Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
My tu v laboratoři máme dva nepříliš levné digitální momenťáky s vibrací a akustickým signálem a vše se kalibrovalo.
Do domu bych to neřešil, auto není raketoplán, když to přetáhneš o 3-5 Nm, tak se svět nezboří a koneckonců ani to kolo.
Do domu bych to neřešil, auto není raketoplán, když to přetáhneš o 3-5 Nm, tak se svět nezboří a koneckonců ani to kolo.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Honzo, nebuď naivka....
Tenhle utahovák je spíš taková "hračka", tzn. kalibrace bude plus mínus autobus a reálné utažení oním momentem bude plus mínus dva autobusy, protože u rázového utahováku je ten výsledný moment ovlivněný do velké míry tím, jak dobře klouže závit. Když to pak vezmeš momenťákem, tak to bude v jednotlivých případech rozdíl jako kráva.
Jinak řečeno, rázový utahovák je primárně skvělý na povolování, ale dotahování s ním nelze dotáhnout přesného momentu. Proč v dobrém pneuservisu asi přetahují na závěr všechny matice momenťákem?
No a cena a plastové provedení toho bazmeku mluví sama za sebe. Koukni se na to, kolik stojí pořádné aku rázové utahováky...
Nechci zas říkat, že je to úplně na houno, ale je to prostě něco takového, jako všechny další "blbosti" do 12V zásuvky, jako kompresorky apod. - tak pro metrosexuála v podzemní garáži. Chlap na dědině vezme pořádnou pumpu, protože nechce čekat půl hodiny, než to prdítko připšoukne pneumatiku. Navíc je vděčný za bonus v podobě opocených svalů
Tenhle utahovák je spíš taková "hračka", tzn. kalibrace bude plus mínus autobus a reálné utažení oním momentem bude plus mínus dva autobusy, protože u rázového utahováku je ten výsledný moment ovlivněný do velké míry tím, jak dobře klouže závit. Když to pak vezmeš momenťákem, tak to bude v jednotlivých případech rozdíl jako kráva.
Jinak řečeno, rázový utahovák je primárně skvělý na povolování, ale dotahování s ním nelze dotáhnout přesného momentu. Proč v dobrém pneuservisu asi přetahují na závěr všechny matice momenťákem?
No a cena a plastové provedení toho bazmeku mluví sama za sebe. Koukni se na to, kolik stojí pořádné aku rázové utahováky...
Nechci zas říkat, že je to úplně na houno, ale je to prostě něco takového, jako všechny další "blbosti" do 12V zásuvky, jako kompresorky apod. - tak pro metrosexuála v podzemní garáži. Chlap na dědině vezme pořádnou pumpu, protože nechce čekat půl hodiny, než to prdítko připšoukne pneumatiku. Navíc je vděčný za bonus v podobě opocených svalů
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
A já furt celou dobu místo utahováku "čtu" MOMENŤÁK
Jen jestli těch slibovaných 340 Nm bude něco jako slibovaných 500W audioaparatury do auta, obýváku.....
To jsme pak, víte kde
Jen jestli těch slibovaných 340 Nm bude něco jako slibovaných 500W audioaparatury do auta, obýváku.....
To jsme pak, víte kde
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Mě žilka určitě nepraskne,ale je to super---zkoukni a pochopíš,že se nerozčiluju.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Neverim zadnemu kalibrovanemu nebo nekalibrovanemu utahovaku kdyz dotahuji kola a pak jeste vezmu paku a dotahnu na cit takze zadne Nm nepotrebuji na utahovani kol
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Tak je mi jasný, že to nebude úplně na Newtonmetr přesný, ale počítám s odchylkou max +/- 5-7%, víc určitě ne... zkusím 110 a uvidím.AnderN píše:Nevím, co to máš za zařízení, ale pokud to není profi, tak by mě odchylka třeba 10% vůbec nepřekvapila. Proto jsem to psal. Taky nemám profi a nedělám si iluze o přesnosti.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Pítrs píše:A já furt celou dobu místo utahováku "čtu" MOMENŤÁK
Jen jestli těch slibovaných 340 Nm bude něco jako slibovaných 500W audioaparatury do auta, obýváku.....
To jsme pak, víte kde
Tak aby jsme tu nepolemizovali, tak se jedná o tento model: http://www.aeg-automotive.com/en/products/id/75
Nemyslím si, že je to špatné zařízení pro občasné použití při výměně kol, na nějaký profi to nepotřebuju, je to taková náhrada za ruční klíč, to mi stačí
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Čau, už to neřeš, utahovák je super na povolení zarvaných šroubů, tady vem obyčejný klíč a utáhni s citem, klidně trošičku přetáhni, po 50-i kilometrech zkontroluj a je klid.
(jinak dopadneš jak ten špatný řidič ve videu, co sem vložil Ruda)
(jinak dopadneš jak ten špatný řidič ve videu, co sem vložil Ruda)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Pítrs píše:Čau, už to neřeš, utahovák je super na povolení zarvaných šroubů, tady vem obyčejný klíč a utáhni s citem, klidně trošičku přetáhni, po 50-i kilometrech zkontroluj a je klid.
(jinak dopadneš jak ten špatný řidič ve videu, co sem vložil Ruda)
No, nechme to na mém uvážení, hodnotu, na kterou jsem se ptal jsi tu napsal a to jsem chtěl.
Mimochodem, vypadá to, že ten návod co jsi mi poslal skutečně zafungoval. Od včerejška se to už nestalo, ale nechám tomu delší časový úsek a uvidím Děkuji moc za radu.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
To je návod z továrny (součást balíku zvaného "rave") a přesný popis těch řídících systémů. Celkem výživně čtenivo, t.č. jsem na tom docela ulítl
Věřím, že obecně se to v mnoha bodech shoduje se všemi ostatními systémy jiných výrobců, ale značkový zdroj je značkový.
Věřím, že obecně se to v mnoha bodech shoduje se všemi ostatními systémy jiných výrobců, ale značkový zdroj je značkový.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Jojo, tam ty kapitolky vysvětlující jednotlivé systémy jsou opravdu dobré počtení. Jsem se k tomu dohrabal na podzim, kdy jsem řešil problémy se ZRem a v mnohém jsem si udělal jasno co jak funguje
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Může nastat "reset plynového pedálu" i prostým odpojením akumulátoru a vybitím systému?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
No... jde o to, že to není reset. Správný výraz je "kalibrace". Odpojením vymažeš ty kalibrační hodnoty a ty je potřeba získat oním našlapáním pedálu. Tedy správně by se tato kalibrace měla udělat pokaždé, když odpojíš baterku. Ono sice auto i bez toho pojede a nějak si s tím poradí, ale bude to dělat takový binec, jako například tu kolegoj.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Hmm, já to udělal 2x, vytáhnul jsem akumulátor, pak vrátil, naškrábl stroj a jelo to bez jakýchkoli potíží.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Však říkám, že auto pojede i bez kalibrace, ale může blbnout volnoběh a nebude správně fungovat spínání a vypínání vstřikování při přidání a odebrání plynu. Když budu extrémista, tak řeknu, že to bude mít i vliv na spotřebu