Chcípání motoru po chvíli jízdy
Chcípání motoru po chvíli jízdy
Ahoj o/
Pročítal jsem forum jak ZS tak R45 ale tuto závadu jsem ve spojitosti se startováním nenašel, tady je:
-- 1.8 benzín ZS 2003 --
Startuju studený motor, třeba takhle po ránu kdy je lehce nad 0°C, a motor chytne naprosto v pořádku na 1. otočení, teplota vody už se taky začne trochu zvedat. Ale ujedu třeba 1km, zastavím na křižovatce a auto chcípne. Znovu to natočím - startér si sice párkrát cvakne, ale motor chytne naprosto standartním způsobem - a už odjedu v pořádku, motor se nedusí ani žádné jiné neduhy jsem nezaregistroval. Když se to stalo poprvé tak jsem si říkal, že jsem si kopnul do klíčku,.. ale dnes se mi to po studeném startu stalo zas.. Měl by někdo tip? Díky
Pročítal jsem forum jak ZS tak R45 ale tuto závadu jsem ve spojitosti se startováním nenašel, tady je:
-- 1.8 benzín ZS 2003 --
Startuju studený motor, třeba takhle po ránu kdy je lehce nad 0°C, a motor chytne naprosto v pořádku na 1. otočení, teplota vody už se taky začne trochu zvedat. Ale ujedu třeba 1km, zastavím na křižovatce a auto chcípne. Znovu to natočím - startér si sice párkrát cvakne, ale motor chytne naprosto standartním způsobem - a už odjedu v pořádku, motor se nedusí ani žádné jiné neduhy jsem nezaregistroval. Když se to stalo poprvé tak jsem si říkal, že jsem si kopnul do klíčku,.. ale dnes se mi to po studeném startu stalo zas.. Měl by někdo tip? Díky
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Možná špína v sacím kanále volnoběhu a ve ventilu krokového motorku volnoběhu.
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Joo, to by teoreticky být mohlo, na volnoběh to sice jede, ale trochu kucká. Kde bych soustavu volnoběžného motorku mohl najít prosím Tě?
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Na sacím potrubí je takový šikmý váleček s kablíkem. Ten je třeba vymontovat a vyčistit. Postup je tu už x krát popsaný.
http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... vý+motorek
http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... vý+motorek
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Joo, díky moc, vypadá to že je to ono, když chcípnu tak v tom motorku ještě cvaká a je to nějaký divný. Zítra ho vymontuju a vyčistím, popř poseženu nový. Díky za tip. : )
-
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Ták jsem to vymontoval - musím uznat že odmontovat ty dva dlouhý torxy ze spoda je docela porod - vzal jsem to do práce, nejdřív jsem to prostříknul Wurthem, a pak dal do ultrazvukové čističky na plošné spoje.
No vypadá to, že to funguje, uvidím zítra se studeným motorem, ale vyplavilo to asi tak kilo šmíru.
Díky za rady.
No vypadá to, že to funguje, uvidím zítra se studeným motorem, ale vyplavilo to asi tak kilo šmíru.
Díky za rady.
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Ta čistička je dobrý nápad Nicméně spíš si myslím, že ten motorek má po letech uvnitř nějaký mechanický problém opotřebení, který ta čistička nevyřeší. Ale určitě poreferuj jaké sleduješ změny. Zkusil bych pak na to čističku aplikovat taky
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Odjel jsem 15 km jak jsem to tam namontoval a nechcíplo to, takže minimálně to není horší jak předtím. Jsem zvědav na zítra ráno. Dám vědět jaký to bude po nějaký době jízdy. Ale ultrazvukovou lázeň doporučuju, řeší to hromadu věcí.
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Ahoj, tak vyčištění bohužel problém nakonec nevyřešilo. Zajel jsem na diagnostiku a vypisovalo to chybu 505, což znamená vadný krokový motorek, který jsem sehnal a vyměnil. A chybu 340, což je vadný sensor vaček, který už je taky vyměněný. Diagnostika už nevypisuje žádnou chybu, ale auto stejně chcípá.
Ještě jednou popíšu celý průběh: Po ránu nastartuju na první otočení, auto drží cca 1200 otáček, žádný problém nezaznamenávám. Jakmile vyjedu, a auto je v záběru (jakékoliv jiné otáčky než volnoběžné) tak také žádný problém, ale jakmile vyřadím, tak místo do volnoběhu to plynule spadne a tím chcípne. Když to chci hned potom znovu nastartovat tak se to kucká ale nakonec chytne.
Celé tohle se děje pouze pokud je motor studenej, když přijdu po hodině a motor není ještě vystydnutej, tak to startuje a bere volnoběh naprosto v pořádku.
Neměl by ještě někdo nějaký tip. Už mi došly nápady...
Děkuji
Ještě jednou popíšu celý průběh: Po ránu nastartuju na první otočení, auto drží cca 1200 otáček, žádný problém nezaznamenávám. Jakmile vyjedu, a auto je v záběru (jakékoliv jiné otáčky než volnoběžné) tak také žádný problém, ale jakmile vyřadím, tak místo do volnoběhu to plynule spadne a tím chcípne. Když to chci hned potom znovu nastartovat tak se to kucká ale nakonec chytne.
Celé tohle se děje pouze pokud je motor studenej, když přijdu po hodině a motor není ještě vystydnutej, tak to startuje a bere volnoběh naprosto v pořádku.
Neměl by ještě někdo nějaký tip. Už mi došly nápady...
Děkuji
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Zkusil bych měřit tlak paliva na liště. Nebo měřit osciloskopem vstřikovače. Jestli nějak neblbne cut off paliva. Teorii nechť rozebere někdo znalejší...
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
se změřením tlaku lze jen souhlasit, může být přicpaný sítko na čerpadle v nádrži nebo opotřebený, pak se zaměřit na kabeláž jestli tam někde nebude přechoďák, vymazat adaptace krokového motorku, lambdy, vstřikování, senzoru klapky... na pořádný diag kouknout co háže senzor natočení klapky, co leze na krokáč, co leze z lambda sond.... pokud bude v něčem odchylka tak se to ukáže
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Teďko jsem měřil ten tlak, prý by to měl být MAP sensor. Data mi diagnostika vykresluje do grafu, kde to vlastně koresponduje s plynem, na volnoběh to je myslím nějakým 35kPa, na full-throttle je to 95kPa a když přeřazuju, tak to vždy spadne, ale to i v případě že je motor zahřátý a při vyřazení nechcípá.
Nová je taky lambda (cca měsíc) která chodí naprosto přesně tak jak má, opět dle grafu. Nový je taky sensor klapky která ukazuje i % otevření. Je to od 3% až někde nahoru, píše to i pouze jestli je otevřená/zavřená.
Vstřiky s mojí diagnozou měřit nejde, to budu muset někam zajet. Ale ještě ta adaptace krokového motorku, jak ji udělám? Dělal jsem pouze kalibraci klapky, ta funguje dobře.
A přechoďák na kabelech, to je co? : )
Děkuji
Nová je taky lambda (cca měsíc) která chodí naprosto přesně tak jak má, opět dle grafu. Nový je taky sensor klapky která ukazuje i % otevření. Je to od 3% až někde nahoru, píše to i pouze jestli je otevřená/zavřená.
Vstřiky s mojí diagnozou měřit nejde, to budu muset někam zajet. Ale ještě ta adaptace krokového motorku, jak ji udělám? Dělal jsem pouze kalibraci klapky, ta funguje dobře.
A přechoďák na kabelech, to je co? : )
Děkuji
Re: Chcípání motoru po chvíli jízdy
Kalibrací krokového motorku se asi myslela ta kalibrace klapky...