Tož a já tu dlužím výsledek operace čerpadlo...
Tak fotka mluví za vše.... jo, aha, teď koukám, že mluví jen o tom, že su idiot a že jsem si při focení po otočení klíčku nepřepnul počítadlo
.... tak nic no.... prostě počítadlo jinak ukazovalo 470 km a tedy konečně se to podařilo a po 4 letech je vyřešena asi největší záhada na autě.
Tedy provedl jsem druhou demontáž nádrže. Tentokrát, poučen z minulé akce, jsem na to šel postupem tak, abych si neřezal větev pod nohami a tak celá operace mi zabrala jestli 5 hodin? V první řadě jsem si nejprve povolil závitové tyče, což samozřejmě už šlo po půl roce celkem snadno. Ale pro jistotu, abych si zase nenaběhl. Pak jsem vymordoval pryč zahnilý vrut držící u nádrže plastové trubky nálevky. Tím jsem získal lepší manipulační prostor pro to nádrž z nich vyvléknout. Rychlospojky hadic šly také už relativně dobře rozdělat. No a hlavně tentokrát jsem hadičkou vycucnul maximum benzínu do kanystru (asi 15 litrů), takže nádrž pak byla výrazně lehčí na manipulaci a nebyla nestabilní skrz přelejvající se benzín. Tedy tentokrát jsem k tomu nepotřeboval asistenci.
Nádrž ven, čerpadlo ven, rozdělat a hle! Ono tam těsnění bylo, ale bylo žvejnuté bokem a skřípnuté, takže vůbec netěsnilo. Bohužel tím bylo dost zdeformované a nepoužitelné... a tak jsem použil to těsnění z XW.
O co šlo, že bylo tak žvejklé? Šlo o to, že to náhradní čerpadlo zmetci vyrobili s o 180° pootočeným spodkem, kdy ta boční trubička pro nasávání z bandasky (nebo možná sloužící jako ventil zavírající sání z bandasky) byla natočena špatně k bližší straně bandasky a při montáži tak bránila tomu, aby si spodek čerpadla s těsněním sedl do zahloubení. Při secvaknutí spodku a vršku bandasky tak spodní část čerpadla do osazení nezapadla, žvejkla těsnění z části bokem a .... tak to dopadlo. Nakonec jsem tedy použil to původní čerpadlo, které mělo trubičku natočenou správně, sic i tak to sestavení i s těsněním byl dobrý vopruz, aby to tam sedlo s jistotou správně. Jako ono by to čerpadlo šlo použít, kdyby se ta trubička zkrátila, ale ... vrátil jsem se k původnímu. No... a o tom to je. Je to prostě past na mechaniky. Buď tam nedají těsnění, když si nevšimnou, že na náhradním čerpadle není. Nebo dostatečně neprozkoumají to, jak to do sebe zapadá a před finální montáží to nespasují tak, aby si to opravdu sedlo správně. Ale za oboje se na ně nedá tak moc zlobit, protože to je prostě na po palici výrobcům náhradních dílů
Takže já už jen trošku poléčil nějakou korozi na nádrži a v místě, kde se opírá o karoserii, dal vše do kupy, nalil benzín, otočil klíčkem a ono nic!
....
Jsem myslel, že mě zobne. Prostě čerpadlo točilo naprázdno. Napadlo mě, že se asi nedokázala natlačit hladina do bandasky okolo čerpadla a tak si to nedokázalo nabrat benzín do čerpadla. Tak jsem zkoušel auto rychleji spustit na jedné straně, ať to šplouchne a nic. Uvažoval jsem, jak bych přepadovou hadičkou tam benzín natlačil do bandasky.... a tak jsem odpojil hadici na liště, čučím na ni jako že co s ňou spáchám, když mě z té marnosti napadlo ji zkusit pusou profouknout. Chvilku se to bránilo, ale po chvilce tlačení se to jakoby provalilo a profouklo. A jak jsem povolil, tak si to celkem dlouze upšouklo. Nevím, jestli dovnitř, nebo ven, ale zcela evidentně se to buď odvzdušnilo, nebo se někam konečně protlačila hladina benzínu. No a po otočení klíčku to konečně benzín nabralo a tradááááá!
.... se mi ulevilo
No a tak jsem nabral plnou a jezdil a dnes jsem po 470 km dobral 38 litrů 100 oktanové Vervy za 29,90 Kč
..... paráda.... s takovou můžu příště s klidem tankovat i při nějakých 520 km
Sláva!!!
.... tak a teď můžu řešit to, proč mi někde kolem výfuku nehorázně kovově něco rezonuje, ale jen když je to zahřáté. Jak zastavím, tak než stihnu s někým druhým to stojící prošlápnout, abych si to poslechl odkud to jde, tak to mírně zchládne a drnčet to přestane...... to sou nervy toto!