MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pon říj 21, 2019 22:21

Zvlastni s tim tesnenim pod sani... ja pokud se nepletu daval taky pod sani VR, teda to mezi sani a hlavu, a nepamatuju si ze by nesedelo.
To spis nikde v te dobe nemeli to mensi tesneni mezi pulky sani...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » úte říj 22, 2019 7:56

Fakt příšerné to bylo... když jsem srovnal díry na kanály, tak na šrouby to pasovalo většinou tak přes půlku otvoru. Těsnění mezi půlky sání jsem měl nějaké ze sady, co jsem kupoval kdysi a to taky nepasovalo. Tak jsem tam nechal staré, co tam asi někdo nalepil silikonem a to tam bylo napasované slušně.

Jinak cesta do práce proběhla. Motor jede, zatím jsem ho moc netočil, altík je asi fakt hlučnější. Navíc teď jsou ložiska jinak zatížený. Po nějakém měsíci jsem si odvykl na to se přetahovat se samosvorem :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob lis 02, 2019 13:12

Včera jsem se konečně dokopal zajet na geometrii. Měl jsem tam hodně hodně velkou sbíhavost, tak bych si zas nafackoval, že jsem s tím nezajel dřív a mohl jsem pošetřit pneumatiky. Ale když jsem do náprav co chvilka vrtal, tak se mi tam nechtělo jet dřív....
A zároveň jsem pro zajímavost nechal udělat test tlumičů. A světe div se, tlumiče jsou možná původní a na testu se ukázaly jako plně funkční. Pán tedy nedoporučoval je měnit, ale tedy hleděl na to, jak je to šíleně tvrdé...
Tak uvidím na jaře, jestli zainvestuji GAZy a nebo jen koupím nižší pružiny, které by snad mohly být zároveň i měkčí.... nevím....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát lis 08, 2019 21:11

..... že jsem se na to nevy.....

A já si začínám matně vybavovat, že Lenham kdysi mluvil o tom, že to je děs vopruz.
Jal jsem se sundat nádrž, abych v ní konečně vyměnil to pitomé čerpadlo, kvůli kterému můžu vyjet max 32 litrů benzínu.
Jenže jsem blb zvolil špatný postup. Teď vím, že jsem měl nejprve povolit držící pásy a pak se pouštět do odpojování hadic. Jenže protože mi ty závitové háčky přišly krásné, neohnilé, tak jsem to nechal na konec a to je chyba.
Mám odpojené všechny hadice. Dokonce se mi na trubičkách podařilo odpojit rychlospojky. Na vstupu a odvětrání jsem musel fortunkou opatrně odbrousit stahovací spony, protože byly zahnilé. Až potom, kdy všechno je potečené od benzínu, smrdí to okolo baráku jak u ropného vrtu, jsem šel povolit pásy. Jeden jsem vyšrouboval. Šlo to špatně, ale šlo. U druhého konec. Pitomě se to kroutí, není to jak chytnout, matička z druhé strany orezlá a ožužlaná a ve finále už i ta dolní, kterou jsem pootočil o pár závitů a konec.
A teď babo raď. Jímá mě beznaděj, protože poskládat to zpět se mi nechce, když už jsem se dostal tak daleko. Na druhou stranu co teď s tím????
Pro dnešek jsem to zabalil a po hodině ležení pod nádrží se slzou na krajíčku uvažuji o tom, že budu muset ten závitový háček nějak šmiknout. Rozbruška nehrozí a cokoli elektrického asi vůbec riskovat nebudu. Takže buď kleště na roxory, což nemám a soused má jen malé. Nebo to nějak ručmo plátkem budu muset přežužlat. Ze závitovky to vyrobím, takže lepší varianta, než střihnout pás.

Na závěr mi dovolte si trošku ulevit........ Kdo ku* do pr* vymyslel tak de*ilní uchycení?!?!? Proč ku* neudělali servisní otvor zhora, tak jako to mají ostatní Rovery?!?!?!?! Proóóóóóoóoóč?!?!?

Vypadá to, že tohle možná v Lakatoš žebříčku překoná výměnu vodní pumpy ...... ml:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob lis 09, 2019 20:05

Oukej... už jsem se trošku uklidnil ;-)

Každopádně v průběhu noci jsem se několikrát probudil a mozek okamžitě startoval nad tím přemýšlet co bude ráno. Moc jsem se nevyspal....
Ale první krok byl jednoduchá. Prostě jsem vzal pilku a závitovku fiknul. Pak už šla nádrž ven celkem bez problémů, tedy až na to, že to byl trošku ježek v kleci. Samozřejmě že z odpojeného nalévacího otvoru jsem na sebe chrstnul notnou dávku benzínu.... smrdím ještě teď :lol: Na jedné straně zavazela náprava, na druhé výfuk... ale šlo to.
Nádrž venku.... zhora mírně místy orezlá, tak to jsem jen tak na hrubo odřel a před montáží to stříknul bitumenem.
Naštěstí někdo byl při poslední montáži čerpadla uvědomělý a vše to bylo stříknuté voskem, tak matky šlo v poho povolit. Čerpadlo jsem vyndal a porovnal s náhradním. Plovák ohnutý nebyl. Jediná podivnost bylo to, že na měřící dráze plováku byla vyšoupaná cesta jen asi do 3/4. Tedy do výšky, kolik mi to hlásilo na měřáku, když jsem natankoval plnou.
A teď mě napadlo a dohajan, já si obě čerpadla vedle sebe nevyfotil.....
Co když to čerpadlo, co bylo v nádrži, bylo proti přírubě ohnuté nahoru? Tomu odpovídalo to, že jsem fakt natankoval plnou tak, že to chlejstalo z hrdla a měřák ukazoval čárku pod plnou. A to by odpovídalo tomu, že o to dřív se mi při prudké akceleraci odlil benzín a čerpadlo vynechalo. Tedy v době, kdy měřák byl na červené čárce. Tedy, pod čerpadlem zůstávalo ještě cca 15 litrů, které to nedokázalo nabrat.
Tedy jakoby proti přírubě by bylo tělo čerpadla buď ohnuté, nebo kratší. Kratší se mi nezdá, protože měl jsem je vedle sebe a bylo to stejné provedení. Ale ten úhel mě srovnat nenapadlo :-(

Nicméně, smontoval jsem to, dal do auta. Startuje to a ..... hehe, měl jsem tam natankováno tak možná na těch 40 km. Tzn. to měly být tak 3 litry benzínu, než by mi to škublo. Ale v nádrži byla ještě celkem slušná hladina. Blbě se to odhaduje.... měl jsem to vylejt, ale neměl jsem žádný kanystr. Něco (cca 1,5 litru) jsem před tím ještě vypustil, když jsem to demontoval, ale odhadem tam klidně mohlo být těch 12 litrů. No a fakt teď to ukazuje místo červené čárky myslím jednu nad. Ale stojím v kopci.
Každopádně ukáže to, až v pondělí naberu plnou nádrž. Uvidím, kolik to bude ukazovat a pak budu trošku nerovózně najíždět kilometry nad 400 km, což bylo doposud maximum, co se dalo. Dle SpritMonitoru se ZRem najíždějí cca 500 km.

Jinak sranda.... potřeboval jsem někde sehnat závitovku. Do obchodu už bylo pozdě, tak jsem volal sousedovi a ten zrovna nasedal do letadla do Finska, ale že se mám stavit za jeho tatou. Ale on žádnou nenašel.... jenže, je to rodina velice šikovných lidi, tak vzal 8mm kulatinu a na soustruhu mi závitovku vyrobil :-D .....
Poskládat dohromady jsem to musel s druhým sousedem, protože sám bych to tam fakt nedal. Nad nádrží to moc nijak ohnilé nebylo, jen lemy plechů, tak jsem to tam naflákal bitumenem a Body 900, které se mi na skrytých částech auta osvědčilo, protože třeba za zadním nárazníkem už se tam hezky tři roky vzlíná prachem až daleko od míst, kde jsem to stříknul :-)

Závěrem.... tahle operace byl děsný vopruz. Převodovka ven byla příjemnější. Ale mám z toho hodně ponaučení a příště budu vědět jak na to ;-) Tak snad bude výsledek stát za to. Nerad bych, aby se touhle operací nic k lepšímu nezměnilo... to by moje bolavé tělo bylo hodně nazlobinkané ;-)
Přílohy
IMG_0910.jpg
IMG_0913.jpg
IMG_0916.jpg
IMG_0917.jpg
IMG_0919.jpg
IMG_0920.jpg
IMG_0923.jpg
IMG_0921.jpg
IMG_0922.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » ned lis 10, 2019 4:13

Ale dostal bys to tam i sam :D ...
Ju tu nadrz sundaval a vracel do auta 3x sam :D

Ale jo poprve je to docela opruz.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned lis 10, 2019 7:04

Asi jo, ale chtěl jsem to mít rychle z krku.
X věcí bylo blbě.... nádrž jsem měl vypustit, nepovedlo se mi vyšroubovat šroub držíci dole plast nálevky a tak se to tam muselo dost mordovat, aby se nádrž na to nasadila. A teď si uvědomiji, že jsem možná měl zkusit auto vzadu podepřít v jiném místě, aby se přičný jekl nápravy dostal jinam a třeba by méně zavazel. Nepovoloval jsem lanovody, ale možná dobře, protože by tam pak plandaly a zavazely.
Jak říkáš, poprvé vopruz, příště už by to šlo lépe :-)

Jo a co koukám, tak ty závitovky už nebyly origo, takže se v tom někdo vrtal a něco tam podělal.... asi se hecnu a vykuchám čerpadlo z nádrže, co mám na půdě a podrobně porovnám.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1308
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Jenda » ned lis 10, 2019 17:58

Kluci on byl tak nas... když mi volal a ptal se mě jak to vyřešit :-D
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned lis 10, 2019 21:23

Nas jsem byl proto, že jsi mi nedával pozitivní odpovědi ;-)

Nezmínil jsem ještě jeden aspekt této akce. A to, že o nějaké doby po vypnutí klíčku spadla hladina na měřáku a po zapnutí zas pomalu vystoupala. Co jsem teď přeparkovával, tak hladina byla pořád na původním místě.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon lis 11, 2019 8:40

IMG_0930.jpg

chlat: ...... mám pocit zadostiučinění :-)

Tím se tedy potvrzuje moje teorie o tom, že to čerpadlo tam muselo být nějak křivě. Koukal jsem na něho včera a moc mě nenapadá v čem by to tam mohlo být jak křivé. Budu to muset porovnat s druhým čerpadlem.

IMG_0925.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát lis 15, 2019 19:59

... rafička je na polovině nádrže a mám najeto 250 km, takže to vypadá, že by to opravdu mohlo být na těch 500 km a nabrat plnou ;-)
Tudle jsem si všimnul, že mi nesvítí na dvou tlačítkách na prostředním panelu podsvícení. Shodou okolností jsem objednával nějaké součástky, tak jsem přibral žárovečky a vyměnil je. Chtěl jsem přeházet tlačítka tak, abych měl po ruce mlhovky a ne klimatizaci a rozmražování a ti ptáci tam dali pro každé tlačítko jinak vykrojený otvor. Asi by stačilo na tlačítkách upilovat výstupky, ale třeba příště.

To hlavní....
Využil jsem možnosti a teplého počasí a pustil jsem se do poléčení kufrových dveří. Už když jsem to koupil, tak bylo vidět, že tam někdo korozi léčil, ale způsobem, že to jen přebrousil, přetmelil a stříknul barvou bez toho, aby tu rez vybrousil a spodní lem zbavil zatmelení, pod kterým to dál hnilo. Takže teď už to bylo parádně podhnilé a už se bylo místy durch.
Takže jsem z lemu vydloubal podnhnilej tmel, pořádně to odbrousil a vybrousil... opět si nemůžu vynachválit aku fortunku z Lídlu, kterou jsem se pokusil vybrousit toho co nejvíc i z lemu. Samozřejmě ale problém je to, že to je vyhnilé mezi plechy v tom lemu a to by znamenalo ideálně ten lem celý vyříznou. A na to peču....
Vznikly tam luxusní díry... jo, měl bych je zapájet, ale nemám pořádnou pájku, sic asi by se někde našla. Takže to udělám jinak. Teď jsem to stříknul Rust-converterem od Dinitrolu. Je to jakási epoxidová srajda a po nanesení to luxusně zfialovělo. Prolil jsem tím zezadu i ten lem. Nechám to chvíli zatvrdnout a pak zezadu lem a ty díra přemáznu karosářským pružným tmelem. A to tak, ať v těch děrách vytvořím zezadu překrytí, o které zítra opřu tvrdý tmel smíchaný s karbonovými vlákny..... A tak dále :-)

Vybrousit to bylo hrozný.... jsem té rzi doslova navečeřený. Ale tak dám to nějak do pucu, zbavím se dalšího humusu na autě a ono to pár let zase vydrží. Na druhou stranu, na půdě mám schované krásné nerezavé dveře z Vička, ale nejsou v barvě...

Jo a mám slušně rozjetou jednu upgradovou záležitost... už jsem komunikoval dokonce s Šenkýř Motorsport a jednou vyhlášenou společností ;-) ... ale zatím jsem ve fázi rozhodování, takže nebudu předbíhat ;-)
Přílohy
35710E51-7AD7-41B5-97DE-12603226090F.jpeg
E2623BF6-8554-43AE-85D5-A748F473359C.jpeg
0141FF2E-6934-46C4-AF73-70654DB4E0C6.jpeg
0BD59239-46CC-45BD-97F8-CF93DC664E3E.jpeg
CF8539F0-B2C9-4A20-8CA6-DB477057CE76.jpeg
9715D40E-B3B0-4C46-B7CB-859943A63328.jpeg
BEBF5F5E-A9A7-4CD9-81E6-F233561230DB.jpeg
6E6EA340-99D6-496B-B0FD-33265801D2F7.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob lis 16, 2019 18:09

Tfuj tajbl počasí dnes, tak jsem na to nesáhl.... a tak aspoň víc vytuhne ten elastický tmel. Navíc mě nic netlačí, protože tento týden se ZRem jezdit nemusím.

Jinak, trošku návratu ke krušným časům po koupi téhle potvory. Kdysi jsem vykoumal, že toto je video původního německého majitele. A koukám, že dva roky zpět vyzradil i to, co tam dal za katalyzátor :-D (dole v diskuzi pod videem)...
Kdysi jsem uvažoval o tom, že ho budu kontaktovat, ale neměl jsem na to tehdy náladu, protože by mi to stejně nepomohlo vyřešit problémy, které s autem napáchal spíš ten, co na tom stočil kilometry a na oko zamaskoval všechny vady.
Ale třeba mu někdy napíšu a pro zajímavost zjistím, co na tom autě bylo napáchané jím a co překupníkem.... třeba to, že mám důkaz o tom, že auto v Německé inzerci mělo o 50 tis. km víc, než když jsem ho kupoval já v ČR...


... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět