Kolísání teploty i po výměně termostatu

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 8:38

Bo jsem z toho už fialovej a nemám sílu se o tom autě zatím nějak víc rozepisovat, tak zatím jen takto konkrétně....

Mám MG ZR 160, už jsem na něm poléčil hromadu věcí zprasených nenechavci... od elektriky kolem motoru, výfuku, funkčnosti výbavy...

Ale trápí mě následující:

Auto mělo kdysi klimu, teď nemá, tedy je tam velký chladič, ale na něm není druhá sahara a chladič klimy.
Motor se zahřál na cca provozní teplotu, ale jakmile jsem motor vytočil cca nad 4000 otáček, tak teplota prudko klesla na nějakých 65 °C, ale jak jsem dál pokračoval klidnou jízdou, tak teplota vystoupala zpět na nějakých 85°C.
Říkal jsem si, asi špatný termostat. A taky že ano, byl tam na 82°C. Vyměnil jsem ho za 88°C, sic ne nový, ale osobně vyzkoušený ve vodě na plotně. Odvzdušněno, hadice jsou zapojené správně.
Ale teď po výměně při jízdě auto nebylo schopné zahřát motor. Hadice zůstaly měkké, při stání teplota vystoupala na cca 88°C. Při delším stání se postula i sahara. V ten moment jsem si všiml, že se hadice natlakovala a o cca 1,5cm se zvedla hladina v expanzce. Jak sahara ochladila, tak hladina klesla. Ale při jízdě se teplota usadila tentokrát kolem 70°C a na víc se nedostala. Po vytočení motoru měla opět teplota tendenci ještě víc klesnout.

Tedy, termostat by měl být funkční, těsnění na něm ok, hadice ok... co kurnik může být špatně????

Voda se mírně ztrácela a před výměnou termostatu po dojetí byla poslintaná expanzka pod víčkem, tak typuji, že asi za nějakých okolností stoupla hladinka a učůrlo to.
Těsnění pod hlavou údajně bylo měněno, ale v jakém je to reálně stavu si netroufám soudit. Ale neřekl bych, že by to mělo sáknout do válců. Respektive když mě to sáklo do válců na Labuti, tak to ale nedělalo nepořádek s teplotou.

... beru jakékoli nápady, ale nepište mi blbosti jako že je špatné čidlo teploty ;-) Bo teplota klesá jak na budíku, tak na druhém čidle přes diagnostiku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 10:26

Po brainstormingu s Lenhamem máme jednu teorii. Schválně ji neřeknu, jestli se nezávisle na ni shodne víc lidí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od KDB » pon lis 07, 2016 12:54

Mám mozkovnu mimo provoz, takže nic jiného, než vadnej termostat neřeknu.
Mimo jiné na 75 se mi to stalo taky, odešel, dal jsem nový, pak to rok stálo a teď zase začíná - ještě jsem ho znovu nevyndal, abych se na něj podíval.
Jinak 82 termostat není nijak špatně, pokud ten motor budeš honit. Ideálně dát PRT (u ZR s medium pružinou)- ten je pro tenhle motor skutečně nejlepší řešení.
Klasický termostat bych alespoň navrtal (max 4mm), tím se do určité míry zmírní teplotní cykly.
A pokud to budeš fakt honit, dej chladič oleje, nebo alespoň výměník.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 13:37

Otevřenej, nebo vadnej termostat nebude přeci dělat to, že když už se to zahřeje, tak vystoupá hladina v expanzce....
Jinak díky za doporučení. Teď u tohohle auta ale bojuji hlavně za to, abych ho dal do jezditelného stavu a pak teprve můžu začít uvažovat o nějakém rozumném vylepšení, ačkoli po zkušenosti s tímto autem začínám být, co se týká úprav, ještě konzervovatější konzerva, než jsem doposud byl ;-)
Ano, chladič/výměník oleje jsem uvažoval, respektive žil jsem v tom, že ho ZR 160 mělo standardně, ale spletl jsem se - nemá ;-) Mělo ho Trophy jen v e(T)Fku zřejmě kvůli schovanému a hůře chlazenému motoru.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od KDB » pon lis 07, 2016 16:59

F ne, jen TF160...
Stoupání hladiny jsem neřešil - to může být několik faktorů - vadné víčko, zavzdušňování + nefunkce odvzdušňovacího ventilu v sání, nabytí objemu vody zahřátím.... Hlavní zádrhel je ale podle popisu je v termostatu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2016 21:38

Tak jsem teď kolem auta chvilku tajtrlíkoval a ten ventil v sání bude v pořádku. Mimochodem on ale nemá funkci odvzdušňovací, protože funguje přesně naopak. Mám u sebe druhé stejné sání a ventil pouští směrem do motoru. Každopádně když jsem odpojil hadici a pusou v ní vytvářel podtlak, tak bylo slyšet, jak si to ventilem saje vzduch. Když jsem do hadice foukal, tak se to bloklo.
No, asi fakt objednám nový termostat a holt budu znovu nadávat u výměny termostatu. Ale je fakt, že kovová trubka se od strany chladiče se začala zahřívat mnohem dřív (cca někde kolem těch 70°C), než by bylo logické... tak jako jestli ten termostat otevírá moc brzo??? Vodní čerpadlo asi jede dobře. Při zvýšení otáček bylo vidět, jak hadici od topení ten podtlak mírně deformuje.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » úte lis 08, 2016 7:33

Tak já fakt nevím....
Ráno jsem nechal auto asi 10 minut stát s nastartovaným motorem. Zahřálo se na cca 85°C, trubky byly mírně natlakované.
Rozjedu se a po kilometru teplota šup dolu na 65°C a až do práce i se zastávkou na benzínce se +-5°C takto držela.
Když jsem dojel, tak spodní trubka z chladiče byla taková opravdu jen vlažná, tak, jako kdyby termostat nepouštěl.
Napadá mě ještě, nemůže být třeba to, že je tam nějaká moc silná vodní pumpa, která prostě podtlakem ten termostat otevře? Respektive že oba termostaty mají tak slabou pružinu, že se poddávaly. Ten s blbou teplotou vypadal zánovně a teplota prudko klesla až když se motor fakt víc vytočil. Teď stačí se v podstatě jen rozjet.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » úte lis 08, 2016 9:09

Odpoledne budu mít doma tento termostat http://www.autokelly.cz/Product/WH-4108 ... 5;35695977 , tak si zas večer udělám šichtu. Tak snad tím, že jsem si to na tomhle autě o víkendu natrénoval a tím, že tentokrát nebudu vykuchávat ven celou kovovou trubku, tak to zvládnu rychle.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od KDB » úte lis 08, 2016 21:39

Ten ventil, zvlášť u VVC sání funguje jinak. Je to plastový plováček, který, když je v kapalině, zavře vývod z hlavy, aby kapalina proudila hlavou,až když se k němu dostane vzduchová bublina, klesne a otevře vývod z hlavy ven - vzduch odchází do expanzky.
Ten termostat si doufám nekupoval za plnou cenu :shock: - to už jsi mohl mít PRT a vyřešeno.

Máš rozbitej termostat :mrgreen: ......ta teplota za jízdy tomu odpovídá.
Teď jsem kouknul na 75 a ač byl nový a prd jsem na něj najel, špatně zavírá.....je to nějaká epidemie :mrgreen:
Za 10 let jsem nepotřeboval ani jeden na X autech......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od KDB » úte lis 08, 2016 21:43

Jo, šikovnej výměník měly naftové motory u 200/25/400/45....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » úte lis 08, 2016 22:42

Termostat jsem kupoval za řekl bych rozumnou cenu 500,- ... mám souseda co dělá v Kelly.
Tak akce ukončena. Výsledek - teplota drží jak přibitá ;)

Kurnik, že já blb jsem ten starý termostat nevyhodil. Já ho měnil v době, kdy jsem na Labuti bojoval s tím tlakováním kvůli vrstvenému těsnění. Špatně se to tehdy zahřívalo, tak termostat bylo první, co jsem měnil a schoval jsem ho, protože to tehdy problémy nevyřešilo a s teplotou kvůli tomu těsnění byl pořád problém, tak jsem ten termostat nepohřbil, což byla chyba.
Jak už jsem to měl natrénované, tak bych tu výměnu měl za hodinku hotovou. Jenže to by bylo, aby to šlo bez komplikací. Vyrval se ten pitomě přístupný zavit na spodním šroubu domečku. Tedy protočila se matice v domečku. No bo jsem neměl náhradní kroužek na domeček, tak jsem ho nechtěl vytahovat z bloku, protože s vytahaným kroužkem bych tam druhý domeček nedal tak, aby se kroužek nežvejnul. Navíc i proto, že jsem to páchal shora jen se sundanou horní půlkou sání. Ta matice zůstala na šroubu, takže v domečku po ní zůstala díra, tak to spravil delší šroub a matička. Je to hnus a ještě větší hnus bylo tam z druhé strany na šroub nasadit tu matičku. Ale povedlo se a držet to bude dobře. Sic hrdý na to nejsem ;-)
Tak jsem rád, že další horor na tomhle autě mám snad vyřešený. Teď musím pozorovat, jestli bude mizet voda. I když těsnění bylo měněno, tak horní půlka hlavy je doprasená silikonem, takže budu stejně objednávat celou sadu těsnění a s Lenhamem to zas pěkně přetěsníme, jako jsme to udělali na Kupéčku, kde je vše vzorově suché bez jediného sáknutí oleje. Tu to děsně teče guferama na vačkách a ani bych se nedivil, kdyby tam byly gufera naopak ml: ... a to to bylo prý u motoráře.
Určitě se o této záležitosti rozepíšu do spešl tématu. Už kvůli tomu, že na tom je hromada práce a měl bych to už konečně zaznamenat. Ale potřebuju chytnou morálku, protože zatím jsem z toho fakt vycucnutý :|

Tož díky za rady a podporu ;-) Karel měl zase pravdu :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od KDB » stř lis 09, 2016 7:35

Tož gratuluju k dílčímu vítězství :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
GeneHawkins
Příspěvky: 131
Registrován: pát úno 05, 2016 22:13

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od GeneHawkins » stř lis 09, 2016 13:33

Trunda píše:Termostat jsem kupoval za řekl bych rozumnou cenu 500,- ... mám souseda co dělá v Kelly.
500,- je výborná cena za Wahlera, Vernet stojí půlku.
MG-F

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od Trunda » stř lis 09, 2016 13:42

Jj, Wahlera jsem vzal a myslím že to bylo jestli 550,- .... s Vernetem tu byly historicky problémy, proto jsem se mu obloukem vyhnul. Resp. v nabídce Kelly jsem ho ani neviděl. Za podobnou cenu měli Gatese, ale ten nebyl s těsněním. Ačkoli tu to těsnění na mě moc sympaticky nepůsobí. Taková jakási rádoby tvrdá guma, tak snad to nepoteče. Originální těsnění jsem měl už moc vytahané.


Omlouvám se velice, ale bylo to cosi jiného, co bylo zlého a škaredého a Vernet byl bez hlášených problémů ;-)
Naposledy upravil(a) Trunda dne stř lis 09, 2016 17:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Omlouvám se velice, ale bylo to cosi jiného, co bylo zlého a škaredého a Vernet byl bez hlášených problémů ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
GeneHawkins
Příspěvky: 131
Registrován: pát úno 05, 2016 22:13

Re: Kolísání teploty i po výměně termostatu

Příspěvek od GeneHawkins » stř lis 09, 2016 16:55

No, já, než jsem to napsal, tak jsem si tady ověřil, co se tady píše o Vernetu, a tys ho chválil. Ale ten je v Elitu.
MG-F

Odpovědět