Rozvody na KV6

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od CasperD » pon pro 09, 2013 23:55

Tak bohuzel to vypada blede, rozvody delane byly - opravdu to byly original remeny a proto to vypadalo na prvni pohled jako ze menene nebyly. Ten hlavni je cely nejaky divny, ale meneny byl take.
Pruser je ovsem v tom ze to pri vymene celkem slusne zmrvili, zarvane srouby co nejdou povolit a hlavne to mlaceni nebylo zpusobene tim, ze by se vytahaly remeny ale tim ze vacky sly do excentru a proto se to povolilo. Tudiz potrebuji ten ladici set na rozvody, jinak to neudelame. Koukal jsem na netu a ten by vysel tak 10.000,- coz se mi fakt investovat nechce. Proto bych mel otazku - zda tady ten set na KV6 nekdo nema prosim? Samozrejme pujceni za uplatu, to je logicke.

Diky moc.

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 503
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od Petr.stefl » úte pro 10, 2013 0:02

Ou, to mě mrzí. Ale nějak to nechápu... Oni to tedy v servisu špatně nastavili a projevilo se to až po dvou letech? Nemám potuchy jak to tam je, proto se možná tak blbě ptám.
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od CasperD » úte pro 10, 2013 0:10

No blbe dotahli remeny a postupne se to povolovalo az se to definitivne pohlo. Navic to delalo nejake cune bez citu. Vysledek je bohuzel ten ze je to komplet rozhozene a bez to setu to nejde spravne nastavit.
Takze bud ho tu nekdo bude mit a pujci nebo hold si ho asi koupim. Co zbyva - do zadneho servisu uz auto nedam ( teda svoje musim, kvuli zaruce ), ale jinak do toho uz fakt nejdu.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od AnderN » úte pro 10, 2013 0:33

Ehm ... Jihlava, jo :?: :roll:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od kptHergot » úte pro 10, 2013 4:50

jsem z toho popisu trochu jelen - postupně se to povolovalo, až se to pohlo a šrouby co nejdou povolit, co se tedy pohlo???. . . . správné nastavení by mělo jít poznat podle rysek, dole na klice a na obou palicích z druhé strany, je to stejné jak na jiném motoru, jen má dvě hlavy . . . s přípravky je to snadnější, ale snad by to mělo jít i bez nich, já řešil zlomenou vačku a při té příležitosti rozvody vyměnil - jo na hlavním řemenu jsem vycházel z označení vzájemné polohy, ale nakonec to muselo stejně sedět podle rysek, přípravky jsou pro správné nastavení, ale myslím, že především proto, aby to šlo lépe povolit a utáhnout, jo a neutahuje se to s citem, ale na moment a úhel, z hlavy nevím kolik přesně, takže celkem na fest, proto ti to asi nejde povolit . . . co vím, tak Mirda přípravky nemá, když jsem se ním radil, tak prej na co, že to jde i bez nich ;) . . . možná by mohl mít Zakar nebo lenham
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od CasperD » úte pro 10, 2013 5:21

No bohuzel mam prace az nad hlavu takze jsem u toho nebyl. Vychazim jen z popisu kolegy co se s tim ted trapi ( a i kdybych u toho byl, tak stejne na to nemam znalosti ani zkusenosti ).
Ale jestli jsem to dobre pochopil tak se pohnuly vacky a proto se povolily ty remeny ( hlavne ten predni maly ke kteremu je nejlepsi pristup - ten uz mlatil o ten plastovy kryt ). A ohledne sroubu rikal, ze nektere jsou servane a nejde to sundat - coz budou asi ty v tech plastovych krytech, hold to tam kluci napresovali co to slo.

Ted mi konci nocni a rano se s nim potkam, tak si to necham poradne vysvetlit. Zatim vim akorat, ze je to cele tak rozstelovane, ze to bez toho setu neda pry dohromady. Vzhledem k tomu, ze fakt zvladne vsechno a rukama mu prosly uz minimalne 100-ky aut tak to asi tak bude ( ale nikdo neumi vsechno, to je jasne ). Jako byl bych moc rad kdyby to slo dat do kupy i bez toho bazmeku, ale .... nu jsem zvedav jak tohle dopadne.

Zakar
Příspěvky: 1097
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od Zakar » úte pro 10, 2013 9:02

pokud se povolili šrouby na rozvodových kolech vaček vzadu tak budeš muset měnit kola i vačkové hřídele,protože to musí být totálně vymlácené ! Jsou tam totiž klínky aby se to nehnulo. Nikdy jsem se s tímto ještě nesetkal. To by při výměně museli nechat ty šrouby povolené. A o tom pochybuji.Spíše si myslím,že se ůplně normálně vytahali řemeny.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od Trunda » úte pro 10, 2013 9:05

.... já jen nechápu, že si tu člověk může umlet hubu, když tu dokola říká, že takové rizikové věci je lepší nechat na někom, kdo s tím konkrétně má zkušenost.... mechanik může být sebevětší borec, ale bez konkrétní praxe je to stejně na nic... dávno jsi to měl dát Lenhamovi či Zakarovi... promiň, ale tuhle kritiku musím ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od 11AA » úte pro 10, 2013 11:24

jj, celé tohle téma je odpověď pro Anderna na jeho nedávnou otázku, proč vezu auto takovou "dálku" k Lenhamovi právě na rozvody.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od J0hny » úte pro 10, 2013 12:17

Ano, taky se přidám, rozvody má dělat někdo, kdo už je minimálně několikrát dělal na konkrétním autě!! Dělám v servisu, dělám motory, rozvody, ale prostě je nedocenitelný dělat ty rozvody vklidu, nechat si poradit, přečíst příručku a když je pak na nejmenovaném motoru 1.9 tdi stupo: dělám už po 10tý vím na co si dát pozor, co kolik utáhnout a všechno to trvá poloviční dobu a všechno je nastavený jak má :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od AnderN » úte pro 10, 2013 13:21

11AA - no tak ja taky nejezdim do servisu pres ulici ... otazka spis znela, jestli nemas nekoho bliz ... no zrejme nikoliv.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od Keksin » úte pro 10, 2013 13:37

Možná blbá otázka. Ale nejsou motory stejný? Nedělají.se rozvody stejně?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od Trunda » úte pro 10, 2013 13:51

Teoreticky ano, ale prakticky rozhodně ne.... teoreticky stačí nastavit dle manuálu vše, tak jak se tam píše... rysku na rysku, měřák na napnutí řemene taky existuje a momenty na šrouby taky jsou.... jenže... v praxi je to komplikovaný blbým přístupem, vůlema snad ve všem a u vychozeného motoru už taky předpisové hodnoty neplatí... na každý motor je jiný grif, na každý motor se hodí jiný přípravek a jiný postup.... motory mají různě řešenou aretaci řemenic a hlavně, u každého se jinak projevují různé neduhy, které odhalí jen zkušené oko... a tam bych viděl největší kámen úrazu... kdo kdy někdy sáhnul na rozvody tak ví, že to taková sranda není...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od J0hny » úte pro 10, 2013 17:41

Pravdu díš Trundo...


Jasně, každej motor má jednu kliku, jednu nebo dvě vačky, jednu napínačku nebo ještě vodní pumpu a nebo ještě další dvě vodící kladky :D Ale jinak jasně, všechny rozvody i motory jsou stejný :lol: Pořád je to jenom o ventilech a pístech a o tom aby se moc neskamarádili chlat:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na KV6

Příspěvek od CasperD » úte pro 10, 2013 19:10

Tak dílčí zjištění - omlouvám se za nepřesnosti, informace jsem při předání po telefonu blbě pochopil + težký nedostatek spánku udělal s mozkem svoje :cry:
Výsledkem jsem dostal držkovku jak od vás, tak od kolegy co to dělá, takže mam teď ego na nule a připadám si velmi inteligetně ml:

- variant KV6 ohledně kol na vačkách je několik, přece jenom je to už starý motor. Jedna se musela dělat s tím přípravkem, jinak to jde i bez něj.
- náš problém jsou vytahané řemeny na vačkách

Tudíž zítra budou na skladě řemeny na vačky ( objednání komplet sady je stornované ) a do konce týdne snad bude čas a prorazí se to.

Odpovědět