MG ZS 180 - vibrace pri jizde

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 15:45

Zdravim chlapi,

chtel bych se zeptat na Vase nazory ohledne vibrujiciho auta.

Geometrie je delana - byla tam uplne minimalni sbihavost predku, kola jsou vyvazena, poloosy obe vymenene, silentbloky OK (ted jsem vymenil ten u prevodovky), auto nikam netahne (ani pri brzdeni ani pri akceleraci), Pri brzdeni motorem to nevibruje, pri konstantni rychlosti to nevibruje (a je jedno jakou rychlost se jede).
Vibrace zacinaji cca v 50-60-ti km/hod (jemne pridavani plynu), kdyz se na to slapne vice zacinaji ve stejne rychlosti cca, ale jsou doslova brutalni a cele auto se trese jak svina. Zkusil jsem to vzit do 6500ot na trojku a auto se malem rozskocilo vejpul.

Uz mi dochazi napady, kde je chyba. Ted mam v planu to hodit na spalky a zkusit to rozjet na miste jestli se neco neprojevi, ale kazda invence se hodi. Nemate nekdo napad ci zkusenost co to jeste muze byt prosim?

Diky moc.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od Trunda » pon bře 23, 2015 15:52

Ty jo.... asi pořád to samé - poloosy, resp. vnitřní klouby a pak cos asi neřešil, tak ložiska na diferenciálu. Ty když jsou vysypaný, tak tam poloosa skáče dost divoce. Ale taky to přes gufera vyhazuje olej. J0hny s tím má zkušenost... nenapadá mě vůbec co jiného by to mohlo být. Mimochodem co za silentblok jsi dával k té převodovce? Nějaký polyuretan?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 16:31

Ajaj - diferak. Uplne jsem ho zazdil a asi vim proc :cry: Nu olej mi z prevodky netece, ale mozne je vsechno. Prozkoumam.

Silentblok jsem daval kus za kus - je to ze Zemiho cerneho MG asi jako vetsina predku naseho ZS-ka :-)
Hold zena potkala mistra s Mondeem co nezna prednost zprava.Chudak to odnesl nepekne, ale snad ho dam do kupy.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od Trunda » pon bře 23, 2015 16:44

No jestli to dostalo ránu nějak do kola, tak ložisko na difu může být po smrti i vzhledem k tomu, že původní mají plastovou klec, která se mohla rozsypat. Sic tedy při té výměně poloosy bys to teoreticky viděl, že není ok, ale to za předpokladu, že jsi měnil gufero. Vysypaný ložisko bys měl poznat tak, že když auto zvedneš (snad by stačila i jen jedna strana), někdo zařadí a bude přidávat plyn tak, aby se zvednuté kolo točilo, tak napojení poloosy do převodovky se bude přizvedávat, nebo poskakovat. Ale může být, že to není ještě v tak zlém stavu a takto se to chová jen, když se to pořádně zatíží. V extrémním případě to jde poznat dokonce rukou, když za poloosu u převodovky zabereš do boku... kdesi jsem viděl i video...
No, počkej co ještě poví J0hny...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 17:05

Pockam pockam, obavam se ze to bude asi tohle. Podle toho co pises se to jevi dost realne vzhledem k tomu tukecu.

Do kola to nedostalo, slo to na roh narazniku - na celo, ale rana to byla slusna, Motor i s prevodkou se posunul o par cm cca. Cele celo se davalo jine (az po kaplicky silentbloku), kastle nastesti OK jinak bych se ani nepoustel do opravy. Nu proste radost.
Přílohy
DSCF4868.JPG
DSCF48731.JPG

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od Trunda » pon bře 23, 2015 17:09

Hmmm... nevím no. Ty nový poloosy jsi kontroloval? Jdou ti ty vibrace do řízení, jako že do volantu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 17:21

No, jak to popsat.
Nejdrive zacne auto decentne hazet jakoby nahoru a dolu, volant je v klidu a pak kdyz se slape vice, tak uz vibruje uplne vsechno vcetne volantu (coz prikladam tomu, ze to dela rozechvela kastle a ne neco na rizeni). Rizeni je pocitove v poradku.
Poloosy se kontrolovaly, dlouha byla jako nova a vse v pohode. Kratka sice nevypadala jako z vylohy, ale menily se na ni obe manzety a jevila se ok.

Nu pockam co ukaze jizda v luftu a pak se uvidi. Tohle jsou asi 2 posledni veci, (diferak a ta kratsi poloosa potencionalne), jak to tak vidim.

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 17:31

Kazdopadne diky za odpovedi! Uvidim jestli jeste neco prihodi Johny at mam sirsi zaber potencionalne.

Pak urcite poreferuji co to bylo ci nebylo, jestli na to prijdem teda :-)
Uvidime kdo je tvrdohlavejsi, jestli ja nebo anglan :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od Trunda » pon bře 23, 2015 17:47

Počítej s tím, že oba :lol: .... vydrž, ať se zas povozíš ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 17:52

JJ, urcite vydrzim :-D
Sice si ZS-ko spis oblekam nez ze si do nej sedam :-) ale je to auto na zazitky a tak si obcas velmi rad udelam tu radost drive:

Nu bude to jeste boj.

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od J0hny » pon bře 23, 2015 20:20

Vnitřní kloub polovčely, nebo meziložisko pravý.
Se zvedlym autem se to možná projeví stupo:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » pon bře 23, 2015 20:30

To zni dobre vzhledem k moznostem :-) Jak to jen pujde, tak to zvednu do luftu a zkusim.
Byla by to ta lepsi varianta.

Diky moc!

mikeZS
Příspěvky: 309
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od mikeZS » stř bře 25, 2015 9:01

ZS je tvrdohlavejsie- vzdy dam nieco do poriadku a hned vyskoci minimalne dalsia vec co treba . :)

CasperD
Příspěvky: 67
Registrován: pon čer 15, 2009 16:47
Bydliště: Brno

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od CasperD » stř bře 25, 2015 11:12

Jo, tak tohle presne znam :-) Porad ma nejake vrtochy, nicmene stale to zvlada kompenzovat, kdyz clovek sedi za volantem :mrgreen:
A s tou tvrdohlavosti - se uvidi! Sice ZS-ko je hodne odolny souper, ale jak jednou vemu neco jako otazku cti, tak to ma smulu :D

pavelJCZ
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Příspěvek od pavelJCZ » stř bře 25, 2015 15:16

Nemyslím, že by ZSko bylo nějak zvlášť náročný na údržbu. Za to svezení to rozhodně stojí. Nějak jsem nepocchopil jestli to dělá jen při jízdě u nějaké rychlosti, protože to popisuješ v závislosti na otáčkách motoru. Protože podle mně, když to bude mezi převodovkou a kolama, tak by se to mělo projevovat v závislosti na rychlosti otáčení kol a když to bude na motoru, nebo mezi motorem a převodovkou, případně v převodovce, tak to bude v závislosti na otáčkách motoru. Jinak mě by teda napadl ještě setrvák. Jestli není nějak načatej, přecijen je to taky kus železa co má co kecat do vybrací motoru. Pak bych alespoň kouknul na řemenice na druhé straně motoru, jestli se nějaká nepovolila a nevyosila. Samozřejmě pokud ti to při vytočení na neutrál jede v pohodě, setrvák a řemenice vynech. A pánové, když už jste tady probírali to pomocný ložisko na pravé poloose, mohl by mi prosím někdo poslat link nebo rozměr který tam pásne? Budu to teď rozhazovat, tak bych je chtěl mít nachystaný.

Odpovědět