Nepravidelné přehřívání motoru

Odpovědět
santox
Příspěvky: 91
Registrován: ned dub 19, 2009 13:21
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od santox » čtv lis 09, 2017 0:28

Ahoj a dobrý večer, ráno či odpoledne..

Tak po dlouhé době řeším zase nějaký ten problém s MG, a že jich už bylo :-D obracím se tedy s radou na Vás.

Na jaře sem řešil ztrácející se vodu, nakonec to unikalo jen okolo reduktoru lpg, ale stejně jsem dával i nový komplet termostat s trubkama. Teď se mi ale na dálnici stalo, že mi vyskočila teplota do červeného a všechna voda vyletěla přes víčko nádobky pryč. Byl jsem zrovna v zahraničí, takže jsem vodu dolil, v rámci možností odvzdušnil a jel dalších asi 500km bez problémů. Pak ale znova dálnice a opět voda ven, nakonec jsem jel posledních 800km na čtverku a nějakých 80kmh až domů a v pohodě. Ale problém setrvává. Napadlo mě hned několik možností od termostatu, vodní pumpy až po těsnění pod hlavou. Přijde mi, že to někde tlačí do vody vzduch. Těsnení bylo děláno před dvěma lety a bylo myslím dáno MLS. Tak co myslíte? :roll:

A to ani nemluvím o tom, že zima je tu a zas začnou trucovat zámky na dveřích :-D

Díky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv lis 09, 2017 8:30

Zřejmě máš V6... je tak?
To je celkem zajímavé chování. Kdyby tak foukalo těsnění, tak to nebude dělat tak nahodile. Takže mě osobně napadá opravdu snad jen ten zasekávající se termostat, pak třeba i problém se saharou, což mi zas nepřijde, že by mělo spojitost s příhodou v momentě, kdy je na chladič velký nápor vzduchu. Pak už snad jen protáčející se vrtulka a vodní pumpě...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od djmicho » čtv lis 09, 2017 9:57

Špatně odvzdušněný, jak jednou vyletí voda ven tak je to potřeba řádně odvzdušnit, taky sem s tím bojoval... Nicméně to neřeší proč vyletěla poprvý, sahara se točí?
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od lenham3 » čtv lis 09, 2017 10:00

Klasicky priznak nacateho tesneni pod hlavou

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv lis 09, 2017 10:39

Jako že se to tím těsněním někde zavzdušní a jak to zavzdušněním dosáhne nějakého limitu, tak se to neuchladí... tzn. okruh je udělaný tak, že se ta bublina nedokáže vyhnat tak, jako u čtyřválce? Zajímavé :-) Ale to nepotěší...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

santox
Příspěvky: 91
Registrován: ned dub 19, 2009 13:21
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od santox » čtv lis 09, 2017 10:55

Ano, mám V6.

Těsnění mě napadlo jako první, ale je mi divné, že jednou to udělá po 200km na dálnici, pak ujedu 500km na čtverku 80-90kmh a nic, pak vyjedu pár kilometrů od baráku a udělá to zas. Kdyby podfukovalo těsnění, tak by to tlakovalo pořád nebo se pletu?

Po tom co mi teplota vyskočila do červených, tak jsem sáhl na chladič a byl horký a termostat je nový, objednaný z dmgrs, tak ten by snad měl být taky dobrý. Sahara se taky točila.

Zůstala ve hře vodní pumpa, ale bylo mi řečeno, že ta buď jde nebo nejde.

Odesláno z mého CHM-U01 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv lis 09, 2017 11:06

No asi jak jsem psal.... to profukování do okruhu se samozřejmě bude dít za specifických okolností, kdy při nějaké teplotě se části hlavy roztáhnou tak, že materiál těsnění už to nevytěsní dostatečně tak, aby při určitém výkonu motoru vznikl ve válci po detonaci větší tlak, který profoukne do chladícího okruhu. No a pak si to představuji tak, že se plyn hromadí v nějakém místě až dosáhne takové úrovně že tím dojde k špatnému průtoku kapaliny čímž se to místo přehřeje a dojde tam k nárazovému varu kapaliny a tím rozhození celého okruhu. Po zastavení se to místo zase zaleje kapalinou a zas čeká na specifickou konstelaci okolností aby se to opakovalo.
Ale konec spekulací. Chce to nechat udělat test na spaliny v chladící kapalině a to to rozsekne.
Jinak u MLS těsnění se někdy v takových případech jako nouzové řešení doporučovalo mírně přetáhnout šrouby, ale nevím jak u KV6 je něco takového realizovatelného.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Pítrs » čtv lis 09, 2017 12:53

Přetahování hlavových šroubů je tak s úspěchem 50:50, takže určitě ne doporučeníhodné.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv lis 09, 2017 12:56

Ale vyslovitelné ano :-) ..... jde o to, že u čtyřválce je to celkem snadno proveditelné, kdežto u KV6 to asi taková prča není.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od lenham3 » čtv lis 09, 2017 13:22

Mel jsem stejny problem z R75 jeste v UK udelal jsem tesneni auto jezdilo byl jsem s nim i CR pak jsem se vratil do UK a jak jsem jel po dalnici tak rucicka vyletela do cerveneho a vyvrala na okrskach do urcite rychlosti nic .Takze znovu tesneni .Nakonec jsem zjistil ze problem byl tim ze jsem dotahovaci momenty delal podle autodat a tam chybel jeden dotahovaci moment ......

santox
Příspěvky: 91
Registrován: ned dub 19, 2009 13:21
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od santox » čtv led 11, 2018 17:08

Tak se po dlouhé době zase hlásím, bohužel nebyl čas to řešit až teď nastala ta chvíle :). Auto teda dva měsíce stálo. Objednal jsem test na spaliny a kapalina opravdu zesvětlala (né tolik jako když jsem to zkoušel u výfuku, ale tak 50% tam bylo) takže zřejmě opravdu nějaká malá netěsnost. Těsnění už jsem měnil při koupi auta, ale podle jakých momentů to mechanik dotahoval, to vám asi neřeknu. Dotažení už stejně asi moc nevyřeší, takže znovu a lépe.

Přemýšlím, že objednám celý set těsnění z ebay, máte někdo zkušenosti? Šrouby je třeba měnit nebo to u KV6 netřeba?

Díky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv led 11, 2018 17:19

Tak aspoň víš na čem jsi ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

santox
Příspěvky: 91
Registrován: ned dub 19, 2009 13:21
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od santox » stř led 17, 2018 21:32

To máš pravdu, dalo se to čekat. Snad to teda bude "jen" to těsnění. Už mám objednáno, jen bych si rád upřesnil pár věcí a případně pokud máte nějaké rady, tak je rád předám také. Hledal jsem to dotažení šroubů a někde se uvadí (včetně dat v návodech tady na fóru) toto:
  • Stupeň 1 - 25 (Nm)
    Stupeň 2 - 25 (Nm)
    Stupeň 3 - 90 (°)
    Stupeň 4 - 90 (°)
Ale našel jsem i tento postup:
  • Stage 1 - 25 Nm (18 lbf.ft)
    Stage 2 - 25 Nm (18 lbf.ft)
    Stage 3 - 25 Nm (18 lbf.ft)
    Stage 4 - Further 180°
Díky

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Nepravidelné přehřívání motoru

Příspěvek od lenham3 » stř led 17, 2018 23:06

Prvni je spravne ,to 2x 25nm je tam proto aby si tesneni poradne sedlo delam to i 3x pro jistotu msm:

Odpovědět