Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Asi to známe každý - olej v sání u KV6 motoru. Dělal jsem pokusy s lapačem oleje, když jsem poddimenzoval trubky, vytlačil mi tlak v motoru zátky na vačce a od té doby mám ošetřenej spodek auta olejem... Aspoň nějaký přínos... Když byly trubky ok, olej to nachytalo, ale v sání je pořád.
Hledal jsem na netu zkušenosti s olejem v sání i u jinejch aut. Překvapivě to není to nic neovyklýho, našel jsem různý tipy jak to nepouštět do sání. Někdo to prostě nechá foukat někam pod auto, někdo to pustí aspoň přes odlučovač oleje - taky pod auto.
Ale taky jsem se dočetl (pro mně nová věc) - jak vlastně mají fungovat ty odvětrávací větve (nejen na našich motorech):
Ta silnější, která je zapojená mezi filtrbox a klapku sání nemá foukat z motoru do sání, ale naopak motor si tudy má přisávat, k čemuž slouží ta slabší větev, která je zapojená přímo do sání za klapku. Tam vzniká podtlak, který vysává z motoru vzduch a tou silnější jej nasává ze sání. Prý malý podtlak pod pístama zlepšuje výkon motoru. U našich motorů - díky opotřebení stíracích kroužků tohle nefunguje, naopak to vytlačuje vzduch z motoru do sání, což sebou bere i olejovou mlhu, která pak zlobí v sání.
Navíc jsem někde narazil na informaci, že výrobci u 6 a 8 válcových motorů uvádí spotřebu oleje až litr na 1000 km, takže jsem klidnější
Na videu jsem natočil, jak to valí u mýho auta z tý silnější trubky, když ji odpojím ze sání. Když budete mít čas a chuť, zkuste to u svýho, jak je na tom Váš motor...
https://youtu.be/uGuBwfxfSWE
Hledal jsem na netu zkušenosti s olejem v sání i u jinejch aut. Překvapivě to není to nic neovyklýho, našel jsem různý tipy jak to nepouštět do sání. Někdo to prostě nechá foukat někam pod auto, někdo to pustí aspoň přes odlučovač oleje - taky pod auto.
Ale taky jsem se dočetl (pro mně nová věc) - jak vlastně mají fungovat ty odvětrávací větve (nejen na našich motorech):
Ta silnější, která je zapojená mezi filtrbox a klapku sání nemá foukat z motoru do sání, ale naopak motor si tudy má přisávat, k čemuž slouží ta slabší větev, která je zapojená přímo do sání za klapku. Tam vzniká podtlak, který vysává z motoru vzduch a tou silnější jej nasává ze sání. Prý malý podtlak pod pístama zlepšuje výkon motoru. U našich motorů - díky opotřebení stíracích kroužků tohle nefunguje, naopak to vytlačuje vzduch z motoru do sání, což sebou bere i olejovou mlhu, která pak zlobí v sání.
Navíc jsem někde narazil na informaci, že výrobci u 6 a 8 válcových motorů uvádí spotřebu oleje až litr na 1000 km, takže jsem klidnější
Na videu jsem natočil, jak to valí u mýho auta z tý silnější trubky, když ji odpojím ze sání. Když budete mít čas a chuť, zkuste to u svýho, jak je na tom Váš motor...
https://youtu.be/uGuBwfxfSWE
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Michale to by jsi mohl ty balónky foukat dětem na pouti
Příležitostně zkusím u stříbrné jak to fučí...
Příležitostně zkusím u stříbrné jak to fučí...
Range Rover a MG B GT
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Nesmrdí to spalinami?
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Smrdí to všelijak, spíš olejem.Trunda píše:Nesmrdí to spalinami?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
co tlaky na válcích?
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
To jsem kdysi zkoušel nějaký pofidérním měřákem a všude to ukazovalo kolem 10 nevím čeho.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Talhle nefučel ani muj olejožrout navíc zní hruběji, slyším tam mechanický klapot, který tam nemám... Zkusím to natočit až se mi vrátí z generálky (jestli někdy auto stoji furt na stejnym mistě..)
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Zkusil bych na tu hadičku napojit test na spaliny.... schválně....
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Radši ne..Trunda píše:Zkusil bych na tu hadičku napojit test na spaliny.... schválně....
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
..... chápu. Tedy pak můžu toto téma smazat?
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Zase na druhou stranu podle toho množství co mu tam těch spalin fičí má regulérní EGR ventil
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Jojo, taky jsem si říkal
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
michal.lom: vyzkoušeno nejdou mi tam žádné obláčky jak u Tebe
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Mně už taky ne, na druhým autě
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND