Shrnutí pro nového majitele ZS 180

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » úte bře 10, 2015 15:03

Tak zdravím ZSáci, konečně jsem se po pár statisících kilometrech ježdění několika Roveříkama stal majitelem jednoho cenově dostupného ZS 180 a protože jsem člověk od přírody líný a nechce se mi číst všechna anglická fóra abych našel pár rad do začátku, chtěl jsem se zeptat vás na vaše názory kolem pár pro mě ne zcela jasných věcí.

Věc první: Jak je to s převodovkou? Nějak jsem zatím pochopil, že je to vlastně stejná převodovka jakou mám na 416ce i 414ce, akorád má vevnitř jiný kolečka a uchycení hydraulického válečku? Jsem původně totiž myslel, že převodovka je jiná a spojka bude stejná jako na ZT i s tím vnitřním hydraulickým pístkem na ložisko a asi jsem se mílil. Kde se dají k převodovce sehnat náhradní díly a řeší někdo repas komerčně u nás v čr? Když jsem totiž kdysi dávno pátral po dílech na převodovku do 416ky, našel jsem jen něco na ebayi. Můžete mi někdo napovědět konkrétním odkazem?

Věc druhá: Jak velké jsou potom rozdíly v poloosách, sedí na zsko poloosy z nějakého rovera? třeba 45ky nebo z 416ky?

Věc třetí: Vířivé klapky v sání? Všiml jsem si pár témat kde se řeší tenhle instrument ve spojitosti s motory 25K4F, jde někde sehnat repas sada zesílených podobně jako je tomu u bmw? Řešíte někdo upadenou klapku v motoru? Má cenu je tam mít když jde vlasně o benzíňáka bez nějakejch bláznovin jako je egr? Koukal jsem že u toho mého je někdo demontoval, ale nemám pocit že by to jelo nějak špatně za studena nebo v malých otáčkách, nejsou tam vlastně jen na přidušení od spodu kvůli emisím a při otáčkach nad 3000 se prostě jen otevřou?

Věc čtvrtá: Jak je to s tuningářskou komunitou a různými speciálními díly na vylepšeníčka? Máte někdo nějak konkrétní všeobecný přehled o e-shopech které nabízejí třeba kvalitnější kotouče, upravený výfuk přímo na zs, rozpěrné tyče náprav, nějaký třeba kit sání, leší spojku a podobné vychytávky? Kupoval jste někdy někdo něco konkrétního na svého mazlíka a máte nějaký tip bez čeho se žádný Zsák určitě neobejde?

Věc pátá: Interiér, jak je to s vadami v interiéru, už dávno jsem se setkal s problémy s tapeci na dveřích u roverů všeobecně, ale také jsem si všiml pro mne novinky že se deformuje kryt airbagu spolujezdce. Máte k tomu někdo nějaký komentář? Máte někdo zkušenosti s nějakým čalouníkem? Nechával jste si někdo konkrétně předělávat tapecy na dveřích a případně sedadlech? Ještě jsem si nevšiml, že by se jiné rovery než zs dělaly s černou variantou interiéru, myslíte že by šly sehnat výplně dveří v černé barvě z nějaké 45ky?

Věc šestá: Někde na anglických stránkách sem si všiml, že tam mají někteří uživatelé v seznamu vylepšení napsanou výměnu světel z 45ky, má to nějaký důvod? nevíte někdo o co jde?

Věc sedmá: Mlhovky, bohužel nemám v nárazníku mlhovky, jaké jsou tam originálně použity? Někde jsem zahlédl že by mělo jít vlasně o mlhovky z nějakého BMW, sice mi zbyly dva páry mlhovek na 416ku, ale v nárazníku na zsku nemám ani proříznuté díry a evidentně by tam nepásnul ten okolní rámeček. Máte někdo nějakou praktickou zkušenost?

Věc osmá: Kola, nějakým podivuhodným způsobem se stalo, že v techničáku mám 16ky, ale jen ty 16ky, takže by mne zajímalo, zdali máte někdo nějaký funkční postup, jak nechat do TP zapsat ty origo 17ky na kterých to auto má z výroby jezdit? Nebo jsou se ZS 180 v tomhle směru nějaké problémy?

Nápravy a podvozek jsou v souvislosti s hondou kapitola sama pro sebe, tak bych se do jejího komentování prozatím nepouštěl, ale pokud to berete jako zásadní, klidně to zmiňte.

Všem předem děkuji za reakci :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » úte bře 10, 2015 15:50

V první řadě gratulace ;-) (které jsi nakonec pořídil? Zemiho?)

... uf, teď k bodům:

1) Převodovka je s označením PG1 (motorizace ..., 1.4 a 1.6 mají R65, což je úplně jiná převodovka a R75/ZT má taky jinou převodovku) a ložiska se dají podle typů sehnat i tu v ČR. Nevychází to draho, ale stojí to trošku úsilí si zjistit označení a poshánět je. Na eBay se dají koupit celé sady viz. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... =&_sacat=0 .... na R65 je to mnohem horší, ale taky se na eBay dají sehnat.

2) Poloosy nejsou oficiálně kompatibilní s jinou verzí viz. http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003092 .... záleží taky co z poloosy potřebuješ

3) V6 mají sání s proměnnou délkou... klasická věc u benzínových motorů používaná od pradávna. Jde o optimalizaci délky sání vs rezonance způsobená sáním vzduchu při určitém rozsahu otáček. Není to blbina, ale celkem užitečná věc, která zlepšuje charakter motoru. Ano, kde ty klapky vyrabovat pryč, ale zhorší se tím vlastnosti motoru. Někdy jde vnitřek repasovat (záleží co je tam špatně), ale většinou se to řeší dovozem sání z UK.

4) Zlepšení performace vlastností auta lze - to co je shodné s Hondou Civic tak zcela běžně kdekoli - tedy brzdové kity, stavitelná ramena, rozpěry, odpružení jako např. XYZ, GAZ, atd atd... ostatní vesměs vše z UK něco se dočteš tu http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=34&t=8844 a pak googlit googlit. Pro motor toho moc není, krom svodů a výfuku Janspeed a sem tam se někde objeví sada s kompresorem. Ale to je hodně vzácné zboží.

5) ... odpoví zkušenější s tímto modelem ;-)

6) Netuším... respektive nevím nic o tom, že by byly světla krom (ne)oranžových blinkrů se v něčem lišila

7) Divím se, že by ZSo nemělo mlhovky, ale možné to je... buď jiný nárazník a nebo vyříznout a pak pořídit sadu s plastem okolo mlhovky... teoreticky mají pasovat z R400 viz. http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003223

8 ) Buď zajít na úřad s originálním manuálem a ukázat jim, že 17" tam mají být (ale na to většinou neslyší i když by mohli) a nebo pak přes pana Stehlíka z http://www.helpreg.cz (oficiální zastoupení MG/Rover/...) si nechat vystavit potvrzení a s tím zajít na úřad. 17" ET 45 tam rozhodně patří...

9) .... aha.... už nic :lol:

.... spíš se ptej postupně na jednotlivé body.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » úte bře 10, 2015 17:45

Díky za super rychlou reakci,
mám z toho auta fakt radost a jsem rád, že je tady tahle komunita :-)

Jde o černý ZS původně kousek od Nymburka, popravdě sem se ho tady ani najít nesnažil, tak nevím, jestli ho někdo znáte. Není to žádná leštěnka jak jste tady asi všichni zviklí, ale přišlo mi že byl za dobrou cenu a jsem zvyklej do auta občas investovat a počítám s tím že to něco bude stát posléze.

Mám to teda chápat tak, že není jednoduchý tu převodovku sehnat protože je jen na nějakým turbu, některých 1,8ičkách a lotusu? Nebo kolik jich je vlastně druhů? Sem se v tom teď nějak zamotal. Abych měl přehled, z čeho by šla sehnat druhá kdybych se pustil do repasu aby mi auto nemuselo stát :-)

Ještě sem to auto pořádně zespodu neprohlíd, tak přesně nevim, ale koupil jsem ho s informací že si mám pohlídat ložisko na poloose a vyměnit olej v převodovce, takže první řeším převodovku. Jako není to nic superstrašnýho, ale je slyšet opravdu jakoby ložisko v domečku diferáku a sem tam když sem zkoušel jezdit po parkále na rejdy, myslím, že by mohl být chytlej i homokloub na poloose, manžety sem zatím jako nápovědu neprohlížel. Zvednu si to teprve až teď o víkendu jak dojedu z práce.

Má někdo prosím nějaké povědomí o trvanlivosti té převodovky a komu jak dlouho vydrží?

To sání ale snad sedí z R 75 V6 nebo MG ZT, nebo ne?

Mám dobrý zkušenosti s vrakáčem v jeseníku tak bych všechny ty díly z UK úplně moc nehrotil kdyby to šlo, ale samozřejmě vím, že nový je nový a na mazla nový patří :-) .

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » úte bře 10, 2015 17:59

Hele... všechno ti tu říct nemůžeme... dej si nějaký čas na to si to tu trošku počíst. Samozřejmě se smiř s tím, že budeš potřebovat trošku vládnout angličtině ;-)

Převodovka PG1 se dávala do dieselových verzí Roveru RT,RF,RH a do všech motorizací nad 1600 ccm, kromě R75 ... Lotusy, MGF(T)... jsou jich všude tuny, ale mají různé zpřevodování. Tuším ale že ZSo má převody úplně jiné. Nicméně, koupíš ložiska a pro šikovného mechanika je to otázka na max dva dny... takže neřeš jinou převodovku. Resp. nech si ji přivézt z UK třeba Lenhamem...

http://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox ... a odkazy dole... vše co potřebuješ vědět ;-)

Sání je stejné jak R75...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od lenham3 » úte bře 10, 2015 23:14

Sani se neda repasovat je to komplet plastove i klapky,jedine vykuchat ale to pak neni ono a vic to zere.
Neni problem cokoliv privezt z UK jezdim tam skoro kazde 2-3 mesice

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » stř bře 11, 2015 0:23

Díky díky,

Jak jsem se na to auto díval, chtělo by to nejspíš rovnou výlet do uk, sedadlo řidiče, tapeci na všechny dveře, airbag v té barvě palubovky, sání a pro sich převodovku:-)

jsem malinko popátrával a zatím se mi zdá jako nejlevnšjší varianta zdroje náhradních dílů asi polský allegro. Těch C6BKUH PG1 tam mají několik a pokud bych se měl rozhodovat mezi výletem do UK nebo do PL, tak polsko je blíž :-) A co se týká sání, zkusím to prvně obvolat tady po republice, páč těch 75tek je celkem dost. I když bych se teda rovnou rád zeptal jestli se vám ve zlíně nějaký sání navíc neválí :-)

Jinak teda jsem možná špatnej hledač, ale našel jsem zatím tip těch ložisek jen do toho diferáku od skf, nějaký 6208 s parametrem nejlépe c3 a ložisko nevím kam označené m208, ale abych se někde dověděl konkrétní rozměr těch ostatních, potom ani vidu, ani slechu, jen nějaký neurčitý specifikace ložisek jiných výrobců vypsané z ebaye. To si to opravdu nechávají všichni pro sebe? Jako nechce se mi kupovat sadu za 3000 se třema ložiskama a třema guferama když vím, že se to ložisko dá koupit za 400 v lepší kvalitě :-) a z polska celá převodovka vyjde na ty samí peníze i když použitá v neeurčitém stavu. Stejně ale asi předbíhám, uvidím po víkendu :-)

Mimochodem v příštích dvou víkendech budu rozebírat zbytek jedné 416ky a jednu hranatou 214ku co jsem měl na díly, moc toho nezbylo, ale kdyby jste si někdo vspoměl že máte cestu kolem Ráječka, klíďo se stavte :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř bře 11, 2015 6:59

Uzivatel Buky z hranace shani blatniky a svetlo, tak mu napis... Ma tu inzerat ;-)
Na tech wiki strankach je dole odkaz na rozsahly clanek popisujici rozdily lozisek a typy... Tos cetl? ;-) Jinak prevodovka z Allegra je nouzovka kdyz uz fakt neni kde brat, bo bude pekne jeta. Lenham ti doveze z UK, pripadne ti doveze i loziska... nejprve si over ze mas skutecne problem. Jinak sedacky tu prodaval uzivatel Zemi... Jsou sice z anglana, ale tobe staci potahy.... Hochu ty tak spatne hledas :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » stř bře 11, 2015 10:06

To víš, jak to nemám před sebou jak na talíři v přehledné tabulce, tak su marnej :D

No nějaký divný zvuky z převodovky slyšet jsou, takže myslím že je na místě se alespoň informovat.

Na kolik přijde taková míň jetá převodovka z anglie? Třeba rovnou i s poloosama a navíc nevykuchaným sáním? Nespěchám ale nemám ani představu za kolik se to od tam vozí.

Jinak teda tapeci na dveřích bych nechal udělat asi i nový, páč v té černé sem žádný neodlepený nenašel. Na pár jinejch fórech sem našel pár kontaktů na rozumný čalouníky a sedadýlko zatím vypadá opravdu na výlet do Pl když se po výplatě nedomluvím s někým tady v čr :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř bře 11, 2015 10:38

http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=18&t=8671 .... má sedačky, takže mu napiš.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » stř bře 11, 2015 13:44

Su fakt zabedněnej,

Ještě že o sobě máte fakt přehled, volal sem zemimu a vypadá to, že až na to sání možná ani nebudu muset nic schánět :-D

Jinak ještě jednou bych velice rád zdůraznil,že to auto jede jak šlak a že je absolutně k nezaplacení a že z něj mám fakt radost :-)

A malý dotaz: Na jakých jezdíte gumách? Neměl jste někdo nutkání použít 215/45? nebo 205/50? A s jakou značkou máte kdo dobrou zkušenost?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř bře 11, 2015 14:13

No skvělé :-) Jak ti Zemi pomohl s tou převodovkou?
205/50 už bude moc vysoké a mohlo by drhnout v podbězích a to samé i u 215/45. U nich bys měl navíc s geometrií při rejdu a dost by ti to tahalo volant. Těch 205/45 a ET45 je fakt limit. Si tedy myslím, bo mám ty samý kola, sic na trošilinku jiném podvozku. Řeš tedy spíš ty gumy. Záleží jak kdy a kde s tím chceš jezdit. Na běžný provoz jsem velice spokojený s Dunlop SP Sport 9000 ... jsou výborný i na vodě a i přes "děravý" dezén slušně drží v zatáčce a nemám z nich pocit, že by plavaly. Nevím jak Micheliny, ale jinak moc nevím a krom Dunlopu mám pocit, že je všechno dlouhodobě slabota. Na ježdění i sem tam na okruh pak nějaké semislicky od Federalu či Advany od Yokohamy... takové gumy jsou ale v dešti na dost opatrnou jízdu :-)

Jinak jak jsem jinde psal, jsou tu nově další tři ZSa, tak se kluci dejte trošku dohromady a komunikujte spolu ;-)
Jojo, hlavně motor je návykovka :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od pavelJCZ » stř bře 11, 2015 15:32

Ptal jsem se na rozměr, protože třeba u 416ky se mi tam vešlo bez problémů na 15kách i 16kách snad všechno a jezdil jsem s ním i na 205/55 R15 a ty měly do techničáku hooodně daleko a neškrtaly. Né že by mi ty 17ky 205/45 byly málo, ale v tom rozměru sou dražší než 205/50 :-) a říkal jsem si, že by byla i menší pravděpodobnost že si ty kola zlikviduju o nějakou českou díru.

Jestli zemiho bylo na fotkách to modrý s kolama vedle auta, tak ten inzerát už taky zmizel z Bazošu a jedno modrý, pěkný se prodávalo teď v Brně, tak třeba jsou to tyhle. Někdy by mi nevadilo se sejít se ZSama třeba jen na zevling a kafe někde na benzínce :-) Jinak zemi má ještě z anglána co rozebíral právě převodovku, asi i poloosy a taky ty tapecy, na zbytek se ho optám jak s ním budu příště mluvit.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od Trunda » stř bře 11, 2015 15:47

No ty to tu fakt nečteš :lol: , protože bys tyhle další ZSa tady našel, že se tu o nich mluví... Zemiho je prodané - http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=13&t=9108 a Květošák si prodej rozmyslel - http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=19&t=9085 .... a další nováček je tu - http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=13&t=9093
Tak to máš s tím, co Zemimu ještě zbylo hodně štěstí :-) Určitě s tím neváhej ;-)

Na malých rozměrech to jsou přijatelný tolerance, ale u 17" už je to na hraně tak, že museli dát ve výrobě řízení s omezeným rejdem, protože to jinak drhne. Nehledě na to, že jiný rozměr bude znamenat že auto není "způsobilé" ;-) Ceny pneumatik... no když se trošku posnažíš a budeš si hlídat ceny, tak se dá koupit rozumně.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od KDB » stř bře 11, 2015 16:02

Gratuluju k radosti :-)
K té převodovce - obvykle vydrží hodně a nejsou s nima potíže. Jedině někdy, se na volnoběh ozývá takové jako porachtávání, ale na funkci to vliv nemá.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

mikeZS
Příspěvky: 309
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Shrnutí pro nového majitele ZS 180

Příspěvek od mikeZS » pát bře 13, 2015 21:48

K saniu, da sa zohnat z r45 V6, 75 V6 a ZT V6. Repasovatelne to je, ja osobne som jedno spravil namiesto plastoveho tiahla mam hlinikove, (trvalo mi to skoro 2 roky kym som to vymyslel). Na aute odskusane a funguje bez problemov. Momentalne vsak jazdim bez klapiek v sani pretoze auto ma lepsi tah vo vyssich otackach.(s klapkami taha auto lepsie od spodu do 4000ot-potom uz sanie bez klapiek ma ovela navrch). Spotreba je ovplyvnena iba minimalne. Kupovat sanie z druhej ruky (pouzite nema zmysle lebo vydrzi chvilu a potom sa klapky ajtak uvolnia(nikdy som vsak nepocul ze by nieco bolo nasate do motora) - novy diel ma zivotnost 60000km ale stava sa ze po 15000uz odide), nove sanie cez 700e :)

K Motoru- zaklad je lepsi vyfuk (origo na ZS - Janspeed - ten mam ja , Piper, Peco, atd)+ vzduchac do narazniku. Dalej sa robia ostre vacky, zvody, remenice lahcene. Dalej sa daju dat upravene skrtiace klapky na kazdy valec (firma Jenvey-cena cca 2000e)+ECU aftermarket. Slusna uprava je decat. Zotrvacnik lahceny (4,5kg miesto 9) a kompresor, ale ten uz nenajdes len tak a prinos neni moc velky, lebo seriove vnutornosti nezvladnu viac ako 230k. (seria auto s kompresorom vyfukom, zvodnmi , filtrom dava cca 215k)

Ohladom gum - na jednm ZS sme mali 225/40/17 a suchalo to, moje zimne 205/50/16 obcas suchaju hlavne pri velkej nerovnosti. 205/40/17 su lepsie na blaznenie ale su tvrdsie, na SK cesty 205/45/17 ideal, napr semisliky toyo a federal robi rozmer az 215/40/17. Znacka je subjektivna, ja som jazdil dunlopy a uz nikdy viac, skoncil som u kumho ku31, maju sport bocnicu a dobru cenu a za sucha su neodtrhnutelne. Teraz idem do federal 595RSR 215/40/17 cena za kus do 100e.

K prevodovke-urcite sa zide samosvor(ja mam auto 5 rokov a je to hlavna vec co chyba).

Odpovědět