MG ZR 105 - kotoučové brzdy

psrajer
Příspěvky: 4
Registrován: pon zář 08, 2014 21:45

MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od psrajer » čtv pro 31, 2015 13:01

Zdravím majitele těchto strojů.
Mohu Vás poprosit o radu. Budu měnit přední brzdy. Momentálně mám obyčejné kotouče. Chtěl bych je vyměnit za ventilované. Máte tipy jaké koupit? Nejlépe sada kotoučů + destičky. Není potřeba udělat zásah do brzd? (Ventilovaný kotouč má větší tloušťku).

Díky za tipy.

Pavel

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 14:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od wrabesek » čtv pro 31, 2015 13:23

Myslim, že musíš měnit brzdy, nejde jen tak nasadit z pevných na ventilovaný..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

psrajer
Příspěvky: 4
Registrován: pon zář 08, 2014 21:45

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od psrajer » čtv pro 31, 2015 14:23

Takže vyměnit i brzdový třmen?

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Karel825 » čtv pro 31, 2015 14:50

přesně tak každý třmen je kvůli šířce kotoučů jiný, takže pokud chceš dát ventilované musíš vyměnit i třmeny, což celou věc prodraží :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Trunda » čtv pro 31, 2015 18:05

No mírně.... třmeny pro chlazené kotouče seženeš kde všude.... ale je to dobrý upgrade.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

psrajer
Příspěvky: 4
Registrován: pon zář 08, 2014 21:45

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od psrajer » pát led 01, 2016 12:33

Máte prosím tipy na konrétní výrobky?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Trunda » pát led 01, 2016 13:31

Není třeba kupovat nové.... ty budou drahé. Dej si tu inzerát a někdo ti použité nabídne. Eventuelně mám doma asi nějaké navíc, ale musel bys je zrepasovat - odrezit, vyměnit manžety, případně písty a čepy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 14:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od wrabesek » sob led 02, 2016 12:13

Hele popravdě, seženeš je skoro na každym vrakáči.. Ventilovaný sem měl na předku na svojí 200, tak když seženeš slušný a zrepasuješ, tak v pohodě.. z klubu ale budou asi v lepším stavu :D
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

se_ky
Příspěvky: 327
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od se_ky » pon led 04, 2016 13:51

Asi jak radí wrabesek s Trundou, ale za mě spíš otázka: nač ventilované na 105ku? Jen kvůli kráse? Myslím, že to ti nikdo moc neocení, nebude to vidět a co do efektivity je to zbytečné, protože ZR 105 je dostatečně vybavená s tím brzdovým systémem jak je. Takže pokud to není jen pro tvůj dobrý pocit, jsou to zbytečně vyhozené peníze. Určitě lepší upgrade by byl, kdybys předělal zadní na kotoučové (na což existuje XY návodů) a tím pádem bych už uvažoval o chlazených na všech 4 kolech aby to alespon vypadalo efektně. Samozřejmě je to tvá věc, ale můj názor je, že je to zbytečnost při tom výkonu.
Když už ale hodláš investovat, tak v poměru kvalita/cena je asi nejrozumější mrknout na Ferodo a nebo prostě sehnat originály od někoho tady, třebaže použité.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Trunda » pon led 04, 2016 14:18

Ventilovanými myslí dvouvrstvé kotouče, ne děrované. Takže to vůbec není o vzhledu, ale čistě o "výkonosti" brzd.
Jinak ano - ani ventilovaný systém nezachrání to, když se koupí šmejdský kotouče s deskami.
Zadní bubnové brzdy jsou pro běžný provoz lepší... míň náročné na údržbu, méně náchylné na problémy, brzdí stejně dobře. Smysl je měnit za kotoučové to má snad jen v případě, kdy se s autem jezdí i na okruhy a je potřeba aby se brzdy rychleji chladily.

Mimochodem děrované kotouče jsou nesmysl, pokud ovšem nejde o nějaké keramické super brzdy, kde ten kotouč je opravdu konstruovaný s tím, že ty díry mají nějaký význam v chlazení bez negativního dopadu na pevnost a mnoho dalších aspektů. Jinak to děrování je spíš zdrojem problémů, než výhod.... U Zimmerman a jiných takových kotoučů je známé že při zátěži v důsledku děr praskají, v děrách se tvoří rez, která je tvrdá a dře desky, díry navíc působí jako struhadlo a nakonec i zmenšují efektivní třecí plochu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 327
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od se_ky » pon led 04, 2016 14:36

Trunda píše:Ventilovanými myslí dvouvrstvé kotouče, ne děrované. Takže to vůbec není o vzhledu, ale čistě o "výkonosti" brzd.
Jinak ano - ani ventilovaný systém nezachrání to, když se koupí šmejdský kotouče s deskami.
Zadní bubnové brzdy jsou pro běžný provoz lepší... míň náročné na údržbu, méně náchylné na problémy, brzdí stejně dobře. Smysl je měnit za kotoučové to má snad jen v případě, kdy se s autem jezdí i na okruhy a je potřeba aby se brzdy rychleji chladily.

Mimochodem děrované kotouče jsou nesmysl, pokud ovšem nejde o nějaké keramické super brzdy, kde ten kotouč je opravdu konstruovaný s tím, že ty díry mají nějaký význam v chlazení bez negativního dopadu na pevnost a mnoho dalších aspektů. Jinak to děrování je spíš zdrojem problémů, než výhod.... U Zimmerman a jiných takových kotoučů je známé že při zátěži v důsledku děr praskají, v děrách se tvoří rez, která je tvrdá a dře desky, díry navíc působí jako struhadlo a nakonec i zmenšují efektivní třecí plochu.

Já samozřejmě vím, že myslel ventilované, tudíž dvoudiskové s chladící mezerou (stejné jsou originálně na ZR 160), ale přesto si myslím, že funkčnost tím už více nezlepší, jestliže vymění kotouče jen na předku, bude to stále stejné brždění jen s tím, že bude o něco málo (spíš zanedbatelně) chladit, to bude asi celý efekt. Výměnu zadních za kotoučové jsem myslel spíš jako vizuální upgrade, jinak samozřejmě jsou bubnové v normálním provozu lepší s menšími náklady.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Trunda » pon led 04, 2016 14:47

No... nejen já máme vyzkoušeno, že pro ty, kteří jezdí dynamičtěji, tak výměna za chlazené kotouče dost pomohla.
Samozřejmě to posouzení zlepšení je dost subjektivní a záleží na stylu jízdy. Nicméně nechlazené kotouče jsem měl ATE, takže žádný šmejdy a měl jsem s nimi kvůli chlazení velký problémy např. když jsem jel na výlet do Tater a tam jezdil po serpentinách, nebo třeba když jsem měl na dálnici dobrzdit ze 140ti na 50 a to jsem třeba ani neměl auto naložené. Kotouče se přehřály a ke konci už jsem brzdil očima. Prostě je v reálu vyzkoušeno, že rozdíl to je citelný a kdo cítí, že jsou původní brzdy slabé, tak si tímto opravdu pomůže, tedy za předpokladu, že slabé nebyly v důsledku špatného stavu soustavy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 327
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od se_ky » pon led 04, 2016 15:38

Trunda píše:No... nejen já máme vyzkoušeno, že pro ty, kteří jezdí dynamičtěji, tak výměna za chlazené kotouče dost pomohla.
Samozřejmě to posouzení zlepšení je dost subjektivní a záleží na stylu jízdy. Nicméně nechlazené kotouče jsem měl ATE, takže žádný šmejdy a měl jsem s nimi kvůli chlazení velký problémy např. když jsem jel na výlet do Tater a tam jezdil po serpentinách, nebo třeba když jsem měl na dálnici dobrzdit ze 140ti na 50 a to jsem třeba ani neměl auto naložené. Kotouče se přehřály a ke konci už jsem brzdil očima. Prostě je v reálu vyzkoušeno, že rozdíl to je citelný a kdo cítí, že jsou původní brzdy slabé, tak si tímto opravdu pomůže, tedy za předpokladu, že slabé nebyly v důsledku špatného stavu soustavy.

Jasně Trundo, ale bereš v potaz i výkonnost vozu? ZR 105 skutečně není žádný závoďák a tak dynamicky, aby se brzdy přehřívali se s tím jet prostě nedá, respektive brzdný výkon tou výměnou nezlepší. Proto jsem navrhoval spíše výměnu za komplet kotoučové i na zadku, pak to smysl má.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od Trunda » pon led 04, 2016 15:57

Ano, zvažuji... bo jsem měl nechlazené kotouče na autě s podobným poměrem výkon/váha a ty brzdy uvařit prostě nebyl vůbec žádný problém. I ty chlazený uvařím i když už výrazně tíž...
Opět, to, že v Británii takto nadimenzovali brzdy může být i důsledek toho, že tam ty nechlazené stačí, protože na dálnici mají výrazně nižší maximální povolenou rychlost.
A ani tak nejde o to jak silný motor to auto má, jako spíš o to, kolik to auto váží, protože to je to co brzdy zatíží, když musíš prudce dobrzdit na dálnici, nebo když sjíždíš klikatý kopec. A 1100 kg není zrovna málo. Výkon motoru bude mít vliv jen na četnost s jakou se dostaneš na vyšší rychlost, kterou pak budeš muset zase ubrzdit. Ale to prostě není příčina těch častějších problémů.

Mluvím ze zkušenosti s touto konkrétní úpravou. Nevím, jestli je tu někdo další, kdo provedl stejnou úpravu, ale já jsem si tím pomohl a udělal bych to znova. Proto si taky doma ty brzdiče skladuju, kdybych snad dostal do ruky auto s nechlazenými kotouči :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 14:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: MG ZR 105 - kotoučové brzdy

Příspěvek od wrabesek » pon led 04, 2016 19:39

Musim souhlasit s Trundou, vemeš u nás Cínovec (vysokej kopec na hranice :D ), jeden nahoru dolu a máš pěkně horký brzdy ;) A to sem měl větraný na 200, kde sem to jel ;) Ale pokud jezdí 5km, je to zbytečný..

A seky poměr výkon/váha.. Má to 76kw, to se dá pěkně protáhnout :D
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Odpovědět