ZS 180 + lsd diff

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » úte čer 30, 2015 12:32

No řekl bych, že málokdo by se pouštěl do toho sundavat převodovku s motorem v autě. Většinou je rychlejší odpojit motor a pustit to celé dolů...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » úte čer 30, 2015 13:32

Jasne ale ne pred domom na parkovisku. Dalsia vec je ze mam uz vsetko vonku akurat prevodovku odsrobovat od motora musim. A nechce sa mi verit ze ked ludia menia spojku vytahuju motor von. Btw nasiel som este ze sroby tam ostanu zaseknute, z coho pocitam ze sa vysrobuju iba na dlzku priruby prevodovky ale uvidime dnes po robote :) kazdopadne je to velka zabavka met: snad to bude stat zato lebo inak ho rozsekam :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » úte čer 30, 2015 14:24

No bojuj... co vím, tak Lenham u pětasedmy vytahuje celý motor... u ZSa je překvapivě víc místa, ale nedivil bych se tomu, kdyby i u výměny spojky to vyndaval celé. Zas když už víš jak, tak to není nějak extra zdlouhavá záležitost. Pravda ale že to se na ulici fakt dělat nedá :-D
Jinak já se taky na samosvor chystám. Měl jsem teď menší období obav, jestli do toho jít, protože je dost argumentů proč ne, ale u mě je to ošemetnější skrz menší krouťák. Ale vzhledem k nutnosti řešit motor, tak spolu s tím udělám i převodovku a konečně tam šoupnu i samosvor.
Nicméně jsem smířený a ty bys to měl udělat taky, že počátečním dojmem bude zklamání. Jde totiž o to, že řízení auta se samosvorem a je jedno s jakým, je úplně jiné, než obyčejným diferenciálem. Auto totiž už nezatáčí jen podle toho, jak zatočíš volantem, ale míra zatočení je dána i tím, jak jsou kola hnaná, tedy do jisté míry tzv. zatáčíš plynem. Takže je potřeba si na to zvyknout, naučit se tomu, jaká je odezva do volantu a pak teprve začneš těžit z výhod samosvoru... no asi jsi sám už četl velice dobrý článek Danyho http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=3
Na UK fóru patří mezi takové guru uživatel Stu... a ten třeba montáž samosvoru do auta s K-Series hodnotí velice negativně a to na základě nějaké své zkušenosti. Údajně vyzkoušel dvě naprosto identická auta na okruhu, přičemž v jednom z nich byl samosvor a s tím autem se samosvorem (nebylo jeho) dosáhl výrazně horších časů. Od té doby kudy chodí, tudy samosvor nedoporučuje. Jenže já si myslím, že žije ve velkém omylu a to právě z toho důvodu, co jsem psal - nejde to takto srovnávat, když na to auto se samosvorem nemohl být zvyklý. A to i kdyby s tím autem jezdil kolik koleček po okruhu. Je to tak velký rozdíl, že to nejde tak rychle. Je potřeba si s tím vyzkoušet jak se auto chová v různých krajních situacích a ty se naučit zvládat, protože pak se teprve člověk dostává do úrovně, kdy toto může přetavit ve výhodu, protože pak se s autem dá jet na úplně jiném limitu.... mimochodem a to je i důvod, proč není dobré auto s mechanickým samosvorem půjčovat někomu, kdo něco takového nikdy neřídil.
Takže tak... plácám jen teorii, co jsem naštudoval, ale osobně se s hodně velkým respektem těším, až to zažiji na vlastní kůži :-) Rozhodně budu rád za tvoje reference ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » stř črc 01, 2015 8:02

Takze vcera za pomoci mojho brata(ktoremu chcem podakovat) , ktory nema taky respekt k mojmu autu ako ja som to dostal von a dokonca nic som nepokazil , neutrhol msm: (On ma tiez 2ks ZS jedno mk2 diezel a druhu ZS180 mk1 s s mk2 bodykitom). Rave to ma slusne popisane akurat tam zabudli na jednu vec na prevodovke je nejaky plech(pripevneny k obalu prevodovky) co zabranuje vniknutiu necistot k spojke a ten treba dat dole pred tym ako sa dava dole z auta.(V rave nic take nebolo tak som ho trosku ohol ale nic vazne). Kazdopadne 2 sroby z dola pri zvodoch mi dali pekne zabrat. 85NM-17mm kluc je dost hlavne ked clovek moze pouzit max vidlicovy alebo ockovy kluc (ktore som ohol kedze som musel pouzit ruru na predlzenie lebo nebola sanca to inak odtiahnut). Sroby ostanu v bloku motora lebo zvody nedovoluju vytiahnutie a jeden zo srobov treba od 3/4 vytacat kliestami lebo sa tam ani vidlicovy kluc nezmesti. Dnes ma caka rozobratie prevodovky vycistenie a osadenie veci do nej. Popri tom robim aj vymenu lozisk na prednych kolesach kedze to mam rozhodene. :admin:

Ohladom samosvoru cital som na UK forach ze best upgrade for the money. Je niekde aj video porovnania 2 ZS s rovnakymi upravami az na to ze jedno ma samosvor a druhe nie , rozdiel na okruhu bol tusim 4s na kolo v prospech LSD auta co je dost slusne. Kedze samosvor som mal doma uz asi pol roka(po viac ako rocnom hladani nejakeho) tak som si povedal ze ho tam nahodim a vymenim aj loziska ked uz to mam rozobrate. Lahceny zotrvak som dalej neriesil aj ked by sa mi to velmi pacilo (zevraj velmi pekna uprava za tie peniaze) ale nejak tak som sa pomaly zacal priblizovat cenami suciastok k cene auta 6500e suciastky / 8000e auto(pred 5rokmi) a povedal som si ze zas az taka zmena to nebude a stale ma lame predstava ze by som chcel nieco silnejsie ale vobec neviem kam mierit pretoze subaru/evo su pekne auta ale nejak tak som chcel zadokolku ale tych moc sportovych neni s 4 mi dverami v nejakom normalnom budgete pre obycajneho pracujuceho cloveka. Zas na druhu stranu je mi velmi luto posunut ZS dalej za nejaky smiesny kesh nejakemu mlademu co ho rozflaka po tyzdni (auto je neburane , nestriekane v origo stave teda az na nejake tie upravy performance). Vsetko na aute si robim sam lebo po skusenostiach s mechanikmi som si povedal ze to nestoji zato, je pravda ze sa vlastne ucim na tom aute ale zatial som vsetko dotiahol do uspesneho konca a vsetko funguje ako ma. Nadobudnute skusenosti mozem potom vyuzit na hociakom aute kedze principy su rovnake a v priapde aut evo/sti sa predpoklada ze majitel si vela veci spravi sam inak zbankrotuje. Uz sa tesim ked sa povozim kedze mam uz deficit. drive: car:: weed:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » stř črc 01, 2015 8:47

:-) .... jako v případě KV6 bude samosvor určitě +, protože krouťák má dostatečný. Tak jsem zvědav ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » pon črc 13, 2015 12:00

Ok takze tyzden to je uz nahodne, auto zlozene a funguje, akurat musim doliat este toho prevodaku lebo voslo iba 2L, bol som tyzden na dovolenke takze auto stalo na parkovisku, dnes ho idem konecne prevetrat trosku tak uvidim co prve dojmy, chcem dat vsak aspon par km v klude aby sa olej dostal kam ma. Trvalo mi to cca 5 dni po robote pred rod. domom na rucnych zdvihakoch po 4 hod/denne, ale robil som aj ine veci na aute popri tom. Dam vedet jak to jede a ci je poznat rozdiel. drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » pon črc 13, 2015 13:06

Skvělé ;-)
Prosím tě, co ložiska? Měl jsi tam nějaký vysypaný, nebo všechny měly klec v pořádku? Kontroloval jsi jak je vychozený čep na mechanismu řazení? .... viz. můj průzkum viewtopic.php?f=35&t=4394&start=1185#p122351
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » úte črc 14, 2015 11:19

Loziska som kupoval v 2 obchodoch na SK (maju e shopy) vsetky gulickove v plaste som dal von a dal tam ocelove ulozenie, + diff ocelove ulozenie, valcekove loziska som vymenil za nove, bohuzial tazko zohnat ine ako plastove. Nove tesnenia 3ks. Riadil som sa manualov podla rave/pg1 rebuild kde su vsetky momenty na sroby a odchylky od jendotlivych casti na hriadelach atd.. Co to som pomeral, ale kedze moja prevodovka mala celkom maly nabeh tak nic take som nenasiel. Hrubkomer sa da kupit hocikde na tie vole a odchylky (3e). Prevodovka zatial funguje bez problemov ani nic nevytieklo pod auto za 2 tyzdne, po cca 50km ziadne problemy, uvididime tak o pol roka. Robil som aj vymenu lozisk na oboch kolesach prednych, jedno hucalo dost zle uz. stupo:

Povodne loziska po nabehu cca 100 000km vyzerali byt OK ani nehucali, taktiez ani na diff nebol problem s origo loziskami, co som rozoberal inu pg1 tak ta mala 160tkm a tam boli v cudu diffove loziska, hucali, nepravidelny chod, ostatne vyzerali ok. Vsetky gufera (tesnenia 3x) boli s malymi znamkami starnutia. Vsetko malo oznac ENGLAND. Vsetko je len o tom ci tam je dostatok oleja a ci netecie inak prezije ta prevodovka v klude 250+tkm.

tesnenie na spoj prevodovky - 15e
loziska + 3x tesnenie - 200e
mtf 94 3L - 40e
LSD diff 200e - ebay UK skoro bez znamok pouzivania + postovne

cena rebuildu 455e + robota (cca 1,5-3h vymena lozisk +LSD+ zlepenie+ cistenie) msm:

po vcerajsej jazde (po 2 tyzdnoch jazdenia iba na cliu 1,2 weed: ),
1. rozbeh z miesta na suchu je omnoho plynulejsi bez snahy preklzu,
2. prejazd zakruty v 2 ke a na plny von tiez bez zavahania, ale test urcite pride ostrejsi
3. za normalnej jazdy nebadatelne

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » úte črc 14, 2015 13:46

Díky za report :-)
Jojo, samosvor poznáš až když se dostaneš na limit, který byl bez samosvoru, takže za běžného provozu moc výhody nevyužiješ/nepoznáš. Spíš tam bude ze začátku nezvyk na to, že to trošku víc tahá za volant.... to jsi nepocítil?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » stř črc 15, 2015 8:44

Tahanie za volant som si moc nevsimol trosku to taha ale nic vyrazne, ale tak drzim ho pevne 2 ma rukami(pri kalbe), a sa mi zda ze to moje ZS ma nejaky lahky posilovac aj jednym prstom to otocim. Mam aj vela foto z rozoberania prevodovky ak by niekdo potreboval.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » stř črc 15, 2015 9:09

Fotky sem určitě dej... můžou se hodit. Třeba by mě zajímalo čím a jak jsi sundaval ložiska. Jo a to kolečko rychloměru - měl jsi ho taky volný, jako že chodilo ve směru otáčení o nějakých 5-10°?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

mikeZS
Příspěvky: 305
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od mikeZS » čtv črc 16, 2015 9:56

Fotky nahram vecer na ulozto a kdo chce si ich stiahne. Loziska z diferaku som dal dole stahovakom, Loziska na hriadeloch tam kde je matica tu som odtiahol a lozisko vrchne islo normalne rukou dole, druhe som stiahol stahovakom ale tiez nebolo nejak silno nasadene. Lozisko na druhej hriadeli bud ostane v obale prevodovky (moje ostalo na hriadeli islo normalne rukou dole dat), ak ostane v obale treba treba zevraj obliat obal vriacou vodou a vypadne von same. Loziska v oblale kde sa usadzaju hriadele, gulickove ide vybuchat z druhej strany srobovakom, valcekove treba rozobrat(najprv klietku, potom valceky az ostane iba vonkajsi prstenec) a pomaly nahrievat teplovzdusnou pistolov/fenom a stahovakom vytiahnut pomaly kusok a potom zase nahriat a tak dookola, bacha lebo v strede je iba maly kusok hliniku ktory ked sa prerazi tak prevodovka je k nicomu. Kolecko rychlomeru ak myslis to co je z vonku prichytene k obalu prevodovky (umna zlty valec zaobleny na konci) bolo na pevno zaistene 1x srobom , pohyb otocny nebol ziaden bolo to tam dost na fest.

link na pg1 rebuild - http://www.vgkracing.com/pg1%20and%20pg2.pdf

rebuild manual s obrazkami tohto sa staci drzat a neni problem - http://rover.odin-haller.de/files/PG1Be ... tGuide.pdf

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16942
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZS 180 + lsd diff

Příspěvek od Trunda » čtv črc 16, 2015 10:35

Vlastně ty už máš rychloměr jinak... ty už ho máš přes ABS...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět