So what.... now?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 14:34

No, ale když zatuhne, tak rozhodně ne ve větší výšce, než kolik je mezi ventilem a vačkou. Tzn. ne tak, aby zůstal otevřený. To se stává jedině když se skládá motor a nevymačkají se hydroštely a zůstanou naplněné víc, než je skutečná vůle.
A už vůbec hydroštel neudělá takovou výšku, aby to urazilo talířek. Maximální zdvih je tam cca 3 mm. To by ho maximálně tak přiohnulo.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » pon zář 18, 2017 14:50

Mohlo to zdvihátko zůstat viset v hlavě (zkřížit se nebo zadřít). Ventily se poulamovaly samozřejmě až další otáčku po přeskočení řemene - když zůstaly otevřené až do HÚ mezi 4.a 1.dobou 4.a pak 2.válce. Ale proč by v tom případě přeskočilo i sací kolo nevím. Každopádně teď už je to jedno.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 14:53

Trunda píše:No, ale když zatuhne, tak rozhodně ne ve větší výšce, než kolik je mezi ventilem a vačkou. Tzn. ne tak, aby zůstal otevřený. To se stává jedině když se skládá motor a nevymačkají se hydroštely a zůstanou naplněné víc, než je skutečná vůle.
A už vůbec hydroštel neudělá takovou výšku, aby to urazilo talířek. Maximální zdvih je tam cca 3 mm. To by ho maximálně tak přiohnulo.
Ty popisy, byt samozrejme je to jiny motor casto docela vystihuji to chovani. Jestli by stacil napumpovany zasekly hydrostel aby to pri naslednem startu za studena kleplo do pistu, u K16ky, nedokazu odborne rict, ale neprijde mi to nerealne... a s tim jak ty ventily popraskaly, si dokazu predstavit, ze to misto ohnuti prasklo.

U jich motoru to zjevne mozne je, ze zasekly hydrostel zpusobi kontakt s pistem a ulomeni talirku...

Kazdopadne, jak jsem rikal, I've been wrong before... a secko sou to hypotezy, ale prijde mi to uveritelnejsi.

Neurictelne poskoceni remenu je taky jista moznost, ale to, ze sedelo casovani vacek a ne na klice mluvi dost proti tomu, protoze at uz to byl degradovanej remen, nebo kldien i spatne nastavenej napinak, neposunulo by se to nejspis takhle, (ale vyloucit to nejde). Nicmene remen nejak nebezne volnej nebyl ani kdyz sem to rozdelaval.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 15:05

Hombre píše:Mohlo to zdvihátko zůstat viset v hlavě (zkřížit se nebo zadřít). Ventily se poulamovaly samozřejmě až další otáčku po přeskočení řemene - když zůstaly otevřené až do HÚ mezi 4.a 1.dobou 4.a pak 2.válce. Ale proč by v tom případě přeskočilo i sací kolo nevím. Každopádně teď už je to jedno.
Tohle (foto) je jeste pred sundanim hlavy, kdzy jsem nastavil kliku temer na znacku (pisty do "safe" polohy).

Ted kdyz nad tim premyslim, tak mam obavy spis o ten spodek, protoze zpetne kdzy se podivam tak mista nad pistama je v tehle fazi casovani dost, a klice se uz dal nechtelo... pred sundani hlavy jsem mel za to, ze je to hryznute na zbytcich ventilu... nicmene to dost mozna muzou byt ohnute zbyvajici ventili branici rotaci vacek nebo neco podobneho, ...


Uprimne jak rikas, je to v tuhle chvili uz pomerne jedno.

Muj plan co vidim je jasny. poresit provizorni clampy na vlozky, a overit ze blok je snad v pohode, ze pisty chodi cajk, preliznout ty 2 klepance na 1 a 4.
A zkouknout poradne tu hlavu.


Pokud byse toho chtel nejaky "mechanik" ujmout, tak aspon ted vidi v jakem to je stavu a muze navrhnout.
Sam zkouset otravovat lidi fakt nevidim. Neni to moc dream job...
Přílohy
20170915_162544.jpg

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » pon zář 18, 2017 15:30

Tak to přeskočilo dole na řemenici. No tak uvidíš, co ten spodek.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 15:32

Mimochodem... Stilgu, jakým způsobem jsi zjišťoval správnost napnutí řemenu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 16:18

Trunda píše:Mimochodem... Stilgu, jakým způsobem jsi zjišťoval správnost napnutí řemenu?

Postupoval jsem dle klasickeho 925ti strankoveho MG Rover servisniho manualu pro 25ku a ZR.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 16:24

No že u staré kladky bych té pružinové indikaci napnutí řemenu nevěřil. Co na to profíci?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 16:47

Trunda píše:No že u staré kladky bych té pružinové indikaci napnutí řemenu nevěřil. Co na to profíci?
On taky workshop manual nic o pouzivani te pruziny nerika. Ne ze by to necemu vadilo to udelat a srovnat vysledek. On ten system s manualnim napinakem neni zas takova veda. Ircite tam je prostor k chybe jako vsude ale zadny zasadni problem bych tam nevidel.

Mam fotku z cervence pred povolenim napinaku kvuli vymene remenice a ted z vikendu pred povolenim, tj ve stavu v jakem se to potkalo.
Uhel trochu sucks ale docela to staci.
Ono zase neverim ze ta tolerance pro remen je nejak kriticky mala. To by pak nepraktikovali nastaveni skrze tu pruzinu v prvni rade.
Přílohy
20170722_154417.jpg
orca_share_media1505749492729.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 17:00

Předpokládal jsem, že tam máš kladku s indikačním drátem (tím jsem myslel tu pružinu). Ale ty tam máš obyčejnou.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: So what.... now?

Příspěvek od roverix » pon zář 18, 2017 20:54

Necistoty? nebo Tesneni pod vikem bylo na kasi a ten cerny material z ple, chu se trhal)
Ad hydrostel ... obecne ano, cvaka jak kdyz jsou velke vule... ale co jsem cetl tak se muze sta download/file.php?id=6800&mode=view/20160906_184025.jpg
Tak to oloupané těsnění přicpe hlavně sací koš. Vrch motoru má menší tlak oleje, Začnou se zadírat vačky. To by snad vysvětlilo, proč řemen přeskočil dole.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 22:27

roverix píše: Tak to oloupané těsnění přicpe hlavně sací koš. Vrch motoru má menší tlak oleje, Začnou se zadírat vačky. To by snad vysvětlilo, proč řemen přeskočil dole.
To si taky dokazu predstavit ... Hm, takze vanu by to chtelo zhodit tak jako tak.

Jako kdyby to aspon melo "smysl" do toho auta ty penize a cas nasypat, tak to mozna budu brat jinak a reknu si, ze stoji za to zajet do polska pro komplet motor, dat mu poradnou peci a sup tam s nim, ale to neni pripad tohodle auta.

Mockrat bourany (ke me doputovalo uz s vystrelenym airbagem), potluceny atd. atd... takze budu rad kdyby jeste nejakej rok jezdilo, ale delat nejakou dukladnou generalku motoru, kvuli tomu, aby se na ni najelo 20-25, mozna 30 ... a nebo v nejlepsim pripade 40-50 (a to uz dost nadsazuju) tisic km proste nedava smysl.

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: So what.... now?

Příspěvek od roverix » úte zář 19, 2017 18:35

Smysl opravy motoru zjištíš třeba za rok. Např bude v nabídce krásné MG-TF s rozsypaným motorem. car:: Já mám jeden z motorů již ve třetím autě. :idea: Nebudeš sypat peníze do auta. Ty prostě budeš sypat peníze do motoru.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: So what.... now?

Příspěvek od lenham3 » úte zář 19, 2017 19:41

Ja bych to videl na malo nasponovany remen ktery se provesil a preskocil.Jinak jsou tam i popraskane voditka na jedne fotce je to videt hlava se da opravit v tom nevidim problem, zkontroluj vlozky po takove rane muze i klidne prasknout kdyz se ohne ojnice .
Mam tu VVC motor ale 145tku najeto 120tis komplet udelany i z tesnenim pod hlavou ale ne v tve cenove relaci .

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » úte zář 19, 2017 23:57

lenham3 píše:Ja bych to videl na malo nasponovany remen ktery se provesil a preskocil.Jinak jsou tam i popraskane voditka na jedne fotce je to videt hlava se da opravit v tom nevidim problem, zkontroluj vlozky po takove rane muze i klidne prasknout kdyz se ohne ojnice .
Mam tu VVC motor ale 145tku najeto 120tis komplet udelany i z tesnenim pod hlavou ale ne v tve cenove relaci .
Nevylucuju nic, ale ze to skocilo kvuli malo napnutymu remenu jednoduse neverim. Viz. fotky a predchozi diskuze.
Uvidim zda najdu neco ohledne problemu s mazanim.

143 konovy VVC ... tech par polaci taky maji, ale to mi neni moc sympaticke. To uz bych se klanil k tomu, nekde "za flasku" vzit 1.4kovou hlavu z rozstrelene 25ky, a placnout ji na to. 1.4 a 1.8 hlavy by mely byt stejne, takze by to z toho motoru defakto udelalo 120ku bez vvc. ECU by asi brblala, ze ji neco chybi, motoru by se trochu hur dychalo kvuli mensim sacim ventilum (leda bych tam dal 120kove sani a udelal z teho fakt 120ku), ale hadam ze fungovat by to melo. A kdyz se treba zadari neco sehnat, neni to zas takovy problem prehodit.

Nicmene, Lenhame, ciste orientacne nastrel abych to mohl zahrnout do meho rozhodovaciho strmu? Klidne soukromou zpravou.

@Roverix: V tomhle smyslu by to ale vyzadovalo udelat to secko "spravne", a ne nechat ten spodek vicemene tak jak je, pokdu se to bdue zdat ok... a menit pisty, pistni krouzky apod. srandy je ted bohuzel opravdu mimo hru.

Je to ted tak 50 na 50, ze pujde na dily.

Odpovědět