Nováček s ZRkem

Bilbo
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 05, 2019 21:02

Nováček s ZRkem

Příspěvek od Bilbo » ned srp 11, 2019 21:51

Zdravim,
tenhle týden jsem si přivezl domú novou hračku, MG ZR 160.
Jedná se o moje první MG, tak se rychle běžím představit sem, udělat si kamarády, co tomu možná trošku rozumí:)
Každopádně, jedná se o šedý ZRko 160, bylo docela dlouho na prodej v brně, tady sem o tomhle konkrétním autě nic nenašel, nevím jestli ho někdo neznáte, ale chlapík neříkal nic že by se s autem nějak angažoval v klubu. No, třeba to změním:)
Každopádně, auto je rok 2003, na tachometru má 180 00 kilometrů a já mu to docela i věřím. Auto rozhodně není leštěnka, je na něm ještě docela dost práce kterou asi rozdělím na dva zátahy, co bude hořet bych rád stihnul co nejdřív, zbylé drobnosti a kosmetiku na jaře až auto vytáhnu z garáže. Jojo, přes zimu se zrnko prospí, mám ještě Mondeo, to tu hnusnou práci v soli oddře:)
Z věcí co vím se bude muset udělat silentblok na předním stabilizátoru, při otočení od dorazu k dorazu je slyšet jak to tam lupe. Pak blinkry (to je momentálně asi největší problém kvůli kterému je auto vlastně legálně nepojízdné), asi dva dny poté co sem ho přivezl začla trošku zlobit páčka, a teď už nefunguje vůbec, dávám to za vinu špatnému kontaktu někde v páčce nebo tak něco, snad jenom to. Pak je na autě trocha koroze, ale nic kulervoucího, čekal jsem to horší, a občas zlobí alarm, po zamknutí pochvíli začne blikat. Z věcí o kterých vím je tohle snad všechno, jako samozřejmost považuju nechat někoho, kdo tyhle auta zná a umí spravovat, ať ho prohlídne a pak hodit řeč co a jak dál. K tomu se vztahuje moje další otázka, ty servisy co tu máte vypsaný, je vše aktuální? Jsou někde i webovky? Jsem z Prahy takže pro mě ideál ta Písnice nebo ten Benešov, zítra zkusím obvolat a uvidím...

To je asi tak vše, fotky auta sem dám až budu mít pořádně jak ho vyfotit, rozbil sem telefon a ta pravěká věc co mám teď to fakt neumí.
Kdyby byl někdo z Prahy a chtěl někdy hodit řeč a třeba, heh, když budu tak smělý, svézt mě v něčem pěkném, určitě není problém:D

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od stilg » pon srp 12, 2019 14:34

S tem packam - krasny "nejety" packy (jsou ze ZR 160 s 90K km) bych mel jeste mit a za nejakej rozumnej peniz je pustim, pokud by byl zajem.

ondra520
Příspěvky: 88
Registrován: stř zář 05, 2018 11:48
Bydliště: Střítež nad Bečvou

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od ondra520 » pon srp 12, 2019 17:14

Ahoj, mám taky spoustu ze svojí ZR 105, pokud by byl zájem a bude to pasovat na tvoje, tak není problém zaslat :)
Rover 75 2,5 V6 aka boogie woogie 75
MG ZR 105 - RIP, rozebráno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Trunda » úte srp 13, 2019 7:43

Vítej mezi námi.....
Určitě fajn, že jsi ZRo pořídil spíš jako fun car. Přeci jen v běžném provozu to skrz korozi už není ono a vyžaduje dost obletování, aby člověk stíhal ničit puchýře, kde se objeví :-)
Křupání při točení do rejdu určitě nebude souviset se stabilizátorem. Napojení na ramena a uložení je komplet v gumě, to leda že by byly totálně vymlácený kosti. Spíš to bude čep v dolním rameni, nebo ložisko v uložení pružiny. Ale to je prkotina.... to zvládneš vyřešit ;-)
Koroze je u ZRa věčný problém. Bohužel od roku 2000 to s antikorozní ochranou šlo celkem z kopce a obzvlášť ZRa hnila už 6 let od výroby (na vlastní oči jsem viděl). Takže dost se na to změřil....
No a pak věnovat kvalitní péči motoru. Velice si hlídat plnou hladinu oleje. Pokud je někde na hlavě vidět, že tam někdo řádil s červeným silikonem, tak rozhodně udělat přetěsnění s pomocí kompletní sady těsnění.
Problém s alarmem může mít x příčin. Zkorodované kontakty v dveřních konektorech, prodřené dráty v průchodce do dveří kufru, zaoxidovaný, nebo unavený kontakt na spínači v dveřích kufru... ale většinou je to problém v servo-zámku šoférových dveří. Dá se komplet rozebrat, jsou v něm dva mikrospínače a ty mají ohoblovaný kolíček. Dá se to vypodložit, nebo nejlépe vyměnit za nový mikrospínače. Včetně spolujezdcova zámku (v něm spínače nejsou) se hodí to rozebrat a promazat. Stará vazelína je v nich ztuhlá a v důsledku pak po zamčení zámky vydávají nepříjemné a nezdravé chrčivé zvuky.

Každopádně pročti témata v sekci.... případně i v sekci Rover 25/200. Koukni na moje téma, tak už taky něco je i když se tam chystám doplnit ještě tunu informací... viewtopic.php?f=12&t=10348

Rozhodně se ptej na co tě napadne.

Jo a servis.... webovky kluci nemají. U pana Maredy je to asi komerčnější a zřejmě už on sám moc nedělá a má na to zaměstnanci, takže otázka kvality je otázka. Zřejmě to bude více individuální. Zakar z Benešova má výhodu toho, že se opravdu zaměřuje primárně na naše auta a kvalitu své práce potvrzuje tím, že se nebojí pravidelně jezdit na srazy :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Bilbo
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 05, 2019 21:02

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Bilbo » čtv srp 15, 2019 22:25

Díky za přijetí:)
Zrovna teda ta rez zatím vypadá docela v pohodě, neříkám že tam není, ale... není to tak zlé, určitě to půjde řešit.
Ten stabilizátor sem měl info od předchozího majitele že je na výměnu, jestli soudil jen pouze podle toho lupání... těžko říct...
Každopádně díky za rady a pokud se podaří dát auto do prezentovatelné formy a pokud vyjde čas, tak se třeba pokuzím ukázat na zavírání sezony, pokud pokud ještě bude sraz:)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Trunda » pát srp 16, 2019 7:32

Pokud koroze není rozjetá, tak je to super, ale o to víc je potřeba zamakat na prevenci. Tedy ošetřit všechna místa, kudyma zatéká.... střešní žlábky, všechny linie tmelených spojů od střechy přes kufr dolů. Pak velká bolístka RFa je zadní lem podběhu a roh spoje plechů u nárazníku, kde často bývá nezatmelená velká díra kterou je vidět dovnitř. Hodí se sundat přední blatníky, vykydat hlínu za nimi a z vnitřní strany je stříknout nějakým antikorozním nástřikem. To samé se hodí udělat pod plastovými prahy, ale to je taková akce na prd, protože prahy jsou nahoře přilepené a je potřeba je nalepit zpátky. Atd. atd..... hlavně neusnou na vavřínech ;-) Je to staré auto, má své mouchy, ale prevencí se dají problémy mírnit.

A pak se dá uvažovat o tom, jak autu pomoct v technických věcech. Za mě jednoznačně přední náprava potřebuje všechno mít v polyuretanech. V případě tohoto podvozku a jeho konstrukce jsou gumové uložení to, co ten podvozek dělá ne zcela jistým a polyuretany to výrazně dokáží zlepšit. A za mě, zadní pružiny jsou nesmyslně tuhé a nastavené jak kdyby se vzadu měla permanentně vozit paleta cihel. Na příčných delších nerovnostech při vyšší rychlosti má auto zadní částí nadskočit, což je trošku o papulu :-) Bohužel neumím doporučit jaký set pružin je nejlepší, protože já s tím laboroval pomocí toho, co bylo doma, ale celkově snížení o 2-3 cm je pořád záležitostí světlé výšky pro normální provoz, zadní pružiny je potřeba měkčí, přední tuhostí jsou celkem ok. Samozřejmě ideální je pořídit celo-stavitelný podvozek, ale tím se pak cena auta zvojnásobí :-) .... atd. atd.... tak to jen demonstrace toho, že i na tomto autě lze dost věcmi pomoct k tomu z auta dostat víc.
Nicméně.... vizuálně není potřeba dělat nic... auto je krásné a originální už z výroby ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Bilbo
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 05, 2019 21:02

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Bilbo » pát srp 16, 2019 10:37

K té prevenci koroze, mé předešlé auto byl Ford z devadesátek, ačkoli ho miluju a nedám na něj dopustit, nemyslím si že je vůbec možné aby něco rezlo ještě víc:D
Dělám si legraci, samozřejmě na to dám bacha, v pondělí budu znova volat do servisu, až se domluvíme na termínu kdy se budu moct zastavit, tak to pak proberem co se bude muset udělat přímo na dílně u auta, to bude myslím nejsnazší.

Heh, tak do takovýhlech úprav se, alespoň zatím, pouštět nehodlám. Teď momentálně na to ani nemám pořádně peníze. Aktuální prioritou je dostat auto do perfektního stavu, což chci začít co nejdřív a dotáhnout větším servisem na jaře až odzimuju. Pak se uvidí, pravděpodobně si ale auto mynimálně příští sezonu nechám seriové, a pokud si ho budu nechávat i na další, pak se uvidí co a jak dál:)
Každopádně díky za rady:)

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od stilg » pát srp 16, 2019 17:33

Ja bych tu korozi zase tak nedramatizoval ... je to mor, ale RFo nerezkne nejak hrozne, spis bych rekl, ze je to takovy slabsi nadprumer v antikorozni ochrane...
Jediny 3 typicky mista jsou zamek na viku kufru u mk1, kapsy v dolnim rohu blatniku za plastovym podbehem a pak trochu predni hrana blatniku.

To, ze je dobry vyvoskovat dutiny, ochranit spodek, pripadne pretmelit spoje pokud je tmel uz spatnej je uplne normalni u kazdyho auta.

Je to normalni auto na denni jezdeni.

Co se polyurethanu tyce... ono to "vsechno" zmanena jenom vnitrni ulozeni spodniho ramene, a predni ulozeni lower tie rodu do predniho cross memberu. Pac nic jinyho tam ani neni.
Ulozeni stabiku je prkotina co nestoji za rec.

Bilbo
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 05, 2019 21:02

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Bilbo » čtv zář 19, 2019 22:55

Tak po delší době jsem zpět s menším reportem o mém novém přírůstku, a taky s menší žádostí o pomoc.
ZRko sem si před pár dny přivezl zpět domů ze servisu, nakonec bylo v servisu v králově hradci, a ukázalo se, že to bylo za pět minut dvanáct.
Předchozí majitel se v autě hrabal, aniž by zjevně moc věděl co dělá, spousta nedotažených nebo naopak brutálně přetažených šroubů, úplně špatně složený mechanizmus proměného časování, špatně utěsněná spousta věcí, vodní pumpa na výměnu, trocha práce s brzdami, no bylo toho dost... zaplať pánbůh velká část práce už je hotová, a že to byla dřina, dolů šla horní část hlavy a všechno špatné přeskládat, přetěsnit... Teď už konečně auto působí, že jede a taky zní snad tak jak by mělo, předtím sem si já osobně, jakožto člověk těmito auty nepolíbený ani moc neuvědomoval, že něco není tak jak má, ten rozdíl v jízdě teď je ale vážně velký... Uvidíme co bude dál, teď do zimy toho už moc najezdit nestihnu, snad, pokud bude štěstí přát a budu mít čas tak zavírání sezony v mýtě, jinak nic moc... Pak prospinkat zimu v garáži a na jaře se na to můžem vrhnout znova, ještě je tam tý práce fakt dost...

Každopádně, k té prosbě o které sem se zmínil na začátku, teď už na autě hoří poslední věc. Ono, tedy nehoří doslova, ale časem by mohla. V motoru by měl správně být vepředu takový dekl, přímo nad svody, v podstatě sloužící jako tepelný štít, aby cháril tu trubku od chladiče či co to tam je, snad i klima... No a ten mi chybí. Nenašel by se někdo, kdo by tohle dokázal někde sehnat? Bavili jsem se s chlapíkem co mi auto dělal, ale oba jsme jen pokrčili ramena, kde by se dalo tohle sehnat, čert ví... Kdyby tu někdo třeba věděl o ZRku (a ono by to snad možná i šlo z obyč Roveru 25, ne? Tahle věc by nemusela být nějak spešl...) na díly nebo tak něco, tak by poprosil:)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od AnderN » pát zář 20, 2019 7:28

Ten tepelný štít slouží i k odstínění alternátoru. Nicméně starší verze R200 tam nic takového neměly, a také fungovaly. Určitě to není nic, co bych nazval, že to hoří, Ale chápu, že je lepší to tam mít.

Asi jediné místo, kde se tohle dá objednat, je zde:
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001388
Položka č. 19, nicméně všechny mají uvedeno, že jsou na motory bez VVC. Nevím, jak moc velký problém je napasovat to na tvé auto. Možná by to stálo za pokus.

Prosím tě, a co jsi myslel tím zavíráním sezóny v mýtě? Zavírák sezóny se koná koncem října v Beskydech. Budeme rádi, když se tam taky objevíš.
viewtopic.php?f=3&t=11253
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od stilg » pát zář 20, 2019 10:13

No ja uz sem dost skeptickej vuci servisum a tomu co rikaji... mnohdy vykladaji pohadky (a nebo tomu i sami veri, ale pravda je to tak na pul) aby pred zakaznikem vypadali lip...
Ale tim nezpochybnuju, ze na tom aute byl odost fusersky udelanych veci... to uz je u ZR skoro spis pravidlem...

Tpelny stit na svody.

VVCcko ma jine svody (i jiny predni crossmember, prave kvuli svodum) a i jiny tepelny stit. Pouzit jstit z neVVC by nejak slo, ale naprd a nevidim v tom smysl... to uz radsi vzit nejakej hlinikovej plech a udelat ho novej.
Dela se to z profilovanyho hlinikovyho plechu na stineni tepla.
neco jako napr. https://speedpro.eu/produkt/hlinikova-t ... ace-plech/
*Ale tady samozrejme pradrazeny jak svina, postuju to jen pro ilustraci prvni co mi vyhodil googl.

Nastrihas to nuzkama na plech na tvar, vyrnej nejakouy tu diru a zalisujes na ni z idealne podlozku abych to prichytnul a trochu si s tim pohrajes a mas tepelnej stit.

Jak uz zaznelo, je to tam asi nejvic kvuli alternatoru (pokud je auto s klimou, je alkternator vedle svodu nahore), a pak to trochu stini trubce od klimy... haduce nahore do chladice je uz relativne daleko.

Osobne sem na ZR 160 stit mel, a myslim ze je rozumny ho tam mit. Prave kvuli grilovani alternatoru.
Ze ho tam nemely starsi Rovery 200, je mozny, ale ty taky netlacili zdaleka takovej vykon a tedy teplo (Ok, ok, 200 Vi... ale ste si jisty ze nemel?)

Na 25ce (1.4) co sem kupoval stit byl, a mohl jsem ho tam vratit, ale rozhodl sem se zkusmo omotat svody termo paskou.... uvidim jak to bude nebo nebude fungovat a drzet.

A to je pripadne taky varianta pro tebe. Bud sehnat origo... da se tu a tam, ale vetisnou uz budou stejne dost rozlamany.. a dostat ho na ty svody a prisroubovat je docela opruz.
Nebo vyrobit tepelny stit novy.
A nebo sundat vrchni cast rohu (4-2 cast) a tu omotat nejakou termo paskou... s vyhodama i nevyhodama co to nese.

A nebo tam nedavat nic a holt v nejhorsim pripade po case menit alternator.

urcite to neni neco kvuli cemu bys nemel mit klidny spani nebo s autem nejezdil... ten stit tam nema mraky lidi a jezdi normalne.
Ale ja, kdyz sem pred rokem menil motor v ZR 160, tak jsem tam muj docela hezkej zachovalej tepelnej stit zase namontoval.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Trunda » pát zář 20, 2019 10:38

VIčko štít mělo....
Ale na XW nebyl, ale nevím jak na variantě s klimou...
Já mám štít vyrobený z tenkého nerez plechu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Bilbo
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 05, 2019 21:02

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Bilbo » úte črc 14, 2020 18:46

Tak se tu po necelém roce ocitám znova.
Na ZRku se udělala celkem spousta práce a dalo se do relativně slušnýho stavu, motor super, jen pár mušek na kastli ale nic velkého, to nejhorší už sme pořešili. S autem sem najezdil celkem něco přes 8 tisíc kilometrů které sem si dost užíval, jednou se podívalo i do Mýta, zkrátka paráda.
Bohužel minulý týden jsem to trochu posral a v dlouhé levotočivé zatáčce sem doplatil na ne zrovna perfektní gumy, auto se mi ve vrcholu zatáčky pustilo asfaltu a já to zhruba v devadesátce opřel o svodidla...
Každopádně, není to zas až takový průser, auto je plně pojízdné, s koly, podvozkem, brzdy, světla... s ničím takovým se zaplať pánbůh nic nestalo, nicméně plechy jsou pomačkané a sedřené po celém boku auta, pravý blatník, dveře a zadní bok auta docela silně, zadní nárazník jen lehce.
Auto je momentálně v Králově Dvoře u servisáka, ale ještě jsem se přesně nedohodli co dál.
První volba by samozřejmě byla dát auto ke klempířovi a pak lakovat, nicméně hodně hrubý odhad ceny za lakování v takovém rozsahu je třeba 25-30 tisíc, což do auta v téhle cenové kategorii, navíc za blbej lak prostě nedám. Druhá možnost by byla sehnat ZRnko ve stejné barvě které někde třeba chcíplo na motor nebo je střelené na druhé straně a ty tři díly prostě vyměnit. Jenomže vrak ZRnka v barvě se zdravou kastlí se prostě jen tak nesežene, těch aut jezdí prostě málo... Třetí možnost je najít jakékoli ZRko (servisák koketoval dokonce s myšlenkou na ZSko, ale to se mi moc nezdá) které je po stránce kastle zdravé, ale umřelé na motor a přehodit tam ten můj. To je myšlenka která je mi asi nejbližší, nicméně najít zdravé ZRnko bez motoru za rozumné peníze taky není úplně snadné. No a poslední možnost je auto prostě rozprodat na díly a koupit něco úplně jiného, což fakt nechci, jednak by to byla strašná škoda jinak dobrého auta, a jednak bych na tom finančně skončil asi dost bídně... Nota bene když jsem do ZRnka vrazil ani ne před měsícem asi patnáct tisíc...

Každopádně, ať už to neprodlužuju, budu moc rád za názory jaká varianta je nejlepší. Kdyby někdo věděl o ZRnku na díly které bych mohl použít, nebo kdyby měl naopak někdo zájem koupit za nějaký rozumný peníz to moje na díly ať dá vědět, ale jak říkám, to bych asi spíš nerad...

VoFi666
Příspěvky: 16
Registrován: sob říj 12, 2019 15:52

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od VoFi666 » stř črc 15, 2020 20:14

Osobně bych to auto zkusil zachránit. Přece jen, byla by škoda ho zlikvidovat kvůli takové "prkotině" ...Jinak za 25 tisíc bych skoro zvažoval celopolep folií. Teda pokud to není auto na denní ježdění. Byla by tím i možnost vybrat si nějakou neobvyklou barvu dle chuti..ale nebylo by to věčné jako lak.

Jinak já aktuálně (po střetu se srnkou) sháním taky plechařinu na šedé xpower mk1 ZR, tak třeba můžeme spojit síly. Koupit ZR mrtvé na motor ze kterého bych koupil co potřebuju (defakto celý čumák) Do Dvora Králové to nemám tak daleko. A vy můžete použít dobrou kastli a doskládat ji věcmi ze svého auta.

A nebo na FB Rover klubu aktuálně visí mk1 šedé ZR 160 za 45 (na přihlášení z německa) v slušném stavu. Můžete koupit to a rozprodat svoje..ačkoliv by to byla škoda. KJaždopádně kdyžtak můžu hodit kontakt na prodávajícího.

Hodit motor do ZS není blbej nápad, ale sehnat pěkný bude na delší lokte..a na 90% by to byla "jen" mk1. Navíc by to muselo mít stejný motor, aby se vyhlo problémům s řídící jednotkou etc. To už je pak na zvážení, zda to za to stojí.

Hodně teoreticky bych měl na prodej pěknou kastli třídvéř mk1 ZR, ale ještě nevím 100% jak to dopadne.

Sečteno podtrženo
- pokud to je jen trochu možné, doporučuju ZR dát zase dopucu. Máte v tom nasypáno kupu peněz a s jiným autem byste byl zase ve stejné fázi, jako loni při koupi stávajícího. A zvážil bych celopolep, třeba do něčeho ve stylu monogramu.
- pokud půjde auto na díly, mám zájem o předek a případně aj motor
- pokud seženete dárcovské auto, odkoupil bych čumák, což by vrátilo část nákladů. A taky lze rozprodat další věci, co budete tím pádem mít dvakrát. dveře, sedačky, světla...to vše vrátí část investovaných peněz zpátky. Teoreticky můžete prodat potlučenou kastli a někdo ji využije na autokros nebo jiný motorsport... Ale je to takové vrtkavé a snažil bych se tomu vyhnout.
- teoreticky budu během měsíce mít na prodej třídvéř kastli na nápravách s doklady na 1.8VVC, tak bychom se nějak domluvili... případně ještě komplet pětidvéř mk1 R25 překopaný na ZR, pod kapotou 1.4 16V, ale nemá doklady.



Buď jak buď, přeji hodně štěstí a pevné nervy, snad se Vám ZR brzy vrátí na silnice.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nováček s ZRkem

Příspěvek od Trunda » stř črc 15, 2020 20:56

Tak koukám, že většině nových majitelů ZRa píšu to, ať si dávají bacha na to, že ZRo je oblíbená vražda mladých řidičů :-D .... a Tobě jsem to neřekl.... sorry ;-)
ZRo má z výroby nesmyslně nastavený zadní podvozek tak, že nepruží, pokud tam nesedí dva lidi, nebo není kufr narvaný proviantem. Sám jsem na začátku se ZRem zažil přesně to samé - zatáčka na horizontu a cvrknutí si do gatí, když zadní část auta letěla do příkopy. Od té doby jsem se pídil po nějakém řešení a nakonec jsem to vyřešil jinými pružinami (GMax), které jsou sice nižší, ale měkčí, ale při jízdě bez obsazených zadních sedaček (99% jízd) to docílilo stavu, který je přijatelný. Výrazně se snížil skok zadní nápravy na příčné nerovnosti a zvýšila se jistota na nerovnostech v zatáčce.

Na automedikovi se dají sehnat stříbrné díly z R25, zbytek nechat opravit a přelakovat adekvátně tomu, jestli je to auto jen pro radost, nebo pro radost a ježdění. V obou variantách to bude stát peníze a řekl bych, že ve finále srovnatelné.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět