A tak jsem koupil MG ZS 180...

Odpovědět
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6494
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od AnderN » čtv kvě 03, 2018 13:31

Když už dávám auto do servisu, třeba i do lakovny, vždy nechávám na zrcátku přilepený papírek se seznamem bodů. Značně to zvyšuje šanci na úspěch.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

djmicho
Příspěvky: 424
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » stř zář 12, 2018 20:31

5W40 by KV6 ve formě neměl vadit, problém je když jsou volnější šálky na klice, to se pak s "řidším" olejem udělá větší vůle a může se šálek protočit ;) já teda liju 5w taky, ale 5W-50 a to jelikož ten olej je pro motor vhodný, když se mu dává čoud a hlavně protože mám všechny ložiska a vše nový v motoru :D
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

mg-driver
Příspěvky: 5
Registrován: čtv říj 29, 2015 9:24

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od mg-driver » stř zář 19, 2018 23:10

Trunda píše:
pon dub 30, 2018 11:59
No, pokud je špatná ta dolní hodnota, tak to teď v létě asi není tak kritické. Asi bych to do podzimu jezdil a na zimu to vyměnil.
Toto doporučení mi nedává příliš smyslu. Ano "w" je sice zimní index viskozity, avšak do určité míry odráží i hustotu maziva při zahřívání motoru. Z praktického hlediska by to tedy mělo být přesně naopak. 5w bude obecně při nižších teplotách řidší, a tedy vhodnější pro zimní starty a provoz studeného motoru. 10w je naopak hustější - náročnější na startování a kladoucí větší odpor studenému motoru. Proto mi nedává nejmenší smysl na zimu tu 5w vylívat...

Reálně se ale stalo asi prd... důležitější než viskozita jsou beztak ACEA a API normy... už jsem viděl jak v jednom servisu bez okolků lili A1/B1 i do starých aut, protože ji prostě měli v sudu...

djmicho
Příspěvky: 424
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » čtv zář 20, 2018 12:31

On je problém v tom, že KV6 má problém s šálkama na klice a řidší olej v nich nechá větší vůli, šálky se protočí a je vymalováno :) to je jeden jedinej důvod proč se tam rve 10W, motor s novými šálky nebo v TOP stavu nebude mít problém s 5W nikdy, bohužel životnost šálků u KV6 (ne kdy se motor posere, ale kdy už jsou ojetý, že by se mohly protočit) je 150k km.
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

w135s
Příspěvky: 156
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od w135s » čtv zář 27, 2018 13:26

Čaute, tak mi bouchlo koleno s vodou, viz foto, a ta komplet vytekla. Mechanik říká, že to mohlo být stářím plastu a taky fouklým těsněním pod hlavou, případně.
Co si o tom myslíte? Má smysl vyměnit koleno a jet dál, nebo pro jistotu udělat i těsnění pod hlavou?
Jinak pokud proběhne oprava, dám rovnou olej dle předpisu a hotovo :-)Obrázek

Odesláno z mého BBD100-1 pomocí Tapatalk

MG ZS 180

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15947
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od Trunda » čtv zář 27, 2018 13:33

Nemyslím si, že by to nutně muselo být těsněním. Tenhle kus plastu spolu s termostatem je problémovej. Pokud to budeš měnit, tak asi oboje. Tu se dá koupit kovová náhrada https://tazoparts.co.uk/collections/sta ... -pep103270
Já bych to těsnění asi neřešil, udělal toto a pak uvidíš. Pro jistotu udělej kontrolu na spaliny v chladící kapalině, ať máš jistotu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

djmicho
Příspěvky: 424
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » pát zář 28, 2018 10:53

Jak píše Trunda, ony všechny plastový díly jsou po pár letech problematický, vyměnit vše plastové za kovové (visy, sání, termostat, trubky...) a byl by to bezproblémový motor :-D
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

w135s
Příspěvky: 156
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od w135s » čtv říj 04, 2018 15:21

Já zatím koupím to plastové koleno. Až si budu jistý, že jde fakt jen o koleno, vezmu i to nerezové. Termostat mám teprve asi dva roky, mám ho i tak měnit?
Ještě bych potřeboval radu (viz zakroužkovanosti na fotce): mechanik chce, abych sehnal tu červenou pojistku komplet plus kovovou závlačku na palivové trubce, jenže já je neumím u rimmerů najít. Dají se koupit? Obrázek
MG ZS 180

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15947
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od Trunda » čtv říj 04, 2018 15:40

Jestli jsi termostat měnil, tak samozřejmě neměň. Jen ukázka toho, že se s termostatem mělo měnit i to koleno ;-)

Tu pojistku tam Rimmeři nemají. Asi se dodávala s víkem ventilů. A tu závlačku asi to samé.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

djmicho
Příspěvky: 424
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od djmicho » čtv říj 04, 2018 15:48

vřelo to nebo ne? Já měl termostat starý pár měsíců a když mi tekla hadice co vede do výměníku olej/voda tak zůstal seklej v zavřený poloze, respektive asi bouchnul jak to bylk bez vody, tudíž bylo po něm, po opravě sem pak jak blb několikrát odvzdušňoval a stejně při zátěži autu stoupala rafička k červenýmu poli... vyzkoušel ho někde jestli otvírá radši
Momentální přepravní kapacity - MG ZT 190, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

lenham3
Příspěvky: 1999
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od lenham3 » čtv říj 04, 2018 18:48

Trunda píše:
čtv říj 04, 2018 15:40
Jestli jsi termostat měnil, tak samozřejmě neměň. Jen ukázka toho, že se s termostatem mělo měnit i to koleno ;-)

Tu pojistku tam Rimmeři nemají. Asi se dodávala s víkem ventilů. A tu závlačku asi to samé.
Jak nemaji neumis hledat :D
https://rimmerbros.com/Item--i-LYC100510

w135s
Příspěvky: 156
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od w135s » čtv říj 04, 2018 20:47

djmicho: kouřilo se mi zpod kapoty, ale to bylo nejspíš proto, že praskla trubka a voda vytekla na motor. Minutu potom jsem to vypnul, musel jsem zajet do vedlejší ulice. Teplota na budíku vystoupala jen něco lehce nad horizontální rovinu. Jenže bez vody v okruhu to asi neukazuje zrovna reálně.
MG ZS 180

w135s
Příspěvky: 156
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od w135s » pát říj 05, 2018 15:08

Tak přátelé díky za cenné rady, díly nakoupeny. Ještě se pokusím poshánět tu závlačku, kdybyste věděli kde, napište.
MG ZS 180

lenham3
Příspěvky: 1999
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od lenham3 » pát říj 05, 2018 15:20

Jakou zavlacku?

w135s
Příspěvky: 156
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Příspěvek od w135s » pát říj 05, 2018 16:39

V obrázku "to" zakroužkované na palivové trubce. Nevím, jak se to jmenuje :-)
MG ZS 180

Odpovědět