Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 14:59

Zdarec, tak jsem dostal konečně den volna a mohl jsem na to kouknout .. jestli jsem to dobře pochopil tak saab je taková malá pružinka se zátkou .. něco na princip termostatu ale na principu tlaku ne teploty .. vymontoval jsem to a když jsem do toho píchl šroubovákem tak to tam je v celku a pěkně to pruží .. napadlo mě, než to hodím do servisu, protože stejně má teď mechanik moc práce se v tom trochu povrtat .. další zjištění, když jsem teď po pár dnech k tomu přišel, odšrouboval jsem víčko expanzky tak tam byl ještě trochu tlak + se mi zdá že z expanzky smrdí benzín .. chtěl bych 2 věci než to hodím do servisu .. vyměnit termostat ke kterému nevím jak se dostat protože je pěkně zašitej a pak to dolít a pořádně odvzdušnit .. nicméně .. potřeboval bych radu jestli půjde vymontovat termostat bez toho aby musel motor ven .. a pak nějakej návod na odvzušnení, nikde jsem nenašel žádnej návod a nějaký šroub na odvzušnení jsem taky nedohledal :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » pát bře 31, 2017 15:16

Jestli cítíš benzín z expanzky, tak neřeš termostat a nech udělat ten test na spaliny. To je otázka pár minut a na to si čas mechanik udělá kdykoli.
Pokud bude pozitivní, tak toho, co ti dělal před tím těsnění nakopni a chtěj po něm zpět peníze a nech těsnění vyměnit u někoho normálního ;-)

Termostat vyměnit lze bez vyndání motoru, ale je to test trpělivosti a šikovných rukou. Rozhodně to není operace na pár minut a chce to vědět kde co jak je připevněné. U VVC se to dá shora když odmontuješ horní půlku sání. Pak se musí odšroubovat kovová trubka od termostatu a teprve potom se dá rozšroubovat domeček, což chce hodně šikovné prsty.
Odvzdušnění já dělám tak, že naleju plnou expanzku, oddělám přepadovou hadičku a dám do kelímku. Prstem přicpu vstup do expanzky a otevřeným hrdlem přes hadru pusou expanzku tlakuji, dokud neteče kapalina přepadovou hadičkou. Případně doleji a opakuji. Zapojím hadičku a nastartuji. Chvilku nechám motor natočený. Doleju kapalinu a nechám to mírně zahřát s zavřenou expanzkou. Vypnu motor a vedle filtrboxu z boku hlavy motoru je kovová trubka od termostatu a na té je shora odvzdušňovací šroubek. Ten povolit, nechat upšouknout a je hotovo (bacha, nedorvávat ho zbytečně).
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 17:05

tak jsem provalil tlakem vody co šlo .. vše průchozí ... odtlakoval jsem to zhruba tak jak jsi napsal vše v pohodě.. vyjel jsem jak se to zahřálo tak to pod plynem i topilo .. pak to přestalo a zase ten samej problém .. tak už to vidím jedině na to těsnění .. domluvím se s tím mechanikem a udělá se ten test co nejdřív to pujde a uvidí se .. příznaky naznačují na to, že to těsnění je fakt fouklý .. jak se mi nahraje video na YT tak ho sem hodím..

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 17:53


Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » pát bře 31, 2017 19:34

No tenhle pokus zrovna dobrý nebyl.... nechat to vyvřít. Tím si odpráskneš hlavu úplně. Ten kouř klidně mohla být jen pára z vody vroucí lokálně v hlavě, ale jestli to bylo cítit kouřem, tak pak je to jasné.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 19:48

bylo to po minimum po prvním testu vybublalo jen to co bylo v expanzce .. při druhým jsem to natočil .. takže to nevyvřelo všechno, ale jen něco málo, každopádně se mi nezdá, že by to vyvřelo ale spíš že se to vytlačilo tlakem protože ta kapalina je vlažná ne horká a po zdechnutí motoru zmizne jako by se termostat otevřel až po vypnutí.. to mi nejde do hlavy :D no zdá se mi že je to cítit benzínem. Saab to není, zajímalo by mě, jestli tohle může dělat vadnej termostat nebo jestli mám spíš počítat tím těsněním.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od lenham3 » pát bře 31, 2017 19:53

A zkousel jsi tu tenkou co jde zesani vedle merky na ojej ? Chova se to tak ze si hlava neodfoukne a pak to taky tlakuje ,takovy pokus co delas je tak na odrovnani motoru

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » pát bře 31, 2017 19:57

To vyvře proto, že se to vaří v hlavě lokálně. Tzn. v hlavě se vytvoří parní bublina a ta vytlačí zbytek vody. Proto se tam neleje obyčejná voda a je to celé pod tlakem, aby byl bod varu daleko nad hranicí pracovní teploty.
Ještě mě napadá, že by mohla být špatná vrtulka na vodní pumpě...
Udělej spalinový test ať máš jasno. Víc nemá smysl spekulovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 20:11

lenhame zkoušel tam to vypadá všechno v pohodě .. hodím to do servisu ať se na to kouknou .. já nejsem automechanik vím jen to co se kde dočtu a zkouknu na videích :P každopádně díky za rady dám vědět až budu něco vědět :D

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 20:18

teď jsem to asi uplně nepochopil. Normální voda do chladiče ani jinam v autě nepatří to je mi jasný, ale destilka má přece stejnej bod varu akorát nedělá bordel ala vodní kámen atd. nebo se pletu ?

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od stilg » pát bře 31, 2017 20:29

Takhle, voda ma bod varu 100 stupnu, za atmosferickeho tlaku. Tim ze je chladici system uzavreny, tak v nem naroste tlak a pod tlakem bod varu roste.
Navic smes vody a chladici kapaliny sama o sobe ma bod varu vyssi nez voda. Tyhle dve veci zajiatuji, ze bid varu je citekne vys, a treba pri 105 C, jeste voda nevre. Zatimco v hrnci by uz davno vrela.

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 20:38

aha tak to jsem nevěděl, já tam lil teď jen destilku jinak tam byla pořád směs s fridexem.. neřekl bych, že tady bude problém toho, že je tam jen destilka

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » pát bře 31, 2017 20:45

To není problém... problém je to, že to necháváš zahřívat s otevřenou expanzkou. To se prostě nedělá.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 31, 2017 20:50

no jo dobře jsem blbec, víš jak se v tom nevyznám .. v uterý mám volno tak to hodím do servisu a radši se v tom nebudu vrtat sám :D

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Pítrs » pát bře 31, 2017 23:34

... a dát to servisu, ktery napr. vi, ze pokud nejsou vlozky se stejnym presahem, nenamontuje MLS tesneni, ale v kazdem pripade elastomerove....dalsi vec, ktera je hodne spatna, je, ze necham varit chladivo pri odkryte expanzce- ethylenglykol, jako podstatna slozka chladici kapaliny,se rozpada pri nejakych 110-120 st. C, coz pak tu napln dale degraduje + pri lokalnim ohrevu je prenos tepla v miste pary o dost horsi, coz celou situaci dale zhorsuje, to je pak festovni test vydrze celeho motoru...a uplne zbytecne.
To auto treba ani nemusi byt na tom tak spatne, aby se vyhazovalo do srotu jen kvuli tomuto problemu, dost by mohlo pomoci, kdyby se v tom vrtal nekdo znaly, nebo napriklad nekdo z klubovych techniku...
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět