ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Odpovědět
Uživatelský avatar
mikaven
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 17, 2014 9:00
Bydliště: Rokycany

ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od mikaven » pát led 22, 2016 12:30

Potřebuji radu, netušíte, co by mohlo způsobovat zvyšování otáček na volnoběh v současných mrazech? Auto normálně nastartuje, jede o.k. a po cca 15 minutách po vyřazení začne "řvát", otáčky letí do 5000, spouští se ventilátor, prostě blbne. Po chvíli to ustane a po nějakých 5 minutách to začne nanovo. Po zařazení stupně jede normálně, dělá to jen na volnoběh. Plynový pedál viset nezůstává, tak co třeba termostat? Rozvody byly dělané minulý rok, chladící kapalina tam je... Jde o 2.5, V6. Nechce se mi zase otravovat s opravou Johnnyho :?
MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od J0hny » pát led 22, 2016 12:39

Termostat nene, to je něco s elektrikou, čidloteploty, přechodovej odpor v kabelech/.... chlat:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
mikaven
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 17, 2014 9:00
Bydliště: Rokycany

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od mikaven » pát led 22, 2016 12:44

Že by čidlo? To už jsme podezřívali, jak to v létě občas zablblo, jenže u tebe to auto vždycky jede jak nové a závady se ukázat nechtěj :) Jinak po tom polazení naposledy to bylo vážně znát, už jsem z Emči neměla takový tankoidní pocit, jela jako pírko.
MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od J0hny » pát led 22, 2016 13:03

Tak toje dobře snad mu to vydrží, já jsem si pořídil taky V6 2litr :) Už mě to pěkně pozlobilo s kabelama ke svíčkám, teď startér... A musím to taky poladit aby to ožilo, je to taky takovy mrtvý do 5ti tisíc ot. :wink: Ale jak je to lehký, dá se stím jezdit.
čidlo teploty se koupit dá normálně, nevim jaká je výměna, ale myslím že se maximálně musí zase schodit sání. weed:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od Trunda » pát led 22, 2016 13:28

:-D
... posledních 14 dní mě trápilo úplně to stejné a na sněhu to bylo docela na zabití, ale mě se regulerně sekal plynový pedál, protože jsem sundal nohy z pedálů a zrychloval jsem. A dělalo to když začalo takto mrznou a po té, co se motor zahřál (asi tam vznikne velký rozdíl v roztažnosti zahrátých a ochlazených částí tak, že se zadrhávají).
Našel jsem že to je celkem běžný problém a stačí jen vyčistit a promazat hebla kolem klapky. Mě pomohlo prostříkání bovdenu a mechanismu na klapce konkordem. Až bude teplo, tak to rozeberu a vyčistím....
Může být, že se ti třeba neseká tolik a motor tak nemá dost síly, aby táhl, ale do otáček to pomalu půjde. Takže tohle vyzkoušej.

No a pak to může být problém ve volnoběžném ventilu.... vyčistit, promazat...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
mikaven
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 17, 2014 9:00
Bydliště: Rokycany

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od mikaven » pát led 22, 2016 14:42

Už aby bylo tepleji, aby se na to dalo kouknout, teď si pod to lehat na sněhu bude zážitek. Pro jistotu kouknu i na ten pedál, ale nezdá se mi, že by auto zrychlovalo, navíc ty otáčky hned spadly a i poté, co sundám nohu z pedálu, tak se tak nějak držely na normálu (což by vlastně ale taky neměly, měly by jít dolů a auto zpomalovat, už jsem z toho jelen, já tak nesnášim, když začne auto dělat něco co nemá, jsem pak vynervená vzek: ...). S Emčou už jsem si odvykla na takové ty adrenalinové jízdy typu nebrzdící auto, urezlá náprava apod., je to auto řidičsky vstřícné, nezáludné, zatím až na pár drobností neporuchové a prostě je to MG msm:
MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od Trunda » pát led 22, 2016 15:03

Jo ty jsi žena! :lol: .... skvělé ;-) Nějak tu vždy člověk předpokládá, že na druhé straně je chlap :oops:

Nene, není to v pedálu, ani nemusíš lézt pod auto. Otevřeš kapotu a kolem motoru jakoby z levé části vede lanovod až ke klapce, která je blíž kabině za filtrem. Lanko se dá odpojit a do bovdenu nastříkat olej a nechat to zvedlé, ať to do něj zateče. A pak stříknout i mechanismus na klapce. Oni asi i ty pružinky jsou po těch letech unavené a když jsou špinavé, ale nenamazané a je zima, tak nemají dostatečnou sílu dotáhnout klapku do dorazu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od KDB » pát led 22, 2016 16:20

U Freelanderu se mi stalo něco velmi podobného - příčinou bylo cosi ( už nevím přesně co - je to dlouho), co se připlétalo do mechanizmu kolem klapky postupně tak dlouho, až to drželo plný plyn - v kombinaci s automatem a přítelkyní za volantem to byly velmi vzrušující okamžiky :mrgreen:
Jen vím, že to byla taková nenápadná maličkost....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od michal.lom » pát led 22, 2016 18:05

Chlapci a děvčata, něco podobnýho jsem řešik kdysi dávno tady na fóru u 45 1,4 mý drahý polovičky. Nakonec jsem zjistil, že jak se vrací z motoru odvětráváním výpary (u našich KV6 pro jistotu i olej) před klapku, tak se to tam orosí, za jízdy zmrzne a led nedovolí klapce úplně zavřít a hurá do otáček. Led je sviňa...

Koukám co je u nás v kraji najednou ZT k vidění... Rokycany...


J0hny: Zkontroluj VIS motorky. Bez nich je to lemra líná.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od kptHergot » pát led 22, 2016 19:52

jak píše michal, vysráží se tam voda a spolu s olejem to dělá bordel, chce to klapku vytáhnout a vyčistit, postříkaní mechanizmu zvenčí možná trochu pomůže, ale spíš ne a lanko od plynu chodí krásně lehce, není potřeba mazat, ale neuškodí to, já už řešil na druhé V6 a vždy pomohlo až vyčištění a promazání klapky car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
mikaven
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 17, 2014 9:00
Bydliště: Rokycany

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od mikaven » pon led 25, 2016 11:54

Děkuji všem za rady, lanko i to kolem klapky prostříkáno, o příštím víkendu se ještě klapce podíváme na zoubek zblízka.
Jinak pro Trundu - pod nickem psával občas i manžel, jakožto bývalý majitel Roveru 200, tak proto máš možná pocit, že na druhé straně je chlap :wink:
MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

Příspěvek od Trunda » pon led 25, 2016 13:05

Aha :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět