MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Odpovědět
lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od lenham3 » pon úno 04, 2019 22:06

michal.lom píše:
ned úno 03, 2019 11:50
Tak po delší době (už na to mám nervy, čas a chuť, na konci tý slohovky pochopíte proč) se můžu podělit o moje zážitky s autem:

Někdy před vánočníma svátkama (naštěstí, páč jsem měl dovču) mi auto mimo oleje - na což už jsem byl zvyklej - začalo žrát i vodu. Že ji žralo, bych nějak přežil, ale že se mi při startování stalo, že se motor zastavil, kvůli vodě ve válci, už bylo moc. Takže jediný řešení přicházelo v úvahu - rabovat na orgány RHD ZT. Co se dá dělat... Odstěhoval jsem auta ke švárovi do dílny kde má kanál a žirafu, nakoupil díly na rozvody, spojkový ložisko (pro jistotu)a pustil se do toho. Motor z dárce ven byla (celkem) pohoda, z mýho to bylo horší kvůli elektrice, protože je na ní připojený LPG, takže nejde tak jednoduše odpojit zásuvku od ECU a od pojistek a všechno zůstane na motoru - musel jsem všechno odpojit z motoru a celej svazek nachat viset přez blatník... No motor byl venku, pustil jsem se do rozvodů, což naštěstí na motoru venku byla celkem pohoda... nová vodní pumpa, napínací i vodící kladka, všechny řemeny... Přípravky na rozvody mám půjčený od Jirky (Djmicho). Všechno klaplo, všechno se točilo (důležitá informace pro další pokračování příběhu...).

IMG_7691.JPGIMG_7692.JPGIMG_7697.JPG

Tak motor šup do auta, všechna ta elektrika, LPG, hadice, sací parohy a všechno kolem nich. Je čas to nastartovat. Půjde? Nepůjde?

Nastartovat šel, chvilku běžel a pak nějaký zarachtání jako kdyby se něco připletlo klíňáku. Koukám kolem motoru, nic nevidím. Zkusím to znova, chytne, ale hned chcípne. A šel nějak divně. Tak zase okukuju a najednou slyším týct pod autem vodu. Vlezu do jámy a z příruby na předních svodech teče voda. Kurňa, něco je špatně. Tak oddekluju krátkej řemen na přední hlavě a je mi to jasný. Rozvoďák rozervanej a v deklu se válí ten bazmek na rozepření koleček při nasazování na vačky. Super, zapoměl jsem ho tam...

Prdel je, že jsem s tím motorem ručně otočil snad 10x, jak jsem psal vejš. Jak jsem utách rozvodový kola (samozřejmě předepsaným momentem), tak ten bazmek se trochu uvolnil a dovolil mi tím motorem volně otáčet... a pak i chvilku běžet. Ale fakt jen chvilku met: stupo: V tu chvíli jsem !&@#! s nářadím a nasranej jsem jel domů...

Samozřejmě druhej den jsem se vrátil, motor vyrval z auta (možná za hodinu a půl byl venku, podotýkám že jsem všechno dělal sám, ale nasranost a předchozí trénink dělaj svoje). Shodil jsem makovici a viděl tu spoušť...

fullsizeoutput_ac2.jpegfullsizeoutput_ac3.jpegfullsizeoutput_ac4.jpeg

Masakr. Přemejšlím co dál. Vyměnit vložku a píst? Když vidím, jak je "jednoduchý" se dostat spodem ke klice, a v jakým stavu jsou vložky na mým starým vylítaným motoru, zavrhuju to (k těm se ještě vrátím na konci). Novej motor? Kde tak rychle sehnat? Za tejden končí dovča... Zkouším Zakara a ten mi udělá radost: má tam motor, kterej kdysi dával zákazníkovi do 75, ten pak přišel o papíry, auto stálo, když mu je vrátili z čistírny, tak to otočil na boudu. Do hodiny jsem na cestě, mám od rodičů půjčenou 206, což je na KV6 do kufru tak akorát. Druhej den zase do dílny, nastrojit motor, rozvody dělal Zakar když dával motor do 75, tak jsem je neřešil. Motor do auta, zase všechno nasypat na něj. Nastartuju a hurá!!! Běží!!! Pára z vejfuku, ale to připisuju tý nalitý vodě z předchozího "prolití" přez tu !&@#! vložku... Ale jsou slyšet nějaký divný zvuky kolem sání. Říkám si asi vypadla nějaká hadička od plynovýho vstřiku. Tak zase sací parohy dolů (to už dělám jednou rukou msm: ). Nebyla to hadička od plynu, ale blbý těsnění pod parohy, co mi poslali z eshopu: Jsou dva tvary - jeden zřejmě pro Kia KV6, má trochu jinej tvar než naše, zůstanou odkrytý přepadový kanálky od benzínovejch vstřikovačů a tudy to brutálně přisávalo vzduch. Takže zahodit, vystřihnout nový a zase složit... Tak všechno dodělat, dolejt, a jako na potvoru zase teče voda z chladiče. Při tý manipulaci s motoram jsem ho prodřel kousek nad klimakompresorem. Není čím zalepit, tak sedám do auta a valím do Plzně sehnat něco na lepení. Je sobota 4 odpoledne. Naštěsní je tam velký železářství.

Neděle dopoledne zalepit, dodělat všechno na autě (kapota a všechny ty kraviny kolem). Jedu ho projet. Bílá pára z vejfuku pořád, ale co mně děsí víc, je modrej kouř při sešlápnutí plynu. Volám Mirdovi, říká že to je normální, chce to projet víc, aby všechno z toho vejfuku šlo ven. Ok, sbalím to, švára jede za mnou a valíme domů. Po pár kilometrech kouře se jdu podívat do motoru. Hadice jsou jak beton, něco je špatně. Vrátíme se do dílny, opatrně odpustím tlak, když pak nastartuju s otevřeným víčkem, všechna voda hned lítá ven (před tím byl dobře odvzdušněnej). Vypadá to že jak motor nějakou dobu stál suchej, asi šlo do kytek těsnění pod makovicí. Co se dá dělat. Tak motor zase ven, na autě se mi fakt makovice sundávat nechtělo... Takže hlavy dolů, objednat komplet sadu těsnění, když už jsou hlavy dole, budou se brousit.

Ty sem odvezl do sousedního města, je tam 79 letej dědula, kterej ve svým věku jezdí motokros a celej život dělá hlavy. Po tejdnu hlavy hotový, všechny gufera nový (vačky i ventily), zabroušený ventily...

Při skládání si všimnu nějaký vůle na jednom rozvodovým kolečku na opravený hlavě. Už mně po těch dvou tejdnech jobovek nemůže nic překvapit. Strejdovi se při nasazování rozvodů povedlo uštípnout zářez na vačce a zároveň klínek na kolečku. Brnkačka, hlav mám dost...

IMG_7823.JPGfullsizeoutput_ad5.jpegIMG_7822.JPG

Tak to poskládám, všechno už vypadá ok. Při jízdě zase bílej kouř, ale ještě to nebylo pořádně projetý. Po cestě domů to kouří míň a míň, takže pohoda...

Už jezdím tejden, všechno pohoda, nikde nic extra neteče (lehce prosakuje olej kolem hrdla měrky dole na vaně, to se doladí...) Mám pocit, že to i líp jede, což se asi nemůžu divit. Motor je tichej i studenej, starej byl hlučnej a jak se ohříval, tichnul.

Brutálnímu foukání odvětráním hlav už je taky konec, když jsem viděl vložky na starým motoru, vůbec se nedivím. Vložky ůplně hladký, po honování ani stopa, v několika i vydřený drážky od kroužků, musí bejt slušně rozlámaný. Navíc písty ve vložkách měly proti potkanýmu motoru slušný vůle. Zatím sem to nerozebíral, ale podívám se na něj. V rámci tréninku.

fullsizeoutput_ac7.jpegIMG_7712.JPG

Takže mám za sebou slušný procvičení. Až vychladnu, tak když se budu nudit, časem si složím celej náhradní motor. Možná... dílů mám teď dost...

Jinak chci ještě jednou moc poděkovat "přátelům na telefonu" - Jirkovi (djmicho) a Mirdovi. Bez jejich podpory a rad bych se do toho asi ani nepouštěl... Ale nakonec to všechno dobře dopadlo... chlat:
Chybama se clovek uci,z tou prasklou vackou to je klasika kdyz to sklada nekdo kdo tuto hlavu dela poprve ,při dotahovani kola si to nechytnul pripravkem za kolo ,ale asi to bez aretace kola dotahnul utahovackou a je vymalovano.
Mel jsi stesti ře jsi na to přišel před nastartovanim jinak by to asi dopadlo jak ty fotky nahore a to by uř bylo asi na mašlu msm:

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » pon úno 04, 2019 22:10

Lenham: To by bylo rozhodně...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od lenham3 » pon úno 04, 2019 22:13

A co na to řikal ten co delal tu hlavu ?Podle mě pekna prasarna že se nepřiznal

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » pon úno 04, 2019 22:15

lenham3 píše:
pon úno 04, 2019 22:13
A co na to řikal ten co delal tu hlavu ?Podle mě pekna prasarna že se nepřiznal
Ještě sem s ním nemluvil, kdoví jestli si toho všiml, protože ty vylomený kousky mi vypadly, když jsem to kolo sundal.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od Trunda » pon úno 04, 2019 23:01

Určitě ho s tím konfrontuj. Minimálně kvůli tomu, aby věděl pro příště.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » pon úno 04, 2019 23:04

Trunda píše:
pon úno 04, 2019 23:01
Určitě ho s tím konfrontuj. Minimálně kvůli tomu, aby věděl pro příště.
Myslíš pro mně? Široko daleko tady nic podobnýho nejezdí car::
Chystám se za ním.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

JakubP
Příspěvky: 245
Registrován: stř kvě 04, 2016 13:23
Bydliště: Sýkořice

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od JakubP » úte úno 05, 2019 19:34

No to je příběh... oo: já ti říkal ať toho dárce nekucháš,teď to přineslo smůlu... :mrgreen:
Hlavně že už jezdí,teď už bude dělat jen radost car::
Range Rover a MG B GT

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » úte úno 05, 2019 19:39

JakubP píše:
úte úno 05, 2019 19:34
No to je příběh... oo: já ti říkal ať toho dárce nekucháš,teď to přineslo smůlu... :mrgreen:
Hlavně že už jezdí,teď už bude dělat jen radost car::
Zdar Kubo, no taky jsem odolal do poslední chvíle... Kdybych jel rovnou pro motor k Zakarovi, tak mohlo ZT přežít... mir:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od Jenda » pát úno 15, 2019 20:05

mazec
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » sob dub 06, 2019 13:31

Začalo mi hučet zadní ložisko, tak jsem vyměnil pro jistotu obě strany. Na rozdíl od Trundy, mi šlo to starý vyndat bez násilí, ani stahovák nebyl třeba... V obou kolech bylo vyběhaný jen to venkovní ložisko, to zadní bylo dobrý. Ale při výměně celýho náboje je to fuk, že mir:
IMG_7911.JPG
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od djmicho » sob dub 06, 2019 20:11

Taky sem měl po Trundově příspěvku připravený stahovák a šlo to dolů rukou :-D koukám dával jsi stejný náboj jako já tak snad něco vydrží
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od Trunda » sob dub 06, 2019 20:18

Bráchovi jsem ho taky vyměnil šup šup. Ale dopředu nevíš co můžeš čekat a tak je lepší být připraven ;-) Joooooo dneska jsem bráchovi na bublině vyměnil lambdu šup šup bez sundání svodů... až jsem hleděl jak snadno to šlo. Budu ji měnit na mém autě a jak naschvál to budu muset rozebírat celé :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » sob dub 20, 2019 16:13

Aby autu nebylo líto, že se mu nevěnuju, tak jsem mu dneska vyměnil saharu. Na starý šla jen nejvyžší rychlost, tak jsem dal do kupy motorek ze ZT. Byla dva uhlíky úplně sjetý. Když jsem uhlíky sháněl, tak jsem byl u známýho, kterej prodává a opravuje elektrospotřebiče. Měl uhlíky rozměru který sem potřeboval, byly od Bosche, ale když jsem viděl za kolik je prodává, tak z toho nic nebylo. 680.- za kus met: . Asi se zbláznil.

Nakonec u autoelektrikáře jsem měl 4 kusy trošku většího rozměru (bruska spravila) za 140 celou sadu...

Když už to bylo všechno rozdělaný, tak jsem vyčistil chladiče, byly pěkně zanesený bordelem...
IMG_7959.JPG
A nakonec jsem ještě po Trundově vzoru trochu přeblesknul světla. Jen v ruce, brusnej molitan 4000, 3M pasta a vosk...
IMG_7960.JPG
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od Trunda » ned dub 21, 2019 15:27

:-)
Shodou okolností jsem včera diagnostikou taky testoval rychlosti na sahaře a všechny jedou.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny

Příspěvek od michal.lom » ned čer 02, 2019 11:16

Tak po dvou a půl letech a 30 tisících km jsem dneska vyndával z auta prevý přední spodní rameno STARK, čep kola měl vůli a čep do rámu byl ještě bez vůle, ale hejbe se skoro bez odporu... A nějak jsem doufal, že se tím odstraní to kovový klepání, který se začalo ozývat zepředu při malý rychlosti a hrbatý silnici... čepy řízení jsou taky nový, tyčky stabilitátoru bez vůle. Tak holt budu muset hledat dál... oddeklovat motor a všechno to proljít. ALe teď už se mi nechce...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět