MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Odpovědět
lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od lenham3 » ned pro 13, 2020 21:07

Cidlo jsme prohodili a to byla asi chyba :roll:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]

Příspěvek od Trunda » ned pro 13, 2020 21:22

lenham3 píše:Cidlo jsme prohodili a to byla asi chyba :roll:
Aaaaha... šajze po druhé :-( Takže jsem dal špatný pokyn...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » pon pro 28, 2020 11:59

Zdarec, nedávno jsi tady řešil zetejkání do kufru, a FB to řešili angláni a jeden doporučil tohle. Prej mu teklo kolem pantů na pátejch dveřích a tímhle to zachránil, tak o tom přemejšlím. Netuším, jestli existuje nějaká alternativa tady u nás, nějak jsem to zatím nehledal...

https://www.youtube.com/watch?fbclid=Iw ... e=youtu.be
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pát zář 03, 2021 9:00

Tak dlužím zde několik aktualizací.... ano, v práci jsem "povýšil" a dostal na krk tým lidí, doma se mi taky rozšířil tým lidí o zde nového člena, taky se mi rozšířil tým aut o kravskou ameriku, problémy s parkování.... samej stres, no :lol: ... takže prostě nestíhám ;-)

Takže ZTT... tuším před vánoci byla srnčí zabíjačka. Světlo se mi podařilo svařit a to moc pěkně, na což jsem velice hrdý :-) Nárazník proti tomu ostuda. Je z jakéhosi pěnového plastu, který se nedá svařit, takže jsem to zbastlil nějakým dvousložkovým lepidlem a samozřejmě se to parádně rozjelo, takže je to vcelku k blinkání. Kosmeticky hnus, ale z pěti metrů dobré :-D Jinak byl ohnutý jen roh blatníku, který se dal v poho narovnat. A možná trošku ohnutý plech brejlí kolem světla.... nic tragického. Aspoň jsem to tam trošku zrevidoval.

Co dál.... no kapotě se loupe lak už slušným tepem, na střeše taky trošku a bohužel moc tomu nepřidá fakt, že auto musí stát venku.
Tudle jsem se sousedem znova provařil vnitřní s vnější trubkou v obou větvích Y svodu výfuku, tak jsem se opět zbavil toho děsného chrastění. Ale někde tam zas něco profukuje, jestli příruba, možná vlnovec.... nevím. Blbě se to detekuje, dokud to neupadne :-D
Dneska jsem se konečně dokopal k tomu objednat z DMGRS čajnskej véfuck. Je to 60mm verze, takže co tam patří, jen se tomu budou muset nadvařit koncovky. I s montážní obručí a k tomu aj novou gumou na spojkový pedál a s poštovným jsem zatím na 6500,-, což je díky dnešnímu kurzu fajn. Akorát to podělá celní říení a to asi sviňsky :-(

Jinak krom už notně padající stropnize nic zlého. Podařilo se umravnit termostat, kde bylo zas cosi prasklého. A podařilo se mi vyměnit čidlo teploty, kvůli kterému jsem musel rozbombardovat půlku motoru, abych se k němu dostal. Jako fakt slušně dementně umístěné a bohužel kvůli dodatečně pro jistotu oblepenému termostatu to prostě nešlo bez demontáže sání.
Ale jinak jezdí to, motor je cajk, sic nějaký hydroštel po startu potřebuje chvilku na naplnění.....
Brzdy budu muset pořešit ale asi až na jaře, bo teď přes zimu nové nemá smysl dávat.
Jo zadní zatékání bylo kolem ploutvičky :-D .... a přitom já to celou dobu tušil, ale jak blb jsem tam přetěsňoval pomalu že jsem nechal vyřezávat boční okýnka a nakonec opět ta zpropadená ploutev. Takže pokud vám z rožku zadního bočního okna kape voda, tak za to může ploutvička.

No.... a čekám, kdy prdne některá z pružin. Už moc pěkné nejsou :-D ..... ale auto musí dál sloužit. S kravskou amerikou se na nákupy fakt jezdit nedá :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » úte říj 05, 2021 19:56

Tadá, po měsíci je véfuk doma... Jako nevím, ale ti DMGRS jsou tak trošku jelita. Mají nějaký objednávkový systém, potvrzení o objednání přijde a pak už nic. Vždyť to borec musí neskutečně otravovat, když mu pak lidi píšou jako co tedy s tou objednávkou je.... Po asi 14 dnech jsem mu tedy psal co jako a že to už odeslal a nemá info od dopravce. Tak pak to týden hnilo kdesi u lokálního přepravce a pak si to přebrala DHLka a už to šlo celkem rychle kupředu samozřejmě i s proclením. Takže vcelku výfuk, obruč a guma na pedál cca 6500 + 2400 poplatek, clo a DPH.

Nevybalil jsem to úplně, ale takto to vypadá vcelku fajne. Budu to muset odmastit a dám tomu nějakou povrchovku. Koncovky jako jo, nevypadají mrzutě, ale uvidím. Jsou tam naštěstí ještě přes mezikus nabodované, takže to budu muset obrousit a nadstavit, jelikož to je na Tourera krátké. Uvažoval jsem tam udělat něco fajného nerezového, ale na to asi peču. Nelíbí se mi ten úhel, jak jsou zešikma. Je to víc, než jak je nárazník. Tak možná jestli je neotočím o 90° ...
No pak budu muset vyřešit napojení na středový díl. Stejně budu muset koupit trubku na ty koncovky, tak jestli koupím spojovací trubku s větším průměrem a kolem trubky středového dílu namotám plech abych zvětšil průměr...
Prostě nebude to úplně šup šup. Navíc nějak není čas.... pořád se drbu s tím prahem na ZRu, ale už to mám v základovce. Pak musím taky řešit oleje a pak přezouvání všech aut...
Přílohy
8B4642B6-A25C-43A8-A8D5-A461332D249A.jpeg
C851F69A-C525-4056-9957-8958192E8A11.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » úte říj 12, 2021 20:31

... tak, jelikož výfuk na autě opět o několik decibelů navýšil žádost o výměnu, musím máknout i zde. Objednal jsem 60mm trubku s rozšířením na nasazení, z čehož nadstavím středový díl tak, abych mohl koncák bez úprav namontovat tak, jak je vyrobený (kvůli tomu, že stávající je natupo navařený na středový díl a ten by tak byl krátký). No a koncovky jsem se rozhodl vyřešit tak, že jsem objednal nerez trubku v průměru tak, aby šla navařit na výstupy z koncáku. Tedy udělám takto dvě nerezové koncovky a dám jim nějaké elegantní zkosení. Ty origo jsou na kombíka na prd, protože kombajn nemá tak malý rádius nárazníku, jako sedan (si aspoň myslím) a to jejich zkosení mi tam prostě nesedí. Navíc jsou dost masivní na to být ještě vsazené v tom nerez rámečku... Takto dvě nerez vedle sebe s 55mm průměrem si myslím budou fešné. A ještě bych je mohl ožehnout, ať chytnou duhovou barvu :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob říj 23, 2021 9:05

cca 430.000 km

Minulou sobotu jsem měl takovou autovou. ZRo jsem postavil zpět na kola a dal mu trošku lesku a tu u ZT se mi podařilo odchytit souseda šikovného nástrojaře a pustili jsme se do vymazlení čajnského výfuku.

IMG_4247.jpg

V týdnu před tím mi dorazila nerezová trubka a kus véfukové trubky pro nastavení potenciálně chybějící ze středové části. Té nerezové jsem se doslova lekl, jaká to je lešeňovka. Na koncovku 1,5 mm je asi fakt dost, ale prostě tenkostěnnou jsem tam nenašel. Na druhou stranu zpětně jsem koukal, že tato měla stejný průměr jako originál koncovky, takže fajn.

IMG_4261(Edited).jpg

Vykuchali jsme z auta ven ten původní originál, který už byl doslova jen koulí rzi :-D To, co jsme vyvařovali před dvěma roky nad koncovkami bylo totálně odhnilé pryč a místo záplaty díra. Stejně tak díra shora a u vstupní trubky. No, prvně došlo k porovnání s novým číňanem. Co mě hne trklo, jak ten číňan je klasicky čínsky lehký proti originálu. A to už ten originál na sobě neměl hromady vrstev. I na lemu, kde jsou do sebe zalisované všechny vrstvy je vidět, že číňan ho má výrazně chudší. Váhově odhaduju byl tak na 2/3 originálu a jestli originál má cca 4 vrstvy, tak číňan bude mít max dvě.
Ovšem tvarově to vypadá, jak kdyby číňani lisovali opravdu pomocí stejného kopyta. Z vnějšku opravdu identické. Nicméně výstupy na koncovky jsou posunuté víc vně auta, takže je nutné je navařit trošku pod úhlem zpět.
A dalším pro mě příjemným zjištěním bylo, že proti originálu má číňan výrazně delší trubku. Odhadem tak o 10 cm. Čímž bylo jasné, že nebudu potřebovat použít tu nastavovací trubku na středový díl. Tak aspoň že tuhle pakárnu jsem si mohl ušetřit :-)

IMG_4257.jpg
IMG_4256.jpg
IMG_4253.jpg

Tedy pustili jsme se do výroby koncovek. Museli jsme odbrousit sváry/body na čínských koncovkách, což by nebyl problém, kdyby to neprolili až mezi ty dvě trubky, kam se nebylo jak dostat. Ale nakonec nějak sekáčkem jsme to vymordovali ven. Jako zkoušel jsem ty čínské koncovky pak přiložit do výřezu pro výfuk, ale jak oni je mají takové masivní a chromované, tak to v tom nerezovém originálním rámečku vypadalo moc napěchované a bez vůle pro nějaký pohyb. Takže tam jsem neváhal ani chvilku, že jdu s vlastními koncovkami správnou cestou.
Bohužel, průměr té výstupní trubky z výfuku jsem měřil tak nějak dost hrubo skrz to, jak na tom byla navařená ta původní koncovka a po sundání jsme jistili, že je mírně větší, než vnitřní průměr nerezové trubky. Takže jsem musel výstupní trubky trošku nakrabatit, aby na ně šlo namlátit krásně uříznuté nerez koncovky, které jsme naměřili podle originálních včetně zkosení. Tím, že jsem je na to musel nabouchat palicí jsme získali možnost výfuk hrubo napasovat do auta a koncovky plus mínus naštelovat do otvoru v nárazníku. A pak už je stačilo jen zafixovat pár sváry.
Jo a sranda..... jak jsem na souseda vytáhnul tu nerezovou trubku, že z toho chci udělat koncovky, tak se mu rozsvítila očíčka a "budeme žíhat a dělat barvičku?" :lol: Se stihl zeptat dřív, než jsem ho sám o to chtěl poprosit, jestli to nezkusíme :-D Tak jsme tomu dali propanbutanem trošku barvu, ale ve výsledku to stejně není vidět, protože jsou koncovky schované.... ale tak sranda :-)

V pondělí jsme měli doma malíře a jelikož jsem ho od práce zdržoval konverzací na téma auta a cyklistika, tak jsem si naordinoval povinně, že musím odpoledne jít něco dělat, ať má klid na práci. Tak jsem šel výfuk finálně dát do auta. Přes víkend jsem ho totiž celý nastříkal zinkovou základovkou, ať to vydrží aspoň o měsíc déle nezrezlé :-D
Ale napasovat to tam.... jako asi jsem ve finále byl rád, že je číňan lehčí, protože už tak jsem měl po víkendu a stěhování kvůli malování ruce mrtvé a asi půl hodiny v kuse mordovat ten výfuk do mimochodem nové obruče, bylo peklo. Středovou trubku jsem musel ještě tak o 5 cm zkrátit a i tak je trošku mimo střed. Ale nevypadá to, že by někde klepala. Jen nechápu, jak tam mohli nedát někde nějaký úchyt. Jsou dvě gumy až vpředu u katu (vytahané tak, že to vlastně na nich ani neleží) a pak až obruč koncáku. Měl jsem pochybnost věřit jedné sponě, kterou stáhnu koncový díl na střed a uvažoval jsem o tom tam dát pro sichr nějaké body. Máznul jsem to tmelem a když jsem koncovku do otvoru napasoval hezky na střed a pořádně to dorval, tak to na mě působilo celkem pevně, tak jsem to nechal být.

IMG_4286.jpg
IMG_4285.jpg
IMG_4288.jpg

No.... je to tam :-) Vypadá to luxusně. A zvuk..... fůůů.... jako originál :-) Až mě to zase štve, jak je to tiché a kultivované. Nebo spíš proto, že teď je slyšet to, jak to netěsní kdesi vpředu :-D
Suma sumárum.... materiálově me ten výfuk vyšel cca na 10 tis. Protože výfuk, obruba, debilní daň a clo, trubky na koncovku a řekněme nějaký náklady na to tu koncovku vyměnit. Bohužel není to levné a vychází to tak dráž, než kdyby se mi podařilo koupit originál (tak tři roky zpět jsem ho v německu ještě viděl někde skladem). Navíc originál popravdě má potenciál vydržet mnohem déle, protože číňan prostě materiálem ošizený je.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob říj 30, 2021 20:59

Dnes ještě proběhlo dokončení příprav na zimu.
Auto jsem mírně důkladněji (ano, ne dokonale :-)) umyl a aplikoval opět rychlovosk. Ale tu už jsem tak nadšený nebyl. Protože ten lak byl suchej jak ... no prostě suchej a sic ten rychlosvosk udělal to, že to na omak klouže, tak je cítit, že ten povrch není hebký. Tak jsem zvědav, jak to dlouho vydrží fungovat.
Chtěl jsem vyměnit olej. Ale kouknul jsem se při kolika kilometrech a kdy jsem ho měnil posledně a sic je to rok, tak jen 7000 km, takže jsem si dovolil se na to vyprdnout a vyměním ho na jaře. Ale tedy úplně přesvědčený o tom, že nedělám blbost, tedy nejsem...
Po cestě z vapky jsem poslouchal, že někde se opravdu objevila netěsnost na výfuku a pod autem se potvrdilo to, co jsem očekával. A to že netěsnilo napojení nového výfuku na střední část a profukovalo to tím naříznutím v osazení. Tak to hravě vyřešil "soplík" svářečkou :-) Ale pořád kdesi z předu byl slyšet zvuk jakoby to někde profukovalo. Prošel jsem svody, napojení a příruby na Y a nejintenzivnější to bylo až kolem předního středového tlumiče. On už má z části odhnilý plášť, tak asi už je uvnitř rozsypaný a přes vrstvy profukuje. Takže asi jak jsem se dva roky chystal na zadní díl, tak pomalu začnu přípravu středového :-D
Jinak když už jsem měl sundanej šustplech, tak jsem trošku ošetřil orezlá místa na nápravnici. Jinak nikde žádná katastrofa, ale letos první zima venku bude pro ZT těžká zkouška :-( Co už..... Jo a kdesi mi pořád prokapává expanzka na chladící kapalinu. Kapku po kapce tam ubejvá kapaliny a stéká to po spodní trubce. Jestli je na expanzce naprasklá příruba... nevím. Asi bych se měl pro jistotu poohlédnout po nové. Na druhou stranu bylo příjemné kouknout mezi válce a tam pod termostatem vidět sucho bez stop po kapalině :-)
Pak tedy přezuto na zimní a trošku očištěné kotouče, ale na jaře už asi fakt budu muset brzdy vyměnit. Zadní kotouče jsou strašný a přední mají z vnitřní strany dost blbě sjetou plochu a brzdí to už mizerně. Ale samozřejmě to cajdání kolem domu tomu nepomáhá.
Chtěl jsem ještě nějak poléčit padající stropnici v kufru, ale už nebyl čas. Chci tam fouknout lepidlo dírou pro zadní stropní světlo a nějak to tam provizorně chytnou a na jaře to asi nechám přečalounit.
No a mimochodem.... s autem se teď jezdí každý den pro děcka do školy vedle do dědiny a párkrát do týdne cca 15 kilometrů do města. I tak spotřeba na nádrži cca 11,3 litru na sto, což jsem čekal mnohem horší.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob led 08, 2022 16:23

Tož tedy zamrzající čidlo zavřených dveří šoféra jsem rozhejbal tím, že jsem zámek několik minut profukoval fénem a pak škvírama v zámku do toho zkusil sprejem napráskat jakési tzv. suché mazivo. Zatím cajk, tak uvidíme jak dlouho :-D
Pak mě začalo strašit neslušné chování spojkového pedálu, kdy shora bylo cítit že nezabírá a že spojku vypne až těsně u podlahy. Tak jsem z expanzky vytáhnu stříkačku černého sajrajtu a doplnil novou DOT3. Na závěr pak nad převodovkou odvzdušnil a už zas spojka spojkuje jak má ;-)
No a na závěr pod expanzkou mi prokapávala chladící kapalina. Blbě těsnila origo spona, tak jsem tam asi před rokem dal ještě šroubovací, no ale tou jsem asi tu hadici definitivně procvakl. Kvůli odvzdušnění spojky jsem stejně musel oddělávat filtrbox, tak jsem vymontoval i expanzku, vylil kapalinu, odřízl kus hadice pryč, pro parádu a lepší zajištění sponou konec ještě omotal kaučukovou páskou a dal zpět dokupy. Tak snad už to konečně přestane ukapávat, protože jsem musel co čtvrt roku dolejvat a vzhledem k tomu, že termostat se zatím pořád drží suchý, tak bych velice rád, abych chladící okruh nemusel řešit nějakou chvíli vůbec :lol:

Jo a jak jsem ten výfuk nastříkal tou zinkovou barvou, tak už se to parádně loupe pryč. No klasika.... holt bych to musel stříknout až by to mělo trošku zoxidovaný povrch, ale takto to na tom originálním zinku samozřejmě držet nechtělo.... no co už. Stejně budu muset přes rok řešit středový díl, tak uvidím, jestli s tím něco udělám, nebo se na to vykašlu....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » sob led 08, 2022 17:29

Ty zámky řeším v zimě furt. Buď u spolujezdce se tvářej dveře jako nezavřený, což po vyhřátí vnitřku povolí, nebo semtam nějakej zámek po zabouchnutí nedrží. Většinou to dělá, když je mráz na sucho bez sněhu. To pak spraví pár flákanců gumovou paličkou na mechanizmus zámku. Trvale ji v zimě mám vedle sedačky...

Zajímavý je, že na 75 to udělalo snad jednou. Jinak pohoda.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]

Příspěvek od Trunda » sob úno 05, 2022 19:06

Jsem dneska vyměnil plynové lanko. Doufal jsem v to, že pedál nebude tak tuhy a kdesi drhnout. No…. Tuhost ještě nevím, bo jsem s tím nejel a bude to o prvním pocitu. Ale to drhnutí moc lepší není. Lanko je silnější, jak originál, ve stočeném klubku v bovdenu jezdilo lehčeji, než původní, ale kámen úrazu bude v ostrém úhlu stočení od pedálu v přepážce.

Obrázek

A pak jsem se slávou po sedmi letech vyřešil odléhající konec venkovní lišty pod oknem spolujezdce. Takových let mě to kakalo a až teď jsem si při objednávce z Rimmeru vzpomněl koupit jeden plastový klip za 70,- … takže suproška.
V autě jsem trošku uklidil, protože slouží jako mama taxi, cajdá se s tím po nákupech a okolí… no při poslední nádrži spotřeba skoro 14 litrů :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř dub 20, 2022 20:29

cca 433.200 km

Blížila se technická, tak jsem musel trošku máknout na autě. Tak jsem naskladnil hromadu matroše a pustil se do toho.

A921234A-3507-4F69-9FE0-8B1F2E448D80.jpeg


V první řadě výměna oleje a filtru i sacího. Rozhodně paráda, protože za poslední cyklus jestli jsem dolil půl litru :-) To jsem do výměny motoru neznal :-) Olej špinavej, ale nic zlého v něm, tak jsem klidný. Pod víčkem oleje sice nějaký šlem byl, ale dávám to za vinu jednak tomu, že jsem tedy olej asi o půl roku přetáhnul a jak se s autem jezdí každý den převážně jen kolem komína, tak to obzvlášť v zimě bude nějakou tu vlhkost v motoru muset nějak rozdejchat.
Co mě pořád trošku štve, že mi někde kolem expanzky pořád mizí voda. Jestli je někde křuplá, nebo blbě těsní spodní hadice, nebo to fouká kolem přepadové hadice.... prostě musím co chvila dolejvat.
Pak mě čekal středový díl výfuku. Nechal jsem si poslat z Německa střed s tím správným největším průměrem trubky na ZT190 (tu se dá sehnat jen ten slabší) od Klariusu. Akorát blboni, aby se jim to vlezlo do krabice, tak mi ho fikli a poslali k tomu spojovací trubku. Starý střed jsem tedy musel za katem vyříznout pryč. No.... když jsem viděl, že na něm byl jen odhnilej vnější plech na předním tlumiči, tak jsem začal chvilku pochybovat, jestli to vlastně bylo nutné měnit. Ale zvukově někde problém byl i přes novej zadní díl. Ale když se mi tam nakonec podařilo nějak napasovat ten novej, tak je to hodně moc znát. Až mě to trošku štve, jak je to tiché, takže od výfuku nejde téměř žádný zvuk a uvnitř jde slyšet vysloveně jen motor a ten sám o sobě zní spíš jak tříválec :-D ..... ale ok... další věc, kterou už do smrti nebudu řešit ;-)

Bohužel zadní brzdy už jsem nestihl a tak jsem na technickou jel trošku s obavou, jelikož už pohledově ty zadní kotouče jsou ekl - jsou to původní kotouče, se kterými jsem auto koupil, které už byly jeté a stočené. A dokonce na jedné straně jsem je vypálil po té, co se sekl pístek. A tedy i ručka už nic moc.
No na technickou jsem jel do Lipníku tam, kde jsou vcelku milí a vstřícní a kde mi pomohli vyřešit lapálii s Pacificou. Na emisích si mě pán pamatoval. Jsem tam najel, cosi zkoumal a pak ať nastartuju.... říkám, už je nastartováno - to je šestiválec :-D Borci to tam oblejzali, pak šel opsat kilometry "eeee.... 43 tisíc...... co? 430 tisíc ?!?!?!" :-D ..... čučel.... tak jsem chválu trošku krotil tím, že už je to třetí motor. Auto jsem chvilku před tím umyl, tak na ně ta barvička působila :-)
Tož to změřili a pak hleděli na monitor a že kdyby všechna auta měla tak dokonalé hodnoty (a to vězte, že už to fakt ošulit nemůžou), tak jsou prý v ráji :-D .... jakože fakt prý naprosto čisté a perfektní.
Na technické kontrole vše cajk, vizuálně už mě upozorňoval, že zadní kotouče tfuj, tak než najel na válce, tak jsem ho chlácholil, že mám doma vše koupené, ale už jsem to fakt nestíhal namontovat. Naštěstí rozptyl vyšel ještě těsně do tolerance :-)
Tak se tam taky slezli chlapi a pokecali jsme a zcela evidentně měli radost z toho, že v té denní šedi se mohli něčím pokochat :-)

A tedy nějaký víkend po té jsem se pustil do zadních brzd. Ale ouva.... jsem na to zapomněl, ale na té straně, co se mi to kdysi vypeklo, byla blbě nasazená manžeta na pístku a pístek samozřejmě ohnilej. A když jsem ho zatlačil a hodil do toho zkusmo novej kotouč a desky, tak se to hryzlo a měl jsem dost problém to rozebrat. Tak trošku na nas*ání, protože jsem měl už rozebranou i parkovací brzdu a musel jsem to tedy všechno staré hnusné vrátit zpět. Tak jsem aspoň udělal to, co jsem měl v plánu a to že jsem kartáčovým kotoučkem ojel brzdič a ten zadní štít a tak nějak středně na prase to stříknul zinkovou základovkou a pad nějakou epoxidovou barvou na třmeny. A pak vše poskládal zpět. Takže aktuálně třmen vypadá nádherně a je v něm prasečí kotouč :-D
Jo a šel jsem objednat pístek v celé sadě a blb jsem to objednával z kategorie pro ZT 260, z pod které se musí hledat větrané kotouče a samozřejmě že jsem se moc nezamyslel a přišly mi 42mm pístky místo 40mm ml: .... takže to musím poslat zpět a objednat znova. Ale mají v tom katalogu fakt binec.....
Takže čekám na matroš a taky na víkend, kdy vůbec budu na to mít čas... s tím je to bída a vůbec mi nevadí, že zima ne a ne odejít, protože přezout fakt nestíhám žádné auto :-D
Přílohy
839ADED3-4CDB-4A9E-805C-55195D31D882.jpeg
2060F8E4-6E17-47F2-B3C0-941352619BB8.jpeg
DEB2738E-DA8D-421C-9A22-5C30865549EF.jpeg
4D68EE18-4890-4437-A495-0A73FBC86DDD.jpeg
5F592EBB-BAFA-4C1B-9B49-BB57280390DA.jpeg
93CD9B09-2D7E-4350-A654-CDEF3970663C.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » úte kvě 17, 2022 22:43

Jde to to hezky ;) ale pár poznámek:
- filtry Mann už nejsou co bývaly, takže bych se poohlédl jinde
- destičky Brembo jsou taky taková naleštěná bída, ale do zadu to stačí, dopředu bych je nedal
Ale jinak nezoufej, se*e se to všechno stejně, úplně stejně sem se teď vrtal v německé popelnici :lol:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 503
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Petr.stefl » stř kvě 18, 2022 18:15

djmicho píše:
úte kvě 17, 2022 22:43
Jde to to hezky ;) ale pár poznámek:
- filtry Mann už nejsou co bývaly, takže bych se poohlédl jinde
- destičky Brembo jsou taky taková naleštěná bída, ale do zadu to stačí, dopředu bych je nedal
Ale jinak nezoufej, se*e se to všechno stejně, úplně stejně sem se teď vrtal v německé popelnici :lol:
A která značka je tedy lepší než Mann? Já beru Mann protože je Německý a zrovna nejlevnější taky není, tak doufám že to není šmejd 🙂
Destičky a kotouče jsou dobré ATE nebo TRW nebo co zvolit? 🙂
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » stř čer 08, 2022 1:46

Toť otázka 8) Mann šel dolů od doby co koupil polský Filtron, na některé filtry používají ty polské matroše... Blbé je že Mann vyrábí OEM i pro Bosch, Mahle i Knecht :?
Na Němce beru Vaico, je to náhrada prvovýroby pro Daimler, BMW a spol
Na Japonce a další beru Hengst - jejich filtry mi přišly nejlépe zpracované, vždy vše sedělo a dávají i veškeré příslušenství co je na výměnu potřeba (v případě Toyoty i vypouštěcí ventil, který spousta výrobců nedává a pak je to opruz u ji dělat...)
Brzdy ATE, Textař, Hella Pagid případně i ten Bosch se dá, TRW už není co bylo.
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Odpovědět