MGF VVC zasa blbne

Odpovědět
pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od pantalone2 » pon říj 25, 2021 11:45

Takze tento rok som skoro cely presiel bez problemov, az sa vyskytol problem, s ktorym si neviem rady. Siel som po obchvate, ked mi z nicoho nic vypol motor, dosiel som mimo a zistil som, ze mi auto vobec nejde do otacok a odstavuje palivo. Nechal som ho chvilku vychladit, nastartoval som a bolo to ok. Na druhy den sa mi stalo presne to iste, ale uz sa to nenapravilo. Do garaze som dosiel stylom, ze som sa rozbiehal na spojku a siel skoro na volnobeh. Video, ako sa sprava auto mozne vidiet tu :https://youtu.be/HidINDldzeo
Auto za studena prvych par sekund ledva ide a dymi, potom sa volnobeh znormalizuje, ale pri pridavani plynu hned strajkuje. Ked sa motor zohreje, ide vytocit na cca 1500-1700 otacok.

Na aute bolo robenych uz kopa veci, ktore nemaju ani 5000km. Tesnenie hlavy, rozvody, sviecky, kable, cievky, senzory okolo VVC, opravovala kabelaz (lenhamom), lambda sonda a bohvie co este, co ma teraz nenapadne.
Pozrel som rozvody, ci nie su nahodou skocene, ale su ok. Dalej som poskusal vypajat senzory, ako sa bude auto spravat, ale stale to iste, pripadne sa zvysil volnobeh podla ocakavania.
Kable a sviecky (boli trochu zacmudene kvoli zlemu spalovaniu) tiez vyzerali ok.
Cez cinsku diagnostiku T300 som pozeral aktualne data, senzory klukovky a vackovky vyzeraju ok (je vidiet zmenu stupnov na VVC), teplota vody, tlaku oleja detto, MAP senzor a TPS tiez menia hodnoty podla otvorenia skrtiacej klapky. Jedine, co stale ostava na rovnakej teplote je senzor teploty v nasavacom potrubi, ale boh vie, ci to ta diagnostika dokaze vobec precitat. Mohol by robit az taketo blbosti?
Pomocou cistica brzd som aj skusil, ci nahodou nenasava vzduch cez tesnenia, ale rovnako bez uspechu.
Este ma napadli 2 veci, ci nie je nahodou rozsypany katalyzator, kedze bolo dost citit sirovy smrad a hodnoty lambdy skacu od 0.5V do 2.5V (co ale moze byt dosledok spalovania) alebo natankovany nejaky sajrajt, aj ked som na nom presiel skoro 100km bez problemov. Palivovy filter bol cisty a cerpadlo tlaci tiez bez problemov.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od Trunda » pon říj 25, 2021 14:08

Jé ahoj..... to je to prokleté MFKo, kvůli kterému jsme s Jarkem strávili nemalý čas na telefonu a on chudák nešťastný rozebral celou kabeláž a snad všechno.... aby se opět objevil takový problém... :-(

Já bych tentokrát zkusil jít z opačné strany. Zkusit prohodit jednotku. Nakonec tam zůstala původní ne? Tam byly tuším spečené dráty, nakonec vadné solenoidy na VVC.... a prostě tam skrz nějaký škaredý zkrat se děly asi hrozné věci. A jestli je tam původní jednotka, tak já bych jí nevěřil.
Nicméně takovéto omezení otáček dělává jednotka po té, co vyhodnotí nějaký problém s VVC. Sic asi ne na tak nízké otáčky.... Ale u VVC jednotka ví o poloze kliky proti vačce a když jí pozice už při malém zvýšení otáček nesedí, tak prostě nedovolí motor vytočit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od pantalone2 » úte říj 26, 2021 19:15

Ano, je to ten kusok, a som naozaj vdacny, ze sa ho podarilo dat dokopy. Aj ked vtedy bol problem pocitovo mensi, kedze mal len obmedzovac na 5700RPM, ale inac fungoval motoricky bez problemov. Specene kable nasiel az lenham a popri inych veciach vyhodil aj podivnu dosku, co sluzil asi ako regulacia pre ventilator. Co si pamatam, bolo zle zlozene VVC a jeden solenoid bol ko. Lenze to hadzalo aj chyby v diagnostike ako napr. zly snimac polohy skrtiacej klapky a podobne, co by mohlo byt chybou samotnej RJ.
Co sa tyka auta, znova som ho nastartoval a pozeral diagnostiku, vsimol som si, ze pocas toho odpajania RJ (ked otackomer pada na nulu) stracala synchronizaciu snimacu klukoveho hriadela. Je to jedine cidlo, ktore som este ani vizualne nepozrel, tak som objednal cez autokelly nove a cez vikend sa nan pozriem a skusim ho vymenit. Uz sa "tesim" na ten pristup k nemu... Pri najhorsom ho vratim a budem riesit RJ.
To auto je v jednej veci peklo, ale potvora, ked donho sadnem, vzdy mi vycari usmev na tvari.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od Trunda » úte říj 26, 2021 19:24

Jo, čidlo kliky je dost zásadní, takže klidně od něho může po zahřátí jít nějaký zmatek. A nesmrtelné není, takže vyměnit ho není špatně. Snad to bude tentokrát jen taková blbina, protože to auto už si vybralo svoje peklo :-)
Hej, tak to musí být láska jak trám.... protože láska hory přenáší a v tomto případě tedy echt :-D .... ale fajn jak je ten vztah takový. Jo VVC je strašně návykové a v eFku obzvlášť a tak stojí za to vydržet a bojovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od lenham3 » stř říj 27, 2021 19:28

A není rozpadnuty ten kat?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od Trunda » stř říj 27, 2021 20:18

Jo vidíš.... pravdu má Jarek, tuhle teorii jsem chtěl také podpořit jako první. Navíc prověřit to není nic dramatického pomocí endoskopu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od lenham3 » stř říj 27, 2021 22:30

Stačí odpojit výfuk před katem a nastartovat

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od pantalone2 » čtv říj 28, 2021 8:52

Ten kat tiez pozriem cez vikend. Len tie sroby su uz kvalitne hrdzave a zazrate, snad pojdu dole bez rezania...

pantalone2
Příspěvky: 40
Registrován: čtv srp 24, 2017 18:36

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od pantalone2 » sob říj 30, 2021 12:37

Potvora funguje. Chyba bola v snimaci klukovky, ale snimac bol sam o sebe ok. Skrutka, co ho drzala sa uvolnila a tym, ako sa hybal, hadzal blbosti.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MGF VVC zasa blbne

Příspěvek od Trunda » sob říj 30, 2021 20:38

Paráda! Když už to Jarek postavil skoro celé znova, by bylo divné, aby to nebyla taková blbina :-) Takže hurá ještě před zimou pokořit porci kilometrů ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět