Moje MGF 1.8 88kW - rady

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » čtv lis 26, 2020 14:00

Neviem, či má ten gombík svietiť, ale nesvieti a nereaguje. Teraz v zime to už riešiť nebudem, na jar to pozriem.

Zákerná otázka. Ak by som chcel MGF, ale VVC, stačí aj verzia 107kW. Na čo si dať pozor? Ako nehovorím, že súčasné F 88kW je pomalé, ale tak rozmýšľam, že prečo možno nevymeniť? Našiel som nejaký takto výkonový graf, len neviem, či to je pravda a ten točivý moment pri MPI do nejakých 3300 RPM sa mi zdá nejaký vysoký.
vvc_mpi_cf_kn.jpg

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od pantalone2 » pon pro 14, 2020 8:15

Ten motor je vrchol britskeho inzinierstva. V oboch smeroch. Prelomovy system, ale tak zlozity a aj drahy na vyrobu, ze prakticky ihned zakapal v konkurencii, aj ked bol o level inde. Inac cena dielov nan nie je velky problem, ale zohnat nove kusy uz ano. Napriklad len tesnenie HCU (hodnota do 10€) sa uz neda zohnat nove, uz som aj rozmyslal, ze dam par kusov vyrobit. K tomu to vie len malokto servisovat. A aj, ked vidis na grafe, ze ma v nizkych otackach nizsi vykon, motor taha uz od volnobehu a az do obmedzovaca nema mrtvy bod, v tom je to variabilne casovanie vyborne, ze nabeh vykonu je absolutne linearny a nema ziaden VTEC kick. A spotreba do 6,5l.
Inac to VVC funguje cca takto: Nasavacia vackova hriadel je delena v polovici na 2 kusy, na oboch stranach su variatory, ktore su riadene pomocnym hriadelom, ktory je riadeny piestikom HCU pomocou 2 solenoidov, ktore prepustaju tlak do valca HCU podla riadiacej jednotky podla otacok motora a teploty a tlaku oleja. A kedze je zadna hriadel oddelena od rozvodov, este aj z druhej strany je remen medzi vyfukovym a nasavacim hriadelom.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od lenham3 » pon pro 14, 2020 13:03

Jen otazka co je tesnenie HCU?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od AnderN » úte pro 15, 2020 9:08

Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od pantalone2 » stř pro 16, 2020 12:13

Hydraulic control unit. Ten mechanizmus primontovany na hlave. Mam az moc teoretickych vedomosti a "mudrujem", ale viem si akurat tak vymenit olej :D .
Inac AnderN, toto tesnenie sa da este zohnat, ale vnutorne a ten biely kruzok na piestiku uz nie. Ak by bolo treba niekedy, dokazal by som mozno dat vyrobit par kusov, poznam celkom ochotnu firmu, ktora sa zaobera prave takouto vyrobou.
Toto je foto celej "sady", je tam aj vidiet biely pruzok na piestiku.
Obrázek

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » ned úno 21, 2021 17:48

Prosím vás, že mimo témy trocha. Ale otázka. Poznáte niekoho seriózneho, kto sa vyzná v autách a vedel by doviesť na Slovensko, aj s tým, že by vedel prihlásiť, resp. boli k tomu všetky dokumenty? Chcel by som radšej MGF možno TF (neviem zistiť rozdiely okrem hydragasu, jedna strana hovorí, že F je lepšie, druhá strana, že TF je lepšie) s VVC motor. Či niečo zaujímavé ako alternatíva? Auto by slúžilo ako daily car.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » ned pro 19, 2021 11:25

Prosím vás, potreboval by som poradiť. Neviete niekto kód brzdového spínaču? A kde ho mám v aute hľadať?

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od pantalone2 » ned pro 19, 2021 17:53

Kod je XKB100080 . Da sa zohnat druhovyroba za par eur, pasuje aj na starsie Ople. Original by som nezhanal, ten bude dostupny urcite len v UK a treba doplacat DPH a robit aj colne konanie. Na takuto drobnost sa to neoplati.
Umiestnenie bude niekde hore na brzdovom pedali pri kasni. Bud bude viditelny zospodu (uzijes si gymnastiku, alebo odmontuj soferove sedadlo a lahni si pod volant) alebo sa tam mozno dostanes cez poistkovu skrinku.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » pon pro 20, 2021 1:18

Ďakujem za radu. Stačí mi druhovýroba. Našiel som od Hella za 8,52€, takže ak to odíde, tak to odíde, nezruinuje ma to. Teraz v zime sa mi tá gymnastika veľmi robiť nechce. Treba že vraj vymeniť aj ten odpor na ventilátory (aspoň tam mi hovoril bývalý majiteľ) a našiel som videá len pre RHD. Plus mi svieti len 1 pixel či čo to je v strednom brzdovom svetle. Aj na to sa budem musieť pozrieť. Okrem ďalších asi tak 30 vecí...

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » stř bře 09, 2022 10:10

Prosím vás, zišla by sa mi rada. Je šanca niekde zohnať na MGF 1.8MPI silentbloky na nápravy? Ale klasické, nie polyuretán.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » ned bře 27, 2022 0:39

Prosím vás, zišla by sa mi rada. S autom som ešte v sobotu bez problémov jazdil a štartovalo hneď. V nedeľu ráno som chcel naštartovať a nič. Keď otočím kľúčom, že chcem naštartovať, tak sa nič nestane. Ani nepretočí štartér. Palivová pumpa a ostatné veci predtým nabehnú. Jediné, čo sa stane, že v motorovom priestore, vľavo dole ako je mriežka nad motorom, tak tam je riadiacia jednotka, či čo to chce byť, v nej keď skúsim naštartovať cvakne a to je všetko. Nejaký nápad, čo by tomu mohlo byť? Za každú radu ďakujem.

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od pantalone2 » pon bře 28, 2022 9:15

Pozri zapojenie startera, mne sa stalo, ze sa mi odpojil jeden kabel, ked som tam smatral po konektoroch a spravalo sa to rovnako. Moze byt bud odpojeny alebo skorodovany takze najlepsie by bolo tie kable ocistit a naspat zapojit. Dostanes sa tam priamo cez maly otvor, len treba odpojit nasavenie od skrtiacej klapky a vybrat ho z airboxu. A ak ani to nic nespravi, skusit starter vybrat a napojit ho priamo na bateriu, ci sa roztoci a vyskoci pastorok. Zasa na vybratie samotne je potreba spodny srob vyskrutkovat zboku, najlepsie dat dole LZ koleso a mat dlhy nastavec na racnu. Poistka by to nemala byt, ak si dobre pamatam, je spolocna s cerpadlom, takze by ho nebolo vobec pocut.
A dalsia vec, naozaj to zopne v RJ a nie samotnom startery? Ak by to bol starter, tak je najskor vybita bateria, ale to by si videl na pristrojovke, ako by sa vypla pri startovani.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » stř bře 30, 2022 17:26

Ďakujem za radu. Skúsim sa na to pozrieť. Počúvali sme to dvaja. Zopne v tej riadiacej jednotke relé, alebo čo to tam cvaká, ale štartér nič. Baterka nie je vybitá, auto nemalo ani snahu vôbec potočiť štartérom. Podľa skúšačky napätia skoro plná.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » stř dub 06, 2022 18:03

Ďakujem za radu, našťastie to bol len vypadnutý kábel zo štartéra.

Jano_1997
Příspěvky: 117
Registrován: ned bře 01, 2020 22:58

Re: Moje MGF 1.8 88kW - rady

Příspěvek od Jano_1997 » pát čer 03, 2022 13:21

Stala sa mi taká vec, že ako som zložil hardtop a všimol som si, že mám natrhnutú strechu na kraji, to plátno, ako bola zohnutá. Vedeli by ste mi poradiť či sa do dá nejak opraviť? Ak áno, čo použiť? Alebo už len zohnať novú strechu?

Odpovědět