Klepání motoru u ZRka 160 VVC

stilg
Příspěvky: 601
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od stilg » stř srp 22, 2018 14:19

b1da píše:
sob srp 18, 2018 10:04
No díval jsem se na rimmebos a mají to tam za cca 13k plus ještě doprava :D Jedině ten ebay no,, ale těžko říct v jakém stavu to bude :D Neválí se někomu doma motor 18K4K VVC ? :D
Dyts mohls mit komplet motor a extra VVC dily z druheho hi:

Jinak podle toho popisu to bude spis VVC mech nez vacky. Ale video to asi rozsekne nejlip.

Takhle treba znel motor co sem loni prodal:
https://www.youtube.com/watch?v=1LBsYcNDyRo

Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 23, 2018 16:20

To zní věrohodně.
Ale může to být i tak, že za studena jsou větší vůle v materiálech, za tepla menší, tudíž by to při zahřátí klepat nemělo.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od Trunda » čtv srp 23, 2018 16:35

No, Pítrsi, to asi ty budeš vědět víc, jestli je v tomhle případě tepelná roztažnost materiálu bratelná v potaz. Hleď - ty unašecí čepy v excentru a na vačce (kvůli tomu nestačí měnit jen domeček s excentrickým mechanismem, ale i vačkové hřídele) mají průměr jestli 5mm. A jsou uložené v kostkách s tou samou dírou a velikostí cca 10mm. Obojí materiál se teplotou roztahuje a logicky by se to mělo roztahovat stejně, aby to právě nezpůsobovalo problémy, že se různou teplotou těsnost mění, protože je to všechno udělané fakt hodně přesně a jen maličká vůle už způsobuje vyšší hlučnost.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od KDB » pát srp 24, 2018 18:32

Add 1: Castrol do motoru ne. Převoďáky umí, ale motorovým je dobré se vyhnout.
Add 2: MGR zakazoval do motorů s VVC oleje s výkonnostní třídou ACEA A1/A5 - mají sníženou HTHS viskozitu!
Add 3: U dnes dostupných olejů se vyhnout API SN a pokud mají v ACEA i výkonnost C, tak těm také. Jakmile je olej označen "Low saps", také ruce pryč.
Ideálně použít API SJ,SL, popřípadě SM, když nebude zbytí.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6608
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od AnderN » pát srp 24, 2018 19:26

Aby nedošlo k mýlce — do ZT diesel leju Castol už skoro 150 tis. km a zrovna včera jsem poslouchal, jak si ten motor jen ševelí (na ropáka, samozřejmě). Takže u VVC máš možná pravdu, že jsou lepší oleje, ale obecně bych Castrol nezatracoval.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

b1da
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Klepání motoru u ZRka 160 VVC

Příspěvek od b1da » sob srp 25, 2018 10:34

Zdravím, proběhla výměna oleje a filtru...jinak olej jsem zvolil Millers oil, který splňuje ACEA A3 podle přiručky se do Roveru/MG dávaly třídy ACEA A2 a A3... Příjde mi lepší odezva motoru a klepání se trochu zmírnilo, ale pořád to není ono :D Jinak jak bude počasí tak natočím video za studena a potom za tepla :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Odpovědět