Stránka 36 z 48

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: čtv bře 14, 2019 14:36
od Trunda
D0052F58-C266-4904-9C33-A11146C73699.jpeg
Včera dorazila jarní příprava na auta. Hned jsme s Vojtíkem probrali co k čemu je :-)
Teď jen aby se trošku oteplilo a mě konečně přešla rýmečka a půjde se na to.
Stručně, má někdo nějaký návod, jak na KV6 změřit tlaky, aby to bylo relevantní? Za studena/tepla? Jak odpojit zapalování? Případně i vstřiky?

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: čtv bře 14, 2019 14:46
od Jenda
a včera když jsi jel kolem tak rýmečka byla extra velká... a to jsem se musel drbat s Ipou s tchánem sám, chyběly nám ruce ;-)
tož ať to jede... já jdu dneska ladit bílé

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: úte bře 19, 2019 16:54
od Trunda
Včera jsme museli neplánovaně urgentně a narychlo do Brna a při tom spěchu při plným kotliku při nejmenované rychlosti na nejmenované dálnici najednou blik blik - na velkém displeji na mě vybaflo "Check engine!". Zároveň jsem cítil mírný propad výkonu, tak ve mě hrklo a první co, tak jsem trošku zpanikařil a myslel si, že mi to zas vycuclo olej... tak už jen piánko a šup na první benzínku, litr oleje a ...... studená sprcha. Xichti měli olej šupnutej u jiné cenovky a pitomej litr oleje za 340,- stupo: A tak mě to vychladilo, že jsem si vlastně vzpomněl, že mám v autě píchnutou diagnostiku přes WiFi, tak jsem hned přes telefon kouknul a přišla trošku uklidnilo, bo to psalo "Cylinder 6 misfire" v "pending" chybách. V klidu jsem dojel do Brna, sem tam to ještě bliklo. Po cestě zpět už zase nic, ale už jsem to nehnal. Dneska jsem najezdil dalších 50 km a nic. TOAF nepíše vůbec žádnou závadu...

Tak babo raď ;-)

Chápu, bylo to hodně zahřáté. Může horkem haprovat cívka... lambda... nebo už svíčka blbá... nebo že by na tom válci byla hraniční komprese? (to by asi blblo spíš v nízkých otáčkách, ne?). Nebo se do sání nacákalo tolik oleje, že v ten moment začal někde z nějakého nižšího místa přetékat a ládovat první válec tak, že to nechtělo zapálit? To by asi celkem čudilo, čehož jsem si nevšiml...
Nu... budu muset shodit sání a kouknu na ten šestý válec jak vypadá svíčka a rovnou tam změřím vzadu i tlaky.
Jinak VISy bych řekl, že fungují dobře... když už jsem si tu nedávno stěžoval na jalový výkon. Jak mám ten sportovní filtr, tak jde v těch zlomových otáčkách a míře plynu slyšet, jak to mění výrazně zvuk sání. Tedy ten divný výkon by se dal přisuzovat opět třeba tomu, že jsou mrzuté tlaky. Tož uvidíme....

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: úte bře 19, 2019 19:41
od djmicho
Tlaky jsou jak říkáš poznat v nízkých otáčkách, ve vysokých už to zapálí (hraniční komprese je kolem 7:1 a tak málo nemáš )... Ty máš taky ještě ty starý cívky ne? Mě z nich občas vyskočí ta plechová zarážka tak může být jen špatný kontakt :)

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: úte bře 19, 2019 19:45
od Trunda
Vím já.... asi starší. No fuk. Na svíčku kouknu, změřím tlaky, ať vím, jestli má vůbec smysl do toho lít nový olej.

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: pát bře 22, 2019 18:17
od Trunda
Pořídil jsem si pomocníka.... Lídl už ho roky neměl v nabídce a za ty peníze ani na Aliexpressu nejsou a tak jsem skočil po kousku, který se objevil na Aukru. Viděl jsem ho u Kuby ze Sýkořic a hodně si to chválil. Měl tam i utahovák Starline a ten nevypadal tak festovně. Takže jasná volba ;-)

Jo a tedy škoda, že akumulátor má jiné napětí, než co mám už dva z pistolového utahováku a brusky.

EAC97A33-1D95-419C-B6CD-3E80FA1B5AE4.jpeg

MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: sob bře 23, 2019 20:52
od Trunda
cca 398.400 km

Vyměnil jsem pravou přední tyčku stabilizátoru a čep řízení. Jak bude čas, musím to spáchat i na druhé straně, ale tam to není urgentní.
Kurnik ale kdo vymyslel to uložení tyčky do tlumiče....? Nejde tam nasadit očko, protože šroub je skoro až k pružině a normální klíč je moc široký, na což tam není v tom zahloubení místo. Vymordoval jsem to ven, ale fakt jsem u toho nadával. Nelíbí se mi to a tohle tedy jednou za rok dělat nechci :-D
Čep řízení šel ven celkem rychle. Jen ten nový byl trošku kratší, takže jsem ho musel mít trošku vyšroubovaný na tyčce a tu kontra matku jsem potřeboval přitáhnout. Ale ona ta potvora byla na té tyčce celkem fest přihnilá. Nakonec se mi to podařilo ju přemluvit, aby se pootočila, ale opět to byl mord s všelijakým podkládáním klíčů fixující tyčku proti otočení a za velké asistence kladiva :-D Ale podařilo se mi to nastavit do původní sbíhavosti.... tedy aspoň dle mé supr metody měření pomocí hřebíku na konci dlouhé vodováhy :-D

K té inspekci šestého válce jsem se nedostal. Po měření tlaků na ZRu mě na to přešla chuť a nebyl na to stejně čas :roll:

Jo a mimochodem, nevíte někdo jaký je předepsaný moment na matici čepu řízení?

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: sob bře 23, 2019 21:03
od Trunda
Oj, koukám do RAVE a "2. Connect ball pin to track rod. Fit new nut and
tighten to 30 Nm." ... ups.... já tomu dal jestli 45Nm :?

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: ned bře 24, 2019 6:38
od Keksin
Gratulace ke kilometrům :)

Ty tyčky stabilizátoru jsou vopruz. Mirda to dělá malou flexou.

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: ned bře 24, 2019 7:13
od Trunda
Jo, to je pro nerváky dobrá vychytávka. Ale co pak to utahování?

Snad se mi 400 tis. podaří uhlídat.

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: pon bře 25, 2019 14:28
od Trunda
Tak hlásím, že vyměněná tyčka a čep způsobila, že dnešní cestování Brněnským tankodromem nebyla taková tortura, jako posledně :-) Dojem mi malinko kalí jen fakt, že ta geoška se mi fakticky moc nepovedla, bo volant je křivo a hlavně na mokru mi to v jedné pomalé vracečce jelo rovně, až jsem si trošku cvrkl :-D ... musím vyměnit i tu druhou stranu a nechat to seštělovat od profíka :-)

Jo a.... aby toho nebylo málo a nebyla nuda, tak mám nějaký problém se spojkou. Pedál musím před jízdou našlapat. To mě trošku znervózňuje, protože spojku i s hlavním válcem jsem dělal s Mirdou tak dva-tři roky zpět. Je ale pravda, že to ložisko se mi od začátku nelíbilo, protože hned od výměny po nastartování klepe, dokud se poprvé nezmáčkne spojka. A poslední dobou to klepání rozhodně není mírnější :-( Bohužel nevím, co mi to tehdá Mirda koupil za materiál, ale ujišťoval mě, že s tím nikdy neměl problém....

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: pon bře 25, 2019 20:07
od Keksin
Tyčky měním každý dva roky. Fakt je, že na brněnsku jsou silnice hrozný vzek:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: ned bře 31, 2019 20:46
od Trunda
Tož jsem se včera pustil do těch tlaků. Byla to celkem piplačka, ale jsem rád, že jsem měl k ruce tu aku ráčnu a že se mi podařilo vymyslet to, jak donutit ten šlach k tlakoměru aby se dal našroubovat místo svíčky - strčil jsem do něj tlustej vázací drát a díky němu se pak šlauch kolem něj točil v ose :-D
Dále bych k tomu dodal to, že bych chtěl ironicky poděkovat za zde 0 odpovědí na dotaz kolem metodiky měření komprese. Teď jsem se dočetl, že se mají vyšroubovat naráz všechny svíčky.... já to děla po jedné ml:
No co už. Tím jsem tedy asi nenaměřil maximální tlak, ale minimálně pro srovnání rozdílů to vypovídající je. Tedy změřené hodnoty jsou následující:

1 - 160psi - svíčka ok
3 - 165psi - svíčka ok
5 - 180psi - svíčka se škvarky a ohryzaná
2 - 170psi - svíčka ok
4 - 180psi - svíčka škvarek a ohryzaná
6 - 160psi - svíčka ok

... k tomu dodám to, že endoskopem ve všech válcích bylo vidět pěkně honování a žádné podélné rýhy (ale ne u všech válců byl v ten moment píst dole).
Paradoxně, tam, kde byl největší tlak, byly hnusné svíčky a hnusně zakarbonované ventily. Minimálně na té 5tce bylo vidět nejvíc natečeného oleje ze sání. Tedy, dalo by se usoudit, že se do těchto válců dostává nejvíce oleje, což ničí svíčku, ale paradoxně zakarbonováním to zvyšuje kompresi. Ale, taky ta vyšší komprese může být právě jen tím, že tím nateklým olejem shora jsou utěsněné kroužky.

Tak, jak jsem se o tom bavil s Mirdou, problém je v tom, že tohle měření tlaků je velice nepřesné a zavádějící. Protože tohle měření právě ovlivňuje to, jak se válce promažou a vytěsní kroužky. V reálném běhu tam jsou ale naprosto jiné podmínky a paradoxně ty válce vytěsněné nateklým olejem můžou být po jeho vypálení slabé. Tedy možná pro to srovnání by bylo lepší to změřit za tepla.

Budiž. Zásadní je to, že naměřené hodnoty a stavy ve válcích nevypovídají o tom, že by byl motor bez problému. Rozdíl 20psi mezi válci je v kraji tolerance rozdílů, takže nic moc. Průser tam ale vysloveně není.

Bylo by velice zajímavé zajistit to, aby opravdu žádný olej nešel do sání. Vyjezdit několik nádrží 100oktanu a znovu to překontrolovat. Bylo by zajímavé vidět kolik toho oleje se vyhází přefuky a kolik ho budu muset dolít.

Každopádně, nevypadá to tak, že by byl moto úplně na odpis, tedy dám mu ještě tuhle výměnu oleje šanci. Ale zkusím nějak zařídit to, ať nejde olej do sání a uvidím.
Místo těch dvou hnusných svíček jsem dal nějaké zachovalé, ale nové se mi dávat nechtějí, sic by to asi chtělo. Tyhle obyč Championy už budou mít najeto cca 30 tis.... myslím... zkusím se kouknout, jestli jsem tu psal, že jsem je měnil.
No a z té T přefukové soustavy trubiček jsem musel hodit do popelnice tu společnou trubičku ke klapce a nahradil jsem ji palivovou hadicí o přesně pasujícím průměru na ty spojky. Takže možná na nějakou dobu na to nasadím odlučovač.

A jak jsem tu jinde zmiňoval, uvažuji o tom do vstupu klapky zdola navrtat díru a nasadit tam nějakou odkapávací nádobku, aby mi netekl olej do hadice k filtru. Cca jednou za měsíc už jsou ty faldíky trubky celkem zaplněné olejem.

Tož tak.... pište klidně jakékoli postřehy. Uvítám jakékoli podněty, které budou k tomuto tématu ;-)

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: ned bře 31, 2019 20:52
od Trunda
Aha.... tak přesně před rokem nové svíčky a už tehdá dvě takto špatný :-( .... a to jen cca 15 tis. km - viewtopic.php?f=14&t=8544&p=139138&hilit=svíčky#p139138
Tedy na těch válcích je něco špatně........ Co?

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Napsal: ned bře 31, 2019 22:03
od djmicho
Zařadit na pár tisíc km vIF do benzínu, poměrně dobře vyčistí ventily. A z těch nemocných válců zkus přehodit cívky na jiný válce jestli nejsou načatý a neničí svíčky :)