Stránka 1 z 6

MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 12:08
od sasories
Ahoj,

rád bych se podělil o své nové odrážedlo, kterým jsem nahradil Pežota 206. Už jsem tu řešil pár počátečních problémů, nicméně nebylo to nic strašného.
Dříve jsem míval R400 2.0diesel, ale vzhledem ke krátkým trasám jsem byl nucen auto prodat a pořídit Daewoo Tico. Kdo si chce zamilovat MHD, doporučuju se projet v Ticu - natankoval jsem jednou a pak prodal. Další byl Peugeot 206, který už byl o kus lepší, popravdě si nemužu stěžovat, servis potřeba byl, ale celkový dojem je fajn. Jenže srovnávat s Roverem a jeho "duchem Anglie" se nedá.

Prvně jsem pokukoval po R75, velice se mi to auto líbilo, jedno jsem si vyhlídl. (shodou okolností je tu na bazaru: viewtopic.php?f=19&t=10984 )
Na auto jsem se byl podívat, ale nakonec jsem od pána vzal jeho druhé auto MG ZS 1.8benzín. Bylo to těžké rozohodování, obě auta byla v solidním stavu vzhledem k letům.

K autu jsem dostal sadu zimních kol, stejné jako letní na foto, s překvapivě dobrým vzorkem :!:

Na autě byly tyto závady:

<pro evidenci si dopisuji>

Nefunkční panel hodin - vyměněno (1.11.18)
špatný kontakt v kabeláži rádi - opraveno - nový konektor antény (1.11.18)
rozpadlý zapalovač - vyměněno (1.11.18)
polámané držáky přední masky - opraveno slátáním horkovzduchem ( někdy v listopadu)
přehřívání motoru. Výměna termostatu nepomohla. - Výměna těsnění pod hlavou s novým olejem a chadící kapalinou (19.12.18)
nefunkční zadní stěrač - výměna motorku (8.1.19)
výměna krokového motorku volnoběhu (8.1.19)
chyba solenoidu aktivního uhlí - vyměněna celá ta bandaska (16.1.19)
výměna převodového oleje Castrol 80w-90 (16.1.19)
chyba sensoru polohy vačkové hřídele - nový senzor s kabelíží (někdy v Dubnu)
chyba sensoru polohy klapky - vyměněno (11.1.19)
výměna zadního dílu výfuku - nastříkáno a vyměněno (20.1.19)
vadná přední lambda - výměna za nový Bosch (29.1.19)
výměna obou čidel teploty chladící kapaliny - vyměněno (12.3.19)
vyrezlé nosníky za předníma kolama - vyvařeno, ošetřeno, nastříkáno antikorozí (20.1.19)
výměna palivového filtru (19.2.19)
nová vodítka, manžety a šrouby předních brz + čištění (21.3.19)
nové tlumiče Kyb i s uložením, všechny 4. (9.8.19)


Dále je v plánu ještě před zimou nechat odreznout nosníky za předníma kolama, rzi je tam dost, ale skrz to není. Takže odrezit, když to pujde vyvařit a ošetřit. Na zbytku spodku je antikorozní úprava. Už mám připravený zadní díl výfuku, někde mi odpadla ta malá koncovka za tlumičem, tlumič zrezlý není ale sváry ano..
Jakmile bude podvozek hotový, rád bych přivoněl k nějakému výkonovému poštelování -- Softwarové Kmapy, co posílal Trunda odkaz vypadají sice fajn, ale 6k je docela dost. Co je možno na 1.8 atmosféře vyměnit, nahradit, poladit, aby to bylo na autě znát ? : )

+ nevěděl by někdo jak udělat automatické rozsvícení světel při nastartování? Našel jsem nějaké diagramy na anglických fórech ale je to zbytečně složité, neřešil to už někdo??

Kdyby jste měl kdokoliv radu, typ, poznámku, .. otázku :?:
Určitě budu rád.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 12:23
od Trunda
Tak hlavně ať slouží ;-)
6k za nejkvalitnější možnou mapu, jakou nikde jinde neseženeš, mi nepřijde nijak moc. Do ničeho jiného bych v tomhle ohledu nešel, protože to jsou mapy odladěné na mnoha autech, dokonce i okruhových speciálech a dělají to borci, kteří v Roveru konstruovali motory, takže kdo jiný by to měl dělat? :-)
Každopádně levnější varianta, jak přijít k výkonu, stejně není :-)
Větší škrtící klapka mírně zlepší odezvu na plyn. Pěkný upgrade je i odlehčený setrvačník, který pomůže oživit auto v nízkých rychlostech při akceleraci. Ale další už se týká zásadních změn na motoru a to už jsou pak částky násobně větší, než ona namapovaná jednotka.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 16:07
od stilg
Jo a ne... podle mne zalezi.

Asi nejvetsi gain si myslim na 120ce, 18K4F (tj neVVC 1.8) udelaji ostre vacky z TF 135.

Pricemz vyfukova vacka z 135ky je prakticky identicka s vyfukovou vackou z VVC.

Takze pokud bych chtel priostrit 1.8 120ku, sezenu si TF 135 saci vacku a vyfukovou bud taky TF 135 nebo VVC. K tomu remap a velke sani z VVCcka (prodal sem uz 2 za levno, daji se obcas sehnat) a clovek tam tech 20-25 koni navic snad i prida.

Dokonce, je teoreticky mozne dat do 1.8micky dve vyfukove vacky z VVC (a jednu pouzit jako saci). Jedinej zadrhel je tusim se senzorem polohy vacek, ktery ma VVCcko na sacich vackach... a je to potreba nechat dodelat nebo neco.... ale nekdo to uz tak delal.

A nebo sehant TF 135 hlavu a jednotku. Vyjde to urcite na par tisic, ale zase o tolik vic jak ten remap ne a vykon to bude mit citelne vyssi.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 16:23
od sasories
Noo, takže ten remap bude asi možnost č. 1. Bude s tím hádám nejmíň práce. :D a ve finišu by to vyšlo aji na stejný, ne-li menší peníz jak hardware úprava.
Na co by řádově vyšly vačky se sáním, pokud by se to dalo vůbec někde sehnat? (Nebo rovnou celou hlavu?)
Ono nejde tolika o peníze, ale spíš se trochu bojím abych za tisíce místo koní nedostal jen pár hříbat. : )

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 16:50
od stilg
No rozhodne ostre vacky z TF 135, VVC sani... idealne trochu doladit saci kanaly, a remap bude mnohem zasadnejsi zmena nez jenom remap.

Nemam zkusenost konkretne s remapem 120ky, ale jsem pomerne dost skeptickej k tvrzenim o vyraznejsich zmenach remapem u atmosferickych motoru. Ze ZR 160ky remapem taky nedostanes nic moc navic.... A podobne Hondi atmosfery... remap je samo o sobe vcelku k nicemu.
A sam o sobe remap 120ky ji pridaz myho pohledu "par koni" max.

Sehnat se to da, a obcas i za dobry peniz.
Jak rikam, ja prodal komplet sani s kapkou, senzory, palivovou listou a vstrikama prvni snad za litr, druhe asi za 1500.
Vacky na ebayi za obe 100 liber.... daji se samozrjeme sehnat levneji.. chce to pohledat. osobne si myslim ze tak za 2 litry.
A ridci jednotka litr, nebo trochu vic. Jen ji nechas ji sparovat se svym immo.

To mas 3 litry vacky, 1500 sani, 1500 jednotku. ses na 6ti a mas vykonu rozhodne vic nez z remapu 120ky.

my 2cents.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 17:07
od Trunda
Ještě jednou.... mluvím pouze o konkrétním remapu od konkrétní firmy, která jediná má u těchto motoru dostatek referencí o tom, že ten nárůst za to stojí. Nejsou to žádní bastliči, kutilové, nebo rádoby ladiči, kterých je internet plný, ale skuteční profíci, mající dlouholeté zaměření téměř výhradně na Rover K-Series - https://www.facebook.com/pg/Kmaps-44998 ... e_internal

Ale ano, ten přechod na 135 setup je varianta a s troškou snahy půjde potřebné sehnat za rozumný peníz. A když to nakombinuješ s tím, že pošleš na remap svoji jednotku a necháš si do ní dát rovnou upgradnutou mapu pro 135tku, tak tam pak je nějakých 150 kobyl zaručených. A tím ušetříš za koupi 135tkové jednotky.
Úplně nejlépe celý postup zkonzultovat s kluky z KMaps, kteří mají odladěné různé varianty a tak řeknou jak to nejlépe celé poskládat.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 17:28
od Trunda

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 19:12
od stilg
Ver tomu nebo ne, Kmaps znam. Kdysi jsem to resil kvuli 160ce. A hadej co... 170 hp, ... mozna.

Ty grafy z dyna nejsou u aut co maji stock setup a jenom prehranou mapu.
Sak se podivej co slibuji na svem ofic webu... 8-10%. Stranou toho, ze i to je dost optimisticke (protoze u ZR pisou pausalne 10%, coz je docela blbost. Ze stock 160ky, remapem 176 ps nedostanou). Tak i s prihlednutim k tomuhle, 120ka se dostane max na nejakych 130. Neco to prida, ale ne buhvi co.
Ten remap je fajn spis na moznost zvednout maximum otacek, a ze to jde snadneji do otacek, tech par koni navic je fajn bonus.

Kazdopadne 120ka s Kmaps bude porad slabsi nez stock 135ka.

ja jen rikam, ze kdybych mel 120ku, a chtel ji trochu poladit, tak bych bud sel cestou at to ma smysl, nebo na to kaslal.
U jinych aut jsou ostre vacky a posobne upravy v radech spise deseti tisicu... u Kcka je moznost sehnat ostre vacky z 135ky / VVC doslova za pakatel, stejne tak klapku a sani a zkombinovat to s remapem puvodni ECU na tenhle setup, a pak uz to opravdu pojede citelne jinak nez v zakladu a ma to smysl.
A neni to ani nejak slozite hrabani se v motoru, vacky vymenis, aspon vymenis na nich gufera a tesneni pod vikem a rozvody. sani je prkotina a pak uz jenom pockat na ridici jednotku a tam bych tem 140+ i veril

A nez nechat mapnout jednotku, a za rok zjistit, ze to uplne nesplnuje ocekavani a platit remap znovu... to radsi jednou a se vsim.

Skoda ze uz tu nemam svody a vyfuk ze 160ky, ten by takovy uprave tady slusel neb ty dlouhe 2-1 svody sou fajn.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 19:42
od Trunda
No, jenže ono to není jen o špičce výkonu. A to, že oni umí sladit vše dohromady, to je to, co je liší od ostatních, kteří jen zvednou výkon, ale charakter motoru jinak zabijí.
U VVC samozřejmě nárůst už tak velký není, protože tam je to prostě už od výroby vyladěné do "maxima" rozumného tak, aby to mělo kultivovaný charakter a nežralo to děcka kolem cesty. Oni už to jen mírně doladili, ale i to za to stojí.
A shodujeme se v tom, že u 120 když už, tak to řešit komplexně - tedy poshánět 135 vačky a sání a vzít KMaps.

Co se týká svodů, tak doma mám oboje - jak obyč, tak VVC a funkčně to rozdíl není. Průměry trubek jsou stejné, jsou stejně kroucené, mají stejné délky, jen ty VVC mají jinak řešený průžný prvek a výstupní trubka tedy může mít větší průměr. Ten pak už bývá pro různé objemy různý. Předělával jsem to z jednoho na druhé, protože jsem to fyzicky u sebe neměl, tak jsem si to posháněl. A když jsem to položil vedle sebe, tak bylo evidentní, že to nemělo smysl shánět. Ale když už jsem to měl, tak jsem aspoň vybrousil sváry na vstupech a výstupech ze svodů a nakuchal to tam i s katem, kvůli kterému jsem to řešil hlavně, protože ten klasický 1.8 se rozsypává. Navíc ten kloub na VVC je nesmysl a je lepší mít normální vlnovec, protože výfuk pak plnou silou zabírá přes svody do motoru a naopak, čímž trpí spousta věcí okolo.
Takže jestli, tak Janspeed svody, respektive svody v kuse 4-2-1, které nemají tolik restrikcí ve spojích.
Ale jinak stačí jen vybrousit sváry ve svodech a sehnat si kvalitní první díl na 1.8 (aby měl širší výstup) a je to úplně v poho.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 20:03
od stilg
Jenze ty srovnavas 18k4f vyfuk s 18k4k vyfukem u ZRa. Tam je to defakto jak rikas (svody sou podobne a 2-1 sekce je podobne (nebo mozna stejne jak rikas, nevis) dlouha, rozdil je v tom ze VVC ma katik navarenej primo na downpipe za svodama ze), ale tady se bavime o ZSu.

A pokud sem koukal dobre, tak 1.8 ZS ma svody spis jako 1.4 ZR, tj. kratke svody 4-1 a pak uz jen jednu trubku. Tydle:
https://www.motorhog.co.uk/parts-breaki ... 9/-/17360/

I katalog na rimerech to tvrdi (paradoxne u 400ky to neplatilo asi).

A byt ten rozdil urcite neni zasadni, je to ihmo z duvodu setreni... a pokud bych uz ladil motor, sehnal bych svody z 1.8 (a je vcelku jedno zda ze ZR 120, 160, nebo jake). Sice by se to asi neobeslo bez trochy svareni, ale zadne harakiry.

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 20:11
od Trunda
Jo.... pokud tam je tohle řešení katu, tak to pak za úvahu stojí. Tohle jsem pravda v ruce neměl a srovnával jsem to s původním řešením (v mém případě svody a 1. díl z Rover 200 Vi....

Re: MG ZS

Napsal: čtv lis 01, 2018 20:26
od stilg
Podle toho co vim tak je... a tam bych to proste videl jako upgrade...
Nema to smysl kupovat za buhvi kolik, spis obcas koukat, a pak se to da sehnat za par stovek... ja mel VVC svody s uriznutym katem co mi prisly spolu s tim polskym motorem a nechal sem je nekomu skoro zadarmo... tak neco takoveho proste.

Re: MG ZS

Napsal: pát lis 02, 2018 20:14
od sasories
Dobře, a jak je to se spotřebou s ostřejšíma vačkama ? Taky se to nějako projeví, nebo ne ?

Re: MG ZS

Napsal: pát lis 02, 2018 20:57
od Trunda
Nemyslím si, že nějak dramaticky. Paradoxně by to mohlo být i lepší. To prostě záleží na tom, jaký máš styl jízdy. Podle něj potřebuješ výkon. Pokud budeš mít slabé auto, tak s ním budeš jezdit tak, že to z něj budeš ždímat a když to z něj vyždímáš, tak to ve finále bude stejná spotřeba, jako když budeš lechtat nějaký výkonný stroj.
A co mám s K-Series najety statisíce kilometrů, tak ten motor je báječný v tom, že spotřeba kolísá velmi málo ať se s tím jezdí jakkoli. Ber to tak.... mám 160 koňovou 1.8, jezdím s ní opravdu dost dynamicky s využitím horní poloviny dostupného výkonu. Tedy řekněme v režimu ostrého nastavení vačky. A i tak mám spotřebu kolem 8 litrů. Jezdím brzda, plyn, v zatáčce pod plynem, abych využil samosvoru a stále a pořád 8 litrů. 30 km do práce po mezipolních cestách, takže za dědinou rozjezd, dědina brzda a tak stokrát, než dojedu do práce :-D Jo, ale pravda, že to v otáčkách nedržím tak, jako když jsem na okruhu.... to zas jednak motor uhnat nechci a agresivní jízdu v běžném provozu taky ne.
Takže spotřeby bych se nebál. U atmosféry to není takový problém a aby šlo o spotřebu, tak to bys musel mít opravdu závodní ostré vačky, povolené otáčky hore a mapu, která benzín do motoru leje. Ale to už jsou tzv. VHPD motory, kdy ta tvoje 1.8 dává kolem 200 kobyl. Tam už je pak vše nastavené tak, že se na spotřebu nehraje.

Re: MG ZS

Napsal: pát lis 02, 2018 21:45
od stilg
Spotreba bude nevyrazne rozdilna. Resp zalezi jak bude naladena ECU.

Zakladni 120 v dobre kondici nejede vubec spatne. To je docela plus.

Moznosti poladit vykon jsou, a jsou ve srovnani s tunenim jinych podobnych motoru velice levne. Vacky, sani, svody a remap. To tak 10-15 tacu (levneji, pokud se ti zadari) za citelny narust vykonu plus bonusy remapu (KMAPS, Z&F apod).

Jestli se do neceho takovyho cloveku chce, je vec druha, ale ZS je auto, kde ten vyssi vykon a lepsi odezvu a tocivost urcite jde vyuzit.
Osobne jak uz sem rikal, bych asi nesel jenom na puli cesty. A kdyz uz to delal, tak takhle. Uprimne... co je dneska 10 tisic v nakladech na provoz auta... nic. A pokud do toho clovek nechce ty penize dat, neda ani 6 za remap.