My ZR 160

Odpovědět
b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

My ZR 160

Příspěvek od b1da » pát čer 11, 2021 20:17

Zdravím, zakládám téma o mém ZR, abych nemusel zakládat pořád nové témata
Pro začátek, jedná se MG ZR 160 mk2, dovoz Francie, aktuálně najeto 195tkm.
S autem mám ještě dost plánu jako je například Powerflexy na zadní náprava, protože aktuální jsou K.O a už na nich roste mech :D. Dále vyvaření zadních lemů, a kosmetické upravy..
Momentálně mám problém že mi ZR zlobí, při nízkých otáčkach kolem 2-3k vynechává a střílí do výfuku, je prasklý výfuk na středovém tlumiči hned za rezonátorem a možná ještě na pár místech, takže střílení připisuji tomu že motor má bud chudou nebo bohatou směs protože lamby špatně vyhodnotí směs když je prasklý výfuk. Ale to cukání nevím k čemu připsat nebo možná vím, cca před půl rokem jsem dával 2x nové NGK cívky a svíčky denso iridium, akorát kábly zůstaly staré. Když jsem sundal filtrbox a podíval se do klapky tak byl lehce vydřené drážky na spodku klapky (foto Obrázekdodám) takže zřejmě nedovírá klapka. Taky mi někdy drží větší volnoběh kolem 1100 otáček i při zahřátém motoru ( většinou stačí prudce zmáčknout plyn a pustit a otáčky spadnou kolem 800 otáček) takže zřejmě klapa nedovírá správně. Pří seřízeni potencioemtru ( 5x promáčknout plyn při zapnutém zapalování) mi přišlo, že cukání zmizlo. Je tam klapa z rover 220 turbo a nevím jaký průměr má ale tady vzniká otázka ? Je k něčemu větší klapa když jsou na autě nerez svody a mám v plánu koupit FSE s manometrem a navýšit tlak na 3,3 baru nebo bude lepší sehnat origo klapu ?? Někdy se mi rožne kontrolka motoru a třeba za 2-3 dny zase zhasne. Byl jsem u Lenhama a vyskakovala chyba P0170. Po výplatě objednám středový díl a vyrobím nové přiruby na výfuk a uvidím jak Zrko bude šlapat, Možná se ještě pustím do přetěsnění sání... Snad jsem se dost rozepsal a na něco nezapomněl :D Taky přikládám foto aktuálního stavu ZR :D
Přílohy
1BA92944-92F3-4CBC-90CF-BCF308B77692.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát čer 11, 2021 21:07

Kabely ke svíčkám můžou dělat problém se škubáním. Taky jsem to řešil.
Určitě bych vyměnil přední lambdu. Jednak se to jednou za čas vůbec hodí, ale VVC je na tu přední lambdu dost citlivé.
Klapka moc smysl nedává. Výkon nezvedne, jen reakce bude rychlejší, ale taky zas horší citlivost při rozjezdu. Jako když už ji tam máš, tak ok, ale smysl to nedává... ani do okruhových ZR 170 se neměnila 52mm klapka za větší. Já tam měl nabastlenou od předchozího mamlase klapku z Volva snad 65mm a nedalo se s tím rozjet :-D
Regulátor se asi zkusit dá, ale údajně na tom opět moc nahnat nejde... nejlepší výsledek byl na 3,2 baru. Rozepisuji to zde viewtopic.php?f=34&t=10358&p=142357

Určitě nedává smysl dávat pryč kat. Ale sportovní něco trošku pomůže.

Jinak nejlepší progres jedině od nejlepších mistrů na KSeries - https://cs-cz.facebook.com/pg/Kmaps-449 ... e_internal
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob čer 12, 2021 10:34

Diky jinak kably vymenim a uvidím, prední lambdu jsem měnil akorat druhá byla nějak pobastlena a pospojovaná. Ja ji nakonec spojil čokoladou, ale mam doma novou takže jak se bude dělat výfuk udělám i lambdu.. noo s těma rozjezdama si člověk zvykne akorat v kolonách je to dost o hraní si s plynem 😁 To téma o navýšení tlaku jsem četl a nejde mi tak o navýšení výkonu jak spíš zlepšení chodu motoru což si myslím že když mám větší klapu by mohlo fungovat 😄
Jinak už jsem to psal v některém tématu, ale cat jsem kupoval Highflow Magnum sportovní cat :)
Přílohy
B57D36E8-3618-4DA5-BFFB-9FA70A63B14B.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob čer 12, 2021 10:56

V listopadu mě čeká STK tak se snažím dostat auto do kondice 😁 všiml jsem si že na levé straně je naprasklý silentblok na spodním ramenu, objednám tedy powerflex a budu mít už skoro celý podvozek, jinak ramena jsem dával Monroe před cca 1,5 rokem a čepy furt drží, takže za mě výhra na ty naše cesty a navíc když auto používám na denni ježdění :) jinak proběhlo vybrání bordelu za podběhama a ošetření :)
Přílohy
8DFA53C9-4593-41D8-B262-620B46BBF8A3.jpeg
D6B8CCD1-F43D-4933-B8A1-0EFFD81CF87C.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv črc 22, 2021 19:59

Tak menší info, výfuk jsem nechal zatím zavařit at se dá s autem jezdit, cukání přestalo, ale zase se vrátilo a vypadá že výfuk zase někde prasknul.. No nový středový díl z rimmeru mám doma a zřejmě ještě počkám a seženu zbytek výfuku bo už je ve špatném stavu.. Obnovili výrobu výfuku Janspeed tak uvažuju o koupi svodu (ty co mám už jsou v žalostném stavu) a koncák bude chtít taky nový nebo aspoň nějak opravit. Jinak se dá sehnat dost věcí z xpower na stránce tjkperfomance.com.
Pustil jsem se teďkom do repase třmenu na pravé straně protože už dost přibržďoval a mám v plánu udělat rovnou všechny. Docela jsem se vypekl když jsem objednával sadu na repas, snad všude jsem našel sady s průměrem 54mm, ale ZR 160 má 57,2mm. Chvíli jsem uvažoval objednat z UK avšak jswm zjistil že stejné třmeny má i Honda Accord nebo Civic VII tak aspon že tak 😁 fotka pístku nasvědčuje všemu 😄 dobrých 5min klepání ven.
To je zatím vše a po dodělání třmenu pujde auto ke karosáři na vyvaření lemů :)
Přílohy
5BC5D938-F429-4675-91F2-2AA40B62BCBD.jpeg
6EACAC7A-5056-45D5-802A-D34AF1168060.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát črc 23, 2021 7:34

Jojo, pístky, na tom se vypečou i zkušení :-)
Koukám na ten shop a vcelku fajn.... prostě posbírali po internetu kde se co prodávalo na ZRo a dali to na jednu hromadu. Sic mrtě věcí tam pořád asi nebude, tak i tak dost dobré.... sic tedy by mě zajímalo, jestli ty Janspeed věci mají opravdu skladem. Ten dvoutrubkovej výfuk už nebyl k sehnání dlouhá léta. Jak jsem byl happy, že ho na ZRu mám. Ale tedy uvnitř je udělaný z ocelových trubek, takže z venku huj, uvnitř fuj - už se z něj sype pajšl :-D Ale pořád vypadá pěkně, jen je hlučnější :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pát črc 23, 2021 9:32

No s tím naskladněním by mě to taky zajímalo jak to maji :) no budu muset pohledat nakou koncovku, ikdyž bych rád nechal tu origo, protože má pěkný zvuk, ale bohužel už se projevují roky 😁 no nakou janspeed nejlíp xpower koncovku bych taky bral :) co jsem se zatím díval tak Sportex děla koncovku stylu janspeed.. Na staré 1.4 jsem měl koncovku Supersprint a nadherný zvuk tak možna koupit to..
Ještě dotaz, je těžkě sundat řádicí páku ?? Vím že zespod stači povolit šrouby které vedou na táhlo řazení a pak ještě nějakou vzpěru nebo jak to nazvat.. Budu měnit silentbloky a chtěl bych si to sundat a ošetřit :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát črc 23, 2021 12:15

... v podstatě odšroubuješ silentblok a může to jít dolů. Okolo je plech s gumovou manžetou, který se hodí taky vyndat, protože ten bývá taky dost ohnilej. Ideálně opískovat a novou povrchovku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob srp 21, 2021 19:05

Čaute, dneska se mi stala nepřijemná věc, povolila se mi řemenice.. v řemenici je vydřená díra od šroubu ( divím se že závit na šroubu přežil) a na ozubeném kole je servaný klínek.. bude nějaký problém koupit nové ozubené kolo a vyměnit ho ?? A kdyby měl někdo doma řemenici tak bych byl rád jinak objednám novou..
Ozubené kolo jsem našel na ebay https://www.ebay.com/itm/Crankshaft-Tim ... 1419150537
A řemenici https://www.dmgrs.co.uk/products/k-seri ... e-mg-rover
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pon srp 23, 2021 19:20

Tohle je klasická a hodně nepříjemná věc u K-Series. V první řadě je otázka, jestli se po povolení nestihlo omlít osazení na klice. Tedy jesti kolečko na klice zůstalo pevně naražené bez vůle. Pokud ano, tak jsi dítě štěstěny. Pokud ne a nové kolečko bude mít na klice vůli, tak je to celkem dost špatné.

Rozhodně bych koupil všechno nové včetně šroubu. Pokud se takto šroub sám povolí, tak má jetej závit a nebude už nikdy tak dobře držet. Dokud jsem ho nevyměnil, tak se to povolovalo i přes to, že jsem ho měl na lepidle.
Důležité je pak dotahovat šroub se zaaretovaným setrvačníkem.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » stř srp 25, 2021 18:12

No na klice zatím nevím jak to vypadá, ozubene kolo mi už došlo takže musim povolit rozvody a zkusit a uvidím.. pokud to bude vymleté tak jak se to řeší?? Jediné co mě napadá tak sundat kliku, pokud bude možno tak zavařit a v práci bych si to na CNC opracoval…
Řemenici jsem objednal ze stránky co jsem posílal tak uvidím kdy dojde, šroub budu muset ještě sehnat.
Zaaretovat setrvak vím protože jak sem dělal rozvody a chtěl povolit ten šroub tak sem potočil s klikou o zub na rozvodech.. Jinak aretaci děláš přes snímač co je na setrvak ?? Nebo ja to tak dělal u rozvodu :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » čtv srp 26, 2021 11:04

No jako řešit to tak, jak říkáš na CNC je už hodně high level řešení. Pokud není omleté čelo kliky, tak by snad stačilo kolečko dát na nějaký tekutý kov. Protože rozhazovat komplet motor, to už abys pak uvažoval i o ložiskách na klice... Uvidíš. Už teď, pokud máš pryč šroub, povolíš rozvody, tak pokud kolečko nebude na klice voně kvedlat, tak je to OK.

Napravo od svodů na přírubě k převodovce je na dvou šroubech plechovej dekl, za kterým je setrvačník. Je na to takový přípravek, který se místo deklu našroubuje, má zuby které sednou do setrvačníku a tím se zaaretuje. Nebo se to dá na prase zablokovat nějakou ideálně ne ocelovou tyčí zablokovat zapřením o přírubu a zastrčením do otvoru v setrvačníku. přes ten otvor pro čidlo se to takto asi taky dá, ale aby sis ten otvor nepohnojil.
Jinak já ten šroub už raději dávám na lepidlo... ne nějaké extra pevnostní, spíš jen aby když se to povolí, tak aby hned šroub nevyjel. A hlavně proto, že po tom samopovolení už i ten vnitřní závit nebude úplně fit....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv zář 09, 2021 12:22

No už mi schází akorat sehnat nový šroub. Chtěl jsem si ho vyrobit ale je to pevnostni 10.9 šroub takže bych musel řešit zušlechteni atd, takže zkusím skočit do Svarmetalu jestli nebudou mít ať nemusím objednávat z UK.. a takový přípravek na aretaci setrváku se dá někde koupit ?? Nebo jedině z rimmeru ?? No ještě uvažuju jestli neudělám i rozvody když to budu mít rozdělané.. rozvody jsem dělal cca před třemi roky a najete na nich mám nakych 50t km, spíš uvidím v jakém stavu je řemen a podle toho.. jinak jsem si všiml že mi asi selhalo těsnění pod hlavou a akorát jde vidět mokré místo na straně u převodovky jinak do oleje voda nejde.. takže další uvažování nad tím jestli dát hlavu dolů, poslat na tlakovou zkoušku a přebrousit pokud bude možno a taky odfrézovat otřepy co jsou u vodních kanálu a vyleštit kanály :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » čtv zář 09, 2021 14:29

https://www.lasertools.co.uk/Product/44 ... r-with-PG1 .... za tu cenu asi lepší vyrobit. Nic složitého, co bys za hodinku nespáchal ;-) .... rovnou mi to vyrob taky :-D ;-)

Ty jo.... ten šrouby dost pochybuju, že koupíš nějakou náhradu. Jsi to měl už dávno rovnou objednat a nespekulovat .... třeba tu: https://www.litep4x4.cz/wam4243l---srou ... -na-kliku/ ..... mimochodem na Litepu bys koupil i ty ostatní věci.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » ned zář 12, 2021 10:02

Tak vypadá jakoby tam žádny klínek ani nebyl :D no každopadne přichází horší část a to nechat to někomu zavařit a nejlip fortunkou vybrousit do tvaru.
Přílohy
E67253D4-78E9-4597-99DB-F15FE48E2A34.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Odpovědět