Sportovní katalyzátor - MasterMG

Odpovědět
Dieter Bonrath
Příspěvky: 217
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Dieter Bonrath » čtv čer 04, 2020 19:24

MasterMG byl u Bonrathů na návštěvě a přivezl několik málo drobností, abychom je složili k sobě.
Jak se to povedlo můžete zhodnotit na fotografiích, každopádně na svarech je ještě trocha práce (jiné jehly, difuzory a hlavně technika), každopádně vše pasuje místo původního katalyzátoru.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Trunda » čtv čer 04, 2020 19:43

Dobře vy! ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

britishopen
Příspěvky: 225
Registrován: pát črc 13, 2012 23:29
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od britishopen » pát čer 05, 2020 0:06

Super!
- - - MGF 1.8 2001 - - -

Master MG
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 15, 2017 9:11
Bydliště: Beroun

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Master MG » pon čer 08, 2020 10:15

Už to vrčí Musím říct že dobrý :twisted:

Květošák
Příspěvky: 71
Registrován: pát kvě 07, 2010 12:27

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Květošák » ned čer 21, 2020 9:03

A ma nekdo zkusenosti s decatem? Jen hola trubka.

Dieter Bonrath
Příspěvky: 217
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Dieter Bonrath » ned čer 21, 2020 13:31

Kdysi jsem to tak měl, ale každopádně:
- odporuje to platné legislativě, tzn. legálně neprojdeš STK
- nikde jsem nenašel reálnou (naměřenou) hodnotu při odebrání z MGF
- u MK2 MGF budeš mít zkreslené hodnoty pro lambdu
- pocitově to nějaké koně přinese

Jsem schopen vyrobit i bez katu jako pro MK1 tak MK2.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Trunda » ned čer 21, 2020 20:52

Tu je to slušně rozebrané i s měřeními - http://mgf.ultimatemg.com/group2/exhaust/catalysts.htm
Špatně to bylo na VVC, ale na obyč 1,8 to moc vliv nemělo tak, že by to za to stálo. U 1.8 135 to může být jinak, ale nemyslím si, že to za potíž s emisemi stojí. Když už, tak nějaký sportovní kat. Jinak zadní lambda je jen kvůli kontrole, jestli kat funguje, takže v nejhorším bude svítit kontrolka, ale na chod motoru to vliv mít nebude.
No, než vymýšlet kraviny s vyrabováním katu, tak mnohem lepší je kouknout zde https://www.facebook.com/Kmaps-449982988535961/ a na jejich stránky a pořídit si jednotku naladěnou od pánů, kteří kdysi ve fabrice tyhle motory navrhovali ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

britishopen
Příspěvky: 225
Registrován: pát črc 13, 2012 23:29
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od britishopen » ned čer 21, 2020 21:43

Květošák píše:
ned čer 21, 2020 9:03
A ma nekdo zkusenosti s decatem? Jen hola trubka.
Loni jsem mel chvilku trubku misto katu nez jsem koupil komplet vyfuk ale rozdil s nebo bez katu jsem nepoznal zadnej (efko 88kw)
- - - MGF 1.8 2001 - - -

Dieter Bonrath
Příspěvky: 217
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Dieter Bonrath » pon čer 22, 2020 20:22

Trunda píše:
ned čer 21, 2020 20:52
Tu je to sl.... motory navrhovali ;-)
tohle měření mi chybělo, ale překvapilo měření VVC. Je dostupné měření i pro různé svody nebo výfuky?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Sportovní katalyzátor - MasterMG

Příspěvek od Trunda » úte čer 23, 2020 15:16

O tom nevím. Mají tam pak ještě měření s různými filtry, kde opět ten rozdíl byl nula prd.

Hele.... u toho VVC mě to naopak nepřekvapuje. Jelikož je management motoru založen na průběžné optimalizaci toho, kdy a za jakých okolností se otevírají a zavírají sací ventily, pak to bude o tom, že to dost přesně počítá i s nějakou rychlostí vyplavování motoru. Tedy nějak "dokonale" to mají naladěné tak, že za daných okolností ví, kdy už je tlak ve válci takový, že už můžou otevřít sací ventil tak, aby válec nabral ideální směs. Představ si, že ale narušením rezonančních vlastností výfuku se ovlivní to, jak rychle a efektivně se motor vyplachuje a tím se pak to naladění znepřesní a sací ventil se neotevírá v ideální dobu. .... samozřejmě tak polopatě řečeno....
Kdežto u pevné vačky je to celé nastaveno natvrdo na nějakou optimální shodu všeho tak, aby to nějak jelo a spotřebu to mělo rozumnou a emise rozumné. Tím pádem tam pak klidně může být potenciál v optimalizaci výfuku směrem k tomu, že se v určitém spektru výkon zvýší, sic to pravděpodobně bude na úkor spotřeby a emisí.

VVC je pecka v tom, že kombinuje ekonomičnost a ekologičnost standardní vačky nastavené na dobré vlastnosti v nízkých otáčkách s možností vačku plynule zostřit ve vyšších otáčkách. Tedy z motoru je vyždímaný v průměru to, aby se s ním dalo normálně jezdit, ale při ostré jízdě to dalo maximum rozumného výkonu bez toho, aby to byla ekonomicko-ekologická katastrofa :-)

Příklad za vše.... jezdím s VVC denně do práce 2x30 km. Rozhodně auto nešetřím a za cestu klidně několikrát atakuji omezovač. Mimo obec neřadím pod 5000 otáček. Jezdím brzda plyn. A i tak mám dlouhodobou spotřebu 8l. S plně využitými a užitými 160 koňmi.... řekněte mi kdo to v dnešní době s dnešními auty má?! ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět