Brzdy, slabý účinek....

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » čtv črc 04, 2019 16:03

....ještě jednou důkladně pročtu RAVE....
Kolega Dendy má tu samou konfiguraci jako já.....a bez problému.
Druhé MG (98) po rozpojení konektoru ABS brzdí taky normálně...
Tak kde je chyba ..
Vydržel jsem to sice 10let, ale teď jsem rozhodnutý to odstranit za každou cenu....Kazí mi to dojem ze zbytku auta. A samozřejmě když to můžu srovnat s druhým.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od Austin » čtv črc 04, 2019 17:33

Stává se, že na gumičce hlavního b. válce je prasklinka, která není vidět.
Může tam být nečistota.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » čtv črc 04, 2019 18:29

Měl jsem tam dva HBV a identický výsledek - a už se to tak chovalo, když jsem osadil HBV nový...
Došly mě logické nápady, a kapacita analyzovat problém. Asi ještě vyměním přední brzdiče, i když to v nich podle mne není - brzdí souměrně a není problém bloknout kola - jen to vyžaduje neúměrnou sílu.
Když zesiluju tlak na pedál, účinek je mormálně lehce progresivní, tady je to lehce opačně - prostě jako se odpojí posilovač.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16986
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od Trunda » čtv črc 04, 2019 18:56

No, já mám v plánu krom toho odvzdušněni ješte opletené hadice. Přeci jen to se na gumovosti projevu také dost promítá.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

berryj
Příspěvky: 294
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od berryj » čtv črc 04, 2019 19:43

Tak to bude problém v posilovači, co zbývá jiného?
Přední brzdiče? to nevím co by s nimi muselo být, aby se to chovalo jak popisuješ. Nebo jsou tam nějáké neoriginální, slabší?

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » čtv črc 04, 2019 20:33

Jak jsem psal, posilovač jsem měnil..... chlat:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

berryj
Příspěvky: 294
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od berryj » čtv črc 04, 2019 21:09

Aha.......
pak už mě napadá dosti nepravděpodobná varianta. Není nějak jiný (špatný) samotný mechanismus brzdového pedálu? Jako že působí jinou pákou na HBV?
Ještě jedna věc. U předních brzdičů, pokud jsou trny v těch kluzných pouzdrech už vyběhané, může to způsobit jejich vyosení při brždění a vnější brzdová destička nedosedá na kotouč celou plochou, když je nová.
Jenže i tak se postupně obrousí/zešikmí a brzdný účinek se zlepší.

Hombre
Příspěvky: 2620
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od Hombre » čtv črc 04, 2019 21:42

A co hadice k posilovaci? Nemuzou v no byt pory nebo tak neco? U nekterych aut s slslouhym vedenim od sani o posilovaci je to docela casty problem
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » pát črc 05, 2019 13:06

Vedení podtaku těsní, kontroloval jsem i, není-li ucpaný.
P. brzdiče...vedení nějakou vůli má, (mají 315tkm), ale v porovnání s jinými nic tragického. Na válcích všechny kola brzdí nachlup stejně, měnit i předek uvažuju, protože už postupuju vylučovací metodou...
Takže ráno jsem se rozhodl opakovat odvzdušnění - přesně dle RAVU, jediný rozdíl byl, že odvzdušňovák jsem zavřel až když jsem pustil pedál - dělal jsem to sám.
A dělám to tak už léta, tak to musí být správné :mrgreen:
V porovnání s druhým autem pedál je měkčí (správně to má docela jasně tuhý doraz), ..
Po odvzdušnění (několikrát kolem dokola) mě PŘIPADALO, že se to o něco zlepšilo, ale po projetí je závěr, že je to pořád stejné.
Při lehkém našlápnutí to začne nějak brzdit, ale po zesílení tlaku na pedál
brzdný účinek zesiluje méně, než zesiluje tlak na pedál. Normálně se to v téhle fázi citelně zakusuje do korouče...
Posilovač i zásoba podtlaku vypadá v pořádku, resp. stejně, jako na druhém autě.

Všechny kotouče mají celou plochu lesklou, po testu je předek, i zadek adekvátně teplý, předek logicky o něco více.

Fakt je to tristní, tady mám slušně nadprůměrné brzdy, na druhém jsem teď nandal ty nejhorší desky.... a to druhé brzdí o několik tříd lépe.
A samozřejmě mě štve, že na to nedokážu přijít....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » pát črc 05, 2019 13:11

Našel jsem manuál od pana Bosche k 5.0 a tam píše:
SM081 - BOSCH ABS 5.0 - Diagnostic Capabilities (Other)
Choice of functions that can be performed.

Bleeding - New pumps valve block assemblies need to be pre-charge bled before bleeding any other corner. This is achieved using the precharge bleed via front left button which initiates a sequence. Before initiating the sequence using the button the front left wheel bleed nipple requires to be open and during the bleeding sequence which takes 30 seconds the operator should not press the brake pedal. At the end of the sequence the user will be prompted to close the bleed nipple.

Ale v Ravu o potřebě diagnostické pomoci není zmínka.......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Hombre
Příspěvky: 2620
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od Hombre » pát črc 05, 2019 16:04

Podle me musis odvzdusnovak zavrit pred pustenim pedalu, nebo pustit pedal, ale pockat, az zacne vytekat z odvzdusnovaku kapalina samospadem. Upne nejlepsi je naslapat tlak se zavrenym odvzdusnovakem, sprajcnout pedal nejakou tyci a jit povolit a hned utahnout odvzdusnovak. Samozrejme ze s pomocnikem e to ucinnejsi, protoze drzi pedal nohou a po povoleni odvzdusnovaku jeste doslapne az na zem. Ale v pistcich modulatoru ABS stejne asi vzduch zustane i tak.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » pát črc 05, 2019 17:19

Protože mi zbejvala kapalina, dal jsem ještě kolečko, zašprajcoval pedál dole a utáhl odvzdušňovák. Jak píšou v návodu.
Vypadá to asi stejně - zatím na špalcích.
V Ravu ani při výměně modulátoru nepíšou nic special....
Škoda, že někdo s Testbookem se nevyjádřil, jestli tam v nabídce něco není.
Jinak ten modulátor používali ve všem (200,400, 800, F).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2123
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od lenham3 » pát črc 05, 2019 17:25

Jsem na dovolené a diagnostiku sebou nemam msm: ,

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » pát črc 05, 2019 17:50

No joo :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy, slabý účinek....

Příspěvek od KDB » pát črc 05, 2019 19:04

Měnit brzdiče nebudu, udělám bypass ABS - tím to vyloučím. Pak se uvidí.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět