Také bych rád jedno ZSko

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » sob úno 16, 2013 14:52

Ahoj MG a Rover fandové. Pročetl jsem, co se dalo, ale stále bych měl pár otázek.
Hodlám vyměnit své BMW 528i (začíná malinko koroze - RV.98 a 300tis v těle - a čeká ho spojka atd., takže radši výměna) za něco malinko zachovalejšího, do čeho by mi nevadilo vrážet dál peníze. Po hledání zachovalé 75 jsem se dostal k ZT a ZS (mojí dávné lásce). Trochu mě zarážejí ceny
některých kousků a než se vyrazím podívat do SRN, rád bych se o ZS dozvěděl, co nejvíc. Pár let už dělám do aut, takže omáčku znám. Co by mě ale zajímalo a nikde jsem se nedozvěděl je, na jaká konkrétní místa a kompenenty juknout, abych nekoupil auto před smrtí. Lecos jsem tu našel o sání. U toho v případě, že nebudou projevy zvukové, ale jen úbytekem výkonu asi moc nepoznám, když nemám moc s čím srovnat. Není někdo s ZS z Prahy nebo okolí ochoten nechat mě kouknout pod kapotu a svést mě? :)
Tohohle jsem našel nedaleko ode mne, takže se tam brzy chystám na kontrolu, ale v případě, že bude OK (čemuž moc nevěřím), tak bych moc rád porovnání s dalším ZS.... http://www.sauto.cz/osobni/detail/mg/zs ... oFrom=list .... neznáte ho někdo?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16588
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » sob úno 16, 2013 20:31

:-) .... vítej mezi námi ;-)
.... ZSko je Honda Civic dejme tomu 5g, takže co se týká podvozku, tak vše kolem toho.... shrnuto, skvělý podvozek bez nějakých velkých zrad a zádrhelů a nic zásadního a neřešitelného bych tam neočekával....
Tenhle motor analyzovat asi velmi těžce... soustředil bych se na zvuky... neměl by nijak klepat a měl by mít opravdu hebký V6 zvuk - jasan, že pro srovnání je fakt nejlepší si naposlouchat jiný zdravý motor. No a pak kapučíno ve vodě by taky nemělo být.... jinak těžko říct... spíš je potřeba předem počítat s tím, že by bylo vhodné hned po koupi udělat motoru generálku, ať pak máš jistotu, že je vše ok... protože pak když tomuhle motoru dáváš co má mít, tak slouží velmi dobře... hlavně v ZSku s ním nebývají žádné extra problémy.
ZTčko je auto o třídu vejš, v podstatě péče podobně náročná jako u tvého BMW... zálěží jak a kde jezdíš... ZSko je šikulka na okreskách a tam, kde je potřeba lehké a hbité auto, ZT je sportovní limuzína, takže když chceš být středem pozornosti, je to správná volba :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » sob úno 16, 2013 21:41

Přesně to hledám. Hbitější a zábavnější auto na okresky a do města. Už nepotřebuji kombíka na kočárek :) . Honda podvozek je super (vlastní zkušenost). Vlastně jsem původně koukal po Accord Type-R, ale ta si drží cenu dost vysoko a civic 1.8 VTi taky. Zato MG ZS je spousta originality, exkluzivity a přeci jen je vyroben o pár let později (což je dost znát), i když neztrácí kouzlo staré školy. Jak na tom jsou třeba Rovery-MG s korozí karoserie(nejslabší místa)? Případně jiné mouchy (elektrika, netěsnosti motoru či hydraulických systémů), zkrátka na co se zaměřit konrétně u modelů 02-03, co mají přes 100tisíc za sebou? Také mi nejsou zcela známé ceny běžných spotřebních věcí (dobré při jednání o ceně), jako např. spojka. Jinak pracuji již 7 let v autodílech, ale kromě jednoho MG ZT, jsem nic nesháněl (u onoho ZT šlo o brzdy, které podle vícero výrobců byly jiné než na autě - majitel byl již dost zdeptaný, protože se to evidetně nestalo poprvé). Také by mě zajímalo, zda-li je běžná nějaká vůle, třeba v řízení (středová poloha). Zatím jsem zkouknul pár videí a vypadá to, že i přes těžší 6vál je to snad ovladatelnější a čitelnější předohrab než zmiňovaný Type-R.... Tomu se mi fakt nechce věřit :D (kdyby se mu to aspoň přiblížilo, byl bych blahem bez sebe). A ještě jsem se chtěl optat na cenu a interval výměny rozvodů. Moc děkuju .... Fakt jsem se opět zamiloval :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16588
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » sob úno 16, 2013 22:17

... a vo tom to je :-D
.... spojka v poho... jde o převodovku PG1 (teda doufám :-D) a na tu se dá spojka sehant parádně i v performance provedeni... S brzdama je to trošku divočejší, protože to jsou 282mm 4x100 a na to se tu kotouče shání hodně špatně... tuším že kterási Honda Civic, či Prelude v R verzi měla ten samej rozměr, ale aj hondaři mají problém kotouč tu sehnat.... teoreticky jsem koukal, že by mohl pasovat z Mini Cooper S (je o nějaké dva milimetry větší, což se dá stáhnout) a nebo koupit na eBay, či rimmerbros.co.uk .... prostě obecně, co nelze sehant tu, v UK naprosto bez problémů a s tím se tak nějak musí počítat... jsou tu lidé, kteří můžou pomoct s dopravou...
... co se týká rzi, teoreticky by MG ZS (R45) mělo mít lepší antikorozní ochranu, než předchozí modely, ale fakt je takový, že to stejně není o vnějších plechách, ale o záhybech a zákoutích, který se po čase odkrejou... např typicky zadní lemy - nejlépe je pořádně a znovu překitovat a to i zevnitř a na lem dát ochranou gumu.... a pak klasicky střešní žlábky. Jinak nic zvláštního....
A k motoru řeknou druzí, kteří s ním mají vlastní zkušenosti... ;-)
ZSko je skvělé auto v tom, že díky předkovi v Civicu 5G máš možnost si dokonale vyladit podvozek, ale i brzdy a všechno je k dostání relativně za slušnou cenu... Převodovka je hodně známá z MGF/TF a Lotusu Elise a díky tomu ji lze libovolně zpřevodovat a samosvor je taky snadno k sehnání... zato s upgradem motoru je to horší. Dá se pořešit výfuk a ostrá vačka, v UK laborují s kompresorama, ale jinak nic extra... není to zrovna dvakrát motor určený k sportovnímu užití... když už, tak se do ZS dává foukaná 1.8 K-Series, nebo obligátně 2.0 T-Series turbo ...... to už pak je jiná muzika, ale obávám se, že to legálně nepůjde...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » sob úno 16, 2013 22:30

Motor mi bude asi vyhovovat. V6-R6 je moje motorizace a závodění nebude rozhodně na denním pořádku. Přeci jen půjde o rodinné vozítko :D (ženě se naštěstí moc líbí - ZS vs. AR156 vs. Saab 9-3vyhrálo ZS i u ní ... ufff..) Je mi jasný, že si nekupuju M3 ani M5, ale moc ho chci. :) Dám vědět, jak jsem dopadl v hondě s jejich nabízeným ZS v "super stavu"..... Až se zastavim na pokec v práci (momentálně jsem na mateřské) mrknul bych se na ty kotouče a případně je můžu objednat na sklad (ATE, Brembo,). Každopádně moc děkuju za info.

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » úte úno 19, 2013 9:41

Zdravim. ZS ko mam uz 3 rok. nabehane cca 40 000km.
1. motor- + krasny zvuk, tah od nizsich otacok, relativne nizka spotreba, slusny vykon / - tazko upravovatelne, problemy s plastovým saním a VIS motorcekmi, casto tecuce veko ventilov, rozvody kazdych 6rokov/90 000km (co pride skor), problemi s termostatom, obcas nefunkcna cievka.
Nefunkcne VIS alebo klapky sa daju zistit tak ze tah motora je plynuly-linearny, ak funguju tak pri 3000ot trosku zatlaci viac a potom cca 4500 zase, najlepsie skusat na 3 prevodovom stupni.
2. podvozok- + tvrdy, sedi v zakrutach, chyba samosvor, nahradne diely z hondy civic a integry (cize vsetko sa da vyemnit za race veci)

ostatné veci - korozia moc neni (aj ked niektore kusi maly problemy okolo kolies), problemy so spojkou a spojkovým valcom, problemy s klaxonom (nabera sa donho voda), obcas problemy s radenim (prevodovka a vybuchane gumene casti tiahel), zasekavajuce sa zadne brzdy, obcas problemy so starterom (zly konektor), problemy s konektorom pod prednymi sedadlami (svieti srs na palubke), problemy s kolisajucimi otackami (spinava skrtiaca klapka + senzor volnobeznych otacok)
brzdy sa daju v pohode zohnat neni problem tarox, ebc, brembo, galfer - co len chces a aku mas penazenku.
tuning motora(namerane na brzde v UK podla grafov) - hlavne siska do medzikolia (zlepsi reakciu na plyn aj vykon +3k), decat +4k, vyfuk +6k, zvody +12k, vacka +10-12k, ECU tuning po vsetkom +10-12k = vysledok max 215-220k.
To je asi vsetko co sa vyskytuje. Ak mas RAVE tak neni problem nic urobit.
Urcite treba vyskusat, podlamna je to slusne auto za rozumnu cenu a neni okukane. vykon by mohol by t aj lepsi ale neni to zas take tazke.
Inak accord type R som ponahanal a neusiel mi (mal tam aj zvody a vyfuk)- ani ja jemu, aj bmw 330i(e46) neujde. Mam cely zoznam aut ktore som skusal proti ZS ku.

Keby dačo staci sa ozvat a odpisem. Mike

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » úte úno 19, 2013 12:22

:-D .... E46 330i a Accord Type-R jsou moje ikony rodinných sedanů se zábavným faktorem. ZS má plus v exkluzivitě a ceně, takže nějaké neduhy rád odpustím a aspoň budu mít, co dělat :). Na tvrdej podvozek, spartánckej interiér a sekající se zad. brzdy jsem zvyklej z Golfa (bez ABS). Něco jsem tady četl ohledně vytahování oleje do sání. To se děje přes airbox a podtlaky? Mám do něj mrknout při koupi nebo to dělá každá? :-D .... Snad budu mít brzy osobní zkušenost. Už se mi o tom i zdá .....

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » úte úno 19, 2013 14:31

olej v sani je v kazdom jednom kv6, ak vytiahnes filter na spodu uvidis kolko ho tam je, ja som odvetral vacku do atmosfery pomocou hadic, ale da sa to riesit catch tankom, aby boly tlaky rovnake. inak auto je zabavne na okreskach, na dialnici ak ma clovek cas tak to vytlaci aj tachometrickych 255, v reali tak 230-235 a nema extreme spoiler

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » čtv úno 21, 2013 17:54

este som zabudol obcasne problemy s klimatizaciou, resp jej ovladacim panelom u mk2 a nefunkcnych odporoch na mk1 (ide iba rychost 3,4)

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » pát úno 22, 2013 20:40

Děkuju za tipy. Snad se mi poštěstí a vyrazím brzy na nákup! car:: .... nemůžu se dočkat :roll:

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » pon úno 25, 2013 10:16

pohode, keď máš to meno evogunit- znamena že si mal niekedy nejaké evo? ak hej potreboval by som dáke rady ...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16588
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » pon úno 25, 2013 10:44

S Evem tu má rozhodně nejvetší zkušenosti J0hny.... bo dělal v dílně, kde je upravovali pro závodní účely ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » úte úno 26, 2013 12:19

mikeZS: Bohužel zatím ne, ale mám ho v plánu hned, jak bude možnost živit více sezóních aut. :lol: Vzhledem k rodinným podmínkám si nemá, v mém případě, smysl kupovat sportovní auto v konfiguraci pro dvě osoby. Neměl bych na něj dost času, tudíž EVO a další rychlý sedany jsou pro mě ideál. Osobně bych dal přednost některému ze starších gen. (VI, VIII, IX). Evu X nemohu stále přijít na chuť, ale to už jsme trochu OT. MG rules !!! car::

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16588
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » úte úno 26, 2013 12:35

Evo X už je na hony daleko od těch předchozích verzí... ty byly ještě takové duchovně sporťácke, spartanský interiér a bez všelijakých elektronických ptákovin... nicméně i ta X jede jak prase :-) ..... ale MG je MG ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » stř úno 27, 2013 9:07

no ja by som chcel nieco namiesto svojho MG ako rodinne auto , cize 4dv, kufor asi ako mg , bud 4x4 alebo zadny nahon a vykon cca 200kw. Na vyber je par bmw , sti, evo. Najviac sa mi paci evo IX ale vsetci pisu ze ma to auto zozere. Ze naklady na udrzbu su neskutocne. Este som sa v ziadnom neviezol , ale uchvatila ma jazda v Porsche 911 turbo S. (sak to bude nejaka obdoba tiez 4x4 tiez turbo) taktiez som soferoval Nissan GTR ale ten ma az tak neocaril oproti Porsche. Bmw sa mi zda byt tazke a nic normalne v portfoliu nemaju M3 e90 sa mi nepaci a k V8 mam averziu. E46 sa nerobili 4 dveraky. A dnesne e90 330i (200kw) maju uz 1700kg. To auto by malo byt nieco podobne ako MG, okresky, okruh. Preto stale rozmyslam nad tym EVOm IX a porobit ho na 350k. No hold dnesne auta uz nejsu to co byvali.

Odpovědět