My ZR 160

lenham3
Příspěvky: 2300
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: My ZR 160

Příspěvek od lenham3 » ned zář 12, 2021 17:29

Však tak ani žádný klínek není ale jen rovná ploška

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17595
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » ned zář 12, 2021 18:50

Přesně tak… no a jak teda? Drželo na tom kolečko nebo je na tom volné? Když se na to naklepne, tak musí těsně sedět bez jakékoli vůli v rotaci…
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » ned zář 12, 2021 19:13

No ja myslel, že tam má být takový výstupek jak je na tom ozubeném kolu. No když jsem ho nasadil tak vůli v rotaci měl ale nezkoušel jsem ho naklepat.. zítra by mi měl dojít šroub takže ho zkusím naklepnout :)
Přílohy
1968C1B9-585E-456A-A747-2472CFD23AFA.jpeg
1968C1B9-585E-456A-A747-2472CFD23AFA.jpeg (17.68 KiB) Zobrazeno 363 x
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17595
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » ned zář 12, 2021 21:12

J, prolis tam je, možná jako pozůstatek nějakého původního záměru, nebo možná to má jiný účel... ale čep tam prostě reálně není. Chce to to kolečko naklepnout, nebo třeba šroubem přitáhnout, pak šroub povolit a kolečko by tam mělo perfektně sedět bez kvedlání. Protože jakmile tam v rotaci bude vůle, tak fakt hrozí opětovné povolení šroubu, respektive šmiknutí klínku proti řemenici atd. Pokud ta vůle ale bude opravdu mikroskopická, tak se to dá asi vyřešit nějakým tekutým tmelem, či lepidlem, sic to není nic, čím by se člověk chtěl chlubit. Já to tak na jednom motoru mám udělané a to ta klika byla ožužlaná fest a po té, co jsem dal slušné kolečko, řemenici a zánovní šroub a vytěsnil tu vůli kolečka, tak to tuším vydrželo i ježdění v Mejtě :-) Ale je to časovaná bomba.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » ned zář 12, 2021 21:53

Tak to se mi docela ulevilo že nemusím navařovat nějaký prolis nebo klinek :D no pokud bude mit vůli tak si změřím přesně tu plošku na klice a na to ozubené kolo navařím materiál který potom na CNC přesně odfrézuju :) no uvidím zítra jinak díky
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

stilg
Příspěvky: 713
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: My ZR 160

Příspěvek od stilg » stř zář 15, 2021 22:00

Moc mne nenapada proc by se mela jako ozvejkat kontaktni plocha na klice...

Typicky se proste povoli sroub, cimz dostane axialni vuli remenice, ktera jinak drzi skrze "klic" na ozubenym kole rozvodu... az ho preskoci .. a nasledne se ten klic a remenice ohobluji do nepouzitelneho stavu. Takze jasne, oboje vymenit.

Ale kolo rozvodu nikam moc nema tendenci cestovat, teoreticky by mohlo ale nema moc proc. Ono to po tom povoleni vetsinou uz moc nenajezdi stejne. (jako ze to chrci a lidi to odstavi).

Setrvak zaaretovat kolikem / roubikem, ted nevim ale tusim ze 8mm mozna 10 ... a nebo treba hlubokym orechem, viz foto ... tady teda na povoleni, na dotazeni se to opre dole.
Sroub na threadlock a dorvat razovym utahovakem.

Jinak ozubeny kolo i remenice sou stejny secky Kcka, Ten sorub je tvrdej jako "coffin nail" takze obrousi spis tu remenici :D. KDyz se to rozve a zalepi vysoko pevnostnim lepidlem (po odmasteni) tak bych se nebal ho klidne reusnout.

Trunda je jenom lehce paranoidni pac se mu to porad povolovalo :D
Přílohy
20180928_095258.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17595
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » stř zář 15, 2021 22:14

No u mě to není spekulace, ale zkušenost ;-) Na obou motorech, kde se povolil šroub, byla ožvejkaná plocha na klice a vymačkané kolečko. Takže to, že se to teoreticky nestane, bohužel praxe popírá ;-) Pokud se ten šroub jen povolí, tak ono to jede do té doby, dokud se nestřihne klínek řemenice a ta neprokluzuje tak, že se rozsvítí dobíjení. Za tu dobu už se těmi rázy od rozvodů stihne kolečko na klice vyglochtat….
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 713
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: My ZR 160

Příspěvek od stilg » stř zář 15, 2021 22:32

Ja nerikal, ze se to nemuze stat... nicmene ... klika zase neni nejaky blato a to ozubeny kolo na ni pomerne drzi .... Ja jsem jenom skeptickej, zda to nebylo necim jinym u tebe.
Jinak ja nerikal nic o spekulacich ... jenom o paranoie, kterou ta zkusenost vyvolala :D

Me kdyz se prvne jako noobovi povolil sroub na klice se Zeterem, tak to bylo v polsku, dobijet yo prestalo, chrcelo to jako krava.... a jelo se s tim 300+ km domu (s hotswappingem baterek :D).

Proste korelace neznamena kauzalita... pokud zjisti ze to ma vuli, tak bcyh to resil (a patrne upravou / vyplnenim na strane ozubenyho kola no), ale zbytecne bych nemaloval certa na zed.

Kazdopadne pak bych doporucoval cisticem brzd profouknout zavit v klice, vyfoukat kompresorem aby se to odmastilo trochu a fakt to mrsknout na nejakej loctite vyssi pevnosti a domlatit to necim docela na krev. Predepsanych je nejakych 205-210 nm tusim, ale ta klika i ten sroub snesou vic toho bych se nebal.

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob zář 18, 2021 9:44

No ozubené kolo už mám vevnitř vyvařené, ten výstupek co tam byl sem zavařil ať je větší dosedací plocha.. Jinak svařil mi to známy Tigem takže by měl ten svár pěkně držet..
V pondělí si vyrobím přípravek, abych vyfrézoval drážku přesně vůči tomu klinku co drží řemenici, nechám větši radiusy a potom to dobrousím fortunkou at to sedí na pevno.. samozřejmě závit vyfoukám protože je v něm prach od rzi a jak psal Trunda tak raději to dám na nějaké méně pevnostní lepidlo ať to potom někdy i povolím..
Doufám, že už v uterý auto pojede :D potom chvíli pojezdím, abych zjistil že to drží a pustím se do sundání zadní nápravy a výrobu výfuku od svodů k středovemu dílu a zkontroluju jak je na tom koncový tlumič 😁 jinak auto ze spod vypadá pěkně, ale udělám preventivní ošetření navíc když bude náprava dole :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pon zář 20, 2021 21:02

Tak ozubené kolo je nakleplé a bez vůle, rozvody nastavené a šroub na lepidle.. nechám to lepidlo vytvrdnout a může se startovat a testovat jestli to vydrží :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17595
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pon zář 20, 2021 21:03

Kchůl ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv zář 23, 2021 13:53

Tak hotovo a zatím vypadá že to drží :D o víkendu udělám test někde na okrsce a dám tomu napít at mám jistotu :) Jinak díky za pomoc při řešení problému mir:
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17595
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » čtv zář 23, 2021 21:35

Tak ať to frčí ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

b1da
Příspěvky: 112
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pon zář 27, 2021 18:34

Tak zatím drží a auto frčí :) Jinak lepidlo jsem použil Loctite 243.Teď řeším to že auto v nízkých otáčkách pocukává kolem 1500 otáček když někde popojíždím tak při lehkém sešlápnutí plynu nebo když pustím plyn.. Naposled co mi to takhle dělalo tak jak se zavařil prasklý výfuk tak byl klid a teď je znovu prasklý.. Mám v plánu vyrobit nový výfuk od svodů po středový tlumič, střeďák mám už doma nový z rimmeru a rovnou vyměnit lambda sondu před catem.. co jsem byl u Lenhama v zimě s autem tak mu diagnostika napsala chybu P0170 a na UK forech tomu z většiny případu dávají za vinu lambda sondu… Ještě se mi doma válí sada těsnění na sání takže plán je jasný :D jinak kontrolka motoru nesvítí… Dneska jsem pročistil kontakty na cívkách i kabelech, nastavil potenciometr na klapě a cukání přestalo dokud jsem motor více nevytočí takže zřejmě je už lambda sonda “líná” :D měnil jsem i svíčky a ty byly bíle takže chudá směs.. objednal jsem si diagnostiku elm 327, jsem na to zvědavý.. nějaké divy nečekám, ale na kontolu chyb nebo nějaké pozorování hodnot by bodlo
Přílohy
96957135-940B-4B76-A1A3-82CBEDD7DA16.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Odpovědět