Stránka 10 z 12

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv kvě 03, 2018 13:31
od AnderN
Když už dávám auto do servisu, třeba i do lakovny, vždy nechávám na zrcátku přilepený papírek se seznamem bodů. Značně to zvyšuje šanci na úspěch.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: stř zář 12, 2018 20:31
od djmicho
5W40 by KV6 ve formě neměl vadit, problém je když jsou volnější šálky na klice, to se pak s "řidším" olejem udělá větší vůle a může se šálek protočit ;) já teda liju 5w taky, ale 5W-50 a to jelikož ten olej je pro motor vhodný, když se mu dává čoud a hlavně protože mám všechny ložiska a vše nový v motoru :D

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: stř zář 19, 2018 23:10
od mg-driver
Trunda píše:
pon dub 30, 2018 11:59
No, pokud je špatná ta dolní hodnota, tak to teď v létě asi není tak kritické. Asi bych to do podzimu jezdil a na zimu to vyměnil.
Toto doporučení mi nedává příliš smyslu. Ano "w" je sice zimní index viskozity, avšak do určité míry odráží i hustotu maziva při zahřívání motoru. Z praktického hlediska by to tedy mělo být přesně naopak. 5w bude obecně při nižších teplotách řidší, a tedy vhodnější pro zimní starty a provoz studeného motoru. 10w je naopak hustější - náročnější na startování a kladoucí větší odpor studenému motoru. Proto mi nedává nejmenší smysl na zimu tu 5w vylívat...

Reálně se ale stalo asi prd... důležitější než viskozita jsou beztak ACEA a API normy... už jsem viděl jak v jednom servisu bez okolků lili A1/B1 i do starých aut, protože ji prostě měli v sudu...

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv zář 20, 2018 12:31
od djmicho
On je problém v tom, že KV6 má problém s šálkama na klice a řidší olej v nich nechá větší vůli, šálky se protočí a je vymalováno :) to je jeden jedinej důvod proč se tam rve 10W, motor s novými šálky nebo v TOP stavu nebude mít problém s 5W nikdy, bohužel životnost šálků u KV6 (ne kdy se motor posere, ale kdy už jsou ojetý, že by se mohly protočit) je 150k km.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv zář 27, 2018 13:26
od w135s
Čaute, tak mi bouchlo koleno s vodou, viz foto, a ta komplet vytekla. Mechanik říká, že to mohlo být stářím plastu a taky fouklým těsněním pod hlavou, případně.
Co si o tom myslíte? Má smysl vyměnit koleno a jet dál, nebo pro jistotu udělat i těsnění pod hlavou?
Jinak pokud proběhne oprava, dám rovnou olej dle předpisu a hotovo :-)Obrázek

Odesláno z mého BBD100-1 pomocí Tapatalk


Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv zář 27, 2018 13:33
od Trunda
Nemyslím si, že by to nutně muselo být těsněním. Tenhle kus plastu spolu s termostatem je problémovej. Pokud to budeš měnit, tak asi oboje. Tu se dá koupit kovová náhrada https://tazoparts.co.uk/collections/sta ... -pep103270
Já bych to těsnění asi neřešil, udělal toto a pak uvidíš. Pro jistotu udělej kontrolu na spaliny v chladící kapalině, ať máš jistotu.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pát zář 28, 2018 10:53
od djmicho
Jak píše Trunda, ony všechny plastový díly jsou po pár letech problematický, vyměnit vše plastové za kovové (visy, sání, termostat, trubky...) a byl by to bezproblémový motor :-D

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv říj 04, 2018 15:21
od w135s
Já zatím koupím to plastové koleno. Až si budu jistý, že jde fakt jen o koleno, vezmu i to nerezové. Termostat mám teprve asi dva roky, mám ho i tak měnit?
Ještě bych potřeboval radu (viz zakroužkovanosti na fotce): mechanik chce, abych sehnal tu červenou pojistku komplet plus kovovou závlačku na palivové trubce, jenže já je neumím u rimmerů najít. Dají se koupit? Obrázek

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv říj 04, 2018 15:40
od Trunda
Jestli jsi termostat měnil, tak samozřejmě neměň. Jen ukázka toho, že se s termostatem mělo měnit i to koleno ;-)

Tu pojistku tam Rimmeři nemají. Asi se dodávala s víkem ventilů. A tu závlačku asi to samé.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv říj 04, 2018 15:48
od djmicho
vřelo to nebo ne? Já měl termostat starý pár měsíců a když mi tekla hadice co vede do výměníku olej/voda tak zůstal seklej v zavřený poloze, respektive asi bouchnul jak to bylk bez vody, tudíž bylo po něm, po opravě sem pak jak blb několikrát odvzdušňoval a stejně při zátěži autu stoupala rafička k červenýmu poli... vyzkoušel ho někde jestli otvírá radši

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv říj 04, 2018 18:48
od lenham3
Trunda píše:
čtv říj 04, 2018 15:40
Jestli jsi termostat měnil, tak samozřejmě neměň. Jen ukázka toho, že se s termostatem mělo měnit i to koleno ;-)

Tu pojistku tam Rimmeři nemají. Asi se dodávala s víkem ventilů. A tu závlačku asi to samé.
Jak nemaji neumis hledat :D
https://rimmerbros.com/Item--i-LYC100510

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv říj 04, 2018 20:47
od w135s
djmicho: kouřilo se mi zpod kapoty, ale to bylo nejspíš proto, že praskla trubka a voda vytekla na motor. Minutu potom jsem to vypnul, musel jsem zajet do vedlejší ulice. Teplota na budíku vystoupala jen něco lehce nad horizontální rovinu. Jenže bez vody v okruhu to asi neukazuje zrovna reálně.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pát říj 05, 2018 15:08
od w135s
Tak přátelé díky za cenné rady, díly nakoupeny. Ještě se pokusím poshánět tu závlačku, kdybyste věděli kde, napište.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pát říj 05, 2018 15:20
od lenham3
Jakou zavlacku?

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pát říj 05, 2018 16:39
od w135s
V obrázku "to" zakroužkované na palivové trubce. Nevím, jak se to jmenuje :-)