnostiky. Pravda, třeba pro LR D2 mám v diagnostice pro ABS funkci „POWER BLEED“ (This function opens all of the ABS valves and powers the pump causing fluid to circulate around the system, thus removing any trapped air bubbles).
a „MODULATOR BLEED“, (This function opens the abs modulator valve and powers the
pump causing fluid to circulate around the modulator system, thus removing any
trapped air bubbles).
Ale netroufám si tvrdit, že to nejde udělat i bez toho.