ZR 160 - LE MANS GREEN

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » sob kvě 18, 2019 16:20

Zdravím všetkých, po dlhšom čase a po nejakých zmenách v mojom „vozovom parku“ (Anniversary TF 160 som predal po kúpe auta z mojich mládežníckych čias - Matra Murena a moju srdcovku ZR 160 Starlight Silver som s ťažkým srdcom predal - malo už 256 000 km – našťastie dostalo sa do dobrých rúk) by som tu rád predstavil moju druhu ZR 160 – ku. Pôvodne som uvažoval, že si zaobstarám TT čko 2. generácie, ale keď som objavil toto ZR ko, v dosť zriedkavej farbe (HFN – Le Mans Green 1 of 309 u ZR 160), a v tomto stave, tak som samozrejme nemohol odolať... Auto som si priniesol z Maďarska, kde bolo aj pôvodne kúpené v máji 2002 u oficiálneho maďarského predajcu Rover (Rack Auto Budapešť). Tu je „rodný list“:

vin RFLNMR2D660149
vin_sequence 660149
off_assembly_date Thursday, 2nd May 2002 @ 15:47:26
model ZR
variant 160
num_doors 3
paint_code HPD
brochure_model_desc TL M2 3 DOOR 1.8VVC (160ps) MG
sales_model_derivative_desc MG ZR 160 3 Door 1.8vvc 160ps
sequence_number 1
spec_code M18A
home_export EXPORT
cicode N1727
country HUNGARY
exterior_paint Le Mans green
interior_trim Ash/Red/Green - Green Insert
engine KSER 1800vvc 160 Bhp
trimlevel M2
bodytype 3DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year INTRO
sold_date Unknown

Je vo výnimočnom stave, do dnešného dňa má najazdených 66 200 km, bývalý majiteľ s ním jazdil len výnimočne cez víkendy a na zrazy. Priniesol som si ho na maďarských prevozkách a momentálne už len čakám na slovenské značky (u nás táto procedúra trvá „trochu“ dlhšie..) Verím, že mi prinesie aspoň toľko krásnych zážitkov, ako moje predchádzajúce ZR ko a snáď sa už konečne dostanem aj na niektorý z klubových zrazov (chystám sa už 5 rokov...)
Přílohy
1.jpg
2.jpg
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Trunda » sob kvě 18, 2019 16:26

Panečku..... to je krása.... oči z toho přechází :-)
Tak gratulace k supr kaufu ;-)
Hlavně včas vyřešit všechno neduhy a ošetřit proti korozi. Klidně ti poradím kde co ošetřit.
Ještě bych se přimlouval za fotky z interiéru, sedačky, jak vypadají, když mají tak málo najeto :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » sob kvě 18, 2019 16:39

Díky, samozrejme si dám poradiť, aj keď musím povedať, že moje predchádzajúce ZR ko som nejak špeciálne nemal ošetrené ale na STK boli vždy užasnutí z toho, že to auto nehrdzavie... Auto pôjde teraz k môjmu osvedčenému mechanikovi na dôkladnú prehliadku, aby som vedel, ako na tom presne je...No a nechcel som príspevok zaspamovať fotkami, ale tu sú teda dve fotky z interiéru... :)
Přílohy
3.jpg
4.jpg
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Trunda » sob kvě 18, 2019 17:24

V tomto případě spamuj fotkami co nejčastěji :-D Díky, je to nádhera ;-)
Zítra to trošku rozepíši. Moje ZRo už jsem měl rozebrané téměř celé, takže vím kde jací bubáci jsou. A jsou, protože je to skoro dvacet let staré auto a materiály stárnou, takže je fajn předejít problémům tím, že se ošetří třeba místa, kterými se do auta dostává vlhkost.
Řešíš vše přes mechanika, nebo máš časo-prostor pro to si věci řešit sám? Sám totiž konkrétní věci věnuješ větší péči, než byť dobře zaplacený mechanik...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Austin » sob kvě 18, 2019 19:40

Určitě dutiny a spoje plechů ošetřit ML, koroze umí postupovat velmi rychle.
Doporučím i klasicky spodek ošetřit.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Keksin » ned kvě 19, 2019 6:27

Nooooo, vypadá mooooc pěkně.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od AnderN » ned kvě 19, 2019 7:59

Hmm, moc hezký kousek, gratuluji! Těším se, že ho uvidíme na některém srazu, kalendář akcí je zde.

Bonusová otázka — co je to červené zaparkované za MG v garáži? ;)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » ned kvě 19, 2019 10:49

Ďakujem všetkým, určite sa niekde už konečne uvidíme a určite budem potrebovať aj vašu pomoc a rady...
No a odpoveď na bonusovú otázku :) - v garáži je môj youngtimer Talbot Matra Murena 1.6 r.v. 1982. Kvôli nemu som sa nakoniec rozhodol vzdať sa môjho TF ka 80th Anniversary... Jednoducho toto auto bola moja srdcovka ešte za "starých čias" a preto som TF ko musel posunúť ďalej...
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od djmicho » ned kvě 19, 2019 17:26

ZR krásný :wink: Murena je takový zvláštní osobitý vozidlo, měl jsem tu čest ve verzi 2,16L ale ten interiér je mimozemského původu i dneska :-D
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Trunda » pon kvě 20, 2019 15:59

Měl bych to už někdy sepsat nějak uceleně a nejlépe s fotodokumentací.... tak teď aspoň v bodech pěkně od střechy dolů :-)

1) Střešní žlábky (moje oblíbené :-)) - vyšprtnout ven krycí lišty - pod nimi je schován tmelená spoj plechu střechy a boku. V tmelu jsou drobné prasklinky, kterými mezi plechy a pak dále až do lemů podběhů a prahů vzlíná voda. Řešením je buď vybrousit starý tmel a přetmelit nějakým elastičtějším, ale mě to stejně po čase vždy popraskalo, tak to řeším tam, že na podzim a na jaře, když je auto pořádně vyschlé, tyhle linie proleju tužším voskem na spodek auta. Na slunku se to mírně nataví a zavzlíná, ale je potřeba to opravdu jednou za čas obnovit.

2) Tmelené spoje ve všech liniích kolem pátých (třetích) dveří. Stejně jako žlábky. Chce to jít po linii spojů a detailně prohlédnout, kde je tmel prasklý. Což je téměř vždy kolem pantů. Dále pak ta liniie pokračuje nad zadními světly, kde to také rádo popraská. Světla je vhodné také sundat a nejlépe i nárazník. V celé této linii můžou být puklinky. Opět.... buď nějakým elastomerním tmelem, nebo aspoň voskem ošetřit.

3) Kapsa nádrže - a zase - kapsa je k vnějšímu plechu přivařená a spoj je zatmelený. Ten trpí občasným potečením paliva a pokud v něm jsou prasklinky, je to zdroj koroze lemu blatníku.

4) Páté dveře. Já osobně doporučuji se zbavit těsnící lišty kolem skla. Od nějakého roku se tam už nedávala, protože se pod ní držela vlhkost a začínala koroze. Nebo aspoň za těsnění dostat trubičku a profouknout to tam voskem, ale musí to být opravdu vyschlé. Dále se hodí silikonem vytěsnit mezeru mezi zámkem a plechem. Tam to také rádo hnije. Ideálně sundat lištu nad SPZ a na několika místech ji podlepit pěnovou páskou, aby nedosedala přímo na plech, kde časem jinak vydře lak a začíná pak korodovat. Zevnitř sundat tapec a dutinu dveří vystříkat. Pokud tam není vůbec žádná koroze, tak klidně tužším voskem, jinak raději něčím vzlínavějším a řidčím, co tam případnou vlhkost v korozi nezapouzdří. A na závěr spodní lem dveří je opět přetmelený a tmel tam má opět puklinky a koroze jede. Na tomhle místě za mě nepomůže voskování, ale jedině včas tmel vyškrábnout pryč a přetmelit. Aspoň v místech, kde je již naprasklý.

5) Rožek napojení zadního plechu blatníku na podběh a nárazník - kde o místo, kde se spojují cca tři plechy, je složitě tvarované a ve výrobě se jim nedařilo místo správně spojit tak, aby v něm nevznikly díry (v mém případě až 1cm velké), kterými se dostává voda a způsobuje korozi lemu a celé linie nad nárazníkem a za ním až dolů. Je potřeba vyndat plast podběhu, nacpat tam hlavu a fakt precizně to místo vyčistit, odstranit případnou korozi, ošetřit a důkladně zatmelit. Opravdu tam dost často jsou díry na prst a je to hlavní zdroj koroze. Samozřejmě se hodí pak ošetřit celý spoj plechu kolem celého lemu. Až po té se dají vystříkat dutiny. Kolikrát po té řidčí vosk vyteče na místech, kde by ho nečekal :-D

6) Kolem předního skla se také hodí jednou za čas aplikovat vosk, ale nejsem si jistý, jestli to nedělá dobře lepidlu skla. Nicméně často je sklo ne dokonale přilepené a už to teče....

7) Prahy - no, bohužel, pokud jsou plastové prahy ještě od výroby přilepené, tak je to dilema, protože zatím mi nikdo neřekl čím úspěšně přilepit prahy zpět. Ale za prahy se to hodí ošetřit od koroze, obzvlášť dolní lem plechů a udělat tam nástřik něčím odolnějším. Je potřeba ale zachovat odtoky, případně je vyčistit. Někdy, pokud po dešti při odjezdu s autem se z plastových prahů vyleje voda, je dobré do nich zdola vyvrtat pár menších otvorů, aby se tam voda nedržela. Pokud jsou ale prahy přilepené origo, tak se tam voda moc nedostává.

8 ) Silně korodující jsou přední blatníky - včas demontovat a pod nimi uvnitř ošetřit nějakým voskovým nástřikem. Jednou za čas se je jinak hodí odmontovat a vykydat z nich bláto, které se tam časem usadí.

9) Špatně překryté spoje plechů v podbězích a na podvozku - přes to, že jsou tato místa celkem dobře ošetřená z výroby, stejně se nevyvarovali toho, že některé spoje nepřekryli. Je potřeba je všechny projít a ošetřit. Samozřejmě tam, kde takové místo spíš funguje jako odtok, tak to nechat otevřené. A tedy ucpat spíš ta místa, kterými naopak zatéká. No a pak tak nějak vůbec, zdola místa, která jsou holý plech a není na nich koroze, ošetřit nějakým odolnějším nástřikem. Ale jinak se mi osvědčilo pak jednou za čas spodek nastříkat něčím mastným, ať to zavzlíná do všech spojů a pórů nástřiku.

Vše dělat na dokonale vysušeném autě. Kde je koroze, tak musí jít do hloubky pryč, protože pak jinak nástřik vlhkost v korozi zapouzdří a nemůže se odpařit a je to tak vlastně ještě horší. Jak jsem psal, tužšími vosky lze udělat místa, kde je dokonale sucho a není ani troška koroze. Jinak ošetřovat něčím, co vzlíná a netvoří silnou vrstvu tak, aby se to za tepla hezky rozlezlo, ale nebránilo z případné koroze odpaření vody.



... tak to tak letmo... ale je toho spousta dalšího, na co by se dalo dát bacha. Ale zásadní je prostě to, že je to staré auto, tmely mezi plechy jsou po smrti a jsou zdrojem zatékání.
Bohužel, se správným výběrem chemie na ošetření se mi moc radit nechce, protože to je taková alchymie a nikdy nemám pocit, že to, co aplikuji, je to, co by to mělo být :-D Ale asi čím je to řidčí a víc na bázi oleje, tím menší zlo. Jak se tu kdesi psalo, taková Škodárna pravidelně prolejvaná Konkorem, je nesmrtelná :-D .... jen ten smrad se musí přežít :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » stř kvě 22, 2019 11:55

Ďakujem veľmi pekne za rozsiahle rady - toto by si naozaj zaslúžilo spracovať minimálne vo forme "Príručky pre majiteľov MG"... Budem sa snažiť postupovať podľa tohto a samozrejme chcem si dať prezrieť aj ostatné veci, vrátane motora - nemám info, kedy a či vôbec už boli menené rozvody a vodná pumpa, a ďalšia vec - zdá sa mi, že motor je hlasnejší (hlavne keď sa zohreje), ako na mojom predchádzajúcom ZR ku... Je tu na to téma a pripadá mi, že budem mať podobnú diagnózu...
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Trunda » stř kvě 22, 2019 13:46

Třeba se někdy dostanu k tomu to sepsat nějak lépe. Bohužel ale nejsem zrovna ten pravý na to doporučit jakým nejlepším způsobem dotčená místa ošetřit. Na to tu jsou jiní experti :-)

Tak jasan.... nejprve určitě nech udělat rozvody a zkontrolovat to, jestli jsou správně nastavení mechanismy VVC (ale to asi budou, když je to skoro nové auto :-)). Ale není vyloučeno, že by třeba mohl být na jedné vačce posunutý řemen o zub... Každopádně rozvody vyměnit, nalít správný olej (leji Millers Oil Nanodrive 10w40), který taky dost ovlivní hlučnost a pak se uvidí. Pokud se ti to nebude pořád zdát, tak s autem přijeď na nějaký sraz a poslechneme, jestli je to hodno dalšího řešení.
Nevíš, třeba, jestli už bylo měněno těsnění pod hlavou? Pokud ne, tak bych o tom asi zauvažoval, když už se budou dělat rozvody...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » stř kvě 22, 2019 15:02

No... tesnenie pod hlavou menené viditeľne bolo, lebo môj mechanik už keď robil na aute STK a EK, tak utrúsil niečo o neodborných pracovníkoch v servise - evidentne tam drbli červený tmel... Takže by som rád vymenil aj tesnenie, sú tu rôzne názory na druh tesnenia, bol by som tiež vďačný za radu, či tam dať Elring alebo V. Reinz, prípadne niečo iné...
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Trunda » stř kvě 22, 2019 15:30

Ajaj.....
Těsnění dej elastomerní (s oranžovými cestičkami) a ty cestičky musí mít takové fixační rozšíření .... takhle nějak https://www.ebay.co.uk/itm/Elring-167-3 ... 7675.l2557 ... ale to už se snad ani jinak nevyrábí.
No a jestli tam někde trčí červený tmel, tak to pak je možné cokoli :-D .... rozhodně koupit sadu těsnění včetně těsnění pod domečky VVC. Je možné, že tam vrátili původní a napatlali to tmelem, který pak zanese kanálky mazající VVC excentr. Ale taky může být, že je to fakt špatně sestavené.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Peter67
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 04, 2015 16:04

Re: ZR 160 - LE MANS GREEN

Příspěvek od Peter67 » stř kvě 22, 2019 20:34

Takže začnem pomaly ale iste zhromažďovať súčiastky... Našiel som túto sadu tesnenia:
https://www.ebay.co.uk/itm/FAI-HEAD-GAS ... SwD9pbXyXH
a túto rozvodovú sadu:
https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-MG-R ... ctupt=true
Túto sadu som chcel už aj na moje predošlé ZR ko, ale nakoniec som ostal pri osvedčenom SKF...
Budem rád za každý váš názor

Jo a ešte by to chcelo nejaké kvalitné šróby...
MG ZR 160 XPower Grey (r.2003)
MG ZS 180 Saloon (r.2003)
Mazda MX 5 NC 2.0 PRHT Sports-Line (r.2009)
MG ZR 160 Le Mans Green (r.2002)- EX
MATRA MURENA 1.6 (r.1982)-EX
MG TF 160 - 80th Anniversary No 269 of 1600 (r.2004)-EX
MG ZR 160 Starlight Silver (r.2002)- EX

Odpovědět