ZT-T190 Tourer zadni pruziny

ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod pavelJCZ » pon zář 18, 2017 12:58

Ahoj vsem, tak nastala chvile kdy jsem k ZS pribral do rodiny i ZT jako rodinne vozitko a jelikoz se mi nedostalo do sparu v buhvijakem uzasnem stavu, nejdrive se budu venovat par opravam a drobnostem kolem. Se spoustou veci si taknejak s kamaradem poradime, ale zasekl jsem se na vyberu zadnich pruzin. Jednak teda u nas v eshopech jsem jich moc na vyber nevidel, ale nejsem moudry ani z nabidky na rimmerbrosu. Mohl by jste mi prosim nekdo znaly poradit jake maji spravne cislo dilu zadni pruziny na MG ZT-T 190 Tourer (kombik)?? Na rimmerbrosu maji asi 4 druhy zarazene i pod roverem 75 a nejak se s tim nemuzu poprat, mam strach aby nebyly moc mekke nebo tak. Diky.
pavelJCZ
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod Trunda » pon zář 18, 2017 13:19

Ahoj a gratulace ;-)

https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001552 .... dole máš popis a tabulku s typy pružin. Musíš na autě hledat tzv. CI kód a podle něj pak vybereš správnou pružinu.

The Spring and Damper Identification Label is located under the rear seat squab and contains identification codes (CI codes) for the springs and dampers fitted to that specific vehicle, when manufactured.



.... že tys koupil to černé ZTT v plynu? ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 15309
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod pavelJCZ » pon zář 18, 2017 21:52

Ahoj, diky, pak jsem tu tabulku taky nejak zkoumal, ale samozrejme jsem odjetej a chtel jsem si prvne naobednavat a nachystat nejaky dily nez se do toho pustim.
A ano, jasne ze jsem zachranil to cerny ZTcko s plynem :-) puvodne totiz patrilo kamaradovi z Blanska, tak se defakto skoro vraci domu, jen teda v lehce opotrebovanejsim stavu a jinym motorem.
Zkusim mu doprat trochu pece a na vozeni deti do skoly a skolky bude urcite stacit. Jen je na nem docela prace, tak musim po lehounku abych to ufinancoval.
Jeste ze ten rimmerbros mame, nenapadlo by me ze nepujdou u nas koupit takovy veci jako tlumice, pruziny a silentbloky ulozeni zadnich vodicich ramen.
No u dilu na zs jsem si vystacil s kelacama a mlpartsem, ale na zadni napravu na zt jsem toho moc nevidel.
pavelJCZ
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod Trunda » pon zář 18, 2017 22:23

Tak to ti k němu můžu poslat nějaké info. Kdysi jsem ho byl obkouknou a bylo to v bídném stavu. A už tehdy pružiny prdle, upozorňoval jsem na to a nic s tim majitel neudělal. Tak držím palce ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 15309
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod KDB » úte zář 19, 2017 6:35

Pružiny bych vybíral od Eibachu - zdá se mi nejserioznější výrobce. Pružina jde nechat i vyrobit - někde v Plzni byli ochotní a vstřícní, zadají se parametry a vycházelo to do 1000,-/ks. Ale bylo to na míru.
Jo, zadní náprava má leccos společného s BMW E36.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,S-type , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Uživatelský avatar
KDB
 
Příspěvky: 1915
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod pavelJCZ » úte zář 19, 2017 7:20

Díky za rady,
Z toho Báwa vím o brzdách, ale nápravu jsem ještě neporovnával, díky za typ.
Po těch dělaných pružinách se mrknu, zní to docela zajímavě, nejen na to ZT :-) , jezdím defakto pořád s plným kufrem, tak by to mohlo být použitelný i na jiný auto.

Jinak to ZTčko znám od doby kdy mělo najeto 50K, bylo úplně poprvé opravované po vážnější nehodě na zadek, pak stálo delší dobu i v bazaru než o něj bylo relativně dobře postaráno, brzdy, lepší údržba a krom několika drobných kosmetických incidentů + namontování LPG mělo péči cca do km 100K. Pak šel "do světa", nevím kolik toho kdo najel než se mu povedlo odrovnat ten původní motor kterej byl podle mě ve velice dobré kondici při těch 100K km kdy jsem to auto viděl naposledy, ale stalo se. Teď jsem se s ním setkal defakto když má najeto podle budíku jen o 40K víc a upřímě mě samotného zarazilo jak vypadá oproti tomu jak jsem ho znal.
Motor je tam teď ze ZS, přebíral jsem ho ve stavu s nefunkčním LPG po rozborce a sborce motoru, s šíleně se chovajícím volnoběhem kdy otáčky skáčou všelijak co ještě budu řešit a technicky samozřejmě taky v nic moc stavu, bude potřeba minimálně levé spodní přední rameno, ty pružiny na zadku, Ložiska přední nápravy, možná tlumiče a hlavně silentbloky zadní nápravy. ++Samozřejmě docela dost drobné kosmetiky jako lištičky, kšilt nad rádiem někdo urval, klasika držáček na nápoje, krytka mlhovky, záslepka oka na tažný a nějaká ta barva.
S motorem krom zprovoznění LPG, vyřešení toho sání a doladění zapojení hadiček nic vážnějšího zatím dělat nehodlám. Spojka by měla být OK, svíčky prý taky a rozvody snad taky.V tomto jsem se rozhodl "důvěřovat" prodávajícímu že tam při skládání namontovali ten lepší výběr dílů.
pavelJCZ
 
Příspěvky: 80
Registrován: čtv bře 06, 2014 17:58

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod Trunda » úte zář 19, 2017 8:11

Já to auto znám vlastně od doby, co bylo přivezeno do ČR (9.1.2009), protože kluci s tím jezdili na srazy. Byla to taková banda hodně veselých kluků, kdy při každé zastávce se vyvalili tři borci s lahváči, přičemž kufr přetížený mega obrovským subwooferem :-D
Pak se auto na chvilku ztratilo a objevilo sena prodej u onoho borce v Blansku.
Tu s Andernem jsme se na to jeli podívat a kdysi jsem tu o tom psal dost dlouhý článek do jaké deprese mě stav toho auta uvedl.
Sedlý zadek (už tehdy byly zadní pružiny KO a přitom majitel tvrdil, že nechával měnit zadní tlumiče a tohle mu divný nepřišlo :roll: ), ohnilé plechy na sloupcích dveří, ten nabouraná zadek opravený dost příšerně (špatně vybroušený tmel a vůbec spasování mizerné, zadní nárazník myslím původně červený a už se z něj lak místy loupal), promáčklý práh, interiér tak různě poničený, chybějící roletka, zničený koberec v kufru, výfuk hlučný. V nápravách lupalo a brzdy byly po smrti. 17" kolo kopnuté. A za 18" chtěl tuším dalších 10 tis. Ve finále majiteli v garáži u pravých dveří hořela nabíječka, takže dveře opálené a auto vyuzené. Byl dost ohnilý podvozek, protože borec to po cestách po zasolené dálnici šoupnul rovnou do panelákové garáže. Jo, bylo to tehdy za cca 65 tis. i s plynem, ale na rozdíl od tebe, tak mě se běh motoru nelíbil už tehdy a to mě odradilo definitivně. I po zahřátí se z něj ozývalo klepkání z dolní poloviny.
Pak to měl klučina, co se tu tím párkrát pochlubil, tak ten některé ty hrůzy poléčil, ale pak mu asi doklepal motor, protože už se tu neobjevil. No a teď se tak rok objevoval v inzerci.
Já jsem ho tehdy nekoupil, i když jsem na to měl nachystané peníze, ale čistě racionálně mi to s tou hrůzou vad ani za ty peníze nepřišlo dobré. Raději jsem koupil kus s 350 tis. km, ale s péčí od Lenhama a to i přes to, že mě stál skoro dvojnásobek, tak toho nelituji a neudělal bych jinak.
Nicméně... nepíšu to proto, abych podkopal sebevědomí. Vím, že ty se o auto postarat umíš a dáváš mu co potřebuje, takže v tohle je to fajn ;-) Píšu to jen proto, aby jsi byl obezřetný a dal si na vše pozor.
Do SZ ti posílám celý balíček informací a fotek, co jsem tehdy vysondoval. Včetně mého hrubého odhadu dalších investic. Snad ti to pomůže auto zachránit ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 15309
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT-T190 Tourer zadni pruziny

Příspěvekod Trunda » pon lis 20, 2017 21:32

https://auto.bazos.cz/inzerat/81623542/ ... servis.php .... hmmmm... jsi se nepochlubil, že jsi to nervově nedal ;-) Ale koukám, že cena stoupá :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 15309
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava


Zpět na MG ZT

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník