Brzdy - MG Rover a Honda

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 5:02

Sesumiruju tu sem zatim svoje zjisteni ... Z rozebraneho ZR 160 na dily jsem si nechal komplet swap brzd tj 282 / 260.

Na CRXo, kde je default 262 / 239, tj prakticky to co je na R25 1.8, s tim rozdilem, ze teda (minimalne predni) brzdice japonske maji jinde desky nez UK brzdice, ale kotouce sou zamenitelny.

Ze zjistovani jsem zjistil, ze Civic 7g (vyrabeny v UK) ma default setup 262 / 260, pricemz kotouce i desky jsou stejne s MG Rover - predni jako 1.8 a zadni jako ZR 160 / ZS 180. Zadni brzdice maji tedy trochu jine uchyceni lanka...

UK Civicy 6g (MA, MB, Aerodecky ...) maji taky stejne brzdy jako MG Rover, napr. 1.8 VTi ma vzadu kompatibilni 260ky. Ovsem jejich 282ky (treba na MB6) nejsou stejny. Jsou uzssi, ZR 160 ma 25mm, Honda 23.
Ale zadni brzdice se zdaji byt zcela totozne.

Je mozny ze mam neco spatne... klidne opravte.

A tedy:
282 mm kotouce (chlazene predni) nejsou Honda (Civic EK9, MB6 apod.) stejne jako MG Rover ZR 160, ZS 180
262 mm kotouce (chlazene predni) jsou stejne MG Rover (R25 1.8, ZR 120, ZS 180, ZT neco neco), Honda (C5g C6g C7g mozna i 4 a 8)
260 mm kotouce (nechlazene zadni) jsou stejne MG Rover ZR 160 / ZS 180 a Honda (C6g, C7g - 4x100 verze)
239 mm kotouce jsem moc nezkoumal ... cekam ze sou stejne.

Desky 282 Nezkoumal sem
Desky 262 v Japonskych Civicach (EG, asi i EK) nejsou stejne jako MG Rover. Ale UK civicy (C6g MA MB MC, C7g) jsou stejne s MG Rover.
Desky 260 Stejne pro UK civky a MG Rover.
Desky 239 Nezkoumal sem.

Brzdice:
282
- 57 mm pistek

262
-54 mm pistek
- Honda JDM: Cepy, plechy, repas kity (Nissin / Sumitomo)
- UK: Cepy, plechy, repas kity (Lucas)

260
-34 mm pistek
- UK: Cepy (Akebono/Lucas/Nissin), plechy (Akebono), repas kit (Lucas/Nissin)

239
-30 mm pistek

Setupy:
Rover 25 1.4, ZR 105
- typicky 262 (nechlazene) / bubny
Rover 25 1.8, ZR 120, Rover 2.0 nafta, ZR 100 / 115
- Typicky 262 / 239 (nektere dervy maji setup 1.4ky)
ZR 160, ZS 180
- 282 / 260
Civic 5g VTi (EG2, EG6)
- 262 / 239
Civic 6g VTi (EK4)
- 262 / 239
Civic UK 6g VTi, MB6,
- 282 / 260 (?)
Civic 7g 1.4, 1.6, 1.7 nafta (?, nekde byva uvedeno 260 coz je diny). Zadni i 2.0 a TypeR (260)
- Pozor poFace sport a vsechny typeR maji 5ti diru a ne 4x100- nejde kotouc pouzit, brzdic nejspis ano.
- 262 / 260

ToDo - doplnit znaceni Lucas / TRW/ Akeboho apod. k brzdicum.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 5:19

A proc to resim ... no resim brzdy na CRXu...

Mam tam origo japonsky 262 / 239 a mam tu sadu ze ZR160 282 / 260.

Jedna moznost je swapnout to cele. Ovsem 282mm brzdy jsou jednak tezssi nez 262, ale hlavne vetsi, a 15ky by se mi nemuseli vlezt (A kdyz vlezou tak na knop).
Navic vyber 282 kotoucu u nas neni buhvi jaky (byt zase tristni neni, muj dodavatel dilu ma Hella Pagid, ABS, ATE, Bosch, a Textar. Z toho bych asi volil ty Textary), ale na "fancy" kotouce se clovek musi divat v zahranici. (V UK jich je dost, pred lety jsem kupova ty MTECy no...)/

Takze s tema 282 dopredu vaham...

Ale 260 misto 239 dozadu se mi libi .... Takze spis zvazuju, ze bych udelal setup 262 / 260. S tim, ze krom prednich desek, by to pak byl zcela kompatibilni setup s C7g, cimz bych se posunul o 2 generace kupredu (CRX 3g je postavene na C5g). Tj. predni i zadni kotouce a zadni desky stejne. Coz se mi kvuli dostupnost lidi hodne. A vizualne by to splnovalo to co chci (262 vetrane vepredu sou cajk a ty prtave 239 vzadu by nahradily hezke 260).

A pokud bych nahradil predni brzdice tema z UK civica a nebo ZR 120, pak byto bylo s C7G kompatibilni kompletne.

Zvazuju tedy, ze nabidnu 282 mm brzdice vymenou za 262 MG Rover.... nekomu na ZS 120 nebo tak. Jsou sundane z auta co stalo, takze to bude chtit repas (ostatne ja pocitam s komplet repasem komplet vseho, nez to na CRXo budu davat, takze mne stav pistku a tesneni na tech 262 moc netrapi).

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » stř dub 22, 2020 6:24

Jako že 262/260? To budeš mít těžce rozhozený brzdný poměr. Já bych to nedělal.... v zatáčce brnkneš o brzdu a půjdeš mnohem snáze do smyku....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 7:22

Ano nad tim, ze tim zesilim ucinek na zadek jsem samozrejme premyslel... ale ono kdzy hodis cely 282 / 260 setup, tak to taky nezustane stejne.

Ono je tam samozrejme HODNE neznamych takze jsou to ve vysledku jenom odhady... to je treba si uvedomit v prvni rade.

Tlak v soustave je stejny, a proporcni ventil ho muze v nejakem pomeru upravovat na predek / zadek. Sice to by melo hrat roli predevsim pro bubny .. ale co ja vim

Nicmene vysledny tlak je jedna vec ..., velkou roli bude hrat to, na jake plose pusobi ... z toho pujde vysledna sila kterou bude brzdic tlacit .... a pak uz bude do toho vstupovat plocha desky (ani tak ne plocha kotouce).

Co to tedy z myho pohledu muze primarne rozhodit je velikost pistku, nikoliv tak velikost samotnyho kotouce...

Kdyz zakladni setup je 54 mm a 30 mm, tak prvni pistek ma plochu 22.9 cm^2 a druhy 7. takze pomer 3.27 : 1
Zmena na 262 / 260 je tedy zmena na 54 a 34. Tj. 22.9 a 9, tj pomer 2.54 : 1

No jenze i kdyz bych tam hodil cely 282 / 260 ...
Tak ten ma 57 a 34 .. .tj 25.51 cm^2 a tech 9 cm^2, tj pomer 2.83 : 1

Takze i s timhle by to bylo via biased na zadek...

Muj pohled na vec je, ze to nebude ve vysledku tak zasadni vec, ze "brnknes o brzdu" a zablokujes kvuli tomu, ze jsi upnul zadni brzdy z 239 na 260 zadni kola a pujdes do smiku...

Pomalu vetsi rozdil si udelaji i rozdilne desky vepredu a vzadu.... nehlede na to, ze swapy brzdy za vetsi jsou u Hond uplne bezna vec.... a pokud nemas komplet tovarni setup, tak to proste zakonite strilis od boku,....

Ono to zase tak brutalne jine proste nebude, jestli je vzadu 239 nebo 260.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 7:28

Navic je to na nedotacivym predohrabu ...

Samozrejme to ze C7g ma presne ten setup (262/260) nic moc nerika, protoze bude system patrne jinak nastavenej z towarny...

Nadruhou stranu, je otazka jak moc to zase hroti i ty automobilky... Jak moc jiny ma stranou brzdicu brzdny system ZR 120 a ZR 160? Mozna bych az rekl, ze stranou brzdicu (kotoucu a desek) se to nelisi vubec.... a pritom je to taky v dost nepomeru 262/239 a 282/260, ne?
ZRa s ABS nemaji prop. ventil co vim... a balanc resi ABS jednotka (s EBD). Ale je ta jednotka jina pro ZR 120 a ZR 160? rekl bych ze neni.
A kdyz ABS vypnes... ? hadam ze EBD taky nefunguje...


Tim, ze to neni auto na denni jezdeni, tak proste nevidim vubec problem v tom trochu experimentovat... pokud by to pocitove nebylo dobre, proste se tam vrati zpatky 239 brzdy. Ja si secky puvodni dily samozrejme nechavam.

Ale myslim si, ze ten rozdil nebude zdaleka tak markantni jak si mozna clovek mysli.

Kdyz nechas vepredu gumovy hadice a das dozadu pancerovany, tak taky priostris zadek.. ale asi to nebude vest k tomu, ze skoncis v prvnim prikope.

Tech variabilnich veci je tam tolik, ze to proste clovek musi zkusit a uvidi... hadat dopredu je strasne vesteni z kavove sedliny.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » stř dub 22, 2020 7:47

No tak koukej, ty zadní můžeš přehodit hned, však je to otázka chvilky a vyzkoušej to....
Já ti to píšu z vlastní zkušenosti. Já jsem tedy swapoval na Kupéčku z předních 262 na 282 a zadní bubny na 260 kotouč. Regulátor tlaku jsem nechal, jak byl a i na okruhu se mi to jevilo fajn rozdělené. Pro běžné ježdění naprosto super, na okruhu bych tam trošku víc vzadu uvítal.
Na druhou stranu, na ZRu mám zkušenost s tím, jak se to chová, když se vypne ABS a tedy nereguluje se tlak na zadní nápravu a to už na okruhu byl problém. Nesměl jsem se s brzdou opozdit a i tak se mi blokovala zadní kola.
Jako jasné.... teoreticky to spočítat můžeš, ale otázka, jestli tam neuděláš nějakou principiální chybu v tom, že to je třeba mnohem komplexnější, než jak vypadá logická dedukce. Bude tam podle mě do toho dost vstupovat ten omezovač tlaku, ale už neumím takto z fleku říct jestli pozitivně, nebo naopak.

Každopádně rozhodně to touhle sestavou dostaneš jinam, než jak je to koncipované. Že je auto nedotáčivé to tímhle nevyřešíš, protože to je prostě až reakce na brzdu případně v zatáčce... ano, bude v tím větší sranda v zimě na brzda+plyn...

Ale za mě ok.... vyzkoušej přehodit ty zadní a uvidíš. Jen se při první projížďce nezabi ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 7:52

No dyt rikas to stejny co ja.

A jinak, to co si udelal na kupecku je mnohem drastictejsi zmena ... bubny sou fest jine nez kotouce a docela se divim, ze rikas ze vlastne po takove zmene (262 + drum na 282 a 260) si to sedlo bez zmeny cehokolvi dalsiho...

Oproti tomu je zmena 262 / 239 na 262 / 260 vclku prd.



Ano, pokud clovek vypne ABS, ktere ma i funkci EBD a zadny proprocni ventil co by to hlidal v aute neni, tak to hadam muze byt uz citelne znat...

Ale to CRXo o kterym mluvim sice ABS ma (vyple) ale ma klasicky proporcni hondi ventil, protoze ABS tam je vylozene oldschoolove (tak taky je to auto z 92, ze).

Jako to aut ouz 4 roky stoji a hned tak jezdit nebude... :D

To, ze je to na predohrabu bylo mysleny jako side note, ze by to mohlo aspon obcas sllouzit k lepsimu cilenemu blokovani zadku, kvuli vicemene blbnuti ... zminovat, ze tim "nevyresis nedotacivost predohrabu" fakt nemusis ... zase tak blbej fakt nejsem ;)
Ale on ten rozdil podle mne fakt nebude tak zasadni. Neco to udela, ale tech promnenych je tam tolik, ze to nemuze byt tak zasadni zmena.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » stř dub 22, 2020 8:50

Těch 282 brzdičů se nezbavuj.... stejně na tom nezbohatneš a lepší to schovat pro případ, že to fakt nebude ono. Ale jako chce to zkusit a uvidíš....

Jo, já to při té přestavbě taky dost spekuloval, jaké to bude.... jo a mimochodem, to jsem zapomněl říct, ono to nakonec dopadlo tak, že já jsem tehdy koupil sadu brzd ze ZRa a když jsem to repasoval tak koukám, na jednom z těch zadních brzdičů byl jeden třmen z 239 brzdiče :-D .... unašeč byl na 260, ale třmen na 239. Což mě celkem nasralo, ale čučel jsem na to jak puk, že ono to tak pasovalo a tak jsem to taky nakonec tak udělal, že jsem i na druhou stranu do 260 unašeče dal 239 třmen, abych to měl symetrické. Takže je to vlastně ještě komplikovanější :-D ..... v důsledku nevím, co to vlastně mělo za důsledek, jestli to takto má slabší účinek, ale je to trošku nápad pro tebe, že je to možná varianta jak mít vzadu 160mm kotouč, ale slabší třmen tak, aby to nebylo přebržděné :-)

Jo, starý ABS bylo fajn, že šlo vypnout a nic se nedělo, protože to mělo tu mechanickou regulaci. Já ji budu domontovávat na ZRo, abych mohl mít ABS vypnuté... na pikaču je to, že to má vedení do kříže, protože jinak bych si tam dal nastavitelnou regulaci, jenže takto bych tam musel mít dvě :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 10:19

Takze mas 260 kotouc, 260 unasec a v nem 239 brzdic...
A jaky desky? pro 239?

Ono s tou zamenitelnosti brzdicu 239 a 260 to neni tak prekvapive...

kdyz se podivas tak 239 desky:
https://www.motora.cz/showimage_shop.as ... _5_TEX.jpg

a 260 desky
https://www.motora.cz/showimage_shop.as ... _5_TEX.jpg

Sou skoro stejne, jsou uplne stejne vysoke (dlouhe .. jak to beres) jenom sou v tom druhem rozmeru vetsi (pac sirsi kotouc) a trosku tlustci.


Ono je to cele docela sranda komplikovana se v tom vyznat... UK a Japan verze 239 brzd se trosicku lisi, neco maji stejne... a je tam urcite nejaka kompatibilita, ale uplne stejne nejsou.

TEXTAR 2173801
jsou uvedene pro Hondu,
https://www.motora.cz/showimage_shop.as ... _5_TEX.jpg

TEXTAR 2131201
https://www.motora.cz/showimage_shop.as ... _5_TEX.jpg
Pro Rovera A Hondu.

Ony sou totiz ty Hondu trochy sirsi (vyssi .. zase zalezi jak to beres, ale mozna je to jenom tema ruzkama :D co maji navic), a asi jednim smerem kompatibilita je a druhym spis ne....

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » stř dub 22, 2020 10:57

Mám tam 239 třmen (brzdič), ale 260 unašeč desek, tedy i desky na 260... Ano, 260 desky jsou jen vyšší (trošku tlustší), ale tím pádem ten unašeč má drážky pro desky dál od středu kola, než unašeč na 239. Takže co unašeč, to musí být příslušné desky, ale třmeny se prohodit dají. Ale! .... je pravda, že ten třmen na menší kotouč má tu vidličku opory pro desku nižší, takže deska není podepřená v celé výšce a zřejmě píst nebude ve středu desky.... ale to si nejsem jistý.... Nicméně trošku tuším, matně si vybavuji, že se tam ty desky možná sjížděli křivě. Ale už jsem na to skoro 4 roky nehleděl.

Ideální to samozřejmě není, ale jde to, pasuje to, protože délka těch desek je +- 1mm stejná a je stejná rozteč na čepy třmenu.

Jinak naprostý souhlas.... je to stavebnice ve stavebnici, kombinací bambilion, teoreticky ještě krát dva, ale pak, když to zkusíš, tak to může být všechno zase úplně jinak :-D
Já jsem původně měl v plánu tam dávat 282 třmen z TIčka, ale ten třmen je mnohem větší, než na ZRu, takže na 15" už tuplem s menší šancí a musí se ten třmen podložit. Takže nakonec jsem ty třmeny odrezil elektrolýzou, ale nepoužil a rád je pošlu dál do světa.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » stř dub 22, 2020 12:10

Tady sou hezky side by side fotky 262 / 239 x 282 / 260 setupu.

Na tu moznost jet 260 kotouce a desky na 239 brzdici se urcite podivam...

EDIT:
Koukam ze mi vypadl ten odkaz .. http://www.roverturbo.co.uk/zs_brake_upgrade.htm

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 9:43

Jinak Trundo jak rikas, prohodit to neni problem, je to stejny na tech Hondach...

Ale jde o to, ze mam myslim jenom swap brzd, ale kotouce a desky sem vyhodil. Plus ty brzdy sou na repas.
Takze pokud se rozhodnu ty 260 zadni vyzkouset, musim koupit kotouce i desky a repas sadu...

Coz je na repas tech 260 brzdicu
2x 514 kc za komplet tesneni a pistek a odvzdusnovaky
1x 115 kc za novy plechy k deskam
2x 129 za novy cepy
---
1401 kc

a kotouce TRW 728 za kus a desky TRW 601
Takze
---
2057 za kotouce a desky

Takze to mas 3.5 tacu

S tim ze samozrejme s timhle muzu zkusit jak 30 tak 34 mm (veliksot pistku) brzdice.

A pokud bych daval ty 30ky, tak je ve vysledku pozdeji budu chtit stejne repasovat (ostatne i predek), protoze auto roky stalo...
A pokud bych daval 30ku, tak je zbytecny repasovat 34ky ze ... to ze sem do nich nasypal 1400 za repas mi nikdo nezaplati i kdybych je pak prodaval.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 10:35

Kdybys nahodou Trundo mel fotku toho setupu 260 s 239 brzdicem tak poprosim.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od Trunda » čtv dub 23, 2020 11:05

Našel jsem ti to i s nějakým popisem tu ;-) viewtopic.php?f=35&t=4394&start=705#p105272


Obrázek


A tu je jak to sedí/nesedí s deskou viewtopic.php?f=35&t=4394&start=840#p106949


Obrázek
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - MG Rover a Honda

Příspěvek od stilg » čtv dub 23, 2020 12:19

To je vubec krasny, jak je ta zadni naprava a brzdy a i detajly na stitu brzd jak pres kopirak na tom CRXu :D

Ono to kousek leze i na tom standardnim 239 setupu....


No tak ted mam dilema no.
Bud tedy 282/260, s tema nevyhodama co 282 brzdy nesou (realne CRXo neni a nebude zavodak... ty 262 jsou dostatecne, a ta vaha a velikost plus mensi nabidka kotoucu mne proste nepresvedcuji)

Nebo jenom 260 zadek, s tim ze to bude silneji brzdit vzadu.

Nebo jenom 260 zadek frankenstrain (30 mm pistky), tj spis pro vzhled.
- Odrezat dremelem z 260kovych desticek ten centak brzdneho materialu - proste vzit 239 desku a obkreslit ji na 260ku a zbytek odriznout) by asi resil problem s tim, ze neni tlaceno na stred desky, ted by uz bylo... a chovalo by se to jako 239 setup jenom s vetsim teplotnim bufferem vetsiho kotouce...
Ale jednak uz je to takova docela hardcore frenkie cesta a pak otakzka jak by to vypadalo, kdyby se 1 cm vnitrku kotouce nesjizdel... asi by to clovek musel striknout aby to nerezlo .. a to by pak vypadalo asi trochu divne.

A nebo to nechat 262/239 a ZR 160 setp nechat jeste ve sklepe a jednou to treba
Přílohy
IMG_20150201_181929.jpg

Odpovědět