Klepání motoru u ZRka 160 VVC

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 7:11

Zdravím, chtěl bych poradit co může klepat na mojem Zrku... Myslím si že to budou hydroštěly, ale nejsem si jistý.. Za studeneho motoru žádné cvakání nepozoruju to spíš až se motor zahřeje a zřídne olej... Zvuk jde slyšet spíše od sání ale to se těžko posuzuje.. Mám v plánu udělat výplach motoru jestli není třeba přicpaný nějaký mazací kanál a samozřejmě s tím vyměnit olej a filtr... Jinak jaký olej lijete do ZRka ?? Normálně dávám 10W40, momentálně tam mám Castrol ultraclean, nedává někdo ještě hustější olej ?... Při chladném ránu jak jedu do práce tak je motor tichoučký, ale jak se zahřeje tak už je to horší.. Jinak mě ještě napadlo že by mohl být rozházený VVC mechanismus, ale dělalo by to tohle co píšu ?? Jinak auto má podle tachometru najete 151 tkm ale ještě jsem to neměl na diagnostice připojené :D Jinak díky za rady pokud někdo řešil podobný problém
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 7:13

Jo ještě jinak hladinu oleje při zahřátém motoru mám v půlce rysky :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » sob srp 18, 2018 9:36

Ahoj,
hydroštely dělají takové ostré cvakání. Pokud to je spíš takový rachot jako kdyby diesel, tak to jsou čepy ve VVC mechanismu. A s tím neuděláš nic jiného, než že to celé vyměníš, nebo aspoň poskládáš z vícero jeden s menšíma vůlema. Problém je v tom, že jakmile s tím jezdil někdo se špatným olejem, nebo málo olejem, nebo ho neměnil včas, tak se na čepech ojede cementování a vznikne tam vůle. Technicky to není katastrofa a funguje to bez problému dál, ale je to prostě hlučnější.
Jo, samozřejmě rozebrat to a udělat revizi špatně není. Hlavně to pak poskládat se správnými těsněními a tmel aplikovat správný jen tam, kam patří (pouze mezi půlky hlavy). A měl by to dělat někdo, kdo už to dělal, protože jinak je vysoká pravděpodobnost, že to poskládá špatně. Já jsem měl třeba na ZRu, když jsem ho koupil, jednu půlku sací vačky posunutou na rozvodech o dva zuby, nebo snad i víc.... A na jedné VVC hlavě někdo pod domečky VVC vrazil staré těsnění a pro jistotu to ještě napatlal tunou červenýho tmelu, takže tím pěkně zacpal kanálky.

Každopádně olej jedině 10W40 a hladinku udržovat na horní rysce.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 9:45

Díky za rychlou odpověd :)Už mě to štve jak člověk někde zastaví a slyší jenom klepot :D :D Jinak to se musí vyměnit celý ten domeček VVC ?? a musí se rozdělávat vrchní půlka hlavy nebo to jde že se sundají rozvodáky na bocích a vyšroubuje se domeček VVC ? Podívám se na rimmerbros na kolik taková sranda výjde...jinak jak jsem auto koupil tak hydroštely nešly slyšet, protože předchozí majitel tam nalil až moc oleje a jelikož motor nechtěl jet v otáčkám (podle mě tím že byl přetlakovaný) tak jsem skoro litr upustil pěkně na rysky a už jel dobře :) Jinak to tlačilo olej přes gufero na vačce... No jsem z moravskoslezkého kraje, takže pohledám kdo by byl schopný v okolí se na to podívat a udělat...sám se do tohohle nechci pouštět :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 9:47

Jo a ještě udržovat hladinu na vrchní rysce.. Za studeného motoru nebo za zahřátého ?? Při zahřátém motoru by měl ještě nějaký olej stéct z hlavy ne ? :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » sob srp 18, 2018 9:58

Bohužel to znamená to vyměnit celé i s vačkami, protože ty na sobě mají taky čepy a ty jsou ojeté. Záleží na zjištěném stavu. To pak samozřejmě musíš sundat celou půlku hlavy (jde to bez nutnosti sundavat celou hlavu).
Nové to bude stát asi raketu. Takže bych kouknul na ebay po něčem málo jetým... třeba tu toto https://www.ebay.co.uk/itm/MG-TF-LOTUS- ... SwZlZaSAFe .... cena není lidová, ale jde o vzácné zboží. Třeba časem dojde na to, že to někdo bude umět repasovat :-)
Domluv se s Lenhamem.... ten už to má v oku ;-)

Jinak hydroštely se hodí při té příležitosti překontrolovat, jestli nejsou zatuhlé a takové buď vyměnit, nebo rozklepnout a vyčistit.

Za studená, za tepla, to je celkem jedno. Je potřeba to ale nechat aspoň čtvrt hodiny v klidu, aby olej stekl dolů. Osobně se snažím, abych s olejem nebyl pod půlkou.
Jo a u tohohle motoru se vyplatí aplikovat nějaké nano aditivum. Jen ale tedy dát něco, co je opravdu osvědčené (Mirda cosi používá, ale nevím jak se to jmenuje) a ne to, co má reklamu v "autosalonu" :-D Já to tedy nezkoušel, ale dle Mirdy se to fakt vyplatí. Já místo toho leju Millers Oil Nanodrive, což by mělo v sobě nějaké takové aditivum mít.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 10:04

No díval jsem se na rimmebos a mají to tam za cca 13k plus ještě doprava :D Jedině ten ebay no,, ale těžko říct v jakém stavu to bude :D Neválí se někomu doma motor 18K4K VVC ? :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 18, 2018 10:10

Jinak ještě takový postřeh... Jak jsem dělal rozvody tak když jsem dal ozubené kola do roviny na hlavním rozvodovém řemenu tak na druhé straně jak je menší řemen tak jsem musel kousek pootočit motor abych měl kola v rovině (cca asi 3°, ale těžko říct )
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » sob srp 18, 2018 12:19

Eeeee? Rozvodová kola na výfukové váčce musí být proti sobě úplně stejně. V rovině. A pak sací musíš na obou stranách nastavit do roviny, takže pak musí obě strany chodit úplně stejně bez žádného pootočení vůči sobě. Takže leda že na některé straně jsi neměl sací a výfuková kola přesně proti sobě a někde bylo o zub sací pootočené.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » pon srp 20, 2018 11:48

Jo já vím to jsem trochu přehnal, ale ted jsem si vzpomněl že to sedělo, protože motor je lehce nahnutý..když jsem to podle zrcatka pootočil tak to sedělo... No vyměním olej a filtr a uvidím jestli se to zlepší.. Jinak co říkate na výplach motoru ?? Je to dobré dělat ?? Nejvíc mám strach z toho že ten přípravek co se přidává do oleje a nechá se cca 5 min na volnoběh že zůstane v hydroštelách... Tím pádem bych to viděl vypustit olej, nalít nový a ten zase vypustit a až potom nalit finální olej ale to mi příjde do čerta dělat :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » pon srp 20, 2018 12:07

Hele, jestli to necvakají hydroštely, tak ti výplach stejně nepomůže, takže na to peč. Proplach olejem stačí.
Zkus nějak rozumně natočit video s tím cvakáním. Video po startu za studena a pak za tepla. S odstupem od motoru a pak blíže k motoru, případně mobilem projet kolem hlavy dokola, aby bylo trošku lokalizovatelné odkud zvuky jdou.
Ideálně dojeď na Rajhrad na sraz a můžeme to tam poslechnout.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » úte srp 21, 2018 9:19

Dobře zkusím to natočit a zvuk jde slyšet spíše od sání...a kde se pořádá ten sraz?? pokud to nebude moc daleko tak bych dojel a mohli bychom se pobavit :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » úte srp 21, 2018 9:40

Rajhrad u Brna.... to je ještě na Moravě, tak to není tak daleko ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Pítrs » úte srp 21, 2018 12:23

b1da píše:
sob srp 18, 2018 7:11
Při chladném ránu jak jedu do práce tak je motor tichoučký, ale jak se zahřeje tak už je to horší..
Zdravím. Jaké je vysvětlení tohoto jevu?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » úte srp 21, 2018 12:41

Mohlo by být, že řídký teplý olej nevytváří tak silný film právě na čepech excentru VVC a to je zdroj toho rachotu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět