Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Odpovědět
michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od michal.lom » pon črc 17, 2017 20:34

Asi to známe každý - olej v sání u KV6 motoru. Dělal jsem pokusy s lapačem oleje, když jsem poddimenzoval trubky, vytlačil mi tlak v motoru zátky na vačce a od té doby mám ošetřenej spodek auta olejem... Aspoň nějaký přínos... Když byly trubky ok, olej to nachytalo, ale v sání je pořád.

Hledal jsem na netu zkušenosti s olejem v sání i u jinejch aut. Překvapivě to není to nic neovyklýho, našel jsem různý tipy jak to nepouštět do sání. Někdo to prostě nechá foukat někam pod auto, někdo to pustí aspoň přes odlučovač oleje - taky pod auto.

Ale taky jsem se dočetl (pro mně nová věc) - jak vlastně mají fungovat ty odvětrávací větve (nejen na našich motorech):

Ta silnější, která je zapojená mezi filtrbox a klapku sání nemá foukat z motoru do sání, ale naopak motor si tudy má přisávat, k čemuž slouží ta slabší větev, která je zapojená přímo do sání za klapku. Tam vzniká podtlak, který vysává z motoru vzduch a tou silnější jej nasává ze sání. Prý malý podtlak pod pístama zlepšuje výkon motoru. U našich motorů - díky opotřebení stíracích kroužků tohle nefunguje, naopak to vytlačuje vzduch z motoru do sání, což sebou bere i olejovou mlhu, která pak zlobí v sání.

Navíc jsem někde narazil na informaci, že výrobci u 6 a 8 válcových motorů uvádí spotřebu oleje až litr na 1000 km, takže jsem klidnější msm:

Na videu jsem natočil, jak to valí u mýho auta z tý silnější trubky, když ji odpojím ze sání. Když budete mít čas a chuť, zkuste to u svýho, jak je na tom Váš motor...


https://youtu.be/uGuBwfxfSWE
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

JakubP
Příspěvky: 245
Registrován: stř kvě 04, 2016 13:23
Bydliště: Sýkořice

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od JakubP » pon črc 17, 2017 21:05

Michale to by jsi mohl ty balónky foukat dětem na pouti :lol:
Příležitostně zkusím u stříbrné jak to fučí...
Range Rover a MG B GT

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od Trunda » pon črc 17, 2017 21:25

Nesmrdí to spalinami?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od michal.lom » pon črc 17, 2017 21:43

Trunda píše:Nesmrdí to spalinami?
Smrdí to všelijak, spíš olejem.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od Trunda » pon črc 17, 2017 21:44

co tlaky na válcích?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od michal.lom » pon črc 17, 2017 21:56

To jsem kdysi zkoušel nějaký pofidérním měřákem a všude to ukazovalo kolem 10 nevím čeho.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od djmicho » pon črc 17, 2017 22:30

Talhle nefučel ani muj olejožrout :shock: navíc zní hruběji, slyším tam mechanický klapot, který tam nemám... Zkusím to natočit až se mi vrátí z generálky (jestli někdy :roll: auto stoji furt na stejnym mistě..)
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 7:49

Zkusil bych na tu hadičku napojit test na spaliny.... schválně....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od michal.lom » úte črc 18, 2017 10:35

Trunda píše:Zkusil bych na tu hadičku napojit test na spaliny.... schválně....
Radši ne.. weed:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 10:58

:lol: ..... chápu. Tedy pak můžu toto téma smazat? :-D ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od djmicho » sob črc 22, 2017 15:33

Zase na druhou stranu podle toho množství co mu tam těch spalin fičí má regulérní EGR ventil :lol:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od Trunda » sob črc 22, 2017 21:59

Jojo, taky jsem si říkal :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od djmicho » stř srp 16, 2017 17:19

michal.lom: vyzkoušeno nejdou mi tam žádné obláčky jak u Tebe :-D
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?

Příspěvek od michal.lom » stř srp 16, 2017 17:25

Mně už taky ne, na druhým autě msm:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět