MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř srp 05, 2020 7:38

Ještě odbočím...
.... dneska jsem v práci tímto autem a celou cestu jsem sledoval teplotu. Ani náhodou se nedostane pod 100°C :-( Vzhledem k tomu, že máme teď trajdat po vlasti, tak jsem trošku nervózní... ach jo. A to jinak motor po výměně jede pěkně, nežere olej, ani voda se neztrácí, svíčky krásné, ale ono si to zase na mě musí vymyslet nějakou záludnost.
Jako co už.... pojedu, bud teplotu muset sledovat a kdyby to mělo tendenci jít výš, jak 110°C, tak budu muset nějak zvolnit, aby to sahara stíhala uchladit.
Mimochodem odvzdušnit jsem to zkoušel. Ještě bych to mohl zkusit natlakovat přes expanzku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř srp 05, 2020 20:54

Tak jsem odpoledne upadl do myšlenky a posléze i naivní představy, že by třeba mohlo být jen blbé čidlo teploty. Doma jsem ze starého motoru vytáhnul druhé čidlo a pak šel k autu zjistit, jestli bych ho nebyl schopný prohodit..... nebyl!!!! vzek: .... pitoměji umístěný fakt bejt nemůže. Ve Véčku pod termostatem... zkusil jsem si to z boku od klapky odstrojit, ale "ani očko tam nenasadím" :-( Jo, odpojit konektor jsem dokázal, ale povolit to čidlo, to bych si musel svařit na to klíč, nebo musí jít dolů přední paroží, což znamená oddělat plastové sání, oddělat palivové trubky, vypustit vodu.... se na to můžu...
Zkusil jsem bezkontaktním teploměrem měřit... ale je to teploměr do 100 stupňů, taková blbina... jako teď jsem tam při palubních 103°C naměřil přes 100°C, tak já nevím, ale asi to je planá naděje....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » stř srp 05, 2020 21:00

Kolik ti to ukázalo nejvíc? Já to dneska cestou domů taky zapojil štekr, abych koukal na teplotu - teda na posledních asi 5 km. Po cestě to nešlo pod 95, když sem to nechal na místě bublat asi 5 minut, tak to vylezlo max na 101, při zaplý klimě asi 105.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř srp 05, 2020 21:10

Když na to koukám od nuly a zahřívá se to při jízdě, tak po té, co se asi otevře termostat, tak než se to stabilizuje, tak to skočí i na 110°C, ale pak to klesne k 105 plus mínus autobus. Ale to jsem to zatím sledoval bez klimatizace. Tu se pomalu bojím zapnout. Zítra to asi prubne Věrka... takže možná ani Kuba nemusí vymýšlet program a uděláme si u něj workshop... máš kdyžtak plonkovní termostat? :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » stř srp 05, 2020 21:16

Tak ten fakt nemám.

Já to zejtra budu pozorovat taky od studena a uvidím, kam max po vyletí.

A to si na to opřišel náhodou, nebo se hnula už i ručička na budíku?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř srp 05, 2020 21:23

Ne, ručička je v poho (údajně se hne při 115°C)... všimli jsme si proto, že i bez klimy jsme poslední měsíc vypínali motor s hučící saharou....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » stř srp 05, 2020 21:28

Tak to se mi v těch vedrech stávavalo taky. No uvidíme tenhle tejden, maj bejt 30...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř srp 05, 2020 21:30

Tak u nás je to jedno kolik je venku.... sahara po pár minutách frčí a už nevypne.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » čtv srp 06, 2020 7:50

Chladič máš nějaký zánovní nebo už letitý zarostlý?
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv srp 06, 2020 14:40

Chladič je třičtvrtě roku nový ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od AnderN » pát srp 07, 2020 20:39

Nechci teď z hlavy mudrovat, ale mám za to, že zapnutím klimatizace má teplota motoru tendenci spíš klesnout, protože sice mírně stoupne zátěž, ale zároveň se spustí chlazení té klimy, což podpoří chlazení motoru. A funguje to lépe na starších modelech s vícestupňovou rychlostí ventilátoru, facelift už má jen režimy, kdy ventilátor buď stojí, nebo se rozběhne naplno s takovou zvukovou kulisou, že ve městě plaší chodce na přechodech. Matně si vzpomínám, že jsem tu teplotu právě takhle kdysi pozoroval, ale bylo to s dieselem a už je to pár let. Můžete to zkusit ověřit ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]

Příspěvek od Trunda » pát srp 07, 2020 22:01

Dlouhá cesta proběhla na cca 105C, s klimou a nechutnou spotřebou na 9,9 litru :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » ned zář 27, 2020 17:32

Já to cítil.... Power VIS zase nefungoval. Jak jsem posledně vypodložil proužky plastu ty ojeté mikrospínače, tak jsem zvolil blbej plast, který se teplem zkroutil. Tak jsem tam šikovněji, tak, aby opravdu neuhnul, dal proužek jinýho plastu a už to zas VISuje.
Nevím, chtělo by to nějaký tepelně odolný teflonový plastový list o tloušťce řekněme 0,5 mm. To by bylo ideál i na otěr. Dá se něco takového sehnat?

Mimochodem stále nemám vyřešenou teplotu. Na druhou stranu ta spotřeba je teď příjemná :-D .... ale vím.... su dobytek ;-) .... bohužel nějak nestíhám a tohle bude k vyřešení vopruz. Teď mě čekají dvě STK, takže řeším jiná auta a hlavně mám bohužel obsazený prostor, kde se můžu v autě hrabat, tak je to takové složité....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř lis 18, 2020 16:03

cca 423.400 km

Nedávno začalo cosi zas klepat na podvozku a ejhle, už odešla i levá originální tyčka stabilizátoru. Ale byla nesmrtelná :-) Tak jsem ji vyměnil za Delphi, co jsem měl doma skladem. Na druhé straně zatím drží, tak snad to aspoň chvilku poslouží. Výměna tentokrát proběhla celkem hladce. Už jsem věděl jak na to, jaké klíče použít v tom horním uložení, nakonec jsem si pomohl i mou mini úhlovou bruskou z Lídla... spokojenost.

No a taky mám definitivně vyřešenou záhadu vysoké teploty. K řešení se to donutilo samo, protože pod termostatem opět louže. Tak auto putovalo k Lenhamovi, protože jsem stejně potřeboval vyměnit olej.
Takže opět prasknul domeček a po rozebrání a testu se ukázalo, že nakonec se opravdu termostat neotevíral úplně. Otevíral se jen z části a tím pádem udržoval teplotu konstantně vyšší.
Tedy dali jsme nový termostat, Lenham ho zkusil oblepit nějakým dvousložkovým lepidlem, musely se vyresetovat adaptační hodnoty, protože to samozřejmě kvůli provozu ve vyšší teplotě dávalo chudší směs.
Olej vyměněn, filtr i kabinový, poladěný jeden izolační plech na výfukem, který drnčel (mimochodem Jarku, to drnčení, co jsem myslel, tam pořád je, takže tohle bylo něco jiného :-)

Jo a Labuťka už šla k sousedovi do garáže, takže ZT už je zas konečně pod střechou.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » ned pro 13, 2020 16:20

Su trošičku smutný.....

Včera na mě začalo blikat Engine Overheating a i po cestě na klubovou večeři to na mě blikalo čím dál častěji. Bylo jasné, že to je falešný poplach, protože kapaliny dostatek i na diagnostice to bylo o tom že tam chvilku bylo 86°C a pak najednou skokově 138°C .... takže jsem tipoval kablík k čidlu. Dnes ráno jsem samozřejmě nenastartoval, protože jednotka si myslela, že je motor zahřátý.
Podařilo se mi aspoň odpojit konektor na čidle a bohužel se potvrdilo, že není problém v drátech, ale čidle. Ukazuje permanentně nějakých 70 Ohmů, což je cca těch 138°C. Zkusil jsem místo něj zapojit potenciometr a dle něho by při zahřátém motoru tam mělo být cca 200 Ohmů. Takže suproška...
Co jsem měl náhradní čidlo, tak to jsem někam zašantročil. Navíc ho vyměnit bez sundání parohů je peklo. Tak nevím.... trošičku mě to kakynká, když před měsícem jsme měnili termostat a nakonec to čidlo jsme neprohodili. Šajze ml:

... ještě se jdu znova podívat, jestli ho nenajdu a jinak jdu objednat nové. A pak si asi budu muset svařit nějaký klíč, nebo nevím. V té kose to celé rozdělávat se mi fakt nechce. Navíc na to nemám naprosto čas ..... grrrrrrrrrrrrr.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět