A tak jsem koupil MG ZS 180...

Odpovědět
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6467
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od AnderN » čtv kvě 03, 2018 13:31

Když už dávám auto do servisu, třeba i do lakovny, vždy nechávám na zrcátku přilepený papírek se seznamem bodů. Značně to zvyšuje šanci na úspěch.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

djmicho
Příspěvky: 373
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » stř zář 12, 2018 20:31

5W40 by KV6 ve formě neměl vadit, problém je když jsou volnější šálky na klice, to se pak s "řidším" olejem udělá větší vůle a může se šálek protočit ;) já teda liju 5w taky, ale 5W-50 a to jelikož ten olej je pro motor vhodný, když se mu dává čoud a hlavně protože mám všechny ložiska a vše nový v motoru :D
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

mg-driver
Příspěvky: 5
Registrován: čtv říj 29, 2015 9:24

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od mg-driver » stř zář 19, 2018 23:10

Trunda píše:
pon dub 30, 2018 11:59
No, pokud je špatná ta dolní hodnota, tak to teď v létě asi není tak kritické. Asi bych to do podzimu jezdil a na zimu to vyměnil.
Toto doporučení mi nedává příliš smyslu. Ano "w" je sice zimní index viskozity, avšak do určité míry odráží i hustotu maziva při zahřívání motoru. Z praktického hlediska by to tedy mělo být přesně naopak. 5w bude obecně při nižších teplotách řidší, a tedy vhodnější pro zimní starty a provoz studeného motoru. 10w je naopak hustější - náročnější na startování a kladoucí větší odpor studenému motoru. Proto mi nedává nejmenší smysl na zimu tu 5w vylívat...

Reálně se ale stalo asi prd... důležitější než viskozita jsou beztak ACEA a API normy... už jsem viděl jak v jednom servisu bez okolků lili A1/B1 i do starých aut, protože ji prostě měli v sudu...

djmicho
Příspěvky: 373
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » čtv zář 20, 2018 12:31

On je problém v tom, že KV6 má problém s šálkama na klice a řidší olej v nich nechá větší vůli, šálky se protočí a je vymalováno :) to je jeden jedinej důvod proč se tam rve 10W, motor s novými šálky nebo v TOP stavu nebude mít problém s 5W nikdy, bohužel životnost šálků u KV6 (ne kdy se motor posere, ale kdy už jsou ojetý, že by se mohly protočit) je 150k km.
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

Odpovědět