MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2019 18:22

Je to strašně fajn přijet z kanceláře, obléknout se do smradlavého špinavého oblečení a jít do dílny mlátit palicí do železa :lol:

Dnes se mi podařila dvojí dekompozice. Jednak jsem rozebral i druhou těhlici. Tam sice bylo ložisko pěkné, ale fuk. Šlo to jak po másle, hezky natrénované, jen se mi nepodařilo sundat kroužek ložiska z unašeče. Asi to bude chtít nahřát. Nepodařilo se mi ho odrazit ani majzlíkem.

No a pak jsem si dal lekci z lisování gumového uložení z ramena. Což se pomocí ořechů z goly a svěráku podařilo celkem luxusně :-)
Náhodou .... neví někdo proč a k čemu a původně na jaký typ Roveru/MG jsou ty dva různé typy předních ramen. Jeden typ má rejdový čep jakoby vyhnutý víc nahoru. Napadá mě snad jen to, že tím chtěli u nižšího provedení podvozku docílit toho, aby bylo rameno v základní poloze pod stejným úhlem a tedy byla zachována geometrie odklonu při propružení.. co?

IMG_3459.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » čtv dub 11, 2019 21:44

tvoje myšlenka je naprosto správná ;) hlavně při stejným podvozku a nižším odpružení by pak ten čep byl ošklivě vyhnutý a namáhaný...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2019 22:11

Nooo.... ale právě že takto je ten čep vyhnutější...
Jako když si to namaluju, tak ten můj argument proč moc smysluplně nevypadá. Zdá se mi spíš, že efekt to má jen v tom, že ten čep je vyhnutější. Na geometrii to asi moc vliv mít nebude. Tak jestli to naopak není spíš o tom, že se tím docílilo toho, že čep tím vyhnutím je víc fixovaný v pouzdře.
Fakt nevím.... nikde k tomu není žádné info a ani Rimmeři to nijak nerozlišují.

Každopádně mám doma ty zahnutější v hezkém neohnilém stavu. Jsou to Moogy, takže nič moč, ale nejsou orezlé, tak z nich vylisuju uložení a dám Powerflex. Vyměním to proto, že ZRo má jedno rameno ploché a druhé zahnuté a to se mi nelíbí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 13, 2019 9:15

Dnes mě nikdo ven nevyžene....
Abych nezapomněl. Jak jsem řešil problémy s natlakovaným chladícím okruhem, tak opravdu se na tom podílelo špatné víčko expanzky. Je tedy zajímavé, že jsem ho už zkusil jednou vyměnit, ale bohužel jsem natrefil na jiné ze zásob, které mělo zřejmě stejný problém. Až do třetice, kdy jsem tam dal víčko z Labutě, začaly být hadice měkké. Mezi tím jsem koupil nové a to tam mám teď a vypadá to taky dobře. To chování je tedy zvláštní a u žádného auta jsem takové chování nezaznamenal, že by se chladící kapalina chovala tak divoce. Tu je vidět, že velice často to přes víčko ufoukne, takže expanzka je permanentně potečená. Tak jestli tam je třeba nějaká agresivní vodní pumpa? V kombinaci s lehkým setrvačníkem a časté rychlé změny otáček způsobují velké kolísání tlaků před a za pumpou, přičemž v expanzce vznikne podtlak, víčkem si přisaje a při stabilizaci tak vznikne přetlak, kde je pak potřeba, aby ho víčko upustilo..... uvidím. Na autě je hromada věcí, co je potřeba dát do pořádku a zrovna motor by zlobit nemusel.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » úte dub 16, 2019 20:34

Tak včera se podařilo hodit papučky na kola... a teď se dostat k tomu je dalt na auto. To to zas nepojede kvůli většímu obvodu :-D

9E0C01FE-2789-4592-BC96-AC240D3BF89C.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř dub 17, 2019 11:49

Prosím, ví někdo rozměry originálních šteftů na kolových unašečích? Kvůli kolům na okruh chci dát delší, když už mám unašeče vylisované ven.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř dub 17, 2019 19:37

Tak přezuto..... a napatláno ValetPro na pneušky.... zatím to vyzerá moc pěkně :-)
Jsem si myslel, že jen přehodím kola, ale nakonec to byla drbačka na déle, protože mi to nedalo kontrolovat brzdy a kde co na podvozku. A dost náhodou jsem na jedné straně vpředu šel sundat třmen a kouknout na desku, bo tam byla v kotouči rýha a ejhle, on tam zahnilej jeden čep.... darebák. No a jedna půlka kotouče je o 0,7 mm jetější :-( Já.... a jezdil na zahnilém čepu ml:
Tak jsem ho vymordoval ven a pořádně vyčistil a promazal. Jsem si říkal, že mi dnes brzda trošku pískala. Ale že by to táhlo na stranu to jsem nepocítil. Ale to na těch gumových zimácích se to kroutilo i bez toho, tak se to skrylo.
Tak jsem na zítra moc zvědavý, jaké budou papučky a brzdy :-) Jen musím z pneumatik sjet výrobní sliz, tak budu po cestě do práce smutný, jak pojedu opatrně :-D

Vyměněno ze zimních Michelin Alpin, najeto... zjistím, dezén zadní 7,5 a 7 mm :shock: (se to tam snad vůbec nesjelo) a přední asi 6,5 mm ....

A obuto na Michelin Pilot Sport 4, 225/45/17, DOT 2018, hloubka dezénu v úzké drážce 7,5 mm, 181.750 km.... doplním :-)

333559BB-3FE0-473F-AF87-B6EB7795BF28.jpeg
EA0DAE60-4B67-4BF7-AAD4-2DDA172DDA16.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 18, 2019 6:33

Óooooo.... jsou to fenomenální papučky :-) Na valivém odporu velice citelný rozdíl, zatím jsem je nedráždil, ale drží monstrózně a ...... to teplíííííčko od nich miluji :-) .... jen budu přemýšlet co se zadní nápravou, protože ta je nastavená šíleně neagresivně a pneumatika je tam studená.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 25, 2019 18:11

Prosím vás, nemá někdo nějaký fígl jak zjistit správnost poměru brzdného účinku na zadní nápravě proti přední???? Mám takový pocit, jako kdyby mi to vzadu brzdilo slabě.
Mě napadá až příliš vědecký přístup k tomu, jak to ověřit... z poměru váhy na přední a zadní nápravě, z poměru účinnosti brzd, zkusit změřit teploty předního a zadního kotouče a mělo by se dobrat nějakého poměru teplot.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Jenda » čtv dub 25, 2019 19:31

co momenťákem na ose? :-D
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv dub 25, 2019 19:37

Jo, to je sice hezký, ale to naprosto neodpovídá realitě, protože při zahřátí se brzdná síla výrazně mění. Navíc tím změříš sílu odtrhnutí. Ale ano, jestli to vůbec brzdí, to tím zjistíš :-D
Kurnik kdyby to nemělo ABS a pitomej okruh do kříže, tak už tam mám daný nastavitelný regulátor :-(
Každopádně tak nějak cítím, že po repasi předních těhlic se možná pustím do brzd. Vůbec se mi nelíbí jak to brzdí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od KDB » pát dub 26, 2019 20:20

Jednou dvakrát to zašlápni a pak srovnej teploty kotoučů. Zadní by neměly být o moc studenější než přední.
Může být zatuhlý omezovač tlaku zadní nápravy....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř kvě 01, 2019 10:44

No a ještě mě napadá.... nemůže být špatný ABSo? Občas mi přijde, že když silně našlápnu pedál, tak ne že by zrovna zabralo ABSo, ale jakoby v pedálu tak párkrát lupne. Ale tak, jako když sepne ABS. Taky když stojím dlouho na pedálu, tak se postupně propadne. Ale to musím stát fakt dlouho a silou. Chjo.... zas další pitomé ku*vítko... :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 09, 2019 20:25

Repas sady na třmeny.... Frenkit, nebo Autofren? Já jsem kdysi na jedny nadával, že se tomu po roce rozpadly prachovky, ale už zas kurnik nevím který výrobce to byl....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » pát kvě 10, 2019 8:00

Pokud si pamatuju nadával si na Frenkit... Ale ani jeden už nedělá kvalitní prachovky :lol: já kupoval něco na "b" v zelených krabičkách a byly krásně jemné ale teď si nevzpomenu na název :-D
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Odpovědět