Stránka 1 z 1

Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 13:37
od stilg
Pochopitelne na tohle tema tu na foru nejake info je, ale zajima mne aktualne, jakou sadu tesneni by jste doporucili.

Tece to malinko, ale uz docela dlouho. Tak to vyhledove asi risknu. Mel jsem v planu dat elastomerni tesneni, hlavu neskimovat, nove desneni do sani, pod viko, mozna naka gufera (ono toho v te sade je mraky, ze ...). Temer urcite asi s novejma sroubama. RIskovat reusnout stary se mi moc nece...

Neco jsem uz na netu pohledal, cenove rozpeti neni uplne male, sada z UK nevychazi uplne spatne.... Ale jak rikam, pokud ma nekdo nejake navrhy / doporuceni co poridit, sem s nima.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 15:16
od Trunda
Nevím co (výrobce) konkrétně doporučovat, protože to na eBay stejně konkrétního výrobce ani nemá uvedeného... :-D
Já jsem jednou vzal těsnění na eBay a jednou Lenham z nějakého svého zdroje a problém zatím není. Podstatné je to, že musí být elastomerní (přebrus rozhodně udělat, pokud je hlava křivá, nebo má vytlačené kroužky od předchozího těsnění, což nemůžeš dopředu určit). A koupit sadu, kde budou těsnění i pod domečky VVC excentrického mechanismu.

Mluvíš o tom, že cosi teče.... co konkrétně?

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 15:55
od stilg
Ze budu davat elastomer sem rozhodnutej. MLS je sice fajn, ze to muze byt skvele, ale je to malo tolerantni na nedostatky motoru / hlavy a mechose... ;)

Ja ti s tim prebrusem nevim. Dost lidi (co tech motoru par udelali) tvrdi ze pausalne skimovat je nesmysl, (v pripade elastomeru).


ztracim chladivo, asi ho palim (uz dlouho),+ pozdeji se pridalo trosku kontaminace (patrne olej) v expanzce.
Nicmene do oleje nic asi netece (zadna majoneza pod vickem, olej cajk (uz 2 vymeny, zkratil sem interval, pro jistotu), motor se neprehriva, ani v nalozi, spaliny mi chladici okruh netlaakuji.
nebyt te kontaminace skoro bych az hledal unik jinde (treba tesneni na sani)

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 16:23
od stilg
totok treba:
http://forums.mg-rover.org/mg-zr-rover- ... ad-431740/

Jinak kdyz to bude dole, mam v planu vymenit termostat (jinak to byva docela boj) a vaham zda delat rozvody a pumpu nebo ne... puvodni rozvody se delali po ~8-9 a 55K, takze ted to teprv budou 4 roky a <40 tisic, coz je tak odhadem pulka zivotnosti.
neni to moc penez je udelat, ale stejne tak hadam ze dalsi 4 roky a 40K ty stavajici vydrzi bezpecne a kdo vi, zda ta zivotnost auta bude delsi... nez ty 4 roky.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 16:59
od Trunda
S tím broušením to jsou všechno takové informace a jistoty, jako kdysi bývalo to, že elastomerní těsnění je zlo. Takové nějaké předsudky a teoretické úvahy, které byly podloženy pofidérní praxí.
Prostě záleží na dost okolnostech a generalizovat ta doporučení nelze. Takže z praxe asi tak, jak jsem říkal. Hlavu přebrousit tehdy, pokud je hlava křivá pod pravítkem, pokud jsou vytlačené kroužky, nebo pokud jsou v materiálu povrchu nějaké vady. A to dopředu nevíš. Takže určitě platí to, že nemůžeš počítat s tím, že si těsnění vyměníš za jediný den sám.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 24, 2017 19:22
od stilg
S jednim dnem absolutne nepocitam, prave proto to neplanuju delat ted, kdzy za 14 dni budu potrebovat jet na dalsi festak.
Vemu si na to hezky par dni dovolenou, spojim to s vikendem a hezky v klidu...

pokud bude treba hlavu prebrousit, tak se samozrejme prebrousi, ale je to dost prace navic (odstrojit hlavu, nekam j uzavezt... zadarmo to taky neni) a je to lehce kontroverzni. urcite pokud je k tomu duvod je prebrousit treba, ale zase mnozi tvrdi, ze ta povrchovka je tvrdsi, nez pak obrouseny povrch ... ono to bude marginalni, ale zase tohe auto ma najeto prd, jeste ani ne 90 tisic a hlava se bude delat prvnekrat.... auto se nikdi neprehrivalo, takze tak nejak doufam, ze to pujde bez brouseni...

Ale jak rikas, to se uvidi.

Zkusim se zeptat Lenhama, zda a za kolik by byl ochoten dodat vse potrebne, pripadne to obednam z ebay.co.uk asi.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: pon črc 31, 2017 23:05
od stilg
Jeste jsem trochu zvazoval, ze bych zkusil prvne lehce "pretahnout" srouby. O takovou 1/8 (45 stupnu) je v predepsanem poradi pritahnout.

Pokud / az se bdue ta hlava delat, tak budu davat srouby novy, a pokud se to nebude rvat moc, tak co by se mohlo stat...

Ma to smysl zkouset?

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 5:31
od Hombre
Dotahováním nic nezkazíš, ale v případě těsnění s elastomerem se ani nic nezmění, takže to je úplně zbyečná práce. Pokud je olej v chladicím okruhu, je poškozený elastomerový proužek okolo mazacího kanálu (vlevo u 1. válce), takže nějaké dotahování je zbytečné. Únik vody do spalovacího prostoru aniž by to tlakovalo chladicí okruh je nepravděpodobný, spíš teče to sací potrubí, do oleje kolem šroubů, nebo z vodní pumpy. Mimochodem: To těsnění pod sání určitě vyměň a doporučuju těsnění s fluorkaučuku, ne gumové. Stojí asi 300Kč, oproti gumovému za 100, ale vyplatí se to.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 10:32
od stilg
OK, dik za info, usetrim si tedy praci.
Nove tesneni saniho potrubi urcite dam. To bylo v planu, Spis nevim s guferama apod zda menit. A i ty rozvody si jeste msuim rozmyslet.

S tim kam to tece je to lehce zahada. Ztracim uz docela dost (+ - obsah expanzky na 500 km) Ale viditelnej unik kolem pumpy nebo pod sanim jsem nezaznamenal.
Kdyby to chcalo timhle tempem do oleje, to si rikam by muselo byt poznat. Jednak mnozstvym bile emulze v oleji (a pod vickem) a pak i na objemu. Mezi vymenou oleje (nejakych cirka 7-8K km) jsem tam nalil hezkych par litru vody / chladiva :D

Ale urcite je to tesneni spatne, protoze byt malo, tak olej ve vode je. No nic, ted to snad jeste chvilku vydrzi a pak se to udela.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 10:49
od Hombre
Zhruba stejnou rychlostí mi to utíkalo pod sáním, ale žádná loužička, nic, jen po příjezdu byl cítit charakteristický zápach nemrzky. A tak jsem zkusmo sáhl rukou pod sací potrubí a bylo tam sotva pár kapek. po výměně toho těsnění v sání už hladina drží. Taky ta pumpa někdy teče ale pod víkem rozvodu to není vidět a stíhá se to odpařovat, stejně jako u toho sání.
Jo, a pozor: to sání někdy teče do sacího kanálu, takže není vidět ani cítit vůbec nic, jen po studeném startu jede chvíli na 3 válce. Nebezpečné, hrozí poškození katalyzátoru, nebo v krajním případě ohnutí ojnice.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 11:23
od stilg
Vynechavani jsem nezaznamenal. Ale je pravda, ze ono sice litr na 500 km je "hodne", ale sou to 2 deci na 100 km, takze to se muze v klidu odparovata nic moc si nemusim vsimnout.

Ono to nejspis bude tak, ze to nekde tece, a k tomu je uz nacate i to tesneni pod hlavou a trochu prosakuje.

Koukal jsem na naka videa Kcek a postupu na tu hlavu a asi mi to chvilu zabere, ale nevypada to buhvi jak hruzostrasne. Ani ta remenice nemusi dolu, kdyhbych nedelal rozvody a nechal ty co jsou.

Jeste to musim secko fakt promyslet a naplanovat, kdy se do toho pustim.

Kdybys mel nejaky link na ta tesneni tak sem s nima.

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 13:37
od Hombre
https://pegasdily.cz/autodily/mg/mg-zr/ ... tId=213159

Mimochodem - slušný obchod s dílama, kupoval jsem tam to těsnění pod sání a nějaké pouzdra na zadní nápravu a sehnali všechno, navíc mají výdejní místa, takže doprava do 50 Kč

Re: Sada tesneni (hlava) + srouby

Napsal: úte srp 01, 2017 14:37
od stilg
Parada asi nakoupim tam. Diky.