MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2019 18:22

Je to strašně fajn přijet z kanceláře, obléknout se do smradlavého špinavého oblečení a jít do dílny mlátit palicí do železa :lol:

Dnes se mi podařila dvojí dekompozice. Jednak jsem rozebral i druhou těhlici. Tam sice bylo ložisko pěkné, ale fuk. Šlo to jak po másle, hezky natrénované, jen se mi nepodařilo sundat kroužek ložiska z unašeče. Asi to bude chtít nahřát. Nepodařilo se mi ho odrazit ani majzlíkem.

No a pak jsem si dal lekci z lisování gumového uložení z ramena. Což se pomocí ořechů z goly a svěráku podařilo celkem luxusně :-)
Náhodou .... neví někdo proč a k čemu a původně na jaký typ Roveru/MG jsou ty dva různé typy předních ramen. Jeden typ má rejdový čep jakoby vyhnutý víc nahoru. Napadá mě snad jen to, že tím chtěli u nižšího provedení podvozku docílit toho, aby bylo rameno v základní poloze pod stejným úhlem a tedy byla zachována geometrie odklonu při propružení.. co?

IMG_3459.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 621
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » čtv dub 11, 2019 21:44

tvoje myšlenka je naprosto správná ;) hlavně při stejným podvozku a nižším odpružení by pak ten čep byl ošklivě vyhnutý a namáhaný...
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2019 22:11

Nooo.... ale právě že takto je ten čep vyhnutější...
Jako když si to namaluju, tak ten můj argument proč moc smysluplně nevypadá. Zdá se mi spíš, že efekt to má jen v tom, že ten čep je vyhnutější. Na geometrii to asi moc vliv mít nebude. Tak jestli to naopak není spíš o tom, že se tím docílilo toho, že čep tím vyhnutím je víc fixovaný v pouzdře.
Fakt nevím.... nikde k tomu není žádné info a ani Rimmeři to nijak nerozlišují.

Každopádně mám doma ty zahnutější v hezkém neohnilém stavu. Jsou to Moogy, takže nič moč, ale nejsou orezlé, tak z nich vylisuju uložení a dám Powerflex. Vyměním to proto, že ZRo má jedno rameno ploché a druhé zahnuté a to se mi nelíbí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 13, 2019 9:15

Dnes mě nikdo ven nevyžene....
Abych nezapomněl. Jak jsem řešil problémy s natlakovaným chladícím okruhem, tak opravdu se na tom podílelo špatné víčko expanzky. Je tedy zajímavé, že jsem ho už zkusil jednou vyměnit, ale bohužel jsem natrefil na jiné ze zásob, které mělo zřejmě stejný problém. Až do třetice, kdy jsem tam dal víčko z Labutě, začaly být hadice měkké. Mezi tím jsem koupil nové a to tam mám teď a vypadá to taky dobře. To chování je tedy zvláštní a u žádného auta jsem takové chování nezaznamenal, že by se chladící kapalina chovala tak divoce. Tu je vidět, že velice často to přes víčko ufoukne, takže expanzka je permanentně potečená. Tak jestli tam je třeba nějaká agresivní vodní pumpa? V kombinaci s lehkým setrvačníkem a časté rychlé změny otáček způsobují velké kolísání tlaků před a za pumpou, přičemž v expanzce vznikne podtlak, víčkem si přisaje a při stabilizaci tak vznikne přetlak, kde je pak potřeba, aby ho víčko upustilo..... uvidím. Na autě je hromada věcí, co je potřeba dát do pořádku a zrovna motor by zlobit nemusel.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » úte dub 16, 2019 20:34

Tak včera se podařilo hodit papučky na kola... a teď se dostat k tomu je dalt na auto. To to zas nepojede kvůli většímu obvodu :-D

9E0C01FE-2789-4592-BC96-AC240D3BF89C.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř dub 17, 2019 11:49

Prosím, ví někdo rozměry originálních šteftů na kolových unašečích? Kvůli kolům na okruh chci dát delší, když už mám unašeče vylisované ven.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř dub 17, 2019 19:37

Tak přezuto..... a napatláno ValetPro na pneušky.... zatím to vyzerá moc pěkně :-)
Jsem si myslel, že jen přehodím kola, ale nakonec to byla drbačka na déle, protože mi to nedalo kontrolovat brzdy a kde co na podvozku. A dost náhodou jsem na jedné straně vpředu šel sundat třmen a kouknout na desku, bo tam byla v kotouči rýha a ejhle, on tam zahnilej jeden čep.... darebák. No a jedna půlka kotouče je o 0,7 mm jetější :-( Já.... a jezdil na zahnilém čepu ml:
Tak jsem ho vymordoval ven a pořádně vyčistil a promazal. Jsem si říkal, že mi dnes brzda trošku pískala. Ale že by to táhlo na stranu to jsem nepocítil. Ale to na těch gumových zimácích se to kroutilo i bez toho, tak se to skrylo.
Tak jsem na zítra moc zvědavý, jaké budou papučky a brzdy :-) Jen musím z pneumatik sjet výrobní sliz, tak budu po cestě do práce smutný, jak pojedu opatrně :-D

Vyměněno ze zimních Michelin Alpin, najeto... zjistím, dezén zadní 7,5 a 7 mm :shock: (se to tam snad vůbec nesjelo) a přední asi 6,5 mm ....

A obuto na Michelin Pilot Sport 4, 225/45/17, DOT 2018, hloubka dezénu v úzké drážce 7,5 mm, kilometry.... doplním :-)

333559BB-3FE0-473F-AF87-B6EB7795BF28.jpeg
EA0DAE60-4B67-4BF7-AAD4-2DDA172DDA16.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16455
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 18, 2019 6:33

Óooooo.... jsou to fenomenální papučky :-) Na valivém odporu velice citelný rozdíl, zatím jsem je nedráždil, ale drží monstrózně a ...... to teplíííííčko od nich miluji :-) .... jen budu přemýšlet co se zadní nápravou, protože ta je nastavená šíleně neagresivně a pneumatika je tam studená.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět