MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Odpovědět
Lopez
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 05, 2017 9:09

MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » úte led 30, 2018 18:38

Ahoj, pravděpodobně mi praskl během jízdy rozvodový řemen u MG ZR 160 1.8 VVC, rok 2004, K serie K4K. Auto jelo asi 50 km/h, najednou začalo škubat a poskakovat a pak se zastavilo. Statér motorem už neotočí. Máte někdo zkušenost s opravou tohoto motoru přo této závadě? Je možno motor při potkaných rozvodech opravit, popř je lepší rovnou vyměnit celý motor? Má MG ZR nějako ochranu proti prasklým rozvodům? (některé benzinové motory jsou údajně postaveny tak, že se nic nestane) Díky za rady Tomáš

stilg
Příspěvky: 316
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » úte led 30, 2018 22:54

Co se tyce te ochrany... ano jsou benzinove motory, kde se nic nestane, kdyz se rozhodi rozvody, protoze plne otevrene ventily nevstupuji do prostoru pro pist... (zase, znam jenom anglickou terminologii, ceskou bohuzel ne, v eng je to interference engine vs non-int...) ale neni tmo bezne (hadam z duvodu omezene komprese?) a kazdopadne to neni pripad Roveri K serie.

Dycky je to trochu o nahode, v jake pozici zustanou vacky, ale osobne bych tipoval ze ve vetsine pripadu dojde k "zasahu".

Pred nedavnem mi asi skocil rozvodak na stejnem typu motoru - je tu o tom vlakno, ( casovani se o notny kus posunulo), a vysledek jsou komplet vylamane (6 z 8mi) talirky ventilu (ted z hlavy uz nevim zda saci nebo vyfukove), a minimalne dalsi 2 (tech druhych) taky totalne KO - prekvapilo mne, ze se nekonalo ohnuti, ale doslova dekapitace.
Pisty se nasledne bloknuly i ulamane ventily ve valcich - bylo to pri startu takze motorem tocil starter a taky s eto pak kouslo a uz nehnulo.

Neda se vestit z kristalove koule, proste se sunda hlava, a nekdo se na to bude muset podivat. Ale po te me zkusenosti (u Vas to samozrejme muze byt jinak, ale...)... jak rikam, potkalo se mi to pri startu motoru, tj v prd otackach a stejne to znamenalo totalni destrukci ventilu, minimalne nekolik ventilovych voditek, minimalne jedna vlozka valce je praskla a vydrena, dalsi mozna napraskla (mozna ne), mozna i priohla ojnice (na tom nejvic poskozenem pistu, kde se to kouslo o vzpriceny talirek ventilu.

Opravitelne to je. vlozka valce, ojnice / pisty se daji vymenit, hlava se da vetsinou taky nechat spravit, osadit novyma ventilama atd.... ale uprimne, je to na zvazeni, zda neni levnejsi dat jiny motor - to zalezi na rozsahu skod (ktery se opravdu neda odhadnout, mohlo to dopadnout docela dobre, a bude se menit jen par ventilu, nebo to mohlo dopadnotu jako u me) a na tom, za kolik vam to nekdo udela.

stilg
Příspěvky: 316
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » úte led 30, 2018 22:58

Jinak, jeste bych vzal v poraz, ze to nemusi byt rozvody. Sundat plastovy kryt rozvodoveho remene je asi 5 sroubku a da se to v klidu udelat i na parkovisti u Teska a aspon overit, pohledem zda praskl, nebo treba selhal napinak (je pomerne nahore pristupnu).

Lopez
Příspěvky: 3
Registrován: úte zář 05, 2017 9:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » čtv úno 01, 2018 15:46

děkuji za cennou zkušenost. Já to mám ted právě v plánu, prvně sundat kryt rozvodu a mrknout na řemen, následně sundat hlavu a kouknout se do motoru. Repase hlavy by neměl být problém, to jde a je na to i řada firem, které to umí i za dobrou cenu udělat. každopádně asi bude dobré sundat i válce a podívat se do vlože a na písty. Taky klika mohla dostat pecku a ta je zvlášť citlivá na vyvážení - takže to pomalu ale jistě směřuje ke generální opravě motoru. Což, pokud by člověk dělal za cenu dílů doma se možná vyplatí, když by motor najel dalších třeba 200.000 km...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15439
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » čtv úno 01, 2018 16:38

Je to jednoduché.... ano, koukneš na rozvoďák. Jestli je prasklý, pokračuj dál, pokud není, tak bedlivě zkontroluj všechna kola (na obou stranách) jak jsou nastavená proti spodku. Až pak rozdělej rozvody. Sundat hlavu bude potřeba, protože i kdyby to jen poskočilo, ale motor se zastavil, tak to vypadá opravdu na potkání a to je pak jasné. Když sundáš hlavu, tak pokud budou jen ohnuté talířky ventilů, tak bude spodek s relativně velkou jistotou v pořádku a víc bych ho neřešil. Pokud se ale talířky ulomily, tak bude celkem s jistotou nejlevnější řešení sehnat druhý motor.
Na repasi bloku není problém sehnat materiál. Něco stojí, ale sehnat se dá. Ale spíš v kombinaci nutnosti vše přeměřit tak, aby byla jistota toho, co se má všechno vyměnit, to je jednak práce fakt na šikovného motoráře a ve finále jen ta práce bude stát to, co materiál.
Ale konec spekulacím - zkontroluj rozvody a sundej hlavu. Pak uvidíš.
A teď trošku výslech ;-) .... hlavně jako zdroj zkušenosti pro nás.
Jak dlouho auto máš?
Kdy a kde byly dělané rozvody?
Kolik bylo na nich najeté kilometrů?
Případně jaká značka?
Jakým způsobem s autem jezdíš?
Přesný popis toho jak se to stalo.... Zahřátí motoru, po vyjetí styl jízdy, poslední situace před tím, než se to stalo?

Díky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 316
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » čtv úno 01, 2018 18:28

Lopez píše:děkuji za cennou zkušenost. Já to mám ted právě v plánu, prvně sundat kryt rozvodu a mrknout na řemen, následně sundat hlavu a kouknout se do motoru. Repase hlavy by neměl být problém, to jde a je na to i řada firem, které to umí i za dobrou cenu udělat. každopádně asi bude dobré sundat i válce a podívat se do vlože a na písty. Taky klika mohla dostat pecku a ta je zvlášť citlivá na vyvážení - takže to pomalu ale jistě směřuje ke generální opravě motoru. Což, pokud by člověk dělal za cenu dílů doma se možná vyplatí, když by motor najel dalších třeba 200.000 km...

Jak zaznelo nize.

Az sundas hlavu, daji se zajistit vlozky valcu (je na to pripravek, a uplne stejne funguje to co jsem udelal ja viz fotky). A pak muzes tocit klikou a podivat se v jakem stavu sou vlozky. Viz foto, me jedna krasne umrela... Ojnice mozna priohla bude... klika by to snad vydrzet mohla,...
Tak ci tak, jsem odhadl opravu za defakto nerentabilni, jedine ze bych si s tim chtel hrat sam, na coz nemam misto, a koupil novy motor.

Protoze na komplet repasy hlavy to mas seck ventily, prebrus, voditka, secky tesneni,.. jenom za material (ty tenily nejsou uplne levne)? k tomu prace ...
Spodek... vymena vlozky, pistu ojnice ... kdyz uz se to dela, pak asi krouzky vsude... Suma sumarum to ma smysl delat opravdu jen by clovek vedel,ze s tim motorem bude jeste hodne let chit byt.

Ale stejne tak je mozne, zesi vystacis s opravou hlavy a spodek ani nebude muset jit z auta.

Jinak s mym autem se to ma tak, ze aktualne porad nejsem rozhodnuty, zda ten motor vymenit, a nechat si nebo prodat auto funkcni, zkusit prodat auto tak jak je s motorem na vymenu a nebo to cele rozprodat na dily. V tomhlednim scenari bych tedy mohl nabidnout ten motor co jsem si dovezl z Polska - udajne najeto 133 tisic. Ale to je jen takova hypoteticka.

Jinak pak bych se pripojil k zadosti o informace az bdues vedet vic. Ciste pro ucely skupinove znalosti.

Prvne zjistit jak to vypada.
Přílohy
20170920_231834.jpg
20170921_002221.jpg

Odpovědět