MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát led 18, 2019 20:34

Nooooo.... ještě nepatřím do šrotu :-)
Těhlice vyměněná i s úklidem za cca 2,5 hodiny.
Jasně.... jsem povolil poloosu a unašeč skoro vypadl, jak bylo ložisko vylágrované (viz. video). Ale když jsem zkusil zvednout kolo a hébat s ním, tak nic cítit nebylo. No fuk....
Všechno šlo jak po drátku. Všechny šrouby šly hezky povolit, čep řízení šel ven raz dva..... jo sranda. Zmáčknul jsem mu manžetu a vytekla z něj voda :-D Jako vůli ještě nemá, ale je prostě mazanej vodou, takže jak tam budu vracet původní těhlici, tak dám novej.
Jediné, co to zkomplikovalo, tak nešel mi ven vymlátit čep spodního ramene. Fakt mě to nebavilo, tak jsem se naštval, vlezl do depozitáře a našel druhé rameno se stejnou geometrií. A to jsem dal na tu druhou těhlici.
Co je zajímavé a asi příčina zdechnutí ložiska, tak na homokineťáku nebyla gumová manžetka. Takže tam do toho asi teklo. Teď jsem tam naplácal hromadu vazelíny a asi holt bud muset koupit aj homóša.
No, smontováno, namazáno, ať to jde zas hezky rozdělat. A vrzání je fuč ;-) Dokonce i geometrie bude plus mínus ok. Volant rovně a a neměl jsem pocit, že by to zatáčelo jinak :-)
Tak koupím ložiska. Koukal jsem, že už jich moc v nabídce nemají. Jen dva, tři výrobce a z těch lepších už ne. No a jak se oteplí, tak to vyměním. I s tím kloubem a čepem, pokud se tedy neozve dřív. Asi hodím do tohohle ramene ten Powerflex a udělá se geometrie.
Jinak z převodovky mi celkem kape olej kolem poloos. Asi tam ty ložiska taky budou na výměnu, tak se asi na jaře udělají.

... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od AnderN » ned led 20, 2019 20:00

Tož gratulace k odstranění problému a nalezení třech dalších mir:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon led 21, 2019 11:28

No, trefil jsi hřebíček.... obě auta v provozu jsou aktuálně celkem katastrofy. Tu na černém to poléčit ale není taková bolest. Horší že na modrém to začínají být věci, které mě dělají dost skeptickým v další budoucnosti provozu. Prostě už i poslední Roverky jsou staré a materiály na nich použité se začínají nezastavitelně rozpadat. A čím víc jich tam je, tím horší to řešit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pon led 21, 2019 14:28

Cive, kup si ten stahovak za 3, 4 stovky....

Tentononc myslim:
https://www.mojedilna.cz/stahovak-kulov ... os-qs12032

Obcas ten cep proste nechce jit a pokud neni kam a jak dobre !&@#! do tehlice aby vyskocil (a nebo bys musel jako u Civica blatit do ramene ktere je z lisovanyho plechu, takze... to nechces) tak ho proste vyloupnes timhle.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon led 21, 2019 14:45

Ale to já o tomhle vím, ale nikdy mě to nelákalo to pořizovat, protože kdo to měl, tak se to místo vylisování čepu rozpadlo. Ale tak třeba to koupím :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pon led 21, 2019 17:47

Rozpadlo?
Jako mozny je vse ale ja mam obyc starline (potreboval sem ho o vikendu tenkrat pac jeden cep rizeni po 11ti letech fakt odmital) a jenom autokelly otevreny

A i tak je to docela tezkej kus ocely s kalenym sroubem s velkym loziskem na konci.

A uz sem mu parkrat dal docela do tela a porad suhaj. On treba ten cep na kterej sem ho kypoval to byla fakt solidni drba kdyz se konecne urval.

Jednou sem si i nevsiml ze cep vyjel a tlacil tak na sebe matku a tehlici... az po chvili koukam ze uz je venku a ja se snazim rozlisovat matku a zavit.

Akorat to kulickove lozisko na hrotu toho rozpinaciho sroubu se trochu rozlisovalo ,:)
Ale tak rozlisovana ploska na lozisku trochu dokresluje kolik to tlaci.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon led 21, 2019 18:09

Záleží na situaci.... jak je to zahnilé... viděl jsem je u kamaráda v servisu, všechny už xkrát svařované a nadával na to, že je to většinou k ničemu, že je lepší po tom majznout. Ideálně, když se to napruží částečně tím stahovákem a ještě se do toho z boku majzne. Jenže na oboje tam třeba u spodního čepu místo nejspíš nebude.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pon led 21, 2019 18:41

Trunda píše:
pon led 21, 2019 18:09
Záleží na situaci.... jak je to zahnilé... viděl jsem je u kamaráda v servisu, všechny už xkrát svařované a nadával na to, že je to většinou k ničemu, že je lepší po tom majznout. Ideálně, když se to napruží částečně tím stahovákem a ještě se do toho z boku majzne. Jenže na oboje tam třeba u spodního čepu místo nejspíš nebude.
No prave bez zvedaku je nekdy dost problem jak se poradne naprahnout...

Nicmene ten cep rizeni co nam nesel tak do toho sme busili fest. Jak do tehlice, tak i primo do cepu a nesel tak ani tak..
A tim stahivakem to se prave napruzilo dost brutalne az sem cekal co se stane ... a pak kdyz uz sem tim rozpinacim sroubem tocil trhakem a kratsi trubkou.... rana jak z dela

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned bře 10, 2019 15:41

Tak jaro se blíží a auta si žádají nutné investice....

Na ZRo jsem objednal, jelikož mi pořád vynechává zapalování, kabely Bosch a tyto svíčky http://www.hangar111.com/shop/lotus-eli ... otus-.html , které jsem sehnal na ebay za 750,- ... když už je prodávají na Hangaru na KSeries, tak jsem neodolal kor za takovou cenu. Měl jsem v košíku Denso Iridium, ale toto je mi sympatičtější :-)
Dále pak nové víčko expanzky, ložiska na přední kola a pro jistotu i homokineťák, který v důsledku šmatlajícího ložiska je odrbaný a chybí mu manžetka u ložiska.
Samozřejmě pak Millerovic olejíček a Mannovic filtr :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned bře 10, 2019 16:19

Ou.... no, jsem ale zvědav, jestli jsem za ty peníze nekoupil fejkový svíčky :-D Ale tak je to od zajetého prodejce s dobrým hodnocením....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » ned bře 10, 2019 19:14

Pak vyfoť jak vypadá jiskřiště a budem vědět hned :lol:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned bře 10, 2019 19:24

No jsem zvědav... co jsem se díval, tak je to celkem velký obchod, tak doufám, že by si nedovolili přeprodávat nějaké fake svíčky. Navíc poznat fake je dost těžký. Ona jejich kvalita už taky dost popolezla a když se podíváš na ty návody, jak poznat fake, tak je to vesměs všechno staré pomalu desetiletí a nebo to mají na stránkách prodejci schválně, aby strašili lidi k tomu, aby si kupovali "ověřenou" kvalitu u nich. Každopádně určitě poreferuji ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát bře 15, 2019 13:06

Tak hlásím, že kabely ke svíčkám nepomohly. Pořád to při rozjezdu při podtočeném motoru škube. Tak uvidím až přijdou svíčky. Další na řadě by byly cívky. A pak leda že by byl problém někde v kabeláži. Je zajímavé, že to dělá fakt jen u podtočeného motoru když prudce přidám plyn. Jak jsou otáčky vyšší, tak se to nestává.
A jsme opět u toho. Hodil by se osciloskop a já ho pořád ještě nekoupil :-D

Jinak ty Bosch kabely už bych příště nekupoval. Faje jsou hnusné tvrdé plastové, kontakt pořádně nedrží na svíčce a nemá to manžetu zatěsňující šachtu kesvíčce, takže jednak tam ta faja bude glochtat a případná vlhkost a prach půjde do šachty.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » pát bře 15, 2019 16:44

NGK teď vypadají stejně aušusově...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát bře 15, 2019 16:48

Právě že tu mám na starší variantu s rozdělovačem dva kabely od Magnecoru a ty jsou fakt hezky provedený. Gumový, končí manžetou hezky tak, že jak faju zamáčkneš do šachty, tak ji to nahoře hezky utěsní. Prostě přesně vyrobené, přesná délka, .... ale tys mě od nich odrazoval, tak jsem koupil Bosche :puke: ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět