ZTT na cestě, které vybrat ?

Odpovědět
Jonasish
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 11, 2021 13:56

ZTT na cestě, které vybrat ?

Příspěvek od Jonasish » úte črc 13, 2021 8:09

Zdravím, toto fórum jsem objevil teprve nedávno a zjistil jsem zde spoustu zajímavých informací ohledně MG za což vám moc děkuji a chtěl bych poprosit o radu. Jelikož je tu spousta z vás odborníků přes MG a znáte určitě většinu vozů co se pohybují po Česku a Slovensku. Zajímá mě názor na tyto auta a jestli je někdo z vás osobně viděl nebo ví kdo je majitel a jak s autem zacházel po případě kdyby někdo z vás věděl o nějakém ZT T na prodej tak sem s ním.
Zde přikládám inzeráty ZT T co jsem našel v České republice.
https://auto.bazos.cz/inzerat/138969675/mg-zt-t-190.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/138523383 ... tis-km.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/138613080 ... ajitel.php
https://www.sportovnivozy.cz/135751-mg- ... 6-140kw-cr

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZTT na cestě, které vybrat ?

Příspěvek od Trunda » úte črc 13, 2021 10:11

Ahoj a vítej.
..... zatím jen letmo....
Ten předposlední inzerát vypadá nejlépe.
Ale dle fotek už se to posuzuje fakt špatně. Jsou to dvacet let stará auta a prostě mají své neduhy. To nejbolestivější je to, že se jim začíná loupat lak. Ano, předchozí péčí se tato skutečnost dá oddálit, ale myslím si, že to potká všechny, pokud nešlo o kousek, který byl schovávaný někde ve tmě a chladu. Dále pak problém s čalouněním uvnitř. Padající stropnice a odfouklé čalounění v bocích je dnes taky jistota. Stropnici jsem tudle poptával řešitelné to je u někoho, kdo dělá stropnice a má to zmáklé. Ty boky jsou peklo, protože ta látka je zavařená mezi platové jádro. Takže řešit to bude slušná pakárna.
Dále pak problém se zatékáním. Problematika odtokových kanálků, mikrotrhlin v linii spojů plechů střechy, zatékání kolem netěsnící ploutvičky antény, kolem nepřetěsněného horního těsnění na vyklápěcím skle pátých dveří....
Pokud do auta zatékalo, tak se dají očekávat problémy plynoucí z oxidace na kontaktech elektroinstalace.
Neošetřené dutiny, chybějící plastové zvedací patky a tím otevřené otvory do prahů a tím reznoucí prahy.
Praskající orezlé pružiny, zrezlá zadní ramena. Vyrachtané čepy na přední nápravě.
Nesmí žrat olej a vodu. Výkon motoru musí být čitelný, stabilní, od cca 3700 otáček musí přijít jemný kopanec. Tedy stav variabilního sání.
Problém s praskajícím termostatem (dnes na trhu nevíme o takovém, který by měl rozumnou kvalitu, ale dají se sehnat kovové náhrady, sic za náležitou cenu).
Problematika spojkové hydrauliky.
Atd... byl bych tu do večera :-) ..... ať koupíš co koupíš, pokud to bude nějak jeté, tak bych počítal s tím, že se na tom autě vždy objeví něco. Jsou to jetá auta, stará, vždy tam bude něco špatně. Nechci být škarohlíd, ale pokud bys to auto chtěl dostat do voňava, počítej s dalšími 100tis. v investicích. A za mě už třeba toto auto není dlouhodobě udržitelné pro běžné ježdění. Jako auto pro radost ale super volba ;-)

V neposlední řadě je důležité si zajistit servis u námi doporučovaných lidí. Ideálně sám věnovat péči detailům a věci kolem motoru svěřit těm, co tato auto dělají denně. Jinak je to cesta do pekel. Rozhodně si nepořizovat takové auto s tím, že já se budu jen vozit a vše okolo vyřeší servis. Servis nikdy nebude řešit to, že někde zatéká....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jonasish
Příspěvky: 2
Registrován: ned črc 11, 2021 13:56

Re: ZTT na cestě, které vybrat ?

Příspěvek od Jonasish » úte črc 13, 2021 13:31

Moc děkuji za velmi obsáhlou odpověď. Samozřejmě počítám s tím že auto nebude žádná voňavka po 20 letech :D :D Sám pracuji v autoservisu, takže z drobnými opravami určitě nemám problém. Co se motoru tyče určitě se radši obrátím na místní odborníky než to sám !&@#! msm: Jinak asi jsem se špatně vyjádřil, ale šlo spíš o to jestli někdo zde zná historii těch aut nebo má nějaké ZTT na prodej :lol:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZTT na cestě, které vybrat ?

Příspěvek od Trunda » úte črc 13, 2021 14:48

Pokud jsi sám mechanik, tak pak jsem v klidu ;-)
Žádné z nich mi nic neříká, ale mě by oslovil opravdu jen tu ten - https://auto.bazos.cz/inzerat/138613080 ... ajitel.php
Ostatní na mě působí už moc jetě.... a tu toto je výbavově to samé, co mám já. Takže výbavou fajn :-)

No.... jako.... težké o tom mluvit. Ale realita je taková.... hypoteticky já bych na prodej tu takové modré měl. Ale je otázka, jestli by o to byl vůbec zájem a má smysl to prodávat.
Moje má zánovní motor (cca 100 tis. km), spojková sada včetně dvouhmoty téměř nové, nový chladič. Motor nežere ani olej, ani kapalinu, jede krásně, tiše, VISy fungují, jsou repasované, ale asi by bylo lepší koupit z Číny nová serva. Převodovka chrastí, zřejmě ložiska na hnací hřídeli jsou KO a synchrony jsou už taky dost mizerné, takže ta je asi na výměnu, bo ta má cca 430 tis. km - ano, tolik má moje ZTT na hrbu :-D. Podvozkově bez jakékoli vnímané vady (zadní tlumiče nedávno měněné). Výfuk zadní díl origo už chce vyměnit - je na poslední vrstvě plechu, kterou už jsem místy musel vyvařit. Karoserie, prahy přísahám nikde žádný puchýř, ale v prazích už určitě uvnitř nějaká zkáza bude započata, sic nic dramatického :-) Jo pravda - klasicky přední lem kapoty má klasicky už puchýřky, takže jsem kecal :-D
Interiér nijak nedoprasený, nikde nic prasklé, vrtané, vše naprosto tak, jak vylezlo z továrny, ale stropní tapec už v kufru padá, boční jsou odfouklé, sic ne nijak škaredě, že by to uživatele tankovalo. Sedačky vcelku hezké, šoférova klasicky prodřená alcantara a prasklé koženkové boky. Všechno vybavení funguje a krom utrhnuté jedné strany kapsy zezadu na spolujezdcově sedačce tam není nic poškozeného. Volant na ty kilometry není ještě nikde prošoupaný a esteticky ne nijak hnusný.
Exterier je ale bída.... 430 tis. km a asi dva roky někde v bazaru jsou znát. Různé důlky, promáčklinky. Prahové lišty jsou už přelakované zpět do barvy, rámeček kolem zadní SPZ už ale zase pelichá. Loupe se lak na kapotě, střeše, blatnících. Přední nárazník je po zabití srny slepený tak, že může klidně dál zabíjet, ale ze dvou metrů už moc krásy nenadělá. Jinak do auta nikde aktuálně nezatéká, všechna místa jsou průběžně hlídaná a opečovávaná (včetně přetmelení střešního žlábku). Většina plechových sloupků na dveřích je vyměněna, nebo je mám koupené.
Kola letní origo 18", barva na nich už místy slezla na základ. Zimní mám zde vzácná a obecně nedostupné origo MG 17", ale logicy slušně napadená oxidací hliníku pod barvou.
Shrnu-li to.... ZTT v technicky zachovalém stavu na ty kilometry, motoricky bez vady, kosmeticky celkově dost smutné. Ale na celkouvou renovaci naopak možná super, protože opravdu na karoserii nikde není žádná rozjetá koroze. ..... kurnik ale na tohle celolak v téhle perleťové barvě, to bude darda!

Takže.... ano, já bych doporučoval nekupovat moje, ale vzít to z toho inzerátu :-D A tak jsem tu aspoň zas rozepsal x věcí, co na takovém autě se řeší.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět