My ZR 160

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » čtv pro 16, 2021 15:55

Ty polyuretany v tyčkách bych se asi vykvákl a jen koupil nové tyčky. Polyuretan v tom místě nic moc nezlepší. Tam je důležitější spíš to uložení stabíku.
Jak máš vyřešený kloub na řazení?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv pro 16, 2021 22:14

No jde mi o to že ty powerflexy v tyčkach jsou skoro na dozivoti, ale stoji docela dost tak uvidím, v kloubu mam nove silentbloky
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob pro 25, 2021 18:30

Ještě pár fotek co sem našel :) Jinak proběhl i test a tlumiče fungují dobře, brzdy jsou taky dobré akorát je to chce pořadně zajet.. Třmeny zrepasované vzadu drží a neprosakují.. výfuk se bude ještě převařovat, protože se svařoval mimo auto a bude potřebovat poupravit.. Potřeboval bych poradit kdo by byl schopný mi přetěsnit HCU.. chčije olej z toho spodního těsnění takźe musí jit dolů vrchní kryt co drží váčky a asi seštelovat VVC a taky se mrknout na hydroštely a popřipadě vyměnit kostky v domku VVC, ale spíše se uvidí co řekne někdo kdo má se skladaním vvc zkušenosti :D
Přílohy
C6BD0824-BB75-41FF-A7A7-637B1F9C4FF6.jpeg
C8721E40-0FAB-448E-9FCA-051128C4AE75.jpeg
021BCA88-11DC-4A17-AE70-79506A30EF9C.jpeg
32D2DF16-0967-427F-AA3E-54A732C6E268.jpeg
3E09D697-FF8D-4EBC-8201-3292D360DC86.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » stř úno 23, 2022 15:26

Hlasím se opět, začla mi tect voda od vodní pumpy :roll: takže si můžu znovu povolit šroub na řemenici :D uvažuju že udělám rovnou i rozvody (stare tam jsou 60tkm). Zvažuji i rovnou předělání termostatu co se dával do MGF, dělal to tady už někdo ?? :O všiml jsem si že je i domeček termostatu zechcany takže pokud necham origo tak ho aspon vyměním
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » stř úno 23, 2022 15:46

Kdysi to na ZRu dělal Miras (ten už tedy bohužel neputuje po tomto světě). Ale já bych to s tím zas tak nehrotil. Nemyslím si, že to je zas tak zásadní věc. Ano, ten domeček občas může prasknout, nebo je tam špatný O kroužek, nebo třeba jen shrnutý, nebo nebo...
Hlavně jestli ti to netlakuje. Ale jinak s vodní pumpou samozřejmě udělej i řemen, když už ho budeš povolovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » stř úno 23, 2022 21:59

Zásadní asi až tak ne ale uvažoval jsem i o oil railu z land roveru a prostě takové věci pro zlepšení vlastnosti motoru, třeba když v létě zapnu klimu tak to jde hodně poznat i vibracema co jdou do kastle a to jsem měnil i spodnî držák motoru.. prostě tady ty věci protože jsem si všiml že už voda teče i z pod těsnění hlavy na straně převodovky takže mě to čeká časem.. A zase když bude hlava dole tak ji někde pošlu na přebrus, poslední dobou začal cvakat hydroštel takže musím hladinu oleje udržovat furt na max jinak cvaká… prostě uvidím kde skončím jak sundám hlavu časem, navíc mi sákne olej u pístku s hřebenem co řídí VVC.. Jinak olej motor nak zvlášť nežere, dolíval jsem vždy asi litr na 10tkm, ale jelikož prosakuje olej kolem HCU a trochu i z pod ventil víka navíc jezdím s MG sportovněji tak mi to nepřipadá taková hrůza :D uvidí se až se vše přetěsní jak to bude s ubýváním oleje
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv úno 24, 2022 16:01

Tak oprava, voda neteče z pumpy ale z těsnění pod hlavou na rohu u svodů :( jaké těsnění byste doporučili ?? Je lepši to vícevrstvé ? Šrouby koupit nové, nebo přeměřit jestli nejsou vytahané a popřípadě dat zpět? Palici dám rovnou na tlakovou zkoušku a asi i přebrus a nevím jestli nenechat srovnat i blok…
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » čtv úno 24, 2022 16:38

Jedině upgradované elastomerní. Vícevrstvé kovové ne! ..... co tam teď máš?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv úno 24, 2022 16:56

Jaké tam je teď nevím, to se uvidí až bude hlava dole
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » čtv úno 24, 2022 18:47

Myslíš že tohle bude dobrá sada ?? Jde mi o to že je v té sadě těsnění na domky VVC¨
https://www.autodoc.cz/ajusa/381294
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát úno 25, 2022 10:59

No, tenhle výrobce slavné renomé nemá, spíš kupujeme Victor Reinz. Ale na druhou stranu ano, je fajn, že tu je ta sada fakt kompletní....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » stř bře 09, 2022 20:22

Objednal jsem nakonec tesneni victor reinz a zvlast tesneni na HCU… Hlavu mám už dole když dneska bylo pěkně a za 3 hodky sem měl hotovo :D zitra se pouštím do rozdělání hlavy a komplet vše očistím.. Hlavu si asi přelíznu v práci do čista.. hlavu sem povoloval podle návodu a postupně tak snad moc křivá není :) uvidím jak budou vypadat hydroštely kdyžtak je jenom vyčistím..
Přílohy
5228DA7C-FF05-4134-9D1E-1E609ACAB46C.jpeg
7763823D-0FF1-4DAB-99D5-E538A5AE4CC9.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob bře 12, 2022 15:36

Tak hlavu mám rozebranou, vyčištěnou a budu leštit kanály, v práci mám fortunku s různymi nástavcy takže si budu hrát.. Jinak sací kanály byly krásně čisté (většinou tankuju Vervu) a taky sem tam tomu dám napít :D ale výfukové ventily byly zakarbované a taky vypadalo že už moc netěsnili.. Po prozkoumaní je to 160 koňová hlava a ne 145..
Takže přijdou rozleštit kanály, zabrousit ventily brusnou pastou a uvidím jestli se podívat i na ty kostky v VVC mechanismu.. co myslíte ?? Zase když už to mám rozebrané :D Pokud už je pryč cementoční vrstva na čepu váčky tak by se dalo udělat novou kostku akorát s menším otvorem.. V práci mám i měřič tvrdosti materialu takže dle toho vy se dal vybrat vhodný materiál a popřipadě nechal kalit..
Zdá se mi že výfukové ventily jsou křivé.. Jako ta hřidelka oproti talíři.. Má tam být nějaký uhel nebo mají byt rovne ??
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » sob bře 12, 2022 15:56

Super.... na ty kostky se určitě koukni a pokud máš takto možnosti řešit příslušné vlastnosti materiálů a vůle, tak uděláš dobře. Velice by se hodilo umět vyrobit ty kostičky v různých tolerancích, aby tak měl mechanik sadu na to poskládat co nepřesnější sestavu.
Na těch kostkách je samozřejmě jedna věc vůle v otvoru, ale i vnější rozměr kostky, která musí chodit v drážce. Ale zároveň se musí myslet na to, že tam musí být povrch a vůle taková, aby se tam držel příslušný olejový film.
Koukni i na ty čepy na vačce. Ty to cementání mají sjeté, ale oni by teoreticky měli jít taky vyndat... jen se to asi bude muset hodně nahřát a vylisovat.
Já měl motor na kupéčku jak traktor. Sehnal jsem si druhou hlavu, která byla potkaná, ale dal jsem si pak práci a dohromady poskládat ty domečky z těch dvou hlav tak, aby tam byly pocitově co nejmenší vůle (bohužel vačky jsem neměnil, protože by zas neseděly do ložisek). No a už jen tak se hlučnost výrazně utlumila.

Na ventily koukni do RAVE.... tam jsou vypsané veškeré tolerance.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » sob bře 12, 2022 16:09

No taková sada by se blbě dělala, to spíše na zakázku at se dá změřit ten čepík atd. No uvidím jak to bude vypadat a popřipadě nafotím nějaký postup jak sem postupoval a jaká vůle je v té kostce… Jinak kolega v práci mi přeměřil hlavu na 3D měřaku a rovinnost je v 0,02mm takže dvě stovku se už dle mě srovná jak se přitahnou šrouby… ovšem celková výška mě sklamala.. Je tam 118,41 mm takže hlavu už někdo brousil a to o dost… buď vícekrát fouklo těsnění nebo co si spíš myslím že někdo chtěl zvýšit kompresi proto to dal na spodní hranici… Na UK foru jsem četl že někdo dával 118,32mm a MLS těsnění a šlapalo to takže nakych 8 stovek můžu jít dolů nebo se na přebrus vykašlu
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Odpovědět