Bingo!!!!
Sice jsem tím nakonec zabil skoro celou sobotu (no, ještě jsem posekal trávníky okolo baráku, ošmikal keře, trošku uklidil....), ale hlavní je to, že vše šlo jedním směrem a ni zpět
Nejprve jsem rozebral zadní pružino/tlumičovou sestavu Gmax. K tomu mi parádně posloužil rám lisu, který jsem si předevčírem dovezl od švagra. Ale asi si na to navařím nějakou konstrukci z boku, abych byl schopný takto stáhnout jakoukoli sadu.... Pak jsem povolil vrchní matky tlumičů na autě a vyheveroval ho, takže jsem tak rozebral i sestavy, z kterých jsem potřeboval tlumiče. Horní uložení je plus mínus stejné. XW má navíc jen těsnící gumičku po obvodu nahoře, což RF nemá a kvůli tomu ta uložení hnijí. Dolní misky na origo tlumiči jsou proti těm zadním z Gmax trošku širší, ale konce pružin vychází stejně jak nahoře, tak dole, takže takto si to tam sedlo. Dole má pružina průměr tak, že k boku misky chybí asi 3mm, což není super, ale snad to problém dělat nebude. Dal jsem tam pro jistotu origo gumovou vložku a pro sichr pružinu na jednom místě přitáhl k misce silným bzukem.
A tak jsem to složil a nastala chvíle pravdy. Spustil jsem auto dolů a vizuálně nic moc. Ale jak jsem s autem popojel a sedlo si to, tak jsem zajásal, protože si to sedlo na výšku přesně tak, jak jsem potřeboval.
Jel jsem to projet a tím zjistit, jestli je opravdu vyhráno. A následovala opět radost, protože zadek se tím výrazně uklidnil a přestal být takový uskákaný. V zatáčce byl mnohem čitelnější a pocitově spolehlivější. Takže supr trupr. Celý dojem kazí jen to, že mi vzadu začalo něco hnusně kovově rachtat
Prohledal jsem kufr, jestli mi někde něco nezapadlo, ale nikde nic. Budu ho muset zkusit vystěhovat komplet. Jako pravý tlumič má špatnej závit, takže mám matičku hodně vypodložkovanou. To se mi ale jako problém nezdá, protože to tak mám od počátku. No pak ještě dolní pruchodka v silentbloku tlumiče do nápravy je jakási ohnilá a tak vůbec. Ale to se mi nezdá, že by se tak slyšitelně přenášelo do auta. No, nechápu.... snad mi nic neupadne
A tak když už jsem byl v té radosti, tak jsem tam nahodil rovnou i přední Gmax sestavy. Sice to budu cca do 14 dní znova rozdělávat kvůli výměně za zrepasované těhlice, ale to fuk. Aspoň jsem trošku vypucoval kapsy, stříknul asfaltem a nebudu to už muset řešit.
Předek si sedl tedy víc a tak o 1cm by to mohlo být výš. Tak jsem pro jistotu blatníky rukou trošku vymordoval ven
, ale testovací jízda po našich uskákaných cestách ukázala, že pneumatika lem nechytá. A to tam mám ráfky s menším ET a tak to vychází asi tak tak
Tož vizuálně to teď vypadá cooooool a já se vrátím do pubertálních let
Chce to určitě pak poléčit přední geošku a doufám, že se tím trošku spraví jalovější reakce na volant. Navíc tam i na levou stranu dám rameno s polyuretanem, tak snad to pomůže.
Jo a na zimu to asi raději zvednu zpět. Sice to nedrhne, ale v zimě tu jsou dost vyjeté koleje a to by s tímto moc fajn nebylo
Tak buď do zimy koupím GAZy a na zimu budu mít původní sestavu, nebo budu muset sehnat druhou sadu zadních tlumičů, ať nemusím zas přehazovat pružiny.
Zadní - 12 -> 10 cm
Přední - 11,5 -> 9 cm
Jinak jsem ještě chtěl dolít olej do převodovky, protože mi to guferama celkem dost letí ven. Loni jsem tam dolejval tak půl litra. Tak jsem si vyrobil parádní plničku z půllitrové petky a krásné hadičky, co jsem na to spešl koupil, naplnil jsem to olejem, nachystal Vojtíka, že bude držet infůzi, povolím horní šroub na převodovce a hned se z díry valí čůrek oleje
Nechápu! Mi tam olej přetejká z motoru?
Nerozumím.... loni jsem to dolejval na jiném místě, ale neřekl bych, že jsem to tam měl víc z kopce... no nic, olej z tama prostě tekl, tak je ho tam asi dost
- Před
- Po
- Před
- Po